Unu di i gruppi più popolari di operatori quandu travaglià cù e tabelle Excel hè a funzione di data è ora. Cù a so aiuta, pudete purtà diverse manipolazioni cù i dati di tempu. A data è l'ora sò spessu applicate cù u design di i vari registri di eventi in Excel. Per prucessu tali dati hè a missione principale di quiddi operatori sopra. Amparemu induve chì pudete truvà stu gruppu di funzioni in l'interfaccia di u prugramma, è cume si lavora cù e formule più diffuse di sta unità.
U travagliu cù funzioni di data è ora
Un gruppu di funzioni di data è d'ora hè responsabile di l'elaborazione di i dati presentati in un formatta à data o ora. Oghje, Excel hà più di 20 operatori chì sò inclusi in stu blocu di formula. Cù u liberamentu di e nuove versioni di Excel, u so numeru cresce continuamente.
Qualsiasi funzione pò esse inserita manualmente se cunnosci a so sintassi, ma per a maggior parte di l'utenti, in particulare senza prufessu o cun un livellu di cunniscenza ùn hè micca sopra a media, hè molto più faciule inserì cume cù e coperture grafiche presentate Funzione maestru seguita da muvendu à a finestra di l'argumentazione.
- Per l'introduzione di a formula cù Wizard di Funzione selezziunate a cella induve u risultatu sarà cumandatu, è poi cliccate nantu à u pulsante "Inserisci funzione". Si trova à a sinistra di a barra di formula.
- Dopu, hà attivazione di u maestru di funzioni. Cliccate nantu à u campu "Categoria".
- Da a lista chì si apre, selezziunate l'elemento "Data è Ora".
- Dopu à quessa, a lista di l'operatori di stu gruppu hè aperta. Per andà à un specificu di elli, selezziunate a funzione desiderata in a lista è cliccate nantu à u pulsante "OK". Dopu avà eseguitu l'azzioni supra, a finestra di argomenti sarà lanciata.
In più, Wizard di Funzione pò esse attivatu mettendu in evidenza una cella nantu à un lenzuu è premendu una combinazione di tasti Shift + F3. Ci hè ancu a possibilità di cambià in a tab "Formule"induve u nastro in u menu di u menu di a configurazione di l'utile "Biblioteca di funzioni" cliccate nantu à u bottinu "Inserisci funzione".
Hè pussibile spostà à a finestra i argumenti di una formula specifica da u gruppu "Data è Ora" senza attivà a finestra principale di l'Assistente di Funzioni. Per fà ciò, andate in tab "Formule". Cliccate nantu à u bottinu "Data è Ora". Hè postatu nantu à una cinta in un gruppu di strumentu. "Biblioteca di funzioni". Attiva a lista di operatori dispunibili in questa categoria. Sceglite quello chì hè necessariu per compie a missione. Dopu à quessa, l'argumentazione hè mossa à a finestra.
Lezione: Statu di wizard di Excel
DATE
Una di e funzioni più semplici, ma à u listessu popolari di stu gruppu hè l'operatore DATE. Mostra a data specifica in forma numerica in a cella induve a formula stessa hè posta.
I so argumenti sò "Anu", "Mese" è "Giornu". Una caratteristica di l'elucidazione di i dati hè chì a funzione funziona solu cun un intervallu di tempu micca più vechju di 1900. Perciò, se cum'è un argumentu in u campu "Anu" impostatu, per esempio, 1898, l'operatore mostrerà u valore incorrettu in a cella. Naturalmente, cum'è argumenti "Mese" è "Giornu" i numeri sò rispettivamente di 1 à 12 è di 1 à 31. I argumenti anu ancu esse referenze à cellule chì cuntenenu dati pertinenti.
Per entrà manualmente una formula, aduprà a sintassi seguente:
= DATE (Anno; Mese; ghjornu)
Vicinu à sta funzione da operatori di valore Anu, MESE è DAY. Mostranu in a cella u valore chì risponde à u so nome è anu un solu argumentu di u listessu nomu.
RAZNAT
Una tipa di funzione unica hè l'operatore RAZNAT. Calcula a differenza trà duie date. A so caratteristica hè chì questu operatore ùn sia micca in a lista di formule Maestri di funzioni, cusì significa chì i so valori anu da esse sempre intrusi micca attraverso un'interfaccia grafica, ma manualmente, seguendu a sintassi seguente:
= RAZNAT (start_date; end_date; una)
Da u cuntestu hè chiaru chì cum'è argomenti "Data di inizio" è "Data di fine" date, a differenza trà a quale avete bisognu di calculà. Ma cum'è un argumentu "Unità" L'unità specifica di misura per questa differenza hè:
- Anu (y);
- Mese (m);
- U ghjornu (d);
- Differenza in i mesi (YM);
- A differenza in i ghjorni senza tene in considerazione l'anni (YD);
- A differenza di i ghjorni, esclusi i mesi è l'anni (MD).
Lezione: Numero di ghjorni trà e date in Excel
CLEANERS
A differenza di a dichjarazione precedente, a formula CLEANERS rappresentatu in a lista Maestri di funzioni. U so scopu hè di cuntà u numeru di ghjorni di u travagliu trà duie date, chì sò date. In più, ci hè un altru argumentu - "Vacanze". Questu argumentu hè opzionale. Indica u numeru di e vacanze à u periodu di studiu. Sti ghjorni sò ancu dedutti da u calculu cumunale. A formula formula u numaru di tutti i ghjorni trà duie date, eccettu u sabatu, a domenica è i ghjorni specificati da l'utente in e vacanze. L'argumenti ponu esse sia e date stesse o referenze di e cellule in cui sò contenute.
