Prugrammi per fà cresce FPS in ghjochi

Un di i metudi fondamentali di a gestione è a logistica hè l'analisi ABC. Cun duie, pudete classificà e risorse di l'impresa, di i prudutti, di i clienti, ecc per l'ordine di l'importanza. In listessu tempu, secondu u livello d'importanza, ciascuna di e unità sopra listate hà assegnatu una di e tre categorie: A, B, o C. Excel hà strumenti in i so bagagli chì rende più faciule per svolà stu tippu di analisi. Vedemu cumu utchì, è ciò chì hè l'analisi ABC.

Utilizendu analisi ABC

L'analisi ABC hè una specie di varianti di situazione moderna megliuffica è adattata à u principiu Pareto. Secunnu a metodulugia di u so comportamentu, tutti l'elementi di l'analisi sò spartiti in trè categorie in ordine di importanza:

  • Categoria A - Elementi chì anu più cumuni 80% pesu specificu;
  • Categoria B - Elementi di u quali hè a tuttu 5% finu à 15% pesu specificu;
  • Categoria C - L'elementi rimanenti, chì aghjunghje tuttu hè 5% è un pesu menu specificu.

Alcune aziende aduprate tecniche più avanzate è dividenu l'elementi micca in 3, ma in 4 o 5 gruppi, ma ci baseremu nantu à u schema classicu di l'analisi ABC.

Metudu 1: analisi cù ordinamentu

In Excel, analisi ABC hè effettuata cù ordinamentu. Tutti gli elementi sò assortiti da u più grande à u più chjucu. Dopu u pesu cumulativu specificu di ogni elementu hè calculatu, basatu annantu à u quali una certa categoria hè assignata. Utilizemu un esempiu specificu per scopre cume si applica questu tecnica in pratica.

Avemu una tavula cù una lista di beni chì l'azienda vende, è a quantità curretta di fatturazione da a so vendita per un certu tempu. À u fondu di u tavulu, u fatturatu totale hè riassumatu per tutti i voci di merce. U scopu hè di aduprà ABC-analisi per dividere questi prudutti in gruppi in quantu a so importanza per a impresa.

  1. Selezziunu a tavula cù u cursore di dati, tenendu u bottinu sinu di u mouse, esclusu l'intestazione è a riga finale. Vai à la tabulazione "Dati". Cliccate nantu à u bottinu. "Sort"situatu in un blocu di strumentu "Ordina è filtra" nant'à u tape.

    Pudete ancu fà diversamente. Selezziu u latu di sopra di u tavulu, dopu andate a tab "Casa" è cliccate nantu à u pulsante "Ordina è filtra"situatu in un blocu di strumentu U editing nant'à u tape. Una lista hè attivata in cui selezziunu una posizione in esse. "Scelu personalizatu".

  2. Quandu applicanu una di e azzioni di sopra, a finestra di ordinamenta di l'ordinazione hè lanciata. Fighjà u parametru "I miei dati cuntenenu testate" marcatu hè statu messu. In casu di a so assenza, installa.

    In u campu "Colonna" specificate u nome di a colonna in cui i dati nantu à ricavi.

    In u campu "Sort" avete bisognu di specificà per ciò chì criteri specifici seranu ordinati. Lasciavanu e impostazioni preimpostate - "Valuri".

    In u campu "Ordine" seted u postu "Discendenti".

    Dopu avè fattu sti regolazioni, cliccate nantu à u pulsante "OK" in fondo à a finestra.

  3. Dopu avè fattu sta azzione, tutti l'articuli sò stati ordinati da fatturazioni da u più altu à u più ughdu.
  4. Avemu avà bisognu di calculà a proporzione di ognunu di l'elementi per u totalu. Facemu per questi scopi una colonna addizionale, chì chiameremo "Share". In a prima cellula di sta colonna ponu un segnu "="dopu da chjamemu a riferenza à a cella in cui si trova a somma di i ricavi da a vendita di u pruduttu pertinente. Poi stabilisci u segnu di divisione ("/"). Dopu à elli, indicemu e coordinate di a cella, chì cuntene a quantità totale di vendite di merce in tutta l'impresa.

