Quandu si crearani tabelle cun un tipu specificu di dati, hè à volte necessariu aduprà un calendario. In più, certi utenti anu ghjustu à creete u stampatu è aduprale per scopu domesticu. U prugramma Microsoft Office permette di inserisce un calendario in una tavola o un fogliu in diversi modi. Scopemu cumu si pò fà.
Crea diverse calendarii
Tutti i calendarii creati in Excel ponu esse spartiti in dui grandi gruppi: copre un certu tempu (per esempiu, un annu) è perpetuu, chì s'aghè aghjuntu per a data attuale. Di conseguenza, l'approccie di a so creazione sò un pocu diversa. Inoltre, pudete aduprà un mudellu prontu.
Metudu 1: creà un calendario per l'annu
Prima di tutti, cunsiderate cumu creà un calendariu per un annu particulare.
- Sviluppemu un pianu, cumu hà da vede, duve si piazzerà, ciò chì orientazione avè (paisaghju o ritrattu), determinà induve i ghjorni di a settimana (da un latu o in cima) sò scritti è risolveranu altri prublemi organizzativi.
- Per fà un calendario di un mese, selezziunate a zona chì consiste in 6 cellule in altezza è 7 cellule in larghezza, se si decide di scrive i ghjorni di a settimana in cima. Se scrivite li à a sinistra, allora, viceversa. Esiste in a tabulazione "Casa", cliccate nantu à u nastro nantu à u bottinu "Borders"situatu in un blocu di strumentu "Font". In a lista chì vene, selezziunate l'elemento "Tutti i Borderi".
- Allineate a larghezza è l'altezza di e cellule affinchì pigghjenu una forma quadrata. Per cambià l'altezza di a linea, cliccate nantu à a scelta di tastiera Ctrl + A. Dunque, tutta a scheda hè evidenziata. Dopu chjamemu u menù contestuale cliccendu nantu à u pulsante sinistro di u mouse. Sceglite un articulu "Linea altu".
Una finestra si apre in cui avete bisognu di setà l'altezza di linea richiesta. Se fate questu per a prima volta è ùn cunnosci micca ciò chì dimensione à installà, allora mettite 18. Poi premete u pulsante "OK".
Avà bisognu à definisce a larghezza. Cliccate nantu à u pannellu, chì mostra i nomi di colonne in lettere di l'alfabetu latinu. In u menu chì vene, selezziunate l'elemento Larghezza di a Colonna.
In a finestra chì si apre, setate a dimensione desiderata. Se ùn sapete micca ciò chì dimensione à installà, pudete mettere u numeru 3. Cliccate nantu à u pulsante "OK".
Dopu à quessa, e cellule nantu à u fogliu saranu quadrati.
- Oghji, ci vole à riservà un locu per u nome di u mese. Selezziunate e celle chì sò sopra a linea di u primu elementu per u calendario. In a tabulazione "Casa" in u blocu di l'utili "Alignment" preme u pulsante "Unisci è mette in centro".
- Registra i ghjorni di a settimana in a prima riga di l'elemento di calendariu. Questu pò esse fattu cù autocompleta. Pudete ancu, à u vostru discrezione, formattà e cellule di sta tavula in modu micca chì ùn duvete micca formattarla ogni mese à parte. Per esempiu, pudete inserà a colonna per a domenica in rossu è fà u testu di a linea in cui i nomi di i ghjorni di a settimana sò in grassu.
- Copiate i voci di u calendario per altri 2 mesi. In listessu tempu, ùn si scorda chì a cella unita sopra l'elementi entri ancu in a zona di copia. Li inseremu in una riga per chì tra l'elementi ci sia una distanza di una cella.
- Ora selezziunate tutti sti trè elementi, è copiate i tre in più righe. Dunque, ci deve esse un totale di 12 elementi per ogni mese. Distanza tra righe, fà duie cellule (s'è usate l'orientazione ritrattive) o una (quandu utilizza l'orientazione à l'urbanistica).
- Dopu, in a cella cumpressa, scrivemu u nomu di u mese sopra u mudellu di u primu elementu di calendario - "ghjennaghju". Dopu à elli, presughemu per ogni elementu successivu u so nomu di u mese.
- A l'ultima tappa ponemu a data in e cellule. In listessu tempu, pudete riduce di modu significativu u tempu cù a funzione auto-completa, di u cui studiu hè dedicatu à una lezzione separata.
Dopu, avemu a suprizzione chì u calendariu hè prontu, ancu se pudete addizionalmente formattatu à a vostra discrezione.
Lezione: Cume à fà autocompleta in Excel
Metudu 2: Crea un calendario cù a formula
Ma, per quessa, u metudu precedente di a creazione hà un svantaggiu significativu: duverà esse ri-fattu ogni annu. In listessu tempu, ci hè un modu per inserisce un calendario in Excel cù una formula. Sarà aggiornatu ogni annu. Vedemu chì cum'è ciò chì pò esse fattu.
