Orientazione di u paisaghju. OpenOffice Writer.

Dopu un bellu travagliu in computer, assai fascini agguanu nantu à u discu, pigliendu spaziu. A volte, diventa accussì micca chì u computer iniziendu à perda produttività è l'installazione di un novu software ùn pò esse fatta. Per evitare ciò, hè necessariu controllà a quantità di spazi liberi nantu à u discu dur. In Linux, pudete esse fattu in duie vie, chì sò discuprate in questu articulu.

Verificà spaziu libaru in Linux

In i sistemi operativi Linux-based, ci sò dui modi radicalmente diversi chì furnite strumenti per analizzà spaziu discu. U primu implica l'usu di prugrammi cun un'interfaccia grafica, chì simplifica assai l'interu processo, è u secondu - l'esecuzione di cumandamenti speciali in u "Terminal", chì pò sembra difficiule per un utilizatore senza esperienza.

Metudu 1: Prugrammi cù un'interfaccia grafica

Un utente chì ùn hà micca avè abbastanza familiarità cun u sistema basatu in Linux è chì si sente insecabile in u travagliu in u Terminal hè veramente pruibitu spiegà u spaziu di u discu liberu cù prugrammi spiciali chì anu una interfaccia grafica per stu scopu.

GParted

Un prugrammu standardizatu per u cunsiderazione è per u monitoru di u spaziu di u discu duru nantu à i sistemi operativi basati nantu à u kernel Linux hè GParted. Cù sì, avete le caratteristiche chì seguite:

  • seguitu a quantità di spaziu libaru è adupratu nantu à u discu duru;
  • gestisce u volumu di e numerose sezioni;
  • aumentà o diminuisce e sezioni cum'è sì

In a maggior parte di i pacchetti, hè installatu per difettu, ma s'ellu ùn hè ancu esistutu, pudete installatu cù u gestore di l'applicazioni digitendu u nome di u prugramma in a ricerca o via Terminal usando dui cumanduli da u turnu:

sudo attualizazione
sudo apt-get install gparted

L'applicazione hè lanciata da u menu principale Dash chjamatu in a ricerca. Inoltre, u lance pò esse fattu inserendu sta situazione in u "Terminal":

gparted-pkexec

A parola "pkexec" in questu cummentu significa chì tutte l'azione eseguita da u prugramma saranu eseguite per nome di l'amministratore, per chì duccasserà a vostra password personale.

Nota: quandu inserendu una password in u "Terminal" ùn hè micca visualizata, perciò hè necessariu inserisce persunate i caratteri necessarii è premete a chjave Enter.

L'interfaccia principale di u prugramma hè spessu simplu, intuitivu è simu questo:

Parte superiore (1) attribuitu sottu u cuntrollu di u prucessu di allargamentu di spaziu libaru, sotto - visuale pianificare (2), dimostrandu quantu partizioni in u discu duru hè divideru in è quantu spaziu hè occupatu in ognunu di elli. Tuttu u fondu è a maiò parte di l'interfaccia hè riservata à Pianificazione dettagliata (3)descrivennu u statu di e partizioni cù più precisione.

Monitor di u sistema

In u casu chì aduprendu u sistema operativo Ubuntu è l'ambiente di utilizatore di Gnome, pudete verificà u statu di memoria in u vostru discu rigiu cù u prugramma "Monitor di u sistema"attraversà l'interfaccia di dash:

In l'applicazione stessa, avete bisognu di aprire a tabulazione più à destra. "Sistemi di file"induve tutte e informazioni nantu à u vostru discu duru saranu visualizati:

Vogliu esse avvertitu chì in l'ambiente di desktop di KDE un tale prugramma ùn hè micca furnitu, ma alcune di l'infurmazioni ponu esse ottenute in a sezione "Informazione di sistema".

