Quandu esiru qualchi calculi per truvà a quantità di travaglii. Stu tippu di calculu hè spessu eseguitu da contabili, ingegneri, pianificatori, studenti di istituti d'istruzione. Per esempiu, questu metudu di calculu hè necessariu per informazioni nantu à u numeru totale di i salarii per i ghjorni lavati. Eseguà questu azzione pò esse necessariu in altre industrie, è ancu per e necessità domestiche. Scopemu cumu in Excel ti puderete calculà a quantità di opere.
Calculà a quantità di travagliu
Da u nomu proprio di l'azione hè chiaru chì a summa di e travaglii hè u sommazione di i risultati di a multiplicazione di numeri individui. In Excel, questa azzione pò esse effettuata cù una semplice formula matematica o aduprendu una funzione speciale. SUMPRODUCT. Fighjà questu metudi in dettaglio separatamente.
Metudu 1: Usa una formula matematica
A maiò parte di l'utenti cunnosce chì in Excel po pudete fà una quantità significativa di operazioni matematiche solu ponendu una marca "=" in una cella vuota, è allora scrivendu l'espressione secondu à e regule di matematica. Stu metudu pò esse adupratu per truvà a summa di travaglii. U prugramma, secondu e regule matematiche, conta immediatamente i travagli, è solu quandu li aghjunghje in un quantità totale.
- Piazzà u segnu di parità (=) in a cella in cui hè esposta u risultatu di i calculi. Scrivemu quì l'espressione di a somma di travaglii secondu u mudellu di seguitu:
= a1 * b1 * ... + a2 * b2 * ... + a3 * b3 * ... + ...
Per esempiu, in stu modu pudete calcà l'espressione:
=54*45+15*265+47*12+69*78
- Per calculà è visualizà u so risultatu in u schermu, cliccate nantu à u pulsante Enter nant'à a tastiera.
Metudu 2: travaglià cunnessi
Invece di numeri specifichi in sta formula, pudete specificà ligami per e cellule in cui si trovanu. I ligami ponu esse inseriti manualmente, ma hè più pratticu di fà quì ponu messu in evidenza dopu à u segnu "=", "+" o "*" a cella curretta chì cuntene u numeru.
- Allora, scrivite immediatamente l'espressione, induve inveci di numeri sò referenze à e cellule.
- Dopu, per fà u calculu, cliccate nantu à u bottinu Enter. U risultatu di u calculu sarà affissatu in u schermu.
Certu, stu tipu di calculu hè abbastanza semplici è intuitivu, ma s'ellu ci hè parechje valori in a tavula chì anu da multiplicà è dopu pieghje, stu prucessu pò durà assai longu.
Lezione: Operà cun formule in Excel
Metudu 3: Utilizendu a funzione SUMPRODUCT
Per calculà a summa di u travagliu, certi utilizatori preferenu una funzione designata per questu azzione - SUMPRODUCT.
U nome di questu operatore parla di u so scopu per ellu stessa. U vantaghju di stu metudu nantu à u precedente hè chì si pò aduprà per trattà numeri interi in una volta, è micca fà azzioni cù ogni numeru o cella per separatu.
A sintassi di questa funzione hè cumpruta:
= SUMPRODUCT (array1; array2; ...)
L'argumenti di questu operatore sò intervalli di dati. In listessu tempu sò raggruppati per gruppi di fattori. Hè cusì, s'è iniziunu da u mudellu di chì parlà sopra (a1 * b1 * ... + a2 * b2 * ... + a3 * b3 * ... + ...), dopu in a prima matrice ci sò i fattori di u gruppu ain u secondu gruppu bin u terzu gruppu c etc. Queste vette devenu di u listessu tippu è uguale di lunghezza. Pò esse piazzati sia in verticale sia in orizzontale. In tuttu, questu operatore pò travaglià cù u numaru di argumenti da 2 à 255.
Formula SUMPRODUCT Pudete scrive immediatamente à a cella per visualizà u risultatu, ma parechji utilizatori trovanu più faciule è più pratice di fà calcoli per mezu di l'Assistente di Funzioni.
