A fatigue è u dolore in l'ochji dopu u travagliu in un computer hè un prublema cunnisciutu da tutti l'utenti. Questu hè a causa di a prupietà di a visione umana, chì hè inizialmente adattata à a percezione di a luce riflessa, è una fonte di radiazione di luce diretta per un bellu pussibule ùn pò capisce micca senza l'apparenza di sensazioni dolorose. U monitoru hè solu una sorgente.
Sembra chì a solu risoluzione à u prublema hè chiara: avete bisognu di minimizà u tempu di cuntattu cù una fonte di luce diretta. Ma e tecnulugia di l'infurmazione anu già entratu in a nostra vita cusì strettu chì sarà estremamente difficiule per fà ciò. Provemu à capisce ciò chì pò esse ancora fattu per minimizà i danni da un long restu à u computer.
Organizzà u travagliu correttamente
Per riduce u tensione di l'ochju, hè impurtante organizà bè u vostru travagliu in computer. Per fà quessa, pudete aderà à certi reguli. Considerà in più dettu.
Disposizione di travagliu
L'accordu adeguatu di u postu di lavoro hà un rolu primu in l'organizazione di u travagliu in u computer. E regule per a messa in tavola è l'apparecchiatura informatica chì sò:
- U monitoru deve esse messu in una manera chì l'occhi di l'utente sò à fronda cù u so quartu superiore. A pendenza deve esse piazzata in modu chì a parte inferiore hè più vicina à l'utilizatore chè a superiore.
- A distanza da u monitor à l'ochji deve esse 50-60 cm.
- I documenti di carta da i quali vogliete intrà u testu devianu esse piazzati u più vicinu di u schermu per ùn traduce micca costantemente a vista nantu à una distanza assai certa.
Schematicamente, l'organizazione curretta di u postu di lavoro pò esse rapprisentata cum'è:
Ma hè assolutamente impossibile organizzare un postu di lavoro cumu:
Cù sta dispusizioni, a testa sarà costantemente alzata, a spina scura hè curva, è u surdiu di sangue à l'ochji sarà insuffisente.
Organizazione di l'illuminazione
L'illumaru in a stanza induve u postu di lavoro hè situatu deve esse organizatu currettamente. E regule di base di a so organisazione ponu esse riassunti cumprtu:
- U tavulinu di l'ordinatore deve stà affine chì a luce da a finestra cadisca nantu à questu nantu à a sinistra.
- A stanza deve esse chiarita. Ùn dite micca à stà à u computer adu una luce di una lampada di tavulu, quandu a luce principale sia spenta.
- Evite u riflessu nantu à u monitoru. Sì u curtu hè u ghjornu di soli brillanti, hè megliu à travaglià cù a tenda disegnata.
- Per l'illuminazione di a stanza hè megliu ad aduprà lampade LED cù una temperatura di culore in u range di 3500-4200 K, equivalenti in putenza à una lampada incandescente ordinarie 60 watt.
Eccu esempi di l'illuminazione curretta è errata di u campu di travagliu:
Comu pudete vede, l'angulu ghjustu hè cunsideratu esse un tale angulu duve a luce riflessa ùn arriva micca à l'ochji di l'utente.
Organizazione di u flussu di travagliu
A travagliu di u travagliu à u computer, anu ancu seguitu e regule chì aiutanu à riduce a tensione di l'ochju.
- Fonts in applicazioni necessità di esse configurate in modo chì a so dimensione sia ottimale per a lettura.
- L'esempiu di u monitor deve esse mantenu pulitu, purtendu in qualchì tempu cun pannelli speciali.
- In u prucessu di travagliu deve cunsumà più fluidi. Questu aiuta à prevene a secchezza è a nitidezza in l'ochji.
- Ogni 40-45 minuti di travagliu in u computer hà da piglià pause per à u minimu 10 minuti, affinchì l'ochji puderanu piglià una pausa.
- Durante e pause, pudete fà una ginnastica speciale per l'ochji, o almenu appena lampi per un pocu per chì u mucu sia umidificatu.
Oltre à e regole di sopra, ci sò dinò raccomandazioni per una organisazione curretta di a nutrizione, misure preventive è mediche per prumove a salute di l'occhi, chì si trovanu in siti Web pertinenti.
