BIOS rollback à a versione precedente


L'aggiornamentu di u BIOS porta spessu sia novu funzioni sia novu prublemi - per esempiu, dopu installazione di l'ultima revisione di u firmware di alcune schede, a capacità di installà certi sistemi operativi hè persa. Parechji utilizatori anu pigliatu à tornà à a versione precedente di u prugramma madre, è oghje avemu parlà cume di fà questu azzione.

Cumu ricuperà u BIOS

Prima di cuminciare à rivisà i metudi di u rollback, consideramu chì hè necessariu menzionà chì micca tutte e motherboards supportanu sta possibilità, in particulare da u segmentu di u bilanciu. Allora, si consiglia di l'utente studiate attentamente a documentazione è e funzionalità di e so manere prima di principià tutte e manipolazioni cun ellu.

Apru parlendu, ci sò solu dui metodi per ripruducà u firmware di u BIOS: software è hardware. L'ultimu hè universale, postu chì hè adatta à quasi tutti i "motherboards" esistenti. In passatu, i metudini di software differenu per e bordi di diversi venditori (à volte ancu in a listessa gamma di mudelli), hè dunque bè integeru separatamente per ogni fabbricante.

Fate attenzione! Tutte e azzioni descritte sottu sò eseguite à vostru risicu, noi ùn hè micca responsabile di viulazione di garanzia o di prublemi chì si presentanu durante o dopu l'esecuzione di e procedure descritte!

Opzione 1: ASUS

Schede madre fabbricate da ASUS anu una funzione di Flashback di USB incorporata chì vi permette di sblocca à a versione precedente di u BIOS. Avemu usu questa opportunità.

  1. Scaricate u fugliale di u firmware in u computer cù a versione di firmware necessariu per u mudellu di a scheda madre.
  2. Mentre u file hè in carica, preparà un drive flash. Hè cunsigliatu à piglià u volume di u drive nant'à più di 4 GB, formattallu in u sistema di file FAT32.

    Vedi ancu: Sistemi di file per e differenze per e unità flash

  3. Mette u file di firmware in a directory radice di u discu USB è rinominateli cù u nome di u mudellu di a scheda madre, cum'è ind'è u manualu di u sistema.
  4. Attentu! E manipulazioni descritte ci sò ancu di più necessarie solu quandu u computer hè disinseritu!

  5. Rimuete l'unità flash USB da u computer è accede à u PC di destinazione o laptop. Trova una porta USB sottumessa di Flashback di USB (o ROG Connect in a serie "gamer" gamer)) hè quì chì avete bisognu di cunnesse i media cù u firmware di u BIOS registratu. A schermata sottu hè un esempiu di a situazione di tale portu per a ROG Rampage VI Extreme Omega motherboard.
  6. Per scaricà nant'à u modusimu di u firmware, aduprà u pulsante speciale di a scheda madre - preme e tene premutu quandu u indicatore si stà accantu à ellu.

    Se in stu passu ricevi un missaghju cù u testu "A versione BIOS hè inferiore a installatu", ci vole à dispiacere - u metodo di rollback programmaticu per u vostru bordu ùn hè micca dispunibile.

Rimuova l'unità flash USB da u portu è accende u computer. Se avete fattu tuttu u dirittu, ùn ci deve esse prublemi.

Opzione 2: Gigabyte

In i moderni schemi di stu fabbricante, ci sò dui schemi BIOS, principali è di backup. Questu facilità u prucessu di u rollback, postu chì u novu BIOS hè solu lampatu in u chip principale. A prucedura hè cum'è seguita:

  1. Spegni completamente u computer. Cù a potenza cunnessa, preme u buttu di start di a macchina è tene, senza liberà, finu chì u PC sia completamente spente - pudete determinà stu piantà u rumu di i cooler.
  2. Premete una volta u pulsante di accensione è aspettate chì a prucedura di riparazione di u BIOS comincia da u computer.

Se u rollback di u BIOS ùn compare micca, avete da aduprà l'upperu di recuperu di hardware discupru sottu.

Opzione 3: MSI

A prucedura hè generalmente simili à l'ASUS, è in certi modi ancu più faciule. Proceda cumpru:

  1. Preparà i file di firmware è l'unità flash in i punti 1-2 di a prima versione di l'istruzzioni.
  2. U MCI ùn hà micca un connettore dedicatu per u firmware di u BIOS, cusì pudete aduprà qualchissia adatta. Dopu avè installatu u lettu di flash, teni premutu u tastu d'alimentazione per 4 secondi, poi aduprà a combinazione Ctrl + Home, dopu chì l'indicatore deve illuminà. S'ellu ùn accade micca, pruvate a combinazione Alt + Ctrl + Home.
  3. Dopu avè accurdatu u computer, l'installazione di a versione di u firmware di l'unità flash deve iniziate.

Opzione 4: Notebook HP

A cumpagnia di Hewlett-Packard nantu à i so portatili utilizza una sezione dedicata per u rollback di u BIOS, perchè pudete tornà facilmente à a versione fabbrica di u firmware di a scheda madre.

  1. Spegni u laptop. Quandu u dispositiu si spegne cumpressu, tenite premutu a combinazione di tasti Vincite + B.
  2. Senza liberà queste chiavi, premete u pulsante di accensione di u laptop.
  3. Fighjate Vincite + B nanzu chì a notificazione di rimborsu di u BIOS apparisci - pò sembà una alerta di schermu o un bip.

Opzione 5: ripresente di hardware

Per a "scheda madre", in a quale ùn pudete micca rimborsà u firmware programmaticamente, pudete aduprà l'hardware. Perchè avete bisognu di lampà u chip di memoria flash cù u BIOS scrittu in ellu è lampà cun un programmatore speciale. L'inserzione si suppone ancu chì avete dighjà acquistatu u prugrammatore è installatu u prugrammu necessariu per u so operazione, è hè andatu u "drive flash".

  1. Inserite u chip BIOS in u prugrammatore secondu e istruzioni.

    Attenti, altramentu si rischia di danneghendu!

  2. Prima di tutti, pruvate à leggere u firmware dispunibile - questu deve esse fattu in caso chì qualcosa vada male. Aspetta finu chì avete una copia di backup di u firmware esistente, è salvate u vostru computer.
  3. Poi caricate a immagine BIOS chì volete installà in a utility di cuntrollu di programmatore.

    Alcune utilità avè a capacità di verificà a checksum di l'immagine - li propiuvemu aduprà ...
  4. Dopu avè scaricatu u lugghjettu ROM, cliccate nantu à u buttavulimentu per avè a procedura.
  5. Aspettate finu à a fine di l'operazione.

    In alcun casu, ùn disconnessu u programmatore da u computer è ùn sceglite microcircuitu da l'apparecchiatura prima di u missaghju nantu à a registrazione di u firmware!

Allora u chip dev'essere saldatu torna à a scheda madre è teste u correre. Se si stende in a modalità POST, allora tuttu hè bè - u BIOS hè installatu è u dispositivo pò esse assemblatu.

Conclusione

Un rimborsu à a versione precedente di u BIOS pò esse necessaria per diverse ragioni, è in a maggior parte di i casi si pò fà in casa. In u peggiu caso, pudete contattà u serviziu informatica, induve u BIOS pò lampà u metudu hardware.