- Selezzi a cella nantu à u fogliu in u quale hè esposta u risultatu finale. Pressu u pulsante "Inserisci funzione". Hè inquadratu cum'è un'icona è hè situatu à a sinistra di u campu di a barra di formula.
- Dopu chì l'utente hà fattu queste azioni, esegui Wizard di Funzione. Apra un listinu di tutti l'operatori, cun qualchì eccezione, cù cui pudete travaglià in Excel. Per truvà a funzione chì avemu bisognu, andate in a categoria "Matematica" o "Lista alfabetica completa". Dopu avè trovu u nome "SUMMPROIZV"selezziunu e cliccate nantu à u bottinu "OK".
- A finestra d'argomentu di a funzione principia. SUMPRODUCT. Cume u numeru di argumenti, si pò avè da 2 à 255 campi. L'indirizzi di banda si pò cullà manualmente. Ma pigliarà una quantità significativa di tempu. Pudete fà qualcosa di diversu. Posa u cursore in u primu campu è selezziunu a matrice di u primu argumentu nantu à u fogliu mentre tenendu u bottinu sinu di u mouse. Facemu u listessu cù a seconda e tutte e serie successive, chì e coordinate di cui sò immediatamente visualizati in u campu currispondente. Quandu tutti i dati sò entrati, cliccate nantu à u bottinu "OK" in fondo à a finestra.
- Dopu tutte queste azioni, u prugramma esegue in modo indipendente tutti i calcoli richiesti è mostra u risultatu finale in a cella chì hè stata selezionata in u primu paragrafo di sta istruzzione.
Lezione: Statu di wizard di Excel
Metudu 4: aduprà a funzione per condizione
Funzione SUMPRODUCT bonu è u fattu chì pò esse applicatu per e condizioni. Studiamemu chì questu hè fattu cù un esempio concretu.
Avemu una tavula di salarii è di ghjorni travagliati da i impiegati di l'impresa per trè mesi mensili. Avemu bisognu di scopre quantu impiegatu Parfenov DF hà guadagnatu durante stu periodu.
- Da u listessu modu cum'è in l'ultimu tempu, chjamemu a finestra di argumentu di funzioni SUMPRODUCT. In i primi dui campi, indicemu cum'è matrice, rispettivamente, i spazii in cui sò indicatu u tassi di impiegati è u numeru di ghjorni chì travagliavanu. Hè cusì, facemu tuttu cum'è in u casu precedente. Ma in u terzu campu, ponemu le coordinate di a matrice, chì cuntene i nomi di i saliani. Subitu dopu l'indirizzu aghjunghjemu una voce:
= "Parfenov D.F."
Dopu chì tutti i dati sò entrati, cliccate nantu à u pulsante "OK".
- L'applicazione esegue u calculu. Solamente e righe cù u nomu sò messe in contu "Parfenov D.F.", hè quì chì avemu bisognu. U risultatu di u calculu hè affissatu in una cella preselezionata. Ma u risultatu hè zero. Ciò hè da u fattu chì a formula in a forma in cui esiste oghje ùn funziona micca correttamente. Avemu bisognu di trasformà un pocu.
- Per cambià a formula, selezziunate a cella cù u valore tutale. Eseguite azzioni in a barra di formula. L'argumentu cù a condizione hè pigliatu in parentesi, è trà questu è l'altri argumenti, cambemu u virgula cù u segnu di moltiplicazione (*). Pressu u pulsante Enter. U prugramma esegue u calculu è sta volta dà u valori currettu. Avemu ricevutu un quantità totale di salari per trè mesi, chì hè impurtante per Parfenov D.F.
In a stessa manera, e cundizioni ponu esse applicate micca solu à u testu, ma dinò à i numeri cù e date, aghjunghjendu segni di situazione "<", ">", "=", "".
Comu pudete vede, ci sò dui modi principali per calculà a summa di travaglii. S'ellu ùn hè micca troppu dati, allora hè più faciule aduprà una formula matematica semplice. Quandu un numeru numeru di numeri sò implicati in u calculu, l'utente salva una quantità significativa di u so tempu è energia s'ellu si avvantura di e capacità di a funzione specializata. SUMPRODUCT. Inoltre, usando u listessu operatore, hè pussibule di fà un calculu nantu à a condizione chì una formula regula ùn pò fà.