Perchè avete bisognu di un jumper nantu à u discu duru

Una di e parti di u discu duru hè un jumper o pontu. Era una parte impurtante di u HDD obsoleto in i modi IDE, ma si pò truvà ancu in i dischi rigidi moderni.

U scopu di u pontu annantu à u discu duru

Uni pochi anni fà, i dischi rigidi supportanu a modalità IDE, chì hè oghje considerata obsoleta. Sò cunnessi à a scheda madre tramite un loop speciale chì supporta dui dischi. Se a scheda madre hà duie porti per IDE, allora pudete cunnesse finu à quattru HDD.

Questu pennu simu questo:

A funzione di jumper principale nantu à i drive IDE

Perchè u boot è u funziunamentu di u sistema sia currettu, i dischi connessi sò preconfigurati. Questu pò esse fattu cù questu jumper.

U travagliu di u pontu hè designà a priorità di ognuna di i dischi connessi à u passu. Un discu duru deve sempre esse u maestru (Master), è u secondu - un schiavo (Slave). Cù l'aiutu di ponti per ogni discu è stabilisce a destinazione. U discu principale cù u sistema operativu installatu hè Master, è u discu in più Slave

Per definisce a posizione curretta di u pontu, ci hè una istruzzione nantu à ogni HDD. Sembra diversu, ma hè sempre assai faciule per truvà.

In queste imagini, pudete vede un pocu di esempi di istruzioni di pontu.

Funzioni di Saltore addizionali per Drives IDE

In più di u scopu principali di u pontu, ci sò parechje altre. Oghji anu ancu perdutu rilevanza, ma in tempi impiegati pò esse necessarii. Per esempiu, ponendu u pontu in una certa posizione, hè statu pussibule di cunnessu a modalità maestru cù un dispositivo senza identificazione; aduprà un modu diversu di operazione cù un cavu speciale; limita u volumu apparente di l'unità à una certa quantità di GB (impurtante cum'è u vechju sistema ùn vede micca l'HDD da a «grande» quantità di spaziu disciu).

Non tutti i HDD anu tali capacità, è a so disponibilità dipende da u mudellu specificu di a periferica.

Saltatore in dischi SATA

U jumper (o u locu per esse installatu) hè ancu presente in i discu SATA, ma u so scopu hè diversu da e unità IDE. L'esigenza di assignà un discu duru Master o Slave ùn hè più necessariu, è l'utente purtà connette u HDD à a scheda madre è l'alimentu cù cavi. Ma di aduprà u pontu pò esse necessariu in casi rari.

Alcuni SATA-I sò i cavalieri, chì in principiu ùn sò destinati à l'azione di l'utente.

In certi SATA-II, u jumper pò avè un statu digià chjusu, in chì a velocità di u dispositivo diminuisce, di conseguenza, hè uguale a SATA150, ma pò esse SATA300. Quessa hè valida quandu ci hè bisognu di compatibilità cù versu di u passu cù certi cuntratori SATA (per esempiu, integratu in i chipset di VIA). Dunque, si deve anu notatu chì una sì limitazione ùn hà quasi nisunu effetu nantu à u funziunamentu di u dispositiu, a differenza per l'utente hè quasi imperceptibile.

SATA-III pò ancu avere jumpers chì limitanu a velocità di operazione, ma di solitu ciò ùn hè micca necessariu.

Ora sapete ciò chì u jumper nantu à u discu duru di diversi tipi hè destinatu per: IDE è SATA, è in quali casi esse deve esse utilizatu.