    Cunsiderendu u fattu chì noi copieremu a formula indicata à altre cellule di a colonna "Share" cun un marcatore riempiu, l'indirizzu di u link à l'elemento chì cuntene a quantità totale di redditi per l'impresa, avemu bisognu di risolve. Per fà sta, fate u ligame assoluta. Selezziunate e coordinate di a cella specifica in a formula è cliccate nantu à a tasta F4. Come si vede, un signu di u dollaru hè apparutu davanti à e coordinate, chì indica chì u ligame hè diventatu assolutu. Dighjà chì si faci a riferenza à a quantità di redditi di u primu articulu in a lista (Item 3) deve rimanere parente.

    Dopu, per fà i calculi, cliccate nantu à u bottinu. Enter.

  5. Comu pudete vede, a proporzione di reculazione da u primu pruduttu listatu in a lista hè visualizzata in a cellula target. Per fà una copia di a formula in u intervallu sottu, metti u cursore in u angulu in dirittu inferiore di a cella. Hè trasformatu in un marcatore riempitu chì pari à una piccula croce. Fate un clic col bottinu sinu di u mouse è trascinate u manubrio di riempimento finu da a fine di a colonna
  6. Comu pudete vede, tutta a colonna hè piena di dati chì descrivenu a parte di u fatturatu da a vendita di ogni pruduttu. Ma u valore di u pesu specificu hè visualizatu in un format numericu, è avemu bisognu di trasformarli in una percentuale. Per fà quessa, selezziunate u cuntenutu di a colonna "Share". Dopu avanza a tab "Casa". Nantu à u nastro in u gruppu di impostazioni "Numero" Ci hè un campu chì mostra u furmatu di dati. Per impostazione predefinita, se ùn avete micca eseguitu manipolazioni supplementari, u furmatu devia esse piazzatu quì. "Generale". Facemu clic nantu à l'icona in forma di triangulu situatu à a destra di stu campu. In a lista di formati chì si apre, selezziunà a posizione "Interessu".
  7. Comu pudete vede, tutti i valori di colonna sò stati convertiti in percentuale. Comu deve esse, in a linea "Totale" indettu 100%. A pruprietà di merci prevista per esse situata in a colonna da più grande à più chjura.
  8. Avemu da creà una colonna in cui hè cumparatu a cumulativa cumunamentu cumulativu. Hè cusì, in ogni riga, u pesu specificu di tutti quessi beni chì si trovanu nant'à a lista di sopra serà aghjuntu à u pesu specificu individuale di un pruduttu particulare. Per u primu elementu di a lista (Item 3) u pesu specificu individuale è a participazione cumulata saranu parità, ma per tutte e successive, a participazione accumulata di l'elemento precedente in a lista deverà esse aghjunta à l'indicatore individuale.

    Dunque, in a prima fila ci trasferimemu in a colonna "Accumulated Share" tasso di colonna "Share".

  9. Dopu, ponite u cursore in a seconda cellula di colonna. "Accumulated Share". Eccu per applicà a formula. Avemu messu un segnu è uguale è pieghje u cuntenutu di a cella "Share" stessi cuntenuti di fila è di cella "Accumulated Share" da a linea di sopra. Tutti i ligami sò relativi, cioè, ùn fà micca mancezzioni cun elli. Dopu, cliccate nantu à u bottinu. Enter per fà vede u risultatu finale.
  10. Avà bisognu di copià questa formula in e cellule di sta colonna, chì si trovanu sottu. Per fà quessa, aduprate u marker di riempimentu, à chì avemu già ricurrutu à copià a formula in a colonna "Share". Nantu à u tempu, a stringa "Totale" a cattura ùn hè necessariu perchè u risultatu cumulatu hè statu in 100% Sarà visualizzato nantu à l'ultimu elementu da a lista. Comu pudete vede, tutti l'elementi di a nostra colonna dopu chì sò stati pieni.
  11. Dopu à elli, creemu una colonna "Gruppo". Avemu bisognu di raghjunghje i prodotti in categurie A, B è C sicondu a parte cumulativa indicata. Come si ricorda, tutti l'elementi sò divisi in gruppi in base à u schema chì seguita:
    • A - finu à 80%;
    • B - u seguitu 15%;
    • - rimanente 5%.

    Cusì, tutti i beni, a parte cumulata di u pesu specificu di cui entra a cunfusione à 80%assignà una categoria A. Merci cù un pesu specificu cumulatu di 80% finu à 95% assignà una categoria B. U restu di u gruppu di prudutti cun un valore di più 95% accumularà pesu specificu assignà una categoria C.

