Ci sò i casi in cui hè necessariu scopre chì utenti sò registrati in u sistema operativu Linux. Questu pò esse necessariu per determinà sì ci sò utilizatori supplementari, sì un bisogni specificu di l'utente o un gruppu interi hà bisognu di cambià i so dati personali.
Vede dinò: Cumu aghjunghje utenti à u gruppu Linux
Cunsiglii di verificà a lista di utenti
E persone chì aduprate à cunservà st'impianto sò praticate cù una varietà di metudi, è per i principianti hè assai problematica. Dunque, l'istruzione, chì sarà descritta in seguitu, aiuterà un utilizatore senza esperienza à fronteghja u travagliu. Questu pò esse fattu cù u built-in Terminal o una serie di prugrammi cù una interfaccia grafica.
Metudu 1: Prugrammi
In Linux / Ubuntu, i utilizatori registrati in u sistema ponu esse gestiti cun l'aiutu di i parametri furniti da un prugramma speciale.
Purtroppu, per a shell grafica di u desktop, i prugrammi Gnome è Unity sò diversi. Tuttavia, entrambi sò capaci di furnisce un set di opzioni è strumenti per verizà è edità gruppi di utenti in distribuzioni Linux.
"Accounts" in Gnome
Prima, aprite i parametri di u sistema è selezziunate a sezione chjamata "Accounts". Per piacè avà a nota chì l'utenti di u sistema ùn saranu micca visualizzati quì. A lista di utilizatori registrati si trova in u pannellu di a sinistra, à a destra ci hè una sezione per fà e mudificà i dati per ognunu.
U prugramma "Utenti è Gruppi" in a distribuzione di l'interfaccia GUI di Gnome hè sempre installatu per difettu; tuttavia, se ùn truvate micca in u sistema, pudete scaricà è stallà automaticamente eseguendu u comando in "Terminal":
sudo apt-get install unit-control-centre
KUser in KDE
Per a piattaforma KDE, ci hè una utilità, chì hè assai più pratica d'usu. Hè chjamatu KUser.
L'interfaccia di u prugramma mostra tutti l'utenti registrati, se hè necessariu, pudete vede u sistema. Questu prugramma pò cambià e password di l'utente, li trasferisce da un gruppu à l'altru, sguillarelli, se vole, è simili.
Com'è Gnome, KDE hà installatu KUser per difettu, ma pudete rimuirelu. Per installà l'applicazione, lanciate u comando in "Terminal":
sudo apt-get install kuser
Metudu 2: Terminal
Stu metudu hè universale per a maiò parte di e distribuzioni sviluppate à basi di u sistema operativu Linux. U fattu hè chì hà un schedariu speciale in u so software, induve l'infurmazioni si trovanu relative à ogni utente. Un tali documentu hè situatu in:
/ etc / passwd
Tutte e voci in questu sò presentate in a forma seguente:
- nome di ogni utente;
- numeru di identificazione unicu;
- ID password;
- U ID di Gruppu;
- nome di u gruppu;
- shell home directory;
- numeru di u directory di casa.
Vede ancu: I cumandi spinti in u "Terminal" Linux
Per migliorà a sicurezza, u documentu salva a password di ogni utente, ma ùn hè micca visualizzata. In altre modifiche di stu sistema operativu, i password sò in i documenti separati.
Elenco completo di utenti
Pudete chiamà u redirectu à u schedariu cù i dati di l'utente salvatu chì utilizanu "Terminal"Digendu in lu i cumenti seguenti:
cat / etc / passwd
Esempiu:
Se l'identificatore di l'utente hà menu di quattru cifre, allora questu hè i dati di sistema in cui faci cambiamenti hè altamente indesiderabile. U fattu hè chì sò creati da u stessi OS durante u prucessu di stallazione per assicurà u funziunamentu più sicuru di a maggior parte di i servizii.
Nomi in a lista di utenti
Dunque, si ponu in tuttu chì in stu schedariu ci ponu esse assai numerosi dati chì ùn site micca interessatu. Se ci hè bisognu di imparà solu i nomi è l'infurmazioni di basa in diretta di l'utenti, hè pussibile filtrà i dati in u documentu inserendu u comando:
sed 's /:..///' / etc / passwd
Esempiu:
Guarda i utilizatori attivi
In u sistema operativariu basatu in Linux, pudete vede micca solu l'utenti chì sò stati registrati, ma ancu quelli chì sò attualmente attivi in u sistema operativu, ancu guardendu à i prucessi chì utilizanu. Per una tale operazione, una utrazione speciale hè aduprata, chjamata da u cumandatu:
w
Esempiu:
Questa utilità emette tutti i cumandamenti chì sò executati da l'utenti. S'ellu impegni simultaneamente dui o più squadre, truvaranu ancu una mostra in a lista chì si vene.
Storie di visitatori
S'ellu hè necessariu, si pò analizzà l'attività di l'utenti: scopre a data di u so ultimu login per u sistema. Pò esse adupratu nantu à a basa di u log / var / wtmp. Hè chjamatu inserendu u cumandamentu seguente à a linea di comando:
last -a
Esempiu:
Data di l'ultima attività
Inoltre, in u sistema operativu Linux, pudete scopre quandu ognunu di l'utenti registrati avia l'ultimu attivu - questu hè fattu da u cumandamentu lastlogeseguitu cù a stessa query:
lastlog
Esempiu:
Questu logu mostra dinò infurmazioni nantu à l'utenti chì ùn anu mai statu attivi.
Conclusione
Comu pudete vede in "Terminal" presenta informazioni più dettagliate in ogni casu. Hè pussibule di scopre chì è quandu esse logatu in u sistema, determinà se l'usati stranieri l'usinu, è ancu di più. Tuttavia, per un utilizatore media hè megliu ad aduprà un prugramma cun un'interfaccia grafica, in modo da ùn s'introdu in l'essenza di cumandamenti Linux.
Hè abbastanza facili da vede a lista di utenti, u più impurtante hè di capisce nantu à quale base sta funziunamentu di u sistema operativu funziona è per quali scopi si utilizza.