Un di i indicatori chì descrivenu a qualità di u mudellu custruitu in e statistiche hè u coefficiente di determinazione (R ^ 2), chì hè chjamatu ancu u valore di cunfidenza di approssimazione. Cun duie, pudete determinà u livellu di accuratezza di u previziu. Scopri cumu si pò calculà stu indicatore aduprendu vari attrezzi Excel.
Calculu di u coefficiente di determinazione
A seconda di u livellu di u coefficimentu di determinazione, hè usatu di dividere i mudelli in trè gruppi:
- 0,8 - 1 - un mudellu di bona qualità;
- 0.5 - 0.8 - un mudellu di qualità accettabile;
- 0 - 0,5 - un mudellu di scarsa qualità.
In questu ultimu casu, a qualità di u mudellu indica l'impussibilità di u so usu per a previsione.
A sceglie di u calculu di u valore specificatu in Excel dipende se a regressione hè lineare o micca. In u primu casu, pudete aduprà a funzione KVPIRSON, è in u secondu avete bisognu aduprà un strumentu speciale da u pacchetto di analisi.
Metudu 1: calculu u coefficiente di determinazione cù una funzione lineare
Prima di tutti, scopre cumu trovu u coefficiente di determinazione per una funzione lineare. In stu casu, stu indicatore hè uguale à u quadru di u coefficientu di correlazione. Calcogliamulimu cù a funzione Excel fatta aduprendu l'esempiu di una tavola specifica, chì si vene quì sottu.
- Selezzi a cella induve u coefficientu di determinazione sarà visualizatu dopu à u so calculu, e cliccate nantu à l'icona "Inserisci funzione".
- Iniziò Wizard di Funzione. Move a so categoria "Statistica" è marcate u nome KVPIRSON. Dopu, cliccate nantu à u bottinu "OK".
- A finestra d'argomenza di e funzioni si principia. KVPIRSON. Questu operatore di u gruppu statisticu hè disignatu per calculà a piazza di u coefficiente di correlazione di a funzione Pearson, chì hè una funzione lineare. È cum'è si ricorda, cù una funzione lineare, u coefficiente di determinazione hè ghjustu à u quadru di u coefficientu di correlazione.
A sintassi di sta dichjarazione hè:
= KVPIRSON (cunnisciutu; ben cunnisciutu_x)
Dunque, una funzione hà dui operatori, unu di i quali hè una lista di valori di a funzione, è u secondu hè un argomentu. L'operatori pò esse rapprisentatu cum'è i valori listati da un punto e virgula (;), è in forma di ligami per i spazii duve sò situati. Hè l'ultima opzione chì sarà aduprata da noi in stu esempiu.
Piazzà u cursore in u campu "Valori Cunnisciuti Y". Facemu u stringhju di u bottinu sinu di u mouse è selezziunu u cuntenutu di a colonna. "Y" tabulati. Comu pudete vede, l'indirizzu di u array di dati specificatu hè immediatamente visualizatu in a finestra.
Similmente rifornite u campu "Cunnisciuta x". Mette u cursore in stu campu, ma sta volta sceglite i valori di colonna "X".
Quandu tutti i dati sò stati visualizzati in a finestra di argumenti KVPIRSONcliccate u pulsante "OK"situatu à u so fondu.
- Comu pudete vede, dopu adu, u prugramma calcula u coefficiente di determinazione è restituisce u risultatu à a cella chì era stata selezata prima di a chiamata Maestri di funzioni. In u nostru esempiu, u valore di l'indicatore calculatu hè statu u 1. Ciò significa chì u mudellu presentatu hè assolutamente affidabile, cusì elimina l'errore.
Lezione: Assistente di Funzione in Microsoft Excel
Metudu 2: Calculu di u coefficiente di determinazione in funzioni non-lineari
Ma l'opzione di sopra di calculà u valore desideratu pò esse applicatu solu à funzioni lineari. Cosa fate per fà u so calculu in una funzione non lineare? In Excel ci hè una tale opportunità. Si pò fà cun un utallettu. "Regressione"chì hè a parte di u pacchettu "Analisi di dati".
- Ma prima di aduprà stu uttenu, avete da attivà sè. "Package di analisi"chì per difettu hè disattivatu in Excel. Move to tab "File"è dopu passa da l'elemento "Opzioni".
- In a finestra aperta ci spostemu à a sezione. Add-ons da navigà in u menù verticalu di sinistra. À u fondu di u pannellu di dirittu hè un campu "Gestione". Da a lista di sottusezzioni dispunibuli quì scegli u nome "L'aggiunta di Excel ..."è poi cliccate nantu à u pulsante "Vai ..."situatu à a destra di u campu.
