Virus, trojans è altri tipi di malware sò un prublema seriu è cumunu in a piattaforma Windows. Ancu in l'ultimu sistema operativu di Windows 8 (è 8.1), malgradu i numerosi miglioramenti in a sicurezza, ùn sì micca immune à ellu.
E se parlemu d'altri sistemi operativi? Ci sò virus in Apple Mac OS? In dispositivi mobili Android è iOS? Posso afferrare un trojan se usate Linux? Scriveraghju brevemente tuttu ciò in questu articulu.
Perchè ci hè tantu virus in Windows?
Non tutti i prublemi malizimi sò diretti à u travagliu in Windows OS, ma sò a maiò. Una di e ragioni principali per questa hè a larga distribuzione è a popularità di stu sistema operativu, ma questu ùn hè micca l'unicu fattore. Finu à l'iniziu di u sviluppu di Windows, a sicurezza ùn hè stata micca primata, cum'è per esempio in sistemi UNIX. È tutti i sistemi operativi famosi, à eccezione di Windows, anu UNIX cum'è predeessu.
Oghje, in termini di installazione di software, Windows hà sviluppatu un mudellu di cumportamentu particulare: prugrammi sò ricercati in vari fonti (spessibilmente pocu fiduciosi) in Internet è installati, mentre altri sistemi operativi anu i so negozii di applicazioni centrali è relativamente sicuri. da chì l'installazione di prugrammi comprovati.
Cusì parechji l'installa i prugrammi in Windows, da quì molti virus
Ié, in Windows 8 è 8.1, un magazinu di applicazioni apparse ancu, tuttavia l'utente continua à scaricà i prugrami più necessarii è familiari per u desktop da vari fonti.
Ci hè virusu per Apple Mac OS X
Comu dighjà menzionatu, a maggior parte di malware sò sviluppatu per Windows è ùn pò travagliari in un Mac. Malgradu u fattu chì i virus in i Mac sò assai più rari, sò sempre. L'infezione pò verificà, per esempiu, per mezu di un plugin Java in u navigatore (chì hè per quessa ùn hè micca inclusu in a distribuzione di l'OS di recente), quandu l'installazione di prugrammi pirati è in certi altri modi.
L'ultime versione di u sistema operativu Mac OS X utilizza u Mac App Store per installà applicazioni. Se l'utente abbia bisognu di un prugramma, puderà trovu in u store app appile è esse sicuru chì ùn cuntene micca codici maliziu o virus. A ricerca di altre fonti nantu à Internet ùn hè micca necessariu.
In più, u sistema operativu include tecnologie cum'è Gatekeeper è XProtect, chì u primu di ciò ùn permette micca di eseguire prugrammi in Mac chì ùn sò micca micca firmati, è u secondu hè un analogu di l'antivirus, verificendu chì applicazioni stanu currente per virus.
Dunque, ci sò virus per Mac, ma parvenenu assai meno spessu ch'è per Windows è a probabilità di infezzione hè inferiore a causa di l'usu di principii diversi in a installazione di i prugrammi.
Virus per Android
Virus è malware per Android esistenu, è ancu antivirus per stu sistema operativu mobile. Tuttavia, si deve considerà u fattu chì Android hè una piattaforma altamente sicura. Per difettu, pudete installà appule solu da Google Play. Inoltre, u magazinu di applicazioni analizza stessi prugrammi per a presenza di u codu di virus (più recente).
Google Play - App Store di Android
L'utente hà a capacità di disattivà l'installazione di prugrammi solu da Google Play è scaricarli da fonti di terze parti, ma quandu l'installazione di Android 4.2 o altru, vi sarà dumandatu di scansà u ghjocu o programma scaricatu.
In generale, se ùn sì micca unu di quiddi utenti chì scarichi applicazioni pirati per Android, è aduprà solu Google Play per quessa, allora sì in gran parte prutetti. Simili, Samsung, Opera è Amazon app Store sò relativamente sicuri. Pudete leggere di più nantu à stu sughjettu in l'articolo I bisognu un antivirus per Android?
IOS dispositivi - ci sò virus in l'iPhone è in iPad
U sistema operativu Apple iOS hè ancu più chjusu di Mac OS o Android. Così, cù l'iPhone, iPod Touch o iPad è scaricà applicazioni da l'Apple App Store, a probabilità di scaricà u virus hè quasi zero, a causa di u fattu chì sta magazina di applicazioni hè molto più impegnativa di sviluppatori è ogni prugramma hè verificatu manualmente.
Nell'estate di u 2013, nant'à u studiu (Georgia Institute of Technology), hè statu dimustratu chì hè pussibule di fà byte u prucedimentu di verifiche quandu publicu una applicazione in l'App Store è include u codice maligno. Tuttavia, ancu s'ellu succede, subitu quandu si capisci una vulnerabilità, Apple hà a capacità di rimuovere tuttu u malware in tutti i dispositivi di l'utenti chì fighjanu Apple iOS. À propositu, à parechje cose, Microsoft è Google ponu disinstallà l'applicazioni installate da u so magazinu.
Malware Linux
I creaturi di virus ùn sò micca particu travati in direzzione di u sistema operativu Linux, à causa di u fattu chì u sistema operativo hè adupratu da un pochi di utenti. Inoltre, a maggior parte di l'utenti di Linux sò più experienza di u pruprietariu media di l'ordinatore, è a maiò parte di i metudi banali di distribuzione di malware malvariu ùn travagljaranu cun elli.
Com'è in i sistemi operativi sopra riportati, per installà i prugrammi in Linux, in a maggior parte di i casi, hè usata una tipa di negoziu di applicazioni - gestore di pacchetti, Ubuntu Application Center (Ubuntu Application Center (Ubuntu Software Center) è repositarii testati di queste applicazioni. U lussemburghiu di u lanciatu disegnatu per Windows in Linux ùn funziona micca, è ancu sì u fate (in teorica, pudete), ùn funzioneranu micca è dighjà male.
Installazione di software in Ubuntu Linux
Ma ci sò ancu virus per Linux. A cosa più difficula hè di truvallu è infettatevuli, per questo, avete bisognu di scaricà u prugramma da un situ incomprensibile (è a probabilità chì cuntene un virus hè minima) o riceve u mail via e lanciatu, cunfirmà e so intenzioni. In altre parole, hè più prubabile chì e malatie africane quandu in a zona mediana di a Russia.
Credu chì pudessi risponde à e vostre domande nantu à a presenza di virus per e diverse piattaforme. Mi riputu dinò chì, sì avete un Chromebook o un tablet cù Windows RT, sì ancu prutezzione à u 100% da i virus (a menu di installazione di Chrome extensions da una fonte ufficiali).
Attenti per a vostra sicurezza.