Custruendu una parabola in Microsoft Excel

A custruzzioni di una parabola hè una di l'operazioni matematiche cunnoscute. Spessu hè usatu micca solu per scopi scentifici, ma dinò per quelli puramente pratichi. Amparemu cume à fà sta procedura cù u toolkit Excel.

A creazione di una Parabola

A Parabola hè un grafico di una funzione quadratica di u tipu chì seguita f (x) = ax ^ 2 + bx + c. Una di e so proprietà eccezionale hè u fattu chì a parabola hà l'apparenza di una figura simmetrica chì consiste in un set di punti equidistanti da a direttrice. In generale, a custruzzioni di una parabola in un ambiente Excel ùn hè micca diversa da a custruzzioni di ogni altru grafico in stu prugramma.

A creazione di a tavula

Prima di tutti, prima chì avete principiatu per custruì una parabola, bisogna custruisce una tavula basa di a quale hè creata. Per esempiu, pigliemu a funzione di trama f (x) = 2x ^ 2 + 7.

  1. Inserite a tavula cù i valori x da -10 finu à 10 in passi 1. Questu pò esse fattu manualmente, ma hè più faciule per questi scopi di aduprà i strumenti di progressione. Per fà quessa, in a prima cella di a colonna "X" inserite u valore "-10". Poi, senza rimproverà a selezzione da questa cella, andate in la tabulazione "Casa". Ci ponemu cliccà nantu à u bottinu "Progressione"chì hè ospitu in un gruppu U editing. In a lista attivata, selezziunà a posizione "Progressione ...".
  2. Attiva a finestra di regolazione di a progressione. In blocu "Locu" deve spostà u bottinu in a posizione "Per e colonne"sì una riga "X" Ci hè situatu in a colonna, ancu in altri casi pò esse necessariu pone u cambiamentu in a posizione "In righe". In blocu "Tipu" lasciateli l'interruttore in posizione "Aritmetica".

    In u campu "Step" inserite u numeru "1". In u campu "Valore limitu" specificate u numeru "10"perchè cunsideremu a portata x da -10 finu à 10 Inclusa. Dopu cliccate nantu à u bottinu. "OK".

  3. Dopu à quest'azione, a colonna tutta "X" Sarà pienu di i dati chì avemu bisognu, cioè i numeri in u range di -10 finu à 10 in passi 1.
  4. Avà avemu da riempe a colonna di dati "f (x)". Per fà quessa, basatu annantu à l'equazione (f (x) = 2x ^ 2 + 7), ci vole à inserisce un'espressione in a prima cella di sta colonna secondu u dispusitu seguente:

    = 2 * x ^ 2 + 7

    Solu invece di u valore x sustituisce l'indirizzu di a prima cella di a colonna "X"chì ghjunghjimu appena. Allora, in u nostru casu, l'espressione assume a forma:

    = 2 * A2 ^ 2 + 7

  5. Ora ci vole à copià a formula è tutta a gamma inferiore di sta colonna. Data i prupietà di base di Excel, quandu si copianu tutti i valori x serà messu in e cellule adatte di a colonna "f (x)" automaticamente. Per fà quessa, metti u cursore in u angulu in dirittu inferiore di a cella, in cui a formula chì noi scrivevamo un pocu nanzu hè già stata messu. U cursore deve esse convertitu in un marker di riempimento chì pari à una piccula croce. Dopu chì a trasformazione sia accaduta, tenemu u pulsu di u mouse è trascini u cursore finu da a fine di u tavulu, allora rilasciate u pulsu.
  6. Comu pudete vede, dopu à sta colonna di azzione "f (x)" Sarà pienu dinò.

A sta tavula a furmazione pò esse considerata cumpleta è passà direttamente à a custruzzioni di u pianu.

Lezione: Cume à fà autocompleta in Excel

Plotting

Come sopra citatu, avemu ora da custruisce u prugramma stessa.

  1. Selezziunu a tavula cù u cursore tenendu u bottinu sinu di u mouse. Move to tab "Inserisci". A cinta in blocco "Grafici" cliccate nantu à u bottinu "Spot", chì hè quellu tipu di grafico chì hè più adupratu per custruendu una parabola. Ma ùn hè micca tuttu. Dopu cliccatu nantu à u buttu sopra, una lista di tippi di grafici di dispersione si apre. Selezziunu un grafico spargimentu cù i marcatori.
  2. Comu pudete vede, dopu sti azzioni, a parabola hè custrutta.

Lezione: Cumu fà un diagramma in Excel

Editing di carta

Ora pudete cambià leggermente u graficu risultatu.

  1. Se ùn vulete micca chì a parabola venga visualizzata cum'è punti, ma per avè un aspettu più cunniscitu di una linea curva chì connette questi punti, cliccate nantu à ognuna di esse cù u taschju dirittu di u mouse. U menu contestuale si apre. In essa, avete bisognu di selezziunà l'elemento "Cambia u tipu di u graficu per una riga ...".
  2. A finestra di selezione di u tipu di u grafico si aprite. Sceglite un nome "Dot cù curre lisse è marcatori". Dopu chì a selezzione hè stata fatta, cliccate nantu à u pulsante. "OK".
  3. Ora a carta di parabola hà un aspettu di più cunnuscenza.

In più, pudete effettuà qualchi altri tipi di edizione di a parabola risultante, cumu cambià u so nome è i nomi d'asse. Queste tecniche di edizione ùn passanu micca in i limiti di l'azione per travaglià in Excel cun diagrammi di l'altri tipi.

Lezione: Cume firmà un astru di u grafico in Excel

Cumu si pudete vede, a custruzzioni di a parabola in Excel ùn fondamentu differisce da a custruzzioni di un altru tipu di grafico o diagramma in u listinu prugramma. Tutte l'azione sò fatte à basa di un tavulinu pre-formatu. Inoltre ci vogliu notà chì a visione di i punti di u schema hè più adatta per a custruzzioni di una parabola.