  12. Per chiarezza, pudete riempe sti gruppi in diversi culori. Ma questu hè opzionale.

Dunque, avemu rotto i elementi in gruppi in modu di importanza, usando l'analisi ABC. Quandu aduprate altri metuddi, cum'è di sopra annunziatu, applica una partizione in più gruppi, ma u principiu di partizii rimette quasi senza mudellu.

Lezione: Ordinazione è filtrazione in Excel

Metudu 2: aduprà una formula complessa

Naturalmente, l'usu di l'ordinazione hè u modu più cumunale per fà analisi ABC in Excel. Ma in certi casi si hè necessariu per purtà sta analisi senza ridisettà a righe di a tavula sorgente. In stu casu, una formula cumplessa ghjunghje ghjunghja à u salvu. Per esempiu, aduprà a stissa tabella di fonti cum'è in u primu casu.

  1. Add to the original table with the name of the goods and the proceeds from the sale di each of them, the column "Gruppo". Comu pudete vede, in questu casu ùn pudemu micca aggiungere colonne cù u calculu di cumuni individuale è cumulativo.
  2. Sceglite a prima cella in a colonna. "Gruppo"dopu cliccate nantu à u bottinu. "Inserisci funzione"situatu vicinu à a barra di formula.
  3. L'attivazione hè fatta Maestri di funzioni. Move a categoria "Links è matrici". Sceglite una funzione "SELEZIONA". Cliccate nantu à u bottinu. "OK".
  4. A finestra d'argumentazione di funzione hè attivata. SELECTION. A so sintassi hè cumpratta:

    = SELECT (indice_Numero; Valore1; Valore2; ...)

    L'obiettivo di sta funzione hè di esce una di i valori specificati, dipende da u numeru indice. U numeru di valori pò ghjunghje à 254, ma avemu bisognu di trè nomi chì currenu in e categorie di analisi ABC: A, B, . Pò dighjà entrà in u campu "Valore1" u simbulu "A"in u campu "Valore2" - "B"in u campu "Value3" - "C".

  5. Ma cun un argumentu "Indice numeru" Sarà necessariu per cummerciu finu, avè custruitu in questu qualchi operatori supplementari. Piazzà u cursore in u campu "Indice numeru". Dopu, cliccate nantu à l'icona avè a forma di un triangulu à a sinistra di u bottinu "Inserisci funzione". A lista di operatori appena utilizati si apre. Avemu bisognu di una funzione MATCH. Chì ùn hè micca nantu à a lista, cliccate nantu à a didicazione "Altre funzioni ...".
  6. Fate una volta a finestra. Maestri di funzioni. Ancu una volta andate in a categoria "Links è matrici". Ci truvamu una situazione "MATCH"selezziunu e cliccate nantu à u bottinu "OK".
  7. A finestra di l'argumentu di l'operatore si apre MATCH. A so sintassi hè cumpratta:

    = MATCH (Valore ricercatu; array di visualizazioni; Match_type)

    U scopu di sta funzione hè di determinà u numeru di posizione di l'elemento specificatu. Hè cusì chì ghjustu avemu bisognu di u campu "Indice numeru" funzioni SELECTION.

    In u campu "Matrici visti" Pudete immediatamente fissà a seguente espressione:

    {0:0,8:0,95}

    Deve essa esattamente in parechje parechje, cum'è una formula di matrice. Ùn hè micca difficiule induvà chì sti numeri (0; 0,8; 0,95) denotavu i lìmii di a pattu cumulatu trà i gruppi.

    Campo "Tipu di mappatura" micca obbligatoria è in stu casu noi ùn vi copierà.

    In u campu "Valore cercatu" seted u cursore. Poi, ancu, per mezu di l'icona sopra-descritta in forma di un triangulu, avemu muvimentu à Wizard di Funzione.

  8. Questu tempu in Wizard di funzione move a categoria "Matematica". Sceglite un nome "SUMMESLI" è cliccate nantu à u pulsante "OK".
  9. A finestra d'argomentu di a funzione principia. Sums. L'operatore specificatu somma e cellule chì risponde à a situazione specificata. A so sintassi hè:

    = SUMMES (intervallo; criteriu; range_summing)

    In u campu "Range" inserite l'indirizzu di a colonna "Revenue". Per questi scopi, ponemu u cursore in u campu, è, dopu, dopu premutu u bottinu sinu di u mouse, selezziunate tutte e celle di a colonna corrispondente, esclusu u valore "Totale". Comu pudete vede, l'indirizzu hè immediatamente visualizatu in u campu. In più, avemu bisognu di fà u ligame assoluta. Per fà quessa, fate a so scelta è premete a chjave F4. L'indirizzu hè evidenziatu cù i segni di u dollaru.