- In a cellula superiore sinistra di u fogliu ci ponemu a funzione:
= "Calendario per" & ANNO (OGGI ()) & "anno"
Cusì, creemu un titulu di calendario cù l'annu in corso. - Abbiamo tracciatu mudelli per elementi di calendariu mensilmente, cum'è aghju fattu in u metudu precedente cù un cambiamentu assuciatu in a dimensione di e celle. Pudete immediatamente formattà questi elementi: riempisce, font, ecc
- In u locu induve u nome di u mese "ghjennaghju" devia esse affissatu, inserisci a formula chì seguita:
= DATA (ANNO (OGODI ()); 1; 1)
Ma, cum'è si vede, in u locu duve ghjustu u nome di u mese deve esse espositu, a data hè riparata. Per uttene u furmatu di a cellula à a forma desiderata, cliccate nantu à u cù u taschju dirittu di u mouse. In u menù contestuale, selezziunate l'elemento "Formatà e cellule ...".
In a finestra di formatu di cellula aperta, andate in tab "Numero" (s'è a finestra hè stata aperta in un'altra scheda). In blocu "Formati di numeri" selezzione articulu "Data". In blocu "Tipu" sceglite u valore "Marchu". Ùn teme micca, quessa ùn significa micca chì a parola "Marzu" sia in a cellula, chì questu hè solu un esempiu. Pressu u pulsante "OK".
- Comu pudete vede, u nome in l'intestazione di l'elemento di calendariu hè cambiatu in "ghjennaghju". Inserite un'altra formula in l'intestazione di l'elemento di seguitu:
= DATAMES (B4; 1)
In u nostru casu, B4 hè l'indirizzu di a cella cù u nome "Gennaiu". Ma in ogni casu, e coordinate pò esse differenti. Per u prossimu elementu avemu già riferitu micca à "ghjennaghju", ma à "Februaru", etc. Formemu e cellule cume in u casu precedente. Avà avemu i nomi di i mesi in tutti i elementi di u calendario. - Avemu bisognu di compie u campu di data. Selezziunate in l'elemento di a calendula per ghjennaghju tutte e cellule destinate à entrà e data In a linea di Formula, guidamu cù l'espressione seguente:
= DATA (ANNU (D4); MESE (D4); 1-1) - (DAYNED (DATA (ANNU (D4); MESE (D4); 1-1)) - 1) + {0: 1: 2: 3 : 4: 5: 6} * 7 + {1; 2; 3; 4; 5; 6; 7}
Pressu a combinazione di tasti nantu à a tastiera Ctrl + Shift + Enter. - Ma, cum'è si vede, i campi sò stati pieni di numeri incomprensibili. Per chì si usanu a forma chì avemu bisognu. Avemu formatificà li per data, cume era fattu prima. Ma aduò in u blocu "Formati di numeri" sceglite u valore "Tutti i Formati". In blocu "Tipu" u furmatu hà da entrà manualmente. Anu messu solu una lettera "D". Pressu u pulsante "OK".
- Avemu una furmazione simile in l'elementi di u calendario per l'altri mesi. Solamente avà, invece di l'indirizzu di a cella D4 in a formula, vi fate bisognu di mette e coordinate cù u nome di a cella di u mese pertinente. Dopu, facemu a formattazione in u listessu modu chì era discusu sopra.
- Comu pudete vede, a situazione di e date in u calendario ùn hè ancu micca curretta. In un mese deve esse da 28 à 31 ghjorni (dipindendu u mese). Avemu dinù in ogni elementu i numeri di u mese precedente è prossimu. Deve esse rimossa. Per questo, applica a formattazione cuniziale.
Facemu in u blocu di calendario per ghjennaghju a selezzione di cellule chì cuntenenu numeri. Cliccate nantu à l'icona "Formattazione condizionata"ponu nantu à a tabbetta di u nastro "Casa" in u blocu di l'utili "Stili". In a lista chì vene, selezziunate u valore "Crea una regula".
Una finestra per creà una regula di formattazione condizionata si apre. Sceglite un tipu "Usa una formula per determinà e cellule formattate". Inserite a formula in u campu currispondente:
= E (MU (D6) 1 + 3 * (PRIVATE (STRING (D6) -5; 9)) + PRIVATE (COLONNA (D6); 9))
D6 hè a prima cellula di a matrice assignata chì cuntene e date. In ogni casu, a so indirizzu pò cambià. Dopu cliccate nantu à u bottinu. "Format".In a finestra chì si apre, andate in tab "Font". In blocu "Colore" sceglite culore biancu o di fondo, se avete un culore di u calendariu. Pressu u pulsante "OK".
