A necessità di cambià a codifica di u testu hè spessu di fronte di l'utenti chì travagliano i navigatori, editori di testu è processori. Tuttavia, quandu si lavora in un processore di fogli di calculu Excel, tale necessità pò nascere ancu, perchè u prugrammu elaboreghja micca solu i numeri, ma dinò u testu. Facemu capisce cumu cambià a codifica in Excel.
Lezione: Codifica di Microsoft Word
Operà cun codifica di testu
L'encodellazione di testi hè una collezione di espressioni numerichi elettronichi chì si convertenu in caratteri user-friendly. Ci sò parechji tippi di codifica, ciascuna chì hà e so regule è a so lingua. A capacità di u prugramma di ricunniscà una lingua specifica è traducila in caratteri intelligibili per una persona cumuna (lettere, numeri, altri caratteri) determina sì l'applicazione pò travaglià cù un testu specificu o no. Tra l'encoduzioni di testu popolari si pò evidenziare:
- Windows-1251;
- KOI-8;
- ASCII;
- ANSI;
- UKS-2;
- UTF-8 (Unicode).
L'ultimu nomu hè u più cumunamentu in i codulamentu in u mondu, chì hè cunsideratu un tipu di standard universale.
Più spessu, u prugramma in sè ricunnusce l'encoding è cambia automaticamente versu, ma in certi casi l'usu deve spiegà à l'applicazione a so apparenza. Solo allora pò funziunà correttamente cun caratteri codificati.
U più numaru di prublemi cù a decodificazione di a codifica di u prugramma Excel si tende quandu cercanu di aprire i file CSV o l'esportazione di i file txt. Spessu, invece di e lettere di solitu quandu aprono questi file da Excel, pudemu osservà simbuli incomprensibili, cosiddetti "crepe". In sti casi, l'utente ha bisognu di fà certi manipolazioni per chì u prugramma cuminciais a visualizà i dati in modu currettu. Ci hè parechje maniere di risolve u prublema.
Metudu 1: Cambia a codifica cù u Notepad ++
Purtroppu, Excel ùn hà micca un strumentu di veru e ghjustu chì permette di cambià subitamente l'encoding in qualsiasi tipu di testu. Cusì, hè necessariu aduprà solu à più passi per stu scopu o per ricursu à aduprà applicazioni di terze parti. Un di i modi più affidabili hè di aduprà l'editor di testu Notepad ++.
- Run u applicazione Notepad ++. Cliccate nantu à l'elemento "File". Da a lista chì si apre, selezziunate l'elemento "Apertu". In alternativa, pudete digità a scelta rapida Ctrl + O.
- A finestra di lima aperta si principia. Andate in u cartulare induve u documentu hè situatu, chì ùn hè micca visualizatu in Excel. Selezziunu e cliccate nantu à u pulsante. "Apertu" in fondo à a finestra.
- U schedariu apre in a finestra d'editoru di Notepad ++. À u fondu di a finestra in u latu dirittu di a barra di status ci hè a codifica attuale di u documentu. Cum'è Excel li mostra in maniera errata, ci vole à fà cambiamenti. Scrivemu a combinazione di tasti Ctrl + A in a tastiera per selezziunate tuttu u testu. Cliccate nantu à l'elemento di menu "Codifiche". In a lista chì si apre, selezziunate l'elemento "Conversu in UTF-8". Si tratta di codifica Unicode è Excel funziona cun questu cum'è pussibule.
- Dopu, per salvà i cambiamenti in u schedariu, cliccate nantu à u bottinu in a barra di l'instrumentu in forma di discu diskette. Chiudi Notepad ++ cliccendu nantu à u bottinu in forma di una croce bianca in un quadru rossu in u angulu in alto a destra di a finestra.
- Aprite u schedariu in manera standard via Explorer o usando qualsiasi altra opzione in Excel. Comu pudete vede, tutti i caratteri sò oghji cumparati in modu currettu.
Malgradu u fattu chì questu metudu hè basatu nantu à l'usu di software di terze parti, hè una di e più facili opzioni per recoding u cuntenutu di i file in Excel.
Metudu 2: Usa U assistente di u testu
In più, pudete fà a conversione cù l'utili integrati di u prugramma, cioè a Procedura guidata di u Text. À dú Stanciu, l'usu di questu strumentu hè qualcosa di più cumplicatu di l'usu di un prugramma di terze parti descrittu in u metudu precedente.
- Run u prugramma Excel. Avete bisognu di attivà l'applicazione stessa, è ùn aprite micca un documentu cun essa. Hè cusì, prima chì vene à vene un fogliu in linea. Vai à la tabulazione "Dati". Cliccate nantu à u bottinu nantu à a nastro "Da u testu"ponu in un blocu di strumentu "Avè Dati Esterni".