Barra di statua di u delfinu

L'utenti di KDE daranu un'altra occasione di verificà quantu gigabyte inutilizzati sò oghje à dispunibuli. Per fà quessa, aduprate u gestore di file Dolphin. Tuttavia, in un primu tempu hè necessariu fà qualchì aggiustamenti à i parametri di u sistema, affinchì l'elemento di l'interfaccia necessariu apparisci in u gestore di file.

Per abilità sta caratteristica, avete bisognu di andà à a tab "Personalizza"seleziona la colonna ci "Dolphin"dopu "Principale". Dopu avete bisognu di andà à a sezione "Barra di stà"induve avete bisognu di mette un marcatore in un paragrafo "Mostra l'infurmazioni di u spaziu libaru". Dopu à chì cliccate "Applicà" e bottinu "OK":

Dopu tutte e manipulazioni, tuttu deve aspettà cusì:

Fà recentemente, sta caratteristica era in u manager di file Nautilus, chì hè adupratu in Ubuntu, ma cù u rilasciu di l'aggiornamenti, hè diventatu indisponibile.

Baobab

A quarta manera di scopre u spaziu libaru nantu à u vostru discu duru hè l'applicazione Baobab. Stu prugramma hè un analizzatore standard di l'uso di disci dure in u sistema operativu di Ubuntu. Baobab in u so arsenale hà micca solu una lista di tutte le cartelle in u discu rigolu cù una descrizione dettagliata, finu à a data di l'ultima cambiamentu, ma dinò un grafico a torta, chì hè abbastanza pratiziu è ti permette di valutà visivamente u volumu di ognuna di e cartelle:

Se per una ragione ùn avete micca un prugramma in Ubuntu, pudete scaricà è installà eseguendu dui cumandamenti in volta "Terminal":

sudo attualizazione
sudo apt-get install baobab

À propositu, i sistemi operativi cù l'ambiente di desktop KDE anu un prugramu simile, FileSlight.

Metudu 2: Terminal

Tutti i pricipalmente di u prugrammu di più spartiti, trà altre cose, a presenza di un'interfaccia grafica, ma Linux furnisce un modu per verizà u statu di a memoria da a console. Per questi scopi, si utilizza un cumannatu speciale, chì u scopu principale hè di analizzà e di visualizzare l'infurmazioni nantu à u spaziu di u discu libaru.

Vede ancu: Comandi frequenti in Terminal Linux

Df comando

Per uttene infurmazioni nantu à u discu di u computer, inserisci u comando seguente:

df

Esempiu:

Per simplificà u prucessu di lettura di l'infurmazioni, aduprà sta funzione:

df -h

Esempiu:

Se vulete verificate u statutu di a memoria in un annu sferziu, specificate u caminu per esse:

df -h / home

Esempiu:

Oppure pudete specificà u nome di a dispositiva s'ellu ci hè una necessità:

df -h / dev / sda

Esempiu:

Opzioni di comando Df

In più di l'opzione -hL'utile sustene ancu altre funzioni, cume:

  • -m - vene l'infurmazione nantu à a memoria intera in megabyte;
  • -T - mustrate u tipu di sistema di file;
  • -a - mustrate tutti i sistemi di file in a lista;
  • -i - mustrate tutte e inode.

In realtà, queste ùn sò micca tutte e opzioni, ma solu i più popolari. Per visualizà a so lista cumpleta, avete bisognu di lanciare u seguente comando in u Terminal:

df --help

Cusì avete u listinu di i seguenti opzioni:

Conclusione

Comu pudete vede, ci sò parechje modi per verificare spaziu di u discu. Se avete bisognu d'avè solu informazione basica nantu à u spaziu discu occupatu, allora u modu più faciule hè di aduprà unu di i prugrammi seguenti cun una interfaccia grafica. In casu chì vulete avè un rapitu più dettagliatu, u cumandamentu df in "Terminal". À propiu sì, u prugrammu Baobab hè capace di furnisce statistiche micca dettagliate.