Apertura di u portu è a messa in u Tunngle

Un overclock hè assai popu in l'ambiente di l'ordinatore. Ci sò dighjà materiali in u nostru situ dedicati à i processori di overclocking è di e schede video. Oggi vulemu parlà di sta procedura per a scheda madre.

Funzioni di a procedura

Prima di passà à a descrizione di u prucessu di accelerazione, descrivemu ciò chì hè necessariu per questu. U primu hè chì a scheda madre deve supportà i modi di overclocking. Di regula, queste includenu soluzioni di ghjocu, ma certi produttori, cumpresu ASUS (Prima serie) è MSI, producenu pannelli specializzati. Sò più costosi cà l'usu ordinariu è u ghjocu.

Attentu! A normalmente a scheda madre overclocking ùn supporta!

U secondu esigenza hè un raffreddamentu adeguatu. Un overclocking implica un incremento di a frequenza operativa di unu o di un altru cumpunente di u computer, è di conseguenza un aumento di u calore generatu. Cù a mancanza di rinfrescamentu, a scheda madre o unu di i so elementi pò fallire.

Vede dinò: Fà u raffreddamentu di CPU di alta qualità

Sì questi requisiti sò rispettati, a prucessura di overclocking ùn hè micca difficiule. Ora avemu passatu à a descrizione di manipolazioni per e cartoline madre di ognunu di i principali produttori. A cuntrastu cù i processori, a scheda madre deve esse overclocked in u BIOS impostendu i parametri necessarii.

ASUS

Siccome i moderni "motherboards" di a serie Prime da a corporazione di Taiwan uttenenu spessu l'UEFI-BIOS, guarderemo l'overclocku cù u so esempiu. E impostazioni in u BIOS abituale saranu discuprate à a fine di u metudu.

  1. Andemu in u BIOS. A prugramma hè cumunu à tutti i "motherboard", descritti in un articulu separatu.
  2. Quandu u UEFI inizia, cliccate F7per andà à a modalità di configurazione avanzata. Dopu fà quì, andate in tab "AI Tweaker".
  3. Prima di tutti presta attenzione à l'oggetto "AI Overclock Tuner". Selezziunate a forma in a lista di periculi "Manuale".
  4. Poi stabilisci a frequenza chì risponde à i vostri moduli RAM in "Frequenza di memoria".
  5. Scorri trà a lista sottu è truvà l'elemento. "Risparmia Energie EPU". Com'è u nome di l'opzione, hè responsabile di u modu di risparmiu di energia di u bordu è di i so componenti. Per sparge u "motherboard", u risparmiu d'energia deve esse disattivatu selezendu l'opzione "Disable". "OC Tuner" megliu à lassà u default.
  6. In u blocu di l'opzione "Cuntrollu tempu di DRAM" impostate i tempi in u tipu di u vostru RAM. Ùn ci sò micca impostazioni universale, perchè ùn pruvate micca di stallà à l'azzariu!
  7. U restu di l'impostazioni hè in situ principalmente di overclocking u processore, chì hè fora di l'ambitu di stu articulu. Se avete bisognu di dettagli nantu à l'overclocking, verificate i articuli sottu.

    Ulteriori dettagli:
    Cumu overclocku u processore AMD
    Cumu overclocku un prucessore Intel

  8. Per salvà l'impostazioni, cliccate F10 nantu à a tastiera. Rinviate u computer è vede s'ellu principia. S'ellu ci hè prublemi cù ciò, torna in UEFI, riprova i cunfigurazioni à i valori predefiniti, allora li voltate per unu.

Quantu à e impostazioni di u BIOS abituale, allora per ASUS parenu questu.

  1. Immettendu u BIOS, andate in tab AvanzateE dopu à a sezione JumperFree Configutation.
  2. Trova una opzione "AI Overclocking" è metti a posizioni "Overclock".
  3. Sotto sta opzione, apparirà l'elemento "Opzione di Overclock". L'accelerazione di difettu hè di 5%, ma pudete cunfirmà u valore è più altu. Tuttavia, attenti - nantu à u raffreddimentu standard ùn hè micca desiderabile di sceglie valori di più di 10%, altrimenti ci hè un risicu di un processore o una rottura di a scheda madre.
  4. Salvà e impostazioni cliccendu F10 è ripartite u computer. Se avete i problemi di carregà, vai torna à u BIOS è setà u valore "Overclock Option" micca.

Cumu si pudete vede, l'overclock di a scheda madre ASUS hè veramente semplici.

Gigabyte

In generale, u prucessu di l'overclocking motherboards da Gigabyte quasi ùn differisce micca da ASUS, a sola differenza hè in u nomu è opzioni di configurazione. Ripartemu cù UEFI.

  1. Andate à u UEFI-BIOS.
  2. A prima scheda hè "M.I.T.", andate in è sceglite "Impostazioni di frequenza avanzata".
  3. U primu passu hè di aumentà a frequenza di u bus di processore à u puntu "Clock Base di CPU". Per e cartule raffreddate à aria, ùn installate micca sopra "105.00 MHz".
  4. Ulteriormente visita u blocu "Impostazioni avanzate di core CPU".

    Cercate opzioni cù e parole in u titulu. "Power Limit (Watts)".

    Queste impostazioni sò responsabile di a conservazione di l'energia, chì ùn hè micca necessaria per l'accelerazione. E impostazioni vene aumentatu, ma i numeri specifici dipindenu da u vostru PSU, cusì prima lighjate u materiale sottu.

