Punto di spartera in Microsoft Excel

Un di i calculi economiche è finanziari di basa di l'attività di ogni impresa hè di determinà u so puntu di ripartizione. St'indicatore indica à quale volumu di produzione l'attività di l'organizazione sarà prufittuu è ùn soffre micca perdite. Excel fornisce à i utilizatori strumenti chì facilitanu in gran parte a definizione di questu indicatore è chì mostrano u risultatu graficamente. Amparemu cumu adupreseli quandu trovu u puntu di break-even in un esempiu specificu.

Punto di break-even

L'essenza di u puntu di break-even hè di truvà u valore di a produzione à chì a quantità di prufittu (perdita) hè zero. Hè cusì, cun un incremento di i volumi di pruduzzioni, l'azienda cumincerà a mostrà a redditività di l'attività, è cù una diminuzione - a mancanza di rentabilità.

Quandu si calcula u puntu di break-even hai bisognu di capisce chì tutti i costi di l'impresa ponu esse spartiti in fissi è variabili. U primu gruppu ùn dipende micca da u volumu di pruduzzioni è ùn hà micca cambiatu. Questu pò includere a quantità di stipendiosi per u staff amministrativo, u costu di l'affittuamentu di stabilimenti, l'ammortamentu di l'immobilizazioni, etc. Ma i costi variabili sò direttamente depinduti da u volumu di pruduzzioni. Questu, prima di tuttu, deve includere u costu di l'acquistu di materii prime è energia, perchè stu tipu di costu hè di solitu indicatu per l'unità di output.

U cuncettu di u puntu di break-even hè cunnessu cù u raporsu di i costi fissu è variabile. Finchì un certu volumu di produzione hè raggiunto, i costi fissi costituiscono una quantità sostanziale nel costo totale di produzione, ma con un aumento di volume, la loro parte diminuisce, e quindi il costo unitario delle merci prodotte cade. À u livellu di u puntu di break-even, u costu di pruduzzione è u redditu di a vendita di beni o servizi sò uguali. Cù l'altru crescenti di a pruduzzioni, a cumpagnia cumincia a fà un prufittu. Hè per quessa chì hè tantu impurtante à determinà i volumi di produzione à a quale u puntu di break-even hè ghjudice.

Calcolo di u puntu di interruzione

Calculemu sta figura usando l'utili di u prugramma Excel è ancu custruemu un graficu nantu à u quali marcemu u puntu di interruzione. Per i calculi aduprà a tavula in cui sò indicati i seguenti dati iniziali di l'attività di l'impresa:

  • Costi fissi;
  • Costi variabili per unità di produzione;
  • U prezzu di vendita per unità di output.

Cusì, calcuemu i dati, basatu nantu à i valori indicati in a tavula in l'immagine sottu.

  1. Custruemu un novu tavulu basatu annantu à a tavula fonte. A prima colonna di a nova tavula hè a quantità di merci (o lotti) fabbricata da l'impresa. Hè cusì, u numaru di a riga indica u numeru di prudutti fabbricati. In a seconda colonna hè u valore di i costi fissi. Sarà uguale a noi in tutte e righe. 25000. A terza colonna hè a quantità totale di spese variabili. Stu valore per ogni riga sarà uguale à u pruduttu di a quantità di merci, cioè di u cuntenutu di a cella curretta in a prima colonna, da 2000 rubli.

    In a quarta colonna hè a quantità totale di spese. Hè a summa di e cellule di a riga rispettiva di a seconda e terza colonna. In a quinta colonna hè u redditu tuttu. Hè calculatu multiplicendu u prezzu unitariu (4500 r.) nantu à u so numeru cumulativu, chì hè indicatu in a riga rispettiva di a prima colonna. A sesta colonna cuntene l'indicatore di prufittu netu. Hè calculatu rimessu da u redditu totalu (colonna 5) quantità di costi (colonna 4).

    Hè cusì, in quelle righe chì anu un valore negativu in e cellule corrispondenti di l'ultima colonna, ci hè una perdita di a cumpagnia, in quelli in cui l'indicatore sarà 0 - U puntu di break-even hè statu piazzatu, è in quelli chì serà positivo - u prufittu in l'attività di l'organizazione hè annotatu.

    Per a chiarezza, riempite 16 linee. A prima colonna sarà u numaru di prudutti (o lotti) da 1 finu à 16. E colonne successive sò riunite secondu l'algititiu specificatu sopra.

  2. Comu pudete vede, u puntu di break-even hè ghjustu à 10 pruduttu. Ci hè allora chì u fattu di 45.000 rubli hè uguale à e spese totali è u vantaghju netu hè uguale 0. Sò quandu da u liberu di l'undicesimu pruduttu, a cumpagnia hà mostratu una attività prufessiunale. Dunque, in u nostru casu, u puntu di break-even in indice quantitative hè 10 unità, è in soldu - 45.000 rubli.