Tornà à a finestra di creazione di regula, cliccate nantu à u pulsante. "OK".
- Usendu un metudu simili, facciamo una formattazione condizionata in quantu à l'altri elementi di u calendario. Solu invece di a cella D6 in a formula, avete bisognu di specificà l'indirizzu di a prima cella di u intervallo in l'elemento corrispondente.
- Comu pudete vede, i numeri chì ùn sò micca cullettati in u mesi chì correspunite sò fusi cù u sfondo. Ma, ancu, u week-end hà ancu accadutu cun ellu. Questu hè fattu prumettu, postu chì ci aduprà e cellule cù u numeru di vacanze in rossu. Selezziunate e zone in u blocu di ghjennaghju chì i numeri cadenu u sabatu è a domenica. In listessu tempu, esclusu quelle gamme in cui i dati sò stati nascosti specificamente da furmatu, cume si riferiscenu à un mese differente. A tabulazione di u nastro "Casa" in u blocu di l'utili "Font" cliccate nantu à l'icona Rifornisci u culore e sceglite u rossu.
Facemu a stessa operazione cù l'altri elementi di u calendario.
- Fate una selezzione di a data attuale in u calendario. Per questo, avemu bisognu di fà produrre di novu a furmazione condizionata di tutti i elementi di a tavula. Sta volta sceglite u tipu di a regula. "Formatu solu e cellule chì cuntenenu". Cume una situazione, ponemu u valore di a cella per esse uguale à u ghjornu attuale. Per fà quessa, cunduci in a formula di campu adatta (chì si vene in l'illustrazione sottu).
= OZZU ()
In u furmatu di riempimento, selezziunu ogni culore chì differisca da u sfondo generale, per esempio, verde. Pressu u pulsante "OK".Dopu, a cella chì risponde à u numeru attuale hè verde.
- Piazzà u nome "Calendario per 2017" in u mezu di a pagina. Per fà quessa, selezziunate a linea intera chì cuntene sta espressione. Pressu u pulsante "Unisci è mette in centro" nant'à u tape. Stu nome per a presentabilità globale pò esse ulteriormente formattatu in diversi modi.
In generali, u travagliu nantu à a creazione di u calendariu "eternu" hè cumpletatu, ancu se pudete passà assai longhi per esse una varietà di travaglii cosmetichi, modificendu l'apparenza à u vostru gustu. In più, pudete sceglie separatamente, per esempio, e vacanze.
Lezione: Formattazione condizionata in Excel
Metudu 3: usa u mudellu
Quelli utenti chì ancu prufessiunali micca abbastanza in Excel o anu puru ùn vulanu micca passà u tempu dà creà un calendario unicu ponu aduprà u mudellu pronta per scaricatu da Internet. Ci sò parechji mudelli in a rete, è micca solu u numeru, ma a varietà hè grande. Pudete truvarli semplicemente scrivendo a query corrispondente in qualunque motore di ricerca. Per esempiu, pudete specificà a seguente query: "mudellu di calendario Excel".
Nota: In l'ultime versioni di Microsoft Office, una grande selezione di mudelli (cumpresi calendarii) hè integrata in u software. Tutti sò esposti direttamente quandu aprono un prugramma (micca un documentu specificu) è, per facilità di l'utente, si dividenu in categurie tematiche. Hè quì chì pudete sceglie un mudellu adatta, è se ùn trovi micca una, pudete sempre scaricà da u situ ufficiale di Office.com.
In fatti, un tale mudellu hè un calendario prontu, in cui vi duverete appena inserisce date di festa, feste o altri eventi importanti. Per esempiu, un calendario sì hè un mudellu chì hè presentatu in l'immagine sottu. Hè un tavulu pienu pronto à aduprà.
Pudete in stu uttenendu u pulsu di riempimentu in a tabulazione "Duminica" riempe in diverse culurite e celle chì cuntenenu date, dipende da a so importanza. Infatti, ghjè quì chì tuttu u travagliu cù un calendario sì pò esse cunsultatu cumplessu è pudete cuminciare a uttene.
Avemu capitu chì u calendariu in Excel pò esse fattu in duie vie principali. U primu si tratta di fà quasi tutte e azzioni manuali. Inoltre, u calendariu fattu in stu modu hà da esse aggiornatu ogni annu. U sicondu metudu si basa nantu à l'usu di e formule. Permette di creà un calendariu chì sarà aggiornatu da sè. Ma per l'applicazione di stu metudu in pratica, avete bisognu di avè una basa di cunniscenza più grande cà quandu utilizanu a prima opzione. Hè cusì impurtante esse a cunniscenza in u campu di applicazione di un strumentu cume una furmazione à u casu. Se a vostra cunniscenza in Excel hè minimale, allora pudete aduprà un mudellu pronta per scaricatu da Internet.