Cosa sò i virus informatichi, i so tipi

Quasi tutti i pruprietari di l'urdinatori, sì avete micca sapè avè cun virus, hè sicuru di sente parlà di diversi favuli è storie su di loro. A maiò parte di i quali, naturalmente, sò esagerati da l'altri utilizatori novizi.

U cuntenutu

  • Allora chì hè un tale virus?
  • Tipi di virus informatichi
    • I primi virus (storia)
    • Virus software
    • Macrovirus
    • Virus scripting
    • Programmi trojanici

Allora chì hè un tale virus?

Virus - Ciò hè un prugramma autoreparente. Parechji virus ùn danno generalmente nisunu distruttivu cù u vostru PC, alcuni virus, per esempio, fanno un pocu di spurtanu: visualizeghjenu una maghjina in u schermu, lancia i servizii inutili, aprite pagine web per adulti, ecc ... Ma ci sò ancu quelli chì u vostru un computer chì ùn hè micca per ordinamentu, formattà u discu o rovinà u bios di a scheda madre.

Per l'inizio, pudete probabilmente trattà cù i miti più popolari nantu à i virus chì cammini intornu à a rete.

1. Antivirus - prutezzione contr'à tutti i virus

Purtroppu, ùn hè micca. Ancu cù un anti-virus fantasia cù l'ultima basa - ùn sò micca immuni da attacchi di virus. Tuttavia, vi sarà più o menu prutettatu da i virus cunnisciuti, solu i nuvelli di dati anti-virus sconosciuti novu pò presentà una minaccia.

2. Virus sparghjiti cù qualchi file.

Ùn hè micca. Per esempiu, cù musica, video, immagini - i virus ùn si diffondenu. Ma succede spessu chì u virus sia travagatu cum'è sti schedari, forzendu un utilizatore senza esperienza à fà un sbagliu è gestisce un prublemu malevule.

3. Se sì infettatu cù un virus - i PC sò sottumessi à una seria minaccia.

Ùn hè micca u casu. A maiò parte di i virus ùn fà nunda. È basta per elli chì anu infettendu semplicemente prugrammi. Ma in ogni casu, vale a so attenzione: à u minimu, verificate tuttu u computer cù un antivirus cù l'ultima basa. Se avete un, allora perchè ùn puderia micca u secondu!

4. Ùn aduprate micca a posta - una garanzia di sicurezza

Ho paura chì ùn aiutarà micca. A cosa succede chì ricevi lettere da indirizzi scunnisciuti per posta. Hè megliu ùn semu micca apraiu, smarrà e pulisce immediatamente u paniere. Di solitu u virus và in la lettera cum'è un attachment, da fà chì, u vostru PC sarà infettatu. Hè abbastanza fàciule di prutezzione: ùn aprite micca e lettere di stranieri ... Hè ancu prubabile configurà filtri anti-spam.

5. Se avete copiatu un schedariu infettatu, avete infettatu.

In generale, ancu quandu si esegue u schedariu esecutivu, u virus, cum'è un file ordinariu, si basa sulu u vostru discu è ùn farà micca qualcosa di male per voi.

Tipi di virus informatichi

I primi virus (storia)

Sta storia hà principiatu circa 60-70 anni in certi laboratori americani. A computer, oltre à i prugrammi di solitu, ci era ancu quelli chì funziunavanu solu, micca cuntrullati da nimu. È tuttu seranu bè chì ùn hà micca pesatu pesanti computatrici è risorse di rifiuti.

Dopu una decina d'anni, entro l'anni 80, eranu dighjà centinaia di tali prugrammi. In 1984, a parolla "virus informatica" stessa hè apparutu.

Di solitu virus ùn si nascundenu micca a so presenza da l'utente. Spetteru più spessu di travaglià, mostranu qualchi missaghji.

Cervello

In 1985, u primu virus informaticu periculoso (è, u più impurtante, distribuitu rapidamente) apparse. Benchì, sia scrittu da e buone intenzioni - di punisce i pirati chì copianu illegalmente i prugrammi. U virus hà fattu u so copie illegali di u lugiziale.

I eredi di u virus di u Cerbu esistevanu da una decina d'anni è dopu i so bestii cumincianu à calà bruscu. E si aghjustavanu micca cun astuzia: anu solu scrivendu u so corpu in u schedariu prugramma, aumentendu cusì in dimensioni. L'antivirus hà amparatu prestu à determinà a dimensione è truvà i file infettati.

Virus software

À seguitu di i virus attaccati à u corpu di u prugramma, nova spezie cumincianu à apparìare - cum'è un prugramma separatu. Ma, a difficoltà principale hè cume di fà l'utente falà un prugramma maliziu? Pò dinò assai faciule! Basta à chjamà un tippu di scrapbook per u prugramma è u mette in rete. Parechji persone semplicemente scarichi, è malgradu tutti l'attenzii di l'antivirus (s'ellu ci hè una), si lancia ancu ...

In u 1998 è u 1999, u mondu tremava da u virus più prughjettuu - Win95.CIH. Pughjava u BIOS di a scheda madre. Migliaia di computer in u mondu sò stati discuplicati.

U virus hè sparghiatu per mezu di attaccamenti à e lettere.

In u 2003, u virus SoBig hà pussutu infettà centinaia di migliaia di urdinatori, à causa di u fattu ch'ellu s'hè attaccatu à e lettere mandate da l'utente.

A scumparta principale contro tali virus: l'aggiornamentu regule di Windows, l'installazione di l'antivirus. Ùn si riiscenu micca di fà qualchì prugramma deriva da fonti dubbi.