A creazione di un pianu

Dopu una creazione di una tavola in cui hè calculatu u puntu di chjave, pudete creà un graficu induve quellu mudellu sarà visualizatu visivamente. Per fà ciò, avemu da custruisce un diagramma cù dui righe chì riflettenu i costi è i ricavi di l'impresa. À a intersezione di sti dui linee sarà u puntu di break-even. Nantu à l'asse X sta cartula sarà u numeru di unità di merce, è nantu à l'asse Y quantità di cassa.

  1. Vai à la tabulazione "Inserisci". Cliccate nantu à l'icona "Spot"chì hè messu nantu à u nastro in u blocu di strumentu "Grafici". Avemu una scelta di assai tipi di grafici. Per risolve u nostru prublema, u tippu hè adupratu. "Dot cù curre lisse è marcatori"dunque cliccate nantu à questu articulu in a lista. Benchì, se vulete, pudete aduprà qualchi altri tipi di diagrammi.
  2. Una area di u cartu in livrea hè aperta davanti à noi. Deve esse pienu di dati. Per fà quessa, cliccate à dirizzione diritta nantu à a zona. In u menu attivatu, selezziunate a posizione "Selezzi dinò ...".
  3. A finestra di selezzione di a fonte di dati inizia. Ci hè un bloccu in a so parte sinistra "Elementi di a legenda (righe)". Pressu u pulsante "Add"chì hè situatu in u blocu specificatu.
  4. Davanti à noi apre una finestra chjamata "Cambia riga". In questu si deve spiegà e coordinate di a distribuzione di i dati, in cundizione chì unu di i grafici sarà custruitu. Per principiu, custruiremu u pianu in cui saranu mostrate e spese generali. Allora, in u campu "Nome di a Riga" inserite l'entrata di a tastiera "Costi Totali".

    In u campu X Valori specificate e coordinate di i dati situati in a colonna "Quantità di merci". Per fà quessa, piazzate u cursore in stu campu è dopu, premendu u bottinu sinu di u mouse, selezziunà a colonna corrispondente di a tavula nantu à u fogliu. Comu pudete vede, dopu sti azzioni, e so coordinate saranu visualizzate in a finestra di modifica di fila.

    In u prossimu campu "Valuri Y" esse vene à l'indirizzu di colonna "Costi Totali"in chì i dati chì avemu bisognu hè situatu. Aduprà cun u algoritimu sopra riportatu: metti u cursore in u campu è selezziunate e celle di a colonna desiderata cù u bottinu sinu di u mouse. I dati saranu visualizzati in u campu.

    Dopu chì e manipulazioni sopra cusìe fanu eseguite, cliccate nantu à u bottinu. "OK"ponu à u fondu di a finestra.

  5. Dopu à quessa, si torna automaticamente à a finestra di selezzione di a fonte di dati. Hè ancu bisognu à preme u pulsante "OK".
  6. Cumu si pudete vede, dopu à questu a foglietta mostrerà un graficu di i costi totali di l'impresa.
  7. Avà avemu da custru una linea di redditi totali di l'impresa. Per questo, fate un clic destro nantu à a zona di u grafico, chì hà già una linea di i costi totali di l'organizazione. In u menù contestuale, selezziunà a posizione "Selezzi dinò ...".
  8. A finestra di selezzione di a fonte di dati si resi in primu, in cui hè necessariu cliccà torna nantu à u pulsante. "Add".
  9. Una finestra piccunu di cambiamentu si aprirà. In u campu "Nome di a Riga" sta volta scrivemu "Totale redditu".

    In u campu X Valori esse inseritu e coordinate di a colonna "Quantità di merci". Facemu stu listessu modu chì cunsiderà quandu si custruisce a linea di costu totale.

    In u campu "Valuri Y"Di listessa manera, specificamu e coordinate di a colonna. "Totale redditu".

    Dopu fà e azzioni, cliccate nantu à u bottinu "OK".

  10. A finestra di selezzione di a fonte di dati hè chjusa cliccendu nantu à u bottinu. "OK".
  11. Dopu à quessa, a linea di u redditu totalu sarà visualizata nantu à u pianu di u fogliu. Hè u puntu di intersezzione di e righe di u redditu totalu è di i costi totali chì sarà u puntu di break-even.

Cusì, avemu ghjucuatu i scopi di creà stu pianu.

Lezione: Cumu fà un diagramma in Excel

Comu pudete vede, u puntu di break-even hè basatu annantu à a determinazione di u volumu di produttività, in cui i costi totali saranu quantunqua à i ricavi totali. Graficamente, questu si riflette in a custruzzioni di linee di spese è ricavi, è à truvà u puntu di a so intersezzione, chì hè u puntu di break-even. A sfruttamentu di tali calculi hè basse à l'organizazione è a pianificà e attività di ogni impresa.