    Per di più: Sceglie una alimentazione per a scheda madre

  5. L'opzione successiva hè "Stop Enhanced CPU". Ùn si deve micca scevule sceglie "Disabled".
  6. Fate esattamente stessi passaggi cù l'impostazione "Ottimizzazione di a tensione".
  7. Vai à l'impostazioni "Impostazioni di tensione avanzata".

    E andate in blocu "Impostazioni avanzate di energia".

  8. In opzione "CPU Vcore Loadline" selezziunate u valore "Alta".
  9. Salvate e vostre impostazioni, cliccendu nantu à F10è ripartite u PC. Se hè necessariu, procedi à a procedura di overclocking altri componenti. Com'è u casu di i bordi da ASUS, quandu si presentavanu i prublemi, restituite l'impostazioni predefinite è cambiate una per unu.

Per e tavole Gigabyte cun BIOS regule, a prucedura sembra quì.

  1. Andendu in u BIOS, aprite i parametri di overclocking, chì sò chjamati "MB Intelligent Tweaker (M.I.T)".
  2. Truvate u gruppu di impostazioni "Cuntrollu di prestazioni di DRAM". In i nostri bisognu una opzione Migliorà u rendimentuin cui vulete stabilisce u valore "Extreme".
  3. À u paragrafo "Multiplicatore di memoria di sistema" sceglie opzione "4.00C".
  4. Accende "Cumpagnia di u Cunsulore di Cumpagnia Cpu"da favurizà u valore "Enabled".
  5. Salvà e regolazioni, cliccendu F10 è ripartisce.

In generali, e motherboard da Gigabyte sò adatti per l'overclocking, è in certi aspetti sò superiori à e motherboard di altri produttori.

MSI

A scheda madre da u fabbricante hè accelerata assai cum'è di i dui precedenti. Cominciamo cù a opzione UEFI.

  1. Accedi à a vostra carta UEFI.
  2. Cliccate u pulsante "Avanzate" sopra o cliccate "F7".

    Cliccate nantu à "OC".

  3. Installazione di l'opzione "OC Explore Mode" in "Espertu" - Ciò hè necessariu per sbloccà l'impostazioni avanzate di overclock.
  4. Trova l'ambientu "Modu rapporto CPU" setatu à "Fissatu" - Questu ùn permette micca à a "scheda madre" di resettà a frequenza di u processore impostata.
  5. Allora andate in u blocu di l'impostazioni di putere, chì sò chjamate "Impostazioni di tensione". Prima stabilisci a funzione "Modu CPU Core / GT Voltage" in posizione "Override & Offset Mode".
  6. Adupratu "Modu Offset" mette in modalità add «+»: In casu di caduta di tensione, a scheda madre aghjunghja u valore aghjuntu à u paragrafo "MB Voltage".

    Fate attenzione! I valori di a tensione supplementare da a scheda madre depindenu di u bordu stessa è di u processore! Ùn installate micca à l'iniziu!

  7. Dopu fà sta, premete F10 per salvà l'impostazioni.

Ora andate à u BIOS abituale

  1. Entrate in u BIOS è truvate l'elemento "Cuntrollu di frequenza / tensione" è andate à sti.
  2. Opzione principale - "Adjust FSB Frequency". Permette di aumentà a frequenza di u prucessore bus bus, aumentendu cusì a frequenza di a CPU. Eccu da avè bisognu - in generale, a frequenza di basa hè abbastanza + 20-25%.
  3. U prossimu puntu di più per overclocking a scheda madre hè "Configurazione avanzata di DRAM". Vai quì.
  4. Mette una opzione "Configure DRAM by SPD" in posizione "Enabled". Se vulete aduprà i tempi è a potenza di RAM manualmente, scopre prima i so valori di basa. Questu pò esse fattu cù l'aiutu di l'utilità CPU-Z.
  5. Dopu avè fattu e cambiamenti, cliccate nantu à u pulsante "F10" è ripartite u computer.

L'à l'opzione di overclock in e cunsiglii MSI sò assai impressionanti.

ASRock

Prima di passà à e istruzioni, si notemu u fattu chì u BIOS standard ùn overclockarà u bordu ASRock: opzioni di overclocking sò dispunibili solu in a versione UEFI. Ora a procedura stessa.

  1. Scaricate UEFI. In u menu principale, andate in tab "OC Tweaker".
  2. Andate in u blocu di e configurazione "Configurazione di tensione". In opzione "Modu CPU VCore Voltage" set "Modu fissu". In "Tensione Fissa" impostate u tensione di operazione di u vostru processore.
  3. In "Calibrazione di a Linea Cura di u Cpu" necessità di installà "Livellu 1".
  4. Vai à bloccà "Configurazione di DRAM". In "Load Load XMP Setting" selezziunate "Profilu XMP 2.0 1".
  5. Opzione "Frequenza di DRAM" dipende da u tipu di RAM. Per esempiu, per DDR4 avete bisognu di stallà 2600 MHz.
  6. Salvà e impostazioni cliccendu F10 è ripartite u PC.

Nota ancu chì ASRock pò spessu crash, perciò ùn si raccomanda micca di sperimentu cù un aumentu significativu di potenza.

Conclusione

Riassumendu tutti quì sopra, anu vulsu ricurdarvi: l'overclock di a scheda madre, u processore è a scheda video ponu dà dinò à questi componenti; cusì se ùn avete micca fiducia in e vostre abilità, allora hè megliu ùn fate quessa.