I prugrammi chì aiutanu à riduce a tensione di l'ochju
Cunsiderà a quistione di cosa fate se u vostru computer fece male à i vostri occhi, ùn hè per mè mai bisognu di dì chì ci hè un prugrammu chì, assai cum'è e regule elencate sopra, aiutanu à fà u travagliu più sicuru di u computer. Fighjà nantu à elli in più dettu.
f.lux
A prima volta simplice, u prugramma f.lux pò esse un veru vantaghju per quelli chì anu da stà sedendu à un computer per un bellu pezzu. U principiu di u so funziunamentu si basa annantu à un cambiamentu di a gamma di culori è di a saturazione di u monitor à fatti di l'ora di u ghjornu.
Queste cambiamenti si feranu assai pianu è sò quasi imperceptibili per l'utente. Ma a luce da u monitor si cambia in tale modu chì a carica nantu à l'ochji sarà ottimale per un periodu di tempu particulare.
Scaricate f.lux
Per chì u prugramma inizià a so attività, devi:
- In a finestra chì si vene dopu a stallazione, inserite a vostra posizione.
- In a finestra di configurazione, aduprate u cursore per adattà l'intensità di u culore di notte (s'ellu ci hè a regolazione di difettu micca soddisfacenti).
Dopu à quì, f.lux minimizera à u piazzamentu è cumincerà automaticamente ogni volta chì lanciate Windows.
U solu inconveniente di u prugramma hè a mancanza di una interfaccia di lingua russa. Ma questu hè più che compensatu da e so capacità, è u fattu chì hè distribuitu assolutamente libaru.
Occhi Relax
U principiu di funziunamentu di sta utilità hè decisamente diversu da f.lux. Hè un tipu di pianificatore di travagliu di travagliu, chì hà da ricordà à l'utente entusiastu chì hè tempu di riposa.
Dopu avè installatu u prugramma, a so icona si vene in a bandella cum'è un'icona cù un ochju.
Scaricate Eyes Relax
Per cumincià à travaglià cù u prugramma, avete bisognu di fà u seguitu:
- Fate un clic destro sull'icona di u cassaforte per chjamà u menu di u prugramma è seleziona "Open Eyes Relax".
- Piazzate intervalli di tempo per e pause in u travagliu.
U tempu di u vostru travagliu pò esse pianificatu in dettaglio, alternendu brevi pause cu quelli lunghi. L'intervalli di tempu trà e pause ponu esse messe da un minutu à trè ore. A durata di u speziu stessu hè permessa à stà quasi illimitata. - Premendu u pulsante "Personalizza"set set i parametri per una breve pausa.
- Se hè necessariu, configurate a funzione di cuntrollu di i genitori chì vi permette di tracciare u tempu passatu à u computer di u zitellu.
U prugramma hà una versione portatile, sustiene a lingua rusa.
Correttore di occhi
Stu prugramma hè una raccolta di esercizi cù i quali pudete liberà a tensione da l'ochji. À sente i sviluppatori, cù a so aiuta, pudete ancu risturmaru a visione limitata. Facilita u so aduprà di a presenza di l'interfaccia di a lingua russa. Stu software hè shareware. In a versione di prova, a serie di testi hè limitata.
Scaricà Eye-Corrector
Per travaglià cù u prugramma chì avete bisognu:
- In a finestra chì si presenta dopu u lance, leggere e istruzioni è cliccate "Prossimu".
- In a nova finestra, familiarizàte cù u cuntenutu di l'esercizio è procedi à a so implementazione cliccando nantu à "Avvia un esercitu".
Dopu à quessa, vi vole fà tutte e azzioni chì u prugramma offre. I sviluppatori propunimianu ripetendu tutti i esercizi chì cuntene 2-3 volte à ghjornu.
Basatu nantu à quellu di sopra, pudemu conclude chì, cù una bona organisazione di u so travagliu in computer, u risicu di prublemi di visione pò esse significativamente riduttu. Ma u fattore principale quì ùn hè micca a presenza di numerose istruzioni è software, ma di un sensu di responsabilità per a salute per un utente in particulare.