- A finestra di moduli aghjuntu si principia. In a parte centrali hè una lista di add-in dispunibili. Verificate a casella accantu à a posizione "Package di analisi". Dopu, cliccate nantu à u pulsante. "OK" in a parte diritta di a finestra di l'interfaccia.
- Pacchetto di l'attrezzi "Analisi di dati" in l'istanza attuale di Excel sarà attivatu. L'accessu à esse si trova nantu à u nastro in a tab "Dati". Move a tabulazione specificata è cliccate nantu à u pulsante. "Analisi di dati" in u gruppu di impostazioni "Analisi".
- Finestra attivata "Analisi di dati" cun un listinu di strumenti di prucessione di l'infurmazione specializati. Sceglite da sta lista d'elemento "Regressione" è cliccate nantu à u pulsante "OK".
- Allora a finestra d'utile si aprite. "Regressione". U primu blocu di configurazione - "Input". Quì, in i dui campi, avete bisognu di specificà l'indirizzi di i spazii induve i valori di l'argumentu è funzioni si trovanu. Mette u cursore in u campu "Intervallo di entrata Y" è selezziunate u cuntenutu di a colonna nantu à u fogliu "Y". Dopu chì l'indirizzu di a matrice venga visualizzato in a finestra "Regressione"mette u cursore in u campu "Intervallo di entrata Y" è in exactamente u listessu modu selezziunate e celle di colonna "X".
Circa i parametri "Tag" è "Constant-zero" i caselli ùn sò micca impostati. U casu di spaziu pò esse messu vicinu à u parametru "Livellu di affidabilità" è in u cuntrariu oppositu, indicate u valore desideratu di l'indicatore currette (per difettu 95%).
In gruppo "Output Options" avete bisognu di specificà in quale zona u risultatu di u calculu sarà visualizatu. Ci sò trè opzioni:
- Area nantu à u fogliu attuale;
- Un altru fogliu;
- Un altru libru (novu file).
Smetta di a scelta nantu à a prima opzione chì i dati iniziali è u risultatu sò stati piazzati nantu à un fogliu di travagliu. Mette u switch vicinu à u parametru "Spaziatura di uscita". In u campu à u opposu di questu articulu mette u cursore. Facemu clic u bottinu sinu di u mouse nantu à l'elemento vuoto nantu à u fogliu, chì hè destinatu à diventà a cella superiore sinistra di a tavula di i risultati di u calculu. L'indirizzu di questu elementu deve esse messu in finestra "Regressione".
Gruppi di parametri "Resti" è "Prubabilità normale" ignu, perchè ùn sò micca impurtanti per risolve u prublema. Dopu à stu cliccemu nantu à u pulsante. "OK"chì hè situatu in u angulu in dirittu superiore di a finestra "Regressione".
- U prugramma calcula in base à i dati entrati in precedenza è mostra u risultu in l'ambitu specificatu. Comu pudete vede, st'arnesi mostra nantu à u strettu un numaru assai grande di risultati nantu à vari parametri. Ma in u cuntestu di a lezzione attuale sò interessati à l'indicatore "R-square". In stu casu, hè uguale a 0.947664, chì caratterizeghja u mudellu selezionatu cume un mudellu di bona qualità.
Metudu 3: u coefficientu di determinazione per a linea di tendenza
In più di e opzioni di sopra, u coefficiente di determinazione pò esse visualizatu direttamente per a linea di tendenza in un grafico custruitu nantu à un foglio di Excel. Avemu sapè cumu ciò si pò fà cù un esempio concretu.
- Avemu un graficu basatu nantu à a tavula di argumenti è valori di a funzione chì era usata per l'esempiu precedente. Fighjà una linea di tendenza ad elli. Facemu clicchì nantu à un locu in a zona di custruzzioni nantu à chì u graficu hè posu cù u bottinu sinu di u mouse. In listessu tempu, un inseme di tabulazioni appaia nant'à u nastro - "U travagliu cù Grafici". Vai à la tabulazione "Layout". Facemu clic nantu à u pulsante "Linea di tendenza"chì hè situatu in u blocu di l'utile "Analisi". Un menu si vede cù una scelta di tippu linea di tendenza. Avemu fermu a scelta nantu à u tippu chì risponde à un compitu specificu. Per u nostru esempio, pudemu sceltu "Approssimazione esponenziale".
- Excel crea una linea di tendenza in forma di curva nera addizionale diritta nantu à u pianu di cartografiatura.
- Ora a nostra missione hè di vede u coefficientu di determinazione stessa. Facendu cliccate à dirittu à destra nantu à a linea di tendenza. U menu cuntestu hè attivatu. Stop a selezzione in questu nantu à l'elemento "Formatu di linea di tendenza ...".
