Comu sapemu, spessu numeri ordinali sò scritti in numerali romani. Qualchì volte anu da esse adupratu quandu lavoranu in Excel. U prublemu hè chì in una tastiera standard di l'ordinatore u pannellu digitale sia rappresentatu solu cù numerali arabi. Scopri cumu digià numeri romani in Excel.
Lezione: Scrittura di Numeri Rumani in Microsoft Word
Fusione numerale romana
Prima di tuttu, avete bisognu di scopre ciò chì vulete aduprà numeri romani per. Sarà un unu usu o bisognu di fà una conversione massiccia di un intervallu esistente di valori scrittu in numerali arabi. In u primu casu, a soluzione sarà abbastanza semplici, è per a seconda avete a applicà una formula speciale. In più, a funzione ti aiuta s'ellu l'usu ùn hè micca versu in e reguli per scrive stu tippu di numerazione.
Metudu 1: Stampa da a tastiera
Parechji utilizatori scurdanu chì numeri romani cuntenenu solu lettere di l'alfabetu latinu. A volta, tutti i caratteri di l'alfabetu latinu sò prumessi in lingua inglese. Dunque a soluzione più semplice, se sì versu in e reguli per scrive stu tippu di numerazione, sarà di passà à u layout cunnessu inglese. Per cambià solu basta a combinazione di tasti Ctrl + Shift. Allora tipu numeri romani, digitendu lettere maiuscole in Inglese, chì hè, in modo on "Caps Lock" o cù a chjave attenta Shift.
Metudu 2: inserisci u caratteru
Ci hè un altru modu per inserisce numeri romani in casu chì ùn pianifichi l'usu di a massa di sta opzione di visualizazione di numeri. Questu pò esse fattu per a finestra di simbuli di inserzione.
- Selezziunate a cella induve avemu intenzione di inserisce u simbulu. Esiste in a tabulazione "Inserisci", cliccate nantu à u bottinu nantu à u nastro "Simbolu"situatu in un blocu di strumentu "Simboli".
- Inicia i caratteri di inserzione. Esiste in a tabulazione "Simboli", selezziunu una qualsiasi di i fonti principali (Arial, Calibri, Verdana, Times New Roman o altri), in u campu "Set" sceglite una posizione da u listinu in menù "Basic Latin". Dopu, cliccate alternativamente nantu à i segni chì avemu bisognu di u numeru romanu. Dopu à ogni cliccate nantu à u simbulu cliccate nantu à u bottinu Incolla. Dopu avà l'inserzione di i caratteri hè cumpletata, cliccate nantu à u bottinu di chiusu di a finestra di simbulu in u angulu in dirittu superiore.
Dopu queste manipolazioni, numeri romani appareceranu in una cella prescelta da l'utitore.
Ma, naturalmente, questu metudu hè più complicatu di u precedente è ci hè un sensu di aduprà sulu solu quandu, per qualchì ragione, a tastiera ùn hè micca cunnessa o ùn hà micca funzionatu.
Metudu 3: aduprà a funzione
In più, pò esse uttinatu numeri romani nantu à una foglia Excel per mezu di una funzione particulare, chjamata "ROMAN". Questa formula pò esse inserita sia trà a finestra d'argomentu di funzioni cun un'interfaccia grafica è scritta manualmente in a cella, induve ghjunghje i valori, seguendu a sintassi seguente:
= ROMAN (numeru; [forma])
Invece di parametru "Numero" avete bisognu di sustituite u numeru espressu in numerali arabi, chì vulete traduce in scrittura romana. Parameter "Forma" ùn hè micca un argumentu necessariu è mostra solu tippu di scrittura di numeri.
Eppuru, per parechji utenti, aduprà e formule hè più faciule da fà. Wizard di Funzionechjamatu in maniera manuale.
- Selezzi a cellula in cui u risultatu finitu sarà affissatu. Cliccate nantu à u bottinu "Inserisci funzione"ponu à a manca di a barra di formula.
- Finestra attivata Maestri di funzioni. In a categoria "Lista alfabetica completa" o "Matematica" circà per un articulu "ROMAN". Selezziunu e cliccate nantu à u pulsante. "OK" in fondo à a finestra.
- A finestra d'argumentu si apre. U solu argumentu necessariu hè "Numero". Allora, scrivemu u numaru arabu chì avemu bisognu in u campu di u listessu nomu. Pudete ancu aduprà a riferenza di a cella in cui u numaru hè situatu cume un argumentu. A seconda argumentu hè chjamata "Forma" ùn hè micca necessaria. Dopu l'entrata di i dati, cliccate nantu à u bottinu "OK".
- Comu pudete vede, u numeru in a forma di registru chì avemu bisognu hè visualizatu in a cellula precedentemente selezionata.
Questu metudu hè particolarmente conveniente in sti casi chì l'utente ùn cunnosce micca l'ortografia esatta di un numeru in a versione romana. In questu casu, registra in numerali arabi è u prugramu stessu li traduce in u tippu desideratu.
Lezione: Statu di wizard di Excel
Lezione: Funzioni di Matematica in Excel
Metudu 4: Conversione di massa
Ma dis perchè, malgradu u fattu chì a funzione ROMAN si riferisce à u gruppu di operatori matematichi, di fà calculi cù i numeri inseriti cù a so aiuta, è ancu in i metodi di sopra, hè ancu impossibile. Dunque, per una sola introduzione di un numeru, l'usu di a funzione ùn hè micca cunsideratu. Hè assai più veloce è più faciule per digità u numeru desideratu in a versione romana di scrittura da a tastiera cù u layout di lingua Inglese. Ma, se avete bisognu di cunverte una colonna o una colonna impiantata di numerali arabi in u furmatu sopra scrittu, allora in questu casu l'applicazione di a formula accelererà assai u prucessu.
- Effettuemu a trasformazione di u primu valore in una colonna o in una riva da a scrittura araba à u furmazione romana per mezu di l'entrata manuale di a funzione RIMAN o da Maestri di funzionicum'è descrittu sopra. In quantu à l'argumentu, usamu una riferenza di cellula, micca un numeru.
- Dopu avè cunvertitu u numeru, imposta u cursore in u angulu in dirittu inferiore di a cellula formula. Hè convertitu in un elementu sottu forma di una croce, chì si chjama marker di riempimento. Fighjate u bottinu sinu di u mouse è trascinarlo parallele à a posizione di e cellule cu numeri arabi.
- Comu pudete vede, a formula hè copiata in e cellule, è i valori in elli sò visualizati in forma di numeri romani.
Lezione: Cume à fà autocompleta in Excel
Ci hè parechje maniere di scrive in numeri romani in Excel, è u più faciule hè un set di numeri in a tastiera in u layout di lingua Inglese. Quandu usu a funzione RIMSKY, ùn hè ancu necessariu per l'utente à cunnosce e reguli di sta numerazione, postu chì u prugettu stessa esegue tutti i calcoli. Ma, purtroppu, nisunu di i metodi cunnosciti attualmente prevede a possibilita di effettuà calcoli matematici in u prugramma cù u tippu di numeri.