Una di e funzioni interessanti di Microsoft Excel hè ODE. Cù questu operatore, a data attuale hè intratta in a cella. Ma pò ancu esse applicatu cù altre formule in u cumunu. Considerà e caratteristiche principali di a funzione ODE, sfumature di u so travagliu è interazione cù altri operatori.
U Operatore utilizza OGGI
Funzione ODE produce l'usciu in a cella specifica di a data installata in u computer. Appartene à un gruppu di operatori "Data è Ora".
Ma ci vole à capisce chì da sè, sta formula ùn aghjineghjerà micca i valori in a cella. Hè cusì, se aprite u prugramma in pochi ghjorni è ùn recalculate micca e formule in a (manualmente o automaticamente), allora a stessa data sarà piazzata in a cella, ma micca quì.
Per verificate se u rigalamentu hè statu messu in un documentu specificu, avete bisognu di fà una serie di azzioni sequenziali.
- Esiste in a tabulazione "File", andate nantu à l'oggetto "Opzioni" à a parte sinistra di a finestra.
- Dopu chì a finestra di parametri hè stata attivata, andate in a sezione "Formule". Avemu bisognu di u blocu superiore di l'impostazioni "Parametri di calculu". Parameter switch "Calcoli in u libru" deve esse messu à a posizione "Automatic". S'ellu hè in una situazione diversa, allora deve esse installatu cum'è descrittu sopra. Dopu a cambià e impostazioni avete bisognu à cliccà nantu à u bottinu "OK".
Ora, cù qualunque cambiamentu in u documentu, sarà automaticamente ricalculatu.
Se per una ragione ùn volete micca impostà un ricalculu automatu, allora per aggiornà a data attuale di a cella chì cuntene a funzione ODE, ci vole à selezziunu, imposta u cursore in a barra di formula è preme u pulsante Enter.
In stu casu, se u ricalculu automatu hè disattivatu, sarà eseguitu solu par a cella data, e micca in l'intermettu di u documentu.
Metodo 1: Ingressu manuale
Stu operatore ùn hà argumentu. A so sintassi hè abbastanza sèmplice è simuli quellu:
= OZZU ()
- Per applicà sta funzione, basta inserisce questu espressione in a cella in cui vulete vede un'istantanea di a data di oggi.
- Per calculà è visualizà u risultatu nantu à u schermu, cliccate nantu à u bottinu. Enter.
Lezione: Funzioni in data e ora di Excel
Metudu 2: Usa a Funzione guidata
Inoltre, per l'introduzione di questu operatore pò esse adupratu Wizard di Funzione. Questu opzione hè particolarmente adatta per i utilizatori Excel principianti chì sò sempre cunfusati in i nomi di funzioni è in a so sintassi, à pussia chì in questo casu hè u più semplice cumu pussibule.
- Selezzi a cella nantu à u fogliu in cui a data sarà visualizata. Cliccate nantu à l'icona "Inserisci funzione"situatu à a barra di formula.
- A asistente di a funzione inizia. In a categoria "Data è Ora" o "Lista alfabetica completa" circà per un articulu "AVUI". Selezziunu e cliccate nantu à u pulsante. "OK" in fondo à a finestra.
- Una finestra piccola di infurmazione si apre, avendu informatu nantu à u scopu di sta funzione, è ancu dichjarendu ch'ellu ùn hà argumenti. Pressu u pulsante "OK".
- Dopu à quessa, a data messu in u computer di l'utente in quellu ghjornu sarà visualizatu in a cella predefinita.
Lezione: Statu di wizard di Excel
Metudu 3: Cambia u formatu di cella
Se prima di entrà a funzione ODE Siccome a cella avia un furmatu cumunale, sarà riformattatu automaticamente in un formatu di data. Ma, se u spaziu hà dighjà formattatu per un valore diversu, allora ùn cambierà micca, per chì significa chì a formula produce risultati sbagliati.
Per vede u formatu di una sola cellula o area in un fogliu, avete bisognu di selezziunate l'intervallo desideratu è, nant'à a tabulazione Dai "Numero".