Per fà una transizione à a finestra di u formatu di a linea di tendenza, pudete fà una azzione alternativa. Selezziunà a linea di tendenza cliccendu nantu à u cù u bottinu sinu di u mouse. Move to tab "Layout". Facemu clic nantu à u pulsante "Linea di tendenza" in blocu "Analisi". In a lista chì si apre, cliccemu nantu à l'ultimu elementu in a lista di azzioni - "Opzioni avanzate di linea di tendenza ...".
- Dopu à una qualsiasi di e due azzioni in sopra, una finestra di formattazione hè lanciata in cui pudete fà impostazioni addiziunali. In particulare, per portà a nostra missione, hè necessariu chjarizà a casella accanto à "Mette in u grafico u valore di l'accuratezza di l'approssimazione (R ^ 2)". Si trova in u fondu di a finestra. Hè cusì, in stu modu, includemu a mostra di u coefficiente di determinazione nantu à a zona di custruzzioni. Allora ùn vi scurdate di preme u pulsante "Chiudi" in fondo à a finestra attuale.
- U valore di cunfidenza di l'approssimazione, chì hè u valore di u coefficiente di determinazione, sarà affissu nantu à u fogliu in a zona di l'intraduzione. In stu casu, stu valore, cum'è si vede, hè uguale a 0.9242, chì caratterizza l'approssimazione, cum'è un mudellu di bona qualità.
- Assolutamente esattamente cusì pudete piazzà a mostra di u coefficiente di determinazione per qualunqui altru tipu di linea di tendenza. Pudete cambià u tippu di linea di tendenza da fà una transizione per mezu di u bottinu nantu à u nastro o di u menu cuntestu in a so finestra di parametri, cum'è mostra sopra. Poi dighjà in a finestra in u gruppu "Custruendu una linea di tendenza" pò passà à un altru tipu. Ùn vi scurdate di cuntrullà cusì chì vicinu à u puntu "Pone in u diagramma u valore di l'accuratezza di l'approssimazione" era cunsultatu. Dopu avà completatu i passi sopra ripusuti, cliccate nantu à u bottinu. "Chiudi" in u angulu inferiore destro di a finestra.
- In u casu di un tipu lineare, a linea di tendenza hà già un valore di cunfidenza di 0.9477, chì caratterizeghja questu mudellu cum'è ancu di più affidabile chè a linea di tendenza di tipu esponenziale noi cunsideratu in prima.
- Dunque, cambià trà diversi tippi di linee di tendenza è confrontendu i so valori di fiducia di approssimazione (coefficiente di determinazione), pudete truvà a variante chì u mudellu di quellu più discrema precisamente u graficu presentatu. A varianti cù u più indice di determinazione hè a più affidabile. In a so basa, pudete custruisce a previsione più precisa.
Per esempiu, per u nostru casu, per sperimentu, avemu ritrovatu à stabilisce chì u più altu livellu di fiducia hè di tippu polinomiale di a linea di tendenza di u secondu gradu. U coefficimentu di determinazione in questo casu hè uguale a 1. Hè cusì chì stu mudellu hè assolutamente fidindu, chì significa l'eliminazione cumpleta di l'errori.
Ma à u listessu tempu, quessa ùn significa micca quì chì questo tipu di linea di tendenza sarà ancu u più affidabile per un altru tabella. A scelta ottimale di u tippu di linia di tendenza dipende da u tipu di funzione nantu à a basa di a quale u graficu hè statu custruitu. Se l'utente ùn avè micca cunnoscenza per stimà l'opzione di qualità più altu, allora solu l'iddu puderete determinà a prughjizazione migliore hè solu un paragunu di i coefficienti di determinazione, cum'è hè dimostratu in l'esempiu sopra.
Vede ancu:
Costruzione di linee di tendenza in Excel
Approssimazione Excel
In Excel ci sò due opzioni principali per calculà u coefficiente di determinazione: aduprà l'operatore KVPIRSON è strumentu di applicazione "Regressione" da u pacchiu di strumentu "Analisi di dati". In stu casu, a prima di queste opzioni hè destinata à esse utilizata solu in l'elaborazione di una funzione lineare, è un'altra opzione pò esse aduprata in a quasi tutte e situazioni. Inoltre, hè pussibule di vene u coefficiente di determinazione per a linea di tendenza di i grafi cum'è un valore di approssimazione di cunfidenza. Usendu stu indicatore, hè pussibule di determinà u tipu di linea di tendenza chì hà u più altu livello di cunfidenza per una funzione particulare.