Excel hà granni popolarità trà cuntabuli, economisti è finanzieri, ancu da a so vasta strumentu per esaminà vari calcoli finanziari. Principalmente i compiti di questu focu sò attribuiti à un gruppu di funzioni finanziarie. Molti di elli ponu esse uttenziu micca solu à i specialisti, ma dinò à i travagliadori in industrie cunnessi, è ancu à l'utenti cumuni in e so necessità quotidiana. Fighjate una veduta più vicinu à queste caratteristiche di l'applicazione, è dinò ponemu una attenzione particulare à i più noti operatori di stu gruppu.
Esecuzione di calcoli cù funzioni finanziarie
U gruppu di sti operatori include più di 50 formule. Avemu un locu seriu nantu à i dieci più ricercati di elli. Ma prima, fighjate cumu apri un elencu di l'instrumentu finanziari per andà versu l'attu di una attività specifica.
A transizione versu stu serie di strumenti hè più faciule da compie cù u Maestru di Funzioni.
- Selezzi a cellula induve i risultati di u calculu saranu visualizzati, è cliccate nantu à u bottinu "Inserisci funzione"situatu vicinu à a barra di formula.
- Inizia a funzione wizard. Fate un clic in u campu "Categorie".
- A lista di gruppi di operatori dispunibili si apre. Sceglite un nome da stu "Finanziaria".
- Un listinu di l'utenti chì avemu bisognu hè lanciatu. Sceglite una funzione specifica per fà u travagliu è cliccate nantu à u pulsante "OK". Dopu si apre a finestra di l'argumentu di l'operatore selezionatu.
In a funzione wizard, pudete andà ancu da a scheda "Formule". Avendu fattu a transizione in questu, avete bisognu di cliccà nantu à u bottinu nantu à a nastro "Inserisci funzione"ponu in un blocu di strumentu "Biblioteca di funzioni". Subitu dopu à stu, a funziunaria guidata cumincieghja.
Ci hè ancu un modu di andà à l'operatore finanziario ghjustu senza avè lanciatu a finestra iniziale di l'assistente. Per questi scopi in u listinu tab "Formule" in u gruppu di impostazioni "Biblioteca di funzioni" cliccate nant'à u castrulu "Finanziaria". Dopu à quessa, un elencu di tutti i strumenti dispunibuli di stu blocchiu si aprirà. Selezziunate l'elemento desideratu è cliccate nantu à ellu. Subitu dopu à ciò, una finestra di i so argumenti aprirà.
Lezione: Statu di wizard di Excel
RICAVI
Unu di l'operatori più ricercati per i finanzieri hè a funzione RICAVI. Permette di calcà a rendita di tituli à a data di l'accordu, a data d'entrata in vigore (rimborsu), u prezzu per 100 valore di rimborsu di 100 rubli, u tassu di interessu annuale, l'ammunziu di u riscattatu per 100 valore di rimborsu di 100 rubli è u numaru di pagamenti (frequenza). Quessi parametri sò l'argumenti di sta formula. In più, ci hè un argumenti facoltativi "Basis". Tutti questi dati ponu esse inseriti direttamente da a tastiera in i campi adatti di a finestra o salvati in cella di fogli di Excel. In questu sicondu casu, invece di numeri è date, ci vole à inserite e riferenze in queste cellule. Pudete ancu inserì a funzione in a barra di formula o area di u fogliu manualmente senza chjamà a finestra d'argumentu. In questu casu, ci vole à rispettà a sintassi seguente:
= INCOME (Dat_sog; Dat_avt_v_silu; Tariffa; Prezzo; Frequenza di Redemption); [Basis])
BS
U scopu principale di a funzione BS hè di determinà u valore futuro di l'investimentu. U so argumentu hè u tassi di interesse per u periodu ("Scommessa"), u numaru totali di periodi (Col_per) è cumunamentu per ogni periodu ("Plt"). Argumenti opzionali includenu u valore presente ("Ps") è ponu u periodu di rimborsu à l'iniziu o à a fine di u periodu ("Tipu"). A dichjarazione hà a sintassi seguente:
