Per determinà u gradu di dependenza tra parechji indicatori, sò utilizzati più coefficienti di correlazione. Dopu sò stati ridutti à una tavola separata, chì hà u nome di a matrice di correlazione. I nomi di e righe è colonne di tale matrice sò i nomi di i parametri chì a stabilità di a dependenza l'una sull'altra è stabilita. À a intersezione di e righe è e colonne ci sò i coefficienti di correlazione cumuni. Scopri cumu fate ciò chè l'utili Excel.
Vedi ancu: Analisi di correlazione in Excel
Calculu di u coefficiente di correlazione multipli
È di solitu determinà u livellu di a relazione trà i vari indicatori, dipindendu da u coefficiente di correlazione:
- 0 - 0.3 - micca cunnessione;
- 0.3 - 0.5 - a cunnessione hè debula;
- 0.5 - 0.7 - mezzo legame;
- 0,7 - 0,9 - alta;
- 0,9 - 1 - assai forti.
Se u coefficientu di correlazione hè negativu, significa chì a relazione di i parametri hè inversa.
Pè creà una matrice di correlazione in Excel, un strumentu hè adupratu, chì hè inclusu in u pacchettu. "Analisi di dati". Hè chjamatu - "Correlazione". Scopemu cumu pò esse adupratu per calculà più indicatori di correlazione.
Stage 1: attivazione di u pacchetto di analisi
Sò subitu à dì chì u pacchettu prestitu "Analisi di dati" disattivatu. Dunque, prima di procedere cù a procedura per calcagnà direttamente i coefficienti di correlazione, hè necessariu attivarla. Purtroppu, ùn tutti i utilizatori sapenu cum'è fate. Allora, ci focalizzeremo nantu à sta questione.
- Vai à la tabulazione "File". In u menu di verticale sinu di a finestra chì si apre dopu à stu, cliccate nantu à l'elemento "Opzioni".
- Dopu avè lanciatu a finestra di parametri attraversu u menù verticali di sinistra, andate in sezione Add-ons. Ci hè un campu à u fondu di u latu dirittu di a finestra. "Gestione". Rinnovare l'interruttore in questu à a posizione Add-ins di Excels'è un altru parametru hè visualizatu. Dopu à stu cliccemu nantu à u pulsante. "Vai ..."à a destra di u campu specificatu.
- Una piccola finestra si mette in scena. Add-ons. Verificate a casella accantu à u parametru "Package di analisi". Poi in a parte diritta di a finestra cliccate nantu à u bottinu. "OK".
Dopu à u pacchettu di l'azzuletta specificatu "Analisi di dati" serà attivatu.
Fase 2: calculu di u coefficiente
Ora pudete cuntribuisce direttamente à u calculu di u coefficiente di correlazione multiple. Utilizzu l'esempiu di a tavula seguente di indicatori di produttività di u travagliu, rapporto capital-travagliu è intensità di energia in vari impianti per calculà u coefficientu di correlazione multipli di sti fattori.
- Move to tab "Dati". Cumu si pudete vede, un novu pezzu di strumentu apparse nant'à u tape. "Analisi". Facemu clic nantu à u pulsante "Analisi di dati"chì hè situatu in essa.
- A finestra s'hè aperta chì porti u nome. "Analisi di dati". Selezziunate in a lista di strumenti situati in ellu, u nomu "Correlazione". Dopu cliccate nantu à u bottinu "OK" in a parte diritta di a finestra di l'interfaccia.
- A finestra di u strumentu si apre. "Correlazione". In u campu "Intervallo di entrata" L'indirizzu di u spaziu di a tavula in cui sò situati i dati per i trè fattori studiati: u custionu potenza à travagliu, u ratio capital-travagliu è a produttività. Pudete fà l'inserzione manuali di coordinate, ma hè più faciule per basterà puru u cursore in u campu è, tenendu u bottinu sinu di u mouse, selezziunate a zona rispettiva di a tavula. Dopu à quì, l'indirizzu di u spaziu sarà visualizatu in u campu di scatula "Correlazione".
Chì avemu fatturi spezzati da colonne, micca da e righe, in u parametru "Raggruppamentu" mette u switch in situ "Per e colonne". Tuttavia, hè dighjà installatu quì per default. Dunque, resta solo per verificare a giustizia di a so posizione.
Vicinu à u puntu "Tags in a prima linea" marcatu ùn hè micca necessariu. Dunque, saltemu stu parametru, in quantu ùn influenzerà micca a natura generale di u calculu.
In a scatula di impostazioni "Parametro di uscita" Deve esse indicatu esattamente ind'è a situazione di a nostra matrice di correlazione, in cui hè affissatu u risultatu di u calculu. Tri scelte sò dispunibuli:
- Nuu libru (un altru schedariu);
- A nova schema (se vulete, pudete dà un nome in un campu particulare);
- L'intervallo nantu à u fogliu attuale.
Selezziunemu l'ultima opzione. Move u switch à "Spaziatura di uscita". In stu casu, in u campu currispondu, devi specificà l'indirizzu di u intervallo di a matrice, o almenu a so cella in u dirittu superiore. Posizionate u cursore in u campu è cliccate nantu à a cella nantu à u fogliu, chì avemu intenzione di fà l'elemento in alto à sinistra di a gamma di uscita di dati.
Dopu avè eseguitu tutte e manipulazioni sopra, u restu hè di cliccà nantu à u pulsante. "OK" à a parte destra di a finestra "Correlazione".
- Dopu à l'ultima azzione, Excel costruisce una matrice di correlazione, cumandendu cù dati in u intervallu specificatu da l'utente.
Stage 3: analisi di u risultatu
Ora vedemu cume capisce u risultu ch'ellu hà guadagnatu durante u strumentu di prucessione di dati "Correlazione" in Excel.
Come si vede da a tavula, u coefficiente di correlazione di u raporsu capitale-travagliu (Colonna 2) è l'alimentu di l'alimentu (Colonna 1) hè 0,92, chì risponde à una relazione forte. Tra a produttività di u travagliu (Colonna 3) è l'alimentu di l'alimentu (Colonna 1) Questu indicatore hè uguale a 0,72, chì hè un altu gradu di dependenza. U coefficiente di correlazione trà a produttività di u travagliu (Colonna 3) è rapporto capital-travagliu (Colonna 2) uguale a 0,88, chì risponde ancu à un alto gradu di dipendenza. Dunque, si pò dì chì a dependenza tra tutti i fattori studiati pò esse tracciata abbastanza forti.
Comu pudete vede, u pacchettu "Analisi di dati" in Excel hè un attrezziu molto pratice è abbastanza faciule da usà per determinà u coefficiente di correlazione multiple. Cù u so aiutu, pudete fà un calculu è a correlazione abituale tra i dui fattori.