Rimuà a prutezzione di scrittura cù Total Commander

Una di i strumenti per risolve i prublemi ecunòmichi hè l'analisi di cluster. Cume, i cluster è altri oggetti di a matrice di dati sò classificati in gruppi. Questa tecnica pò esse aduprata in Excel. Vedemu cumu si faci in pratica.

Utilizendu analisi di cluster

Cù l'aiutu di analisi di cluster, hè pussibule di fà un campionamentu nantu à u quale si faci una investigazione. U so missione principale hè di sparte una matrice multidimensionale in gruppi omogenei. Com'è un criteriu di raggruppamentu, u coefficimentu di correlazione di e coppie o a distanza Euclidea trà l'oggetti da un parametru datu ne hè usata. I valori più vicinu sò riuniti.

Ancu se più spesso stu tipu di analisi hè adupratu in economia, pò esse adupratu dinò in biologia (per a classificazione di l'animali), psicologia, medicina è in molte d'altre zone di l'attività umana. L'analisi di i cluster pò esse applicata aduprendu u cummerciu di Excel per stu scopu.

Esempiu d'usu

Avemu cinque oggetti, chì sò carattarii per dui parametri studiati - x è y.

  1. Applica à questi valori a formula di distanza Euclidea, chì hè calculata da u mudellu:

    = ROOT ((x2-x1) ^ 2 + (y2-y1) ^ 2)

  2. Stu valore hè calculatu trà ognuna di i cinque oggetti. I risultati di u calculu sò messi in a matrice di distanza.
  3. Fighjà, trà chì valori vala a distanza hè u menu. In u nostru esempiu, questi sò oggetti. 1 è 2. A distanza trà elli hè 4.123106, chì hè inferiore a trà altri elementi di sta populazione.
  4. Unghiamu questi dati in un gruppu è formanu una nova matrice in cui i valori 1,2 stà cum'è un elementu separatu. Quandu si tratta di compilà a matrice, lascià i valori più chjunu da a tavola precedente per l'elemento cumpressu. Ancu una volta guardemu, trà quali elementi a distanza hè minimu. Questu tempu hè 4 è 5cum'è un oggettu 5 è un gruppu di oggetti 1,2. A distanza hè 6,708204.
  5. Addemu i elementi specificati à u cluster cumunu. Facemu una nova matrice nantu à u listessu principiu cum'è u tempu precedente. Hè cusì, guardamu i valori più chjuli. Cusì, vedemu chì u nostru serie di dati pò esse spartitu in dui gruppi. In u primu grappulu sò l'elementi più vicinu - 1,2,4,5. In u secondu cluster in u nostru casu ci hè solu un elementu - 3. Hè relativamente luntanu da altri oggetti. A distanza trà i cluster hè 9,84.

Questu completa a procedura per a divisione di a populazione in gruppi.

Come si vede, ancu in generale l'analisi di cluster pò sembra complicata, ma in realtà ùn hè micca difficiule capisce e sfumature di stu metudu. A cosa principale per capisce u mudellu di basa di l'associazione in gruppi.