= BS (Rate; Col_per; Plt; [Ps]; [Type])
VSD
Operatore VSD calcula u ritmu internu di ritornu per i flussi di cassa. L'unicu argumentu necessariu per sta funzione hè i valori di flussu di cassa, chì in un foglio di Excel pò esse rappresentatu da una gamma di dati in cella ("Valuri"). È in a prima cella di u rughjonu esse da indicà a quantità di l'investimentu cù un "-", è in u restu quantità di redditu. In più, ci hè un argumenti facoltativi "Assunzione". Indica a quantità stimata di ritornu. S'ella ùn hè micca specificata, allora per difettu stu valore hè pussibule cumu 10%. A sintassi di a formula hè cumpruta:
= IRR (Valuri; [Assunzioni])
MVSD
Operatore MVSD calcula u ritmu internu modificatu di ritornu, data a percentuale di reinvestimentu di fondi. In sta funzione, aghjunghje à a gamma di flussi di cassa ("Valuri") L'argumenti sò a rata di finanzamentu è u rateu di reinvestimentu. Di conseguenza, a sintassi hè u seguitu:
= MVSD (Valuri; Rate_financer; Rate_investir)
PRPLT
Operatore PRPLT calcula l'importo di i pagamenti di l'interessi per u periodu specificatu. L'argumenti di a funzione sò u tassi di interesse per u periodu ("Scommessa"); numeru di periodu ("Periodu"), chì u so valore ùn pò supà u numaru totali di periodi; numeru di periodi (Col_per); valore attuale ("Ps"). In più, ci hè un argumentu facultativu - u valore futuru ("Bs"). Questa formula pò esse applicata solu sì pagamenti in ogni periodu sò fatti in parti uguali. A so sintassi hè cumpratta:
= PRPLT (Tariffa; Periodu; Call_per; Ps; [Bs])
PMT
Operatore PMT calcula l'importo di u pagamentu periodicu cù una percentuale costante. A differenza di a funzione di nanzu, questu ùn hà alcun argumentu. "Periodu". Ma un argumenti facoltativi hè aghjuntu. "Tipu"in u quali hè indicatu à l'iniziu o à a fine di u periodu un pagamentu deve esse fattu. I rimanenti parametri coincidenu cumplettamente cù a formula precedente. A sintassi hè u seguitu:
= PMT (Rate; Col_per; Ps; [Bs]; [Type])
PS
Formula PS aduprà per calcunà u valore attuale di l'investimentu. Questa funzione hè inversa à l'operatore. PMT. Hè esattamente stessi argumenti, ma inveci di l'argumentu attuale di valore ("PS"), chì hè in realtà calculatu, a quantità di u pagamento periodicu ("Plt"). A sintassi hè u seguitu:
= PS (Rate, Col_per; Plt; [Bs ;; [Type])
NPV
U dichjarazione chì seguita hè adupratu per calculà u valore presente presentu o scontatu. Sta funzione hà duie argumenti: u tassu di scontu è u valore di i pagamenti o e ricevute. Hè vera, a seconda di esse pò avè finu à 254 varianti chì rapprisanu flussi di cassa. A sintassi di sta formula hè:
= NPV (Tariffa; Valore1; Valore2; ...)
BET
Funzione BET calcula u tassi di interesse nantu à a rendita. L'argumenti di questu operatore hè u numaru di periodi (Col_per), a quantità di pagamenti regolari ("Plt") è a quantità di pagamentu ("Ps"). In più, ci sò argumenti opzionali supplementari: valore futuru ("Bs") è una indicazione à l'iniziu o a fine di u periodu di versu si farà ("Tipu"). A sintassi hè:
= BET (Col_per; Plt; Ps [Bs]; [Type])
EFFETTO
Operatore EFFETTO calcula l'urtimu (o efficace) tasso di interesse. Questa funzione hà solu 2 argumenti: u numeru di periodi in l'annu per cui hè interessatu l'interessu, è u tassi nominale. A so sintassi hè:
= EFFECT (NOM_SIDE; COL_PER)
Avemu consideratu solu le funzioni finanziarie più diffuse. In generali, u numeru di operatori di stu gruppu hè più o menu di più. Ma ancu in sti esempi, si pò vedi chiaramente l'efficienza è a facilità d'usu di sti strumenti, chì simplificanu assai i calcoli per l'utenti.