    In u campu "Criterion" avemu bisognu di fà una situazione. Inserite l'espressione seguente:

    ">"&

    Poi dighjà dopu avemu inseritu l'indirizzu di a prima cella di a colonna. "Revenue". Facemu e coordinate orizzontali in questu indirizzu assolute, aghjunghjendu un signu di u dollaru da a tastiera davanti à a lettera. E coordinate verticali sò relative, chì ùn ci vole micca esse segni davanti à u numeru.

    Dopu à ciò, ùn premete micca u pulsante "OK", è cliccate nantu à u nome di a funzione MATCH in a barra di formula.

  10. Allora torna à a finestra d'argomentu di funzioni. MATCH. Comu pudete vede, in u campu "Valore cercatu" i dati sò stati messi in opera da l'operatore Sums. Ma ùn hè micca tuttu. Vai à stu campu è aghjunghje u segnu à i dati esistenti. "+" senza quotazione. Dopu inseremu l'indirizzu di a prima cella di a colonna. "Revenue". È ancu facemu a coordinate orizzontali di stu link assoluta, è in verticale ci lasciemu parente.

    Poi piglià tuttu u cuntenutu di u campu "Valore cercatu" in parentesi, allora ponu u segnu di divisione ("/"). Dopu, dopu à traversu l'icona di triangulu, andate in a finestra di selezzione di funzioni.

  11. Com'ultima volta in corsa Wizard di funzione circà l'operatore desideratu in a categoria "Matematica". Sta volta, a funzione desiderata hè chjamata "SUMM". Selezziunu e cliccate nantu à u pulsante. "OK".
  12. A finestra di l'argumentu di l'operatore si apre SUM. U so scopu principale hè a sumazione di dati in cella. A sintassi di sta dichjarazione hè abbastanza semplici:

    = SUM (Number1; Number2; ...)

    Per i nostri scopi, avemu bisognu di un campu. "Number1". Inserite e coordinate di a gamma di colonne "Revenue", esclusu a cella chì cuntene i totali. Avemu già fattu una operazione simile in u campu. "Range" funzioni Sums. Cum'è in quel mumentu, facemu coordenate assolute di u intervallo selezendu elli è premendu a chjave F4.

    Dopu cliccate nantu à a chjave "OK" in fondo à a finestra.

  13. Comu pudete vede, u cumunamentu di e funzioni entrate produttu un calculu è hà datu u risultu in a prima cella di a colonna "Gruppo". U primu articulu hè statu attribuitu un gruppu. "A". A formula cumpleta utilizzata per questu calculu hè u seguitu:

    = SELECT (MATCH ((SUMMES ($ B $ 2: $ B $ 27; ">" & $ B2) + $ B2) / SUM ($ B $ 2: $ B $ 27); {0: 0.8: 0.95] ); "A"; "B"; "C")

    Ma, naturalmente, in ogni casu, e coordinate in sta formula saranu diversi. Dunque, ùn pò esse consideratu universale. Ma, aduprendu u manualu chì hè statu dettu sopra, pudete inserisce e coordinate di ogni tavula è pudete aduprà stu metudu in qualunque situazione.

  14. Tuttavia, questu ùn hè micca tuttu. Avemu calculatu solu per a prima fila di a tavula. Per rifornisce appena a colonna di dati "Gruppo", ci vole à copià questa formula in u intervallu sottu (esclusa a cella di riga) "Totale") usando u marcatore di riempimento, cum'è avemu fattu più di una volta. Dopu l'entrata di i dati, l'analisi ABC pò esse considerata cumpleta.

Comu pudete vede, i risultati ottenuti usando a variante cù l'usu di una formula complessa ùn differenu micca da i risultati chì avemu effettuatu per ordinà. Tutti i prudutti anu assegnati à stesse categorie, ma e linee ùn anu micca cambiatu a so posizione iniziale.

Lezione: Statu di assistente di Excel

Excel pò facilmente facilità analisi ABC per un utilizatore. Questu ghjunghje avvene cù un strumentu cume l'ordinazione. Dopu à quellu, u pesu specificu individuale, a participazione accumulata è, in realtà, a divisione in gruppi hè calculata. In i casi in cui a cambiazione in a posizione iniziale di e righe in u tabellu ùn sia micca permessa, pudete applicà u metudu aduprendu una formula complessa.