A sintassi hè u seguitu:
= CLEANERS (start_date; end_date; [ferie])
TATA
Operatore TATA interessante perchè ùn hà argumenti. Mostra a data è l'ora attuale impostata nantu à u computer in una cella. Dighè notà chì quellu valore ùn sarà micca aggiornatu automaticamente. Rimarrà fissu quandu a funzione hè creata finu ch'ellu si sia ricalculatu. Per ricalculà, selezziunate a cellula chì cuntene a funzione, metti u cursore in a barra di formula è cliccate nantu à u pulsante Enter in a tastiera. Inoltre, un rigalculu periodicu di u documentu pò esse attivatu in a so impostazioni. Sintassi TATA tali:
= TDA ()
ODE
Moltu simile à a funzione precedente in u so operatore di capacità ODE. Ùn hà ancu alcun argumentu. Ma a cella ùn mostra micca una fotografia di a data è l'ora, ma solu una data attuale. A sintassi hè ancu assai semplice:
= OZZU ()
Questa funzione, oltre à a prima, richiede ricalcessu per l'aggiornamentu. A ricalculazione hè fatta in maniera di u listessu.
TIME
U compitu principale di a funzione TIME hè l'uscita in a cella specifica di u tempu specificatu da l'argumenta. L'argumenti di sta funzione sò l'ore, i minuti è i secondi. Pò esse specificate sia in forma di valori numerichi sia in forma di ligami che puntanu versu e celle in cui sò salvati i valori. Sta funzione hè assai simile à l'operatore DATE, ma à diffe u so mostra i indicatori di tempu specificati. Valore di l'argumentu "Clock" pò esse messu in un intervallo da 0 à 23, è l'argomenti di u minu è di u secondu - da 0 à 59. A sintassi hè:
= TEMPO (Ore, Minuti; Secondi)
Inoltre, funzioni separate ponu esse chjamate vicinu à questu operatore. Una ora, MINUTI è SECONDS. Mettenu u valore di l'indicatore di tempu currispondendu à u nome chì hè datu da un singulu argumentu di u listessu nomu.
DATE
Funzione DATE assai specificu. Hè prughjettu micca per e persone, ma per u prugramma. U so compitu hè di convertite a registrazione di a data in a forma usuale in una sola espressione numerica dispunibile per i calcoli in Excel. U solu argumentu di sta funzione hè a data cum'è testu. Inoltre, cum'è in u casu di l'argumentazione DATE, i valori solu dopu u 1900 sò trattati in modo correttu. A sintassi hè:
= DATENAME (data_text)
DAY
Operazione operatore DAY - vene in a cellula specificata u valore di u ghjornu di a settimana per a data specifica. Ma a formula ùn mostra u nomu testuale di u ghjornu, ma u so numeri ordinale. È u puntu di partenza di u primu ghjornu di a settimana hè stabilitu in u campu "Tipu". Dunque, se si ponenu u valore in stu campu "1", allora u primu ghjornu di a settimana hè cunsideratu duminica, se "2" - Lundi, etc. Ma questu ùn hè micca un argumentu obbligatorio; in casu chì u campu ùn hè micca pienu, si pensa chì u contaddu metti da a domenica. A seconda argumentu hè a data attuale in un formatu numericu, a sequenza di ghjorni di cui vulete imposta. A sintassi hè:
= DENNED (numero di data_Natu; [Tipu])
NOMINATIONS
U scopu di l'operatore NOMINATIONS hè l'indicazione in u numeru di cellula specificatu di a settimana per a data introduttiva. L'argumenti sò a data attuale è u tipu di u valore di ritornu. Se tuttu hè chjaru cù u primu argumentu, u secondu necessita spiegazione in più. U fattu hè chì, in parechji paesi d'Europa, in accordu à e norme ISO 8601, a prima settimana di l'annu hè cunsiderata a prima settimana di l'annu. Se vulete applicà stu sistema di riferimentu, allora avete bisognu di mette un numeru in u campu di tipu "2". Se preferite un sistema di riferenza cunnisciutu, induve a prima settimana di l'annu hè cunsiderata cum'è quellu di u 1 di ghjennaghju, allora avete bisognu di mette un numeru "1" o lasciate u campu vacante. A sintassi per a funzione hè:
= NUMBER (data, [tippu])
PAYMENT
Operatore PAYMENT faci un calculu cumpartitu di u segmentu di l'annu conclutu trà duie date à tuttu l'annu. L'argumenti di sta funzione sò sti dui date, chì sò i limiti di u periodu. Inoltre, questa funzione hà un argumentu facultativu "Basis". Indichi cumu calculà u ghjornu. Per difettu, s'ellu ùn hè micca specificatu un valore, si utrà u metudu americanu di calculu. Nantu à a maggior parte di i casi, s'accupa ghjustu, perchè assai spessu questu argumentu ùn hè micca necessariu affinchì. A sintassi hè:
= BENEFIT (start_date; end_date; [base])
Avemu solu passavemu à mezu à i principali operatori chì formanu u gruppu di funzioni. "Data è Ora" in Excel. In più, ci sò più di una dozzina d'operatori di u listessu gruppu. Comu pudete vede, ancu e funzioni descritte da noi pò facilità assai à i utilizatori à travaglià cù i valori di formati quali data è ora. Questi elementi permettenu di automatizà certi calcoli. Per esempiu, inserendu a data o l'ora attuale in a cella specifica. Senza amparà a gestione di queste funzioni ùn si pò parlà di una bona cunniscenza di Excel.