Firefox Quantum hè un novu browser per mè pruvà.

Precisamente un mese fa, una versione affucata di Mozilla Firefox (versione 57) hè stata publicata, chì hà ricevutu un novu nome - Firefox Quantum. L'interfaccia hè stata aggiornata, u mutore di navigatore, nuove funzioni sò state aghjunte, u lance di tabulazioni in i prucessi individuali (ma cun certi funzioni), l'efficienza di u travagliu cù processori multi-core hè stata migliorata, è hè statu dettu chì a velocità era finu à duie volte superiore a versioni precedenti di u browser Mozilla.

In sta piccula revisione - nantu à e nuove funzionalità è capacità di u navigatore, perchè vale a pena di pruvà, indipende se sì uttenite Google Chrome o avete sempre utilizatu Mozilla Firefox è sò sempre infelici chì si hè trasformatu in un "altre cromu" (in effetti, quessa accussì, ma s'ellu ci vole bisognu, à a fine di l'articolo esiste una infurmazione nantu à cum'è scaricà Firefox Quantum è a vecchia versione di Mozilla Firefox da u situ ufficiale). Vede ancu: Best browser for Windows.

Nova interfaccia Mozilla Firefox

A prima cosa chì pudete capì quandu si avvia Firefox Quantum hè una interfaccia di navigatore nova, cumpressamente ristrutturata, chì pò sembra troppu simile à Chrome (o Microsoft Edge in Windows 10) per i prutenti di a "vecchia" versione, è i sviluppatori l'anu dì "Photon Design".

Ci sò opzioni di persunalizazione chì includenu a messa in u cullamentu di i cumenti trascinendu in parechje zone attive in u navigatore (in a barra di segnalibri, a barra di strumenti, a barra di titulu di a finestra, è in una zona separata aperta cù u pulsu di a freccia doppia). S'ellu hè necessariu, pudete rimuovere i controlli inutili da a finestra di Firefox (cù u menù contestuale quandu clicchite nantu à questu elementu o trascinendu è trascurendu in a sezione di i parametri "Personalizazione").

Inoltre rivela un megliu sustenimentu per a mostra à a alta risoluzione è a scala, è e funzioni addiziunali quandu utilizanu u touch screen. Un bottinu cù l'imagine di i libri apparse in a barra di strumenti, dendu l'accessu à i segnalibri, i download, i screenshots (realizzati da Firefox) è altri elementi.

Firefox Quantum hà iniziatu à utilizà parechji processi à u travagliu.

In precedenza, tutte e tabulazioni in Mozilla Firefox sò state lanciate nant'à u stimu prucessu. Alcuni utilizatori sò stati felici perchè u navigatore necessitava menu RAM per u travagliu, ma ci hè un inconveniente: in casu di fallimentu in una di e tabulazioni, tutti sò chjusi.

In Firefox 54, 2 processi sò stati aduprati (per l'interfaccia è per e pagine), in Firefox Quantum hè più, ma micca cum'è Chrome, induve per ogni tab per un tab per un altru prucessu Windows (o un altru SO) hè principiatu, ma nant'à: 4 prucessi per unu tabs (pò esse cambiate in a prestazione di 1 à 7), è in certi casi un prucessu pò esse adupratu per dui o più tabs aperti in u navigatore.

I sviluppatori spieghjanu in maghjine a so accostu è dicinu chì u numeru ottimale di processi stanu esaminatu è chì tutte le altre cose sò uguali, u navigatore richiede menu memoria (fino à una volta e mezza) di Google Chrome è chì funziona più veloce (è u vantaggiu hè conservatu in Windows 10, MacOS è Linux).

Aghju provatu à aprire parechje tabs identiche senza annunci (diffirenti annunci ponenu sparenti quantità di risorse) in i dui navigatori (i dui navigatori sò puliti, senza add-ons è extensions) è a foto hè differente per mè per ciò chì hè dichjaratu: Mozilla Firefox utilizza più RAM (ma menu CPU).

Benchì, qualchì altre critiche ch'e aghju truvatu in Internet, invece, confermu un usu più economicu di a memoria. In listessu tempu, subjectivamente, Firefox apre veramente i siti più velocemente.

Nota: quì, vale a considerazione chì l'usu di i navigatori di RAM dispunibile ùn hè micca per se stessa dolente è accelera u so travagliu. Sarebbe peghju chè u risultatu di u rendering di a pagina hè statu salvatu in u discu o sò stati redestruiti quandu scorrenu o si movenu à a tabulazione precedente (questu risparmiava RAM, ma più probabilmente vi farà cercà un'altra varianta di navigatore).

L'addetti più vechji ùn sò più supportati.

I più noti add-on di Firefox (assai funziunali paragunati cun l'estensioni di Chrome è assai numerosi) ùn sò più supportati. Ora pudete installà solu l'estensioni WebExtensions più sicure. Pudete vede a lista di i add-ons è installa i nuovi (è dinò vedi quale di i vostri add-ons smisu di funzionà s'è aggiornatu u navigatore da a versione precedente) in l'impostazioni in a sezione "Add-ons".

Più probabilmente, l'estenzioni più popolari saranu prontu dispunibili in e nova versione versu u Mozilla Firefox Quantum. In listessu tempu, i add-ons di Firefox restanu cusì funzionali chè Chrome o Microsoft Edge extensions.

Funzioni aggiuntive di u navigatore

Oltre à quellu di sopra, Mozilla Firefox Quantum hà aghjustatu u supportu per u linguaghju di programmazione WebAssembly, strumenti di realtà virtuale WebVR è strumenti per creà screenshot di a zona visibile o l'intera pagina aperta in u navigatore (accessu cliccando nantu à a punta di i punti di a barra d'indirizzi).

Cuncepisce ancu a sincronizazione di tabs è altri materiali (Firefox Sync) trà diversi computer, dispositivi mobili iOS è Android.

Dove scaricare Firefox Quantum

Pudete scaricà Firefox Quantum gratuitamente da u situ ufficiale //www.mozilla.org/ru/firefox/ è sì ùn sunu micca sicuru 100% chì u vostru browser attuale hè adupratu bè cù voi, vi pruponi di provà sta opzione, hè pussibule chì ti piacenu : Questu hè veramente micca solu Google Chrome (à diffe bè a maiò parte di i navigatori) è supera in certi parametri.

Cumu ritornà a vecchia versione di Mozilla Firefox

Se ùn vulete micca aggiornà à Firefox, pudete aduprà Firefox ESR (Extended Support Release), chì ghjè attualmente basatu nantu à a versione 52 è dispunibule da scaricà qui //www.mozilla.org/en-US/firefox/organizations/