Se dopu avè inseritu a formula ODE u formatu ùn hè micca statu messu automaticamente in a cella "Data", a funzione mostrerà male i risultati. In stu casu, avete bisognu di cambià u formatu manualmente.
- Facendu cliccà à dirittu destro nantu à a cella in cui vulete cambià u formatu In u menu chì vene, selezziunà a posizione "Formatu celle".
- A finestra di formattazione si apre. Vai à la tabulazione "Numero" In casu chì si hè aperto in altrove. In blocu "Formati di numeri" selezzione articulu "Data" è cliccate nantu à u pulsante "OK".
- Ora a cella hè formattata currettamente è mostra a data d'ogni ghjornu.
Inoltre, in a finestra di formattazione, pudete ancu cambià a presentazione di a data di oggi. U furmatu predefinitu hè un mudellu. "dd.mm.yyyy". Sceglie varie opzioni per i valori in u campu "Tipu"chì hè situatu à a parte destra di a finestra di formattazione, pudete cambià l'apparenza di a visualizzazione di a data in a cella. Dopu i cambiamenti ùn vi scurdate di preme u pulsante "OK".
Metudu 4: usa TODAY in combinazione cù altre formule
In più, a funzione ODE pò esse adupratu cum'è parte di formule cumplette. In sta capacità, questu operatore permette di risolve prublemi assai più larghere ch'è u utvanu indipendente.
Operatore ODE hè molto cunveniente aduprà per calculà intervalli di tempu, per esempiu, quandu specificate l'età di una persona. Per fà sta, scrivemu una espressione di u tipu chì seguita à a cella:
= ANNO (AVUI ()) - 1965
Per appiccà a formula, cliccate nantu à u pulsante. ENTER.
Ora, in a cella, se e formule di documenti sò correttamente aghjustate, l'età attuale di a persona chì hè nata in 1965 hè sempre mostra. Un'esprime simile pò esse applicatu à qualunque annu di nascita o per calculà u anniversariu di l'eventi.
Ci hè ancu una formula chì mostra i valori per uni pochi ghjorni in a cella. Per esempiu, per visualizà a data dopu trè ghjorni, sarà simule sta:
= AVU () + 3
Se avete bisognu di tene à mente a data di tre ghjorni, a formula ne sarà simu tale:
= AVU () - 3
Se vulete visualizzare in a cellula solu u numeru di u ghjornu attuale di u mese, è micca a data in tuttu, allora l'espressione seguente hè usata:
= DAY (TODAY ())
Una operazione simile à visualizzare u numeru di u mese attuale sarà simu questu:
= MU (AVUI ())
Hè cusì, in Farraghju in a cella ci sarà un numeru 2, in Marzu - 3, ecc.
Incù l'aiutu di una formula più complessa, hè pussibule di calculà quanti ghjorni passeranu da oggi à una data specifica. Se aghjusta cunvalidamente u ricalculu, allora pudete creà una sorta di timer di cuntenimentu à a data specifica. Un mudellu di formule chì hà una capacità simile hè u seguitu:
= DATENAME ("given_date") - TODAY ()
Invece di valore "Set Date" deve specificà una data specifica in u furmatu "dd.mm.yyyy"à chì avete bisognu d'organizzare un countdown.
Assicuratevi di formattà a cella in cui questu calculu sarà visualizatu in u formatu generale, altrimenti a visualizzazione di u risultatu ùn hè micca sbagliata.
Hè pussibule di accumpagnà cù altre funzioni Excel.
Comu pudete vede, usendu a funzione ODE Ùn pudete micca solu sà mostra a data attuale per a ghjornu in ghjornu, ma ancu fà molte altri calcoli. A cunniscenza di a sintassi di sta e altre formule aiutera à simulà vari cumbinazioni di l'applicazione di questu operatore. Se configurate correttamente a ricalcazione di formule in u documentu, u so valore hè attualizatu automaticamente.