- A finestra di importazione di i testi in apertura. Suppone l'apertura di i furmati seguenti:
- Txt;
- CSV;
- PRN.
Andate à u locu di u luggeru importatu, selezziunu e cliccate nantu à u bottinu "Importu".
- L'Assistente di u testu si apre. Comu pudete vede, in u campu di anteprima, i caratteri sò visualizzati in maniera errata. In u campu "File Format" avemu da aprite a lista di discesa è cambiate a codifica in lu per "Unicode (UTF-8)".
Se i dati sò sempre visualizzati in modu erratu, pruvemu in sperimentu cù l'usu di altre codificazioni, finu chì u testu in u campu di anteprima diventarà leggibile. Quandu u risultu ti risponde, cliccate nantu à u bottinu. "Prossimu".
- A chjave di u salvatatore di u testu chì si apre apre. Quì pudete cambià u caratteru di u separatore, ma si consiglia di lasciare a regolazione di difettu (tab). Pressu u pulsante "Prossimu".
- In l'ultima finestra si pò cambià u formatu di i dati di colonna:
- Cumunale;
- Testo;
- Data;
- Saltà colonna.
Quì a regolazione devia esse piazzata, vista a natura di u cuntenutu pruciatu. Dopu, cliccate nantu à u bottinu "Fatti".
- In a prossima finestra, mettemu e coordinate di a cella superiore sinistra di u intervallu nantu à u fogliu in cui saranu inseriti i dati. Questu si pò fà digitendu l'indirizzu manualmente in u campu pertinente o solu sceglie a cella desiderata nantu à u fogliu. Dopu aghjunghje e coordinate, cliccate nantu à u bottinu in u campu di a finestra "OK".
- Dopu, dopu, u testu sarà visualizatu nantu à u fogliu in a codifica desiderata. Rimane di formattatu o restituisce a struttura di a tavula, se era dati tabulari, postu chì hè distruttu quandu u so riformattamentu.
Metudu 3: salvate u schedariu in una codifica specifica
Ci hè ancu una situazione inversa quandu u lìchjiu ùn deve micca esse apertu cù a visualizzazione curretta di i dati, ma salvata in a codifica set. In Excel, pudete fà sta attività.
- Vai à la tabulazione "File". Cliccate nantu à l'elemento "Salvà cum'è".
- A finestra di u documentu di salvu si aprite. Usendu l'interfaccia di Explorer, definiscemu a directory in cui u schedariu sarà salvatu. Poi preparemu u tipu di lìchjiu se vulemu salvà u libru in un formatu diversu da u standard Excel (xlsx). Dopu cliccate nantu à u parametru "Servizio" è in a lista chì si apre, selezziunate l'elemento "Impostazioni di Web Document".
- In a finestra chì si apre, andate in tab "Codifica". In u campu "Salvà u documentu cum'è" aprite l'elenco a cumulazione è setate da a lista u tipu di codifica chì cunsideremu necessariu. Dopu, cliccate nantu à u bottinu "OK".
- Ci ritornu à a finestra "Salva Documentu" è poi cliccate nantu à u pulsante "Salvà".
U documentu sarà salvatu nantu à u discu duru o supporti ammenate in a codifica chì avete definitu. Ma tene in mente chì avà sempre i documenti salvati in Excel saranu salvati in sta codifica. Per cambià questu, ci vole à andà da a finestra da torna. "Impostazioni di Web Document" è cambiate e impostazioni.
Ci hè un altru modu per cambià e impostazioni di codifica di u testu salvatu.
- Esiste in a tabulazione "File", cliccate nantu à l'elemento "Opzioni".
- A finestra Excel Scegli sub "Avanzate" da a lista truvata nantu à a parte sinistra di a finestra. A parte centrale di a finestra scorri bè à l'impostazioni di u blocu "Generale". Eccu, cliccate nantu à u bottinu "Opzioni di pagina Web".
- A finestra chì ci hè famosa hè aperta. "Impostazioni di Web Document"induve fà e stesse azzioni chì avemu parlatu nanzu.
Ora à ogni documentu salvatu in Excel avemu a codificazione esatta chì avete installatu.
Cum'è si pò vede, Excel ùn hà micca un strumentu chì vi permetti di cunverte rapidamente è comodamente un testu da una codificazione à un'altra. L'assistente di testu hà una funzionalità troppu voluosa è hà molte funzioni chì ùn sò necessarie per una tale prucedura. U utilizanu, avete bisognu à passà parechje fasi chì ùn afectanu micca direttamente stu prucessu, ma serve per altri scopi. Ancu a cunversione cù un editor di testu di terze parti Notepad ++ sembra un pocu più faciule in stu casu. Salvà i file in una determinata encoding in Excel hè ancu cumplicatu da u fattu chì ogni volta chì vulete cambià stu parametru, avete da cambià e l'impostazioni globali di u prugramma.