Macrovirus

Parechji utenti, probabilmente, ùn anu ancu suspettatu chì in più di i file eseguibili exe o com, i lugizii cumuni da Microsoft Word o Excel ponu avè una minaccia assai vera. Cumu hè questu possibile? Hè ghjustu chì u linguaghju di programmazione VBA sia statu fattu in questi editori in tempu tempu per puderete aghjunghje macros in quantità à un add-on à i documenti. Cume, s'è i cambiati cù u vostru macro, u virus pò diventà bè ...

Oghje, quasi tutte le versioni di i prugrammi di l'Ufficiu, prima di lanciare un documentu da una fonte sconosciuta, vi darà dubbiu una volta chè vo vulete lanciare macros da stu documentu, è se cliccate nantu à u bottu "no", nunda riesce chì ancu u documentu sia cù un virus. U paradossu hè chì a maggior parte di l'utenti facenu sè stessi à chjude u "pulsante" sì ...

Un di i più famosi virusi macro di Mellis pò esse consideratu Mellis, chì a cima di a so cascata nantu à 1999. U virus hà infettatu i documenti è mandatu una mail cù l'infittura infittita à i vostri amici per mezu di e mail di Outlook. Dunque, in pocu tempu, decine di migliaia di computatori in u mondu sò impurtati!

Virus scripting

Macrovirus, cume una specie specifica, sò parte di un gruppu di virus scripting. U puntu hè quì micca solu Microsoft Office utilizza script in i so prudutti, ma ancu altri pacchetti di software li contenenu. Per esempiu, Media Player, Internet Explorer.

A maiò parte di sti virus sparghjenu cù l'attaccamentu à e-mail. Spessu attaccamenti si mascheranu cum'è qualchì nova immagine o composizione musicale chjamata. In ogni casu, ùn currite micca è megliu chè aprenu allegati da indirizzi scunnisciuti.

Spessu, l'utenti sò cunfusu per l'estensione di i file ... Dopu à tuttu, si sapi da sempre chì e immagini sò sicure, allora perchè ùn pudete aprire a foto chì mandaste ... Per difettu, Explorer ùn mostra micca estensioni di file. È s'è vede u nome di a foto, cum'è "interesnoe.jpg" - stu scopu ùn significa micca chì u schedariu abbia tantu stesa.

Per vede l'estensioni, abilite a opzione seguente.

Fighjate l'esempiu di Windows 7. Sì andate in una cartella è cliccate "Disponi / Cartella è Opzioni di ricerca" pudete andà à u menu "vede". Hè chì hè u nostru ticellu prezioso.

Caccià a marcata di cuntrollu da l'opzione "Nitturì extensioni per i tipi di file registrati", è ancu attivà a funzione "mostra fascette e cartelle".

Avà, se fighjate a foto inviata à voi, pò ben fà scopu chì "interesnoe.jpg" hè subitu diventatu "interesnoe.jpg.vbs". Eccu u trucchju tuttu. Parechji utenti principianti anu cchè più di una volta truvatu sta trappula è truvanu qualchì altro ...

A prutezzione principale contro i virus di scripting hè l'aggiornamentu tempu di u sistema operativo è di l'antivirus. Inoltre, u rifiutu di vede e-mail sospette, in particulare quelli chì cuntenenu file incomprensibili ... A propositu, ùn sarà micca superfusu di fà cundutivi regolarmente dati impurtanti. Allora sarete 99,99% pruteggiati da e minacce.

Programmi trojanici

Ancu sì sta specie hè stata attribuita à virus, ùn hè micca direttamente. A so penetrazione in u vostru PC hè in parechje maniere simili à i virus, ma anu attività diverse. Se un virus hà u travagliu di infettà u più computatori pussibile è fà una azzione da eliminà, apri le finestre, etc., allora u prugramma di Troia hà in solitu un scopu - di copià e voste password da vari servizii, per scopre alcune informazioni. Si pò spessu chì un trojan pò esse gestitu per mezu di una rete, è nantu à l'ordine di l'ospite, si pò riavvia immediatamente u vostru PC, o, peggio ancu, eliminà alcuni file.

Hè ancu da vede à un altra caratteristica. Se i virus anu infettatu spessu altri file eseguibili, i troiani ùn fàcenu micca; si tratta d'un prugrammu autucostitu, separatu chì funziona solu. Spessu si sguprà cum'è un prucessu sistema, per chì sia difficiule per un utilizatore principiante à prene.

Per evità di diventà vittima di Troiani, prima, ùn scarichi micca alcun file, cume pirata Internet, hacking alcuni prugrammi, etc. Dopu, in più di l'antivirus, bisognu ancu un prugramma spiciali, per esempiu: u pulitore, u rimuove di Troia, l'antiviral toolkit pro, etc. induve tutti i prucessi suspittosi è scunnisciuti saranu blocchi da voi. Se u Troia ùn accede micca à a rete - u pavimentu di u casu hè già fattu, almenu i vostri password ùn passanu micca ...

Per riassumere, mi vogliu dì chì tutte e misure adottate è e raccomandazioni saranu inutili se l'utente, per curiosità, lancia i schedari, disabilita i prugrammi antivirus, ecc. U paradussu hè chì l'infezione virale si presenti in u 90% di i casi da a difetta di u pruprietariu di u PC. Ebbè, per ùn caderà preda di quelli 10%, hè abbastanza à fà una copia di salute di file qualchì volta. Allora pudete avè fiducia in quasi 100 chì tuttu sarà OK!