Ci sò i casi in cui vulete sapè i risultati di u calculu di una funzione fora di una zona cunnoscuta. Questu questu hè assai impurtante per a prucedura di prognosi. In Eksele ci sò diversi modi per aiutà ch'ellu hè pussibule di fà l'operazione datu. Fighjula cun elli esempi specifici.
Usate l'estrapolazione
A differenza di l'interpolazione, chì u compitu hè di truvà u valore di una funzione trà dui argumenti cunnisciuti, l'extrapolazione implica una ricerca di una soluzione fora di una regione cunnisciuta. Hè per quessa chì questu metudu hè tantu popatu per prognosi.
In Excel, l'estrapolazione pò esse applicata à tutti i valori di a tavula è di i grafici.
Metudu 1: l'estrapolazione per i dati tabulari
Prima di tutti, applicamu u metudu di l'estrapolazione à u cuntenutu di a gamma di tavule. Per esempiu, piglià una tavula cù un nùmmiru di argumenti. (X) da 5 finu à 50 è una serie di valori di funzioni currelanti (f (x)). Avemu bisognu di truvà u valore di a funzione per l'argumentu 55chì hè al di là di a matrice di dati specificata. Per questi scopi, usamu a funzione PREVIA.
- Selezzi a cellula in cui u risultatu di i calcoli cunfirmati sarà visualizatu. Cliccate nantu à l'icona "Inserisci funzione"chì hè situatu in a barra di formula.
- A finestra accumuda Maestri di funzioni. Fate a transizione à a categoria "Statistica" o "Lista alfabetica completa". In a lista chì si apre, circate u nomu. "Predict". Truvà lu, selezziunu e poi cliccate nantu à u bottinu. "OK" in fondo à a finestra.
- Avemu truvatu à a finestra d'argumentu di a funzione di sopra. Ha solu tri argumenti è u numeru rispettu di campi per a so introduzione.
In u campu "X" deve spiegà u valore di l'argumentu, a funzione da chì daveremu calcà. Pudete puru guidà u numeru desideratu da a tastiera, o pudete specificà e coordinate di a cella se l'argumentu hè scrittu nant'à u schede. A seconda opzione hè ancu preferibile. Se facemu u depositu in stu modu, per vede u valore di a funzione per un altru argumentu, ùn duvemu micca cambià a formula, ma sarà basta per cambià l'input in a cella curretta. Per specificà e coordinate di sta cellula, se a seconda opzione hè stata scelta, hè abbastanza à postu u cursore in u campu correspondente è selezziunà sta cella. U so indirizzu hè immediatamente visualizatu in a finestra di l'argumentazione.
In u campu "Valori Cunnisciuti Y" deve spiegà l'intera gamma di valori di funzioni avemu. Esse in a colonna "f (x)". Dunque, setate u cursore in u campu currisariu è selezziunate a colonna tutta senza u nomu
In u campu "Cunnisciuta x" deve indicà tutti i valori di l'argumentu, chì risponde à i valori di a funzione introdotta da noi. Questi dati sò in a colonna "x". Da u listessu modu, cum'è in l'ultimu tempu, selezionemu a colonna chì avemu bisognu ponendu prima u cursore in u campu di a finestra di argumenti.
Quandu tutti i dati sò entrati, cliccate nantu à u bottinu "OK".
- Dopu queste azzioni, u risultatu di u calculu per l'estrapolazione sarà visualizatu in a cella chì hè stata selezionata in u primu paragrafo di sta istruzzione prima di iniziare Maestri di funzioni. In stu casu, u valore di a funzione per l'argumentu 55 è uguale 338.
- Sì, ancu, l'opzione hè stata scelta cù l'aggiunzione di una riferenza à a cella chì cuntene l'argumentu richiesto, allora pudemu cambià e facilmente vede u valore di a funzione per ogni altru numeru. Per esempiu, u valore richiesto per l'argumentu 85 sarà uguale 518.
Lezione: Statu di wizard di Excel
Metudu 2: l'estrapolazione per u graficu
Pudete fà una procedura d'extrapolazione per un grafico cun edificazione di una linea di tendenza.
- Prima di tuttu, custruemu a pianificazione stessa. Per fà quessa, aduprate u cursore mentre tenite u bottinu sinu di u mouse per selezziunate l'intera area di a tavula, inclusu l'argumenta è i valori di funzione cumplicativi. Dopu, spostà a tab "Inserisci", cliccate nantu à u bottinu "Pianu". Questa icona si trova in u blocu. "Grafici" in u strumentu di nastro. A lista di opzioni di grafico dispunibile. Avemu sceltu a più adatta di elli à a nostra discrezione.
- Quandu u graficu hè tracciatu, rimuovi da u linea di argumentu addiziunale, selezendu e premendu u pulsante. Elimà nantu à una tastiera di computer.
- Dopu, avemu bisognu di cambià e divisioni di scala orizzontale, postu chì ùn affissisce micca i valori di l'argumenti, quì avemu bisognu. Per fà quessa, cliccate à dirittu nantu à u schema è in a lista chì si vede s'arrestanu à u valore "Selezziunà i dati".
- In a finestra di partenza per selezziunà a fonte di dati, cliccate nantu à u pulsante "Cambia" in u blocu di editazione a firma di l'asse orizzontale.
- A finestra di configurazione di a firma di l'asse apre. Mette u cursore in u campu di sta finestra, è selezziunate tutta a colonna di dati "X" senza u so nome. Dopu cliccate nantu à u bottinu "OK".
- Dopu à ritornu à a finestra di selezzione di a fonte di dati, ripetemu a stessa procedura, chì cliccemu nantu à u pulsante "OK".
- Ora a nostra pianificazione hè preparata è pudete, direttamente, cumincià à custruì una linea di tendenza. Fate un clic nantu à u grafico, dopu chì un inseme di tabulazioni supplementare hè attivatu nantu à u nastro - "U travagliu cù Grafici". Move to tab "Layout" è cliccate nantu à u pulsante "Linea di tendenza" in blocu "Analisi". Cliccate nantu à l'elemento "Approssimazione lineare" o "Approssimazione esponenziale".
- A linea di tendenza hè stata aghjunta, ma hè cumplettamente sottu à a linea di u graficu stessa, postu chì ùn hè micca cunsultatu u valore di l'argumentu chì hà da fà. Per fà quessa, cliccate nantu à u bottinu "Linea di tendenza"ma ora vene sceltu l'elemento "Opzioni avanzate di linea di tendenza".
- A finestra di u mudellu in ligna accumula. In a sezione "Parametri di linea di tendenza" Ci hè un blocu di impostazioni "Predictia". Com'è u prucedimentu di nanzu, tolemu l'argumentu per l'estrapolazione 55. Comu pudete vede, avà u graficu hà una lunghezza finu à l'argumentu 50 Inclusa. Dunque, avemu bisognu di prorogamentu per 5 unità. Nantu à l'asse orizzontale si pò vede chì 5 unità sò eccu una divisione. Hè dunque un periodu. In u campu "Avanti" inserite u valore "1". Pressu u pulsante "Chiudi" in u angulu inferiore destro di a finestra.
- Comu pudete vede, u graficu hè statu allargatu à a lunghezza specificata aduprendu a linea di tendenza.
Lezione: Cumu custruisce una linea di tendenza in Excel
Cusì, avemu cunsideratu i esempi più simuli di extrapolazione per e tavule è per grafici. In u primu casu, a funzione hè usata PREVIA, è in a seconda - a linea di tendenza. Ma nantu à e basate di sti esempi, hè pussibule di risolve di prublemi di prognizioni più difficiuli.