"Erruri Pudulenti": i prublemi cuncepibili inesistenti

U lighjeru in a cablata è piglia a dicita di traduce. L'articolo hè, naturalmente, à u livellu di a verità Komsomol, ma pò esse interessante.

Circa un annu fà, Stephen Jakisa avia gravi prublemi cù u so computer. Hè principiatu quandu hà installatu Battlefield 3 - un sparatutto in prima persona, in cui l'azione accade in un prossimu futuru. Prestu, i prublemi ùn eranu micca solu in u ghjocu, ma u so browser hè andatu ancu ogni 30 minuti. Cusì ùn pussia micca installà nisunu prugrammi in u so PC.

Hè arrivatu à u puntu chì Stephen hè un prugrammatoru di prufessione, è una persona chì hè bè versata in a tecnulugia, hà dicitu chì avia "catturatu" u virus o, eventualmente, installatu un tipu di software cù bug serii. C'è un prublema, hà dicisatu di voltà versu a so amicu John Stefanovichi (Ioan Stevanovici), chì scriveva una tesi di cuntrollu nantu à a fiabilità di i computer.

Dopu una breve diagnosi, Stephen è John scopruvanu un prublema - un chip di memoria dolce in u computer di Jakis. Cum'è un computer hà fattu bè per sei mesi davanti à u prublemu, Stephen ùn sospettava più bisognu di prublemi hardware finu chì u so amicu u prughjettu faceva un test particulare per l'analisi di a memoria. Per Stephen, quessa era spiccica. Cum'è iddu stessu hà dettu: "S'ellu hè accadutu à quellu chì si trova in strada, cun qualchissia chì ùn cunnuscisce micca nunda di i computer, hè prubabile chì si truvasse in un vicinu vicinu".

Quandu Jakis hà rimpicciutu u modulu di memoria problematica, u so computer era andatu à bè.

Quandu i computer ripiglianu, si crede generalmente chì ci sò i prublemi cù u lugiziale. Tuttavia, in l'ultimi anni, l'infurmatori di l'infurmazione anu cuminciatu à dà più attenzione à i fallimenti hardware è ghjunghje à a conclusione chì i prublemi per via d'iddi si verificanu assai più spessu di quantu pensanu molte persone.

Errori dolci

Screnu blu di a morte in Windows 8

I produttori di cipri fanno un travagliu serio in u testu chips prima di metterli in u mercatu, ma a so manca parlavanu di u fattu chì hè abbastanza difficiule da assicurarvi chì i microchip siano operativi per un bellu tempu. Dallà a fine di l'anni 70 di u seculu scorsu, i fabricanti di chip anu cunnisciutu chì una numeru di prublemi hardware ponu esse causata da un cambiamentu di u statu di i bit in i microprocessori. Cum'è a taglia di i transistori diminuisce, u comportamentu di e particule impurtate in i diventanu sempre e menu previzibile. I pruduttori chjamanu tali errori "dolce errore", ancu se ùn sò micca cunnessi à u software.

Tuttavia, sti muvii errori sò solu una parte di u prublema: in l'ultimi cinque anni, i ricercatori, studendu i sistemi informatichi cumpleti è grandi, anu cuncessu chì in parechji casi l'utechji informatica chì utilizamu hè solu rotto. L'alta temperatura o difettu di fabbricazione pò fà chì i componenti elettronichi falliscenu cù u tempu, chì permettenu à l'elettroni di scorri liberamente tra transistor o canali di un chip disignatu per a trasmissione di dati.

Scienziati chì participanu à u sviluppu di i chips di computazione di prossima generazione mostranu serii preoccupazioni per tali errori è unu di i principali aspetti di stu prublema hè l'energia. Quandu si produce u prossimu generazione di urdinatori, acquistanu di più in più chips è componenti sempre più chjude. In u duminiu di questi transistori, di più in più energia hè necessariu per tene u fruttu in esse.

U prublema hè cunnessu cù a fisica fondamentale. Quandu i produttori di microchip mandanu elettroni à e tantu menu e canale di menu, l'elettroni si supera solu. Quale hè u più chjucu di i canali conduttivi, più elettroni pò "scurrà" è più energia hè necessariu per u funziunamentu normale di i computer. Questu problema hè tantu cumplicatu chì Intel lavora cù u Dipartimentu di l'Energia di Stati Uniti è altre agenzie di u guvernu per risolve lu. In u futuru, Intel prevede di aduprà a tecnulugia di i prucessi 5-nm per a fabbricazione di chips chì saranu più di 1000 volte superiori à e prestazioni di quelli chì aspittanu à a fine di stu dicennu. Tuttavia, pare chì tali chips necessissanu ancu una quantità incredibile di energia.

"Sapemu cume fendu tali chips se ùn investe micca preoccupazione per u cunsumu di energia," dice Mark Seager, direttore di tecnulugia di l'ecosistemi di computazione di prestazioni elevate di Intel, "Ma se dumandete di risponde à sta dumanda, al di là di e nostre capacità tecniche. "

Per i utilizatori cumuni di l'ordinatore, cum'è Stephen Jakis, u mondu di tali errori hè una zona sconosciuta. I fabbricanti di chip ùn amanu micca parlà à quantu spessu i so prudutti si disciinu, preferendu tene scebbitu quest'informazione.