Cume Prendere una Durata di a Pila di Portatile: Cunsiglii Pratichi

I produttori di batterie di u portatile assimilanu consumibili, è a vita media media hè di 2 anni (da 300 à 800 cicli di carica / scarica), chì hè assai inferiore a a vita di servizio di u laptop. Chì pò influenzà u sviluppu di a vita di a batteria è cumu estenu u so vita di servizio, dicemu sottu.

Cosa fate per chì a batteria di u laptop hè stata servita di più

Tutti i laptops moderni utilizanu duie tippi di batterie:

  • Li-Ion (litiu);
  • Li-Pol (polimeri di liti).

I laptops moderni utilizanu batterie à ione di liti o litiu-polimeri

Entrambi i tipi di batterie anu u listessu principiu di cumulazione di carica elettrica - ci hè installatu un catodu nantu à un substratu di alluminiu, un anodu nantu à un di rame, è trà i quali ci hè un separatore porduu imbibitu in elettrolite. In e batterie di litiu-polimeri, un elettrolite simile à u gel hè utratu, cù l'aiutu di chì u prucessu di decomposizione di litiu hè rallentatu, chì aumenta a so vita media.

U principale difettu di tali batterie hè chì sò sottumessi à "invecchiamento" è li perde gradualmente a capacità. Stu prucessu hè acceleratu:

  • a surriscaldamentu di a batteria (a temperatura sopra 60 ºC hè critica);
  • scarica profonda (in batterie chì consistenu di un fasciu di barchetti di tippu 18650, a tensione bassa di critica hè 2,5 V è inferiore);
  • a ricarica;
  • congelamento di l'elettroliti (quandu a so temperatura cade sottu u marcu minus).

Quandu ci sò i cicli di carica / scarica, i tecnichi cunsigliano chì a batteria ùn sia completamente scaricata, cioè ricaricà u laptop in quantu l'indicatore di a carica di a batteria mostra un puntu di 20-30%. Questu permetterà cusì 1,5 volte di aumentu di u numaru di cicli di carica / scarica, dopu chì a batteria cumincia a perde a so capacità.

Ùn hè micca raccomandatu di scaricate completamente a batteria.

U sviluppu di a risorsa hè ancu più adatta à e seguenti:

  1. Se u laptop hè usatu principalmente in modu stazziunale, a batteria deve esse caricata fino à 75-80%, disconnessu è salvatu separatamente à a temperatura d'ambiente (10-20 ºC hè una condizione perfetta).
  2. Quandu a batteria hè cumplettamente scaricata, carica u più prima possibile. L'archivu à longu andà di una batteria scaricata riduce significativamente a so capacità, è in certi casi si pone ancu à u regolatore esse chjappatu - in questu u casu, a batteria si falli completamente.
  3. Almeno una volta ogni 3-5 ghjorni, devi scaricà completamente a batteria è caccialla subitu à u 100% - questu hè necessariu per calibrarà a scheda di controller.
  4. Quandu si carica a batteria, ùn esegui micca applicazioni chì ùn anu da intuvi a risorsa, in modo da ùn esporà micca a batteria à u surriscaldamentu.
  5. Ùn caricate micca a batteria quandu a temperatura ambientale hè bassu - quandu si sposta in una stanza calda, a tensione nantu à una batteria completamente carica aumenterà di circa u 5 à 20%, chì hè una ricarica.

Ma cun tuttu ciò, ogni batteria hà un controller integratu. U so compitu hè di impedisce à a tensione di scendite o di aumentà finu à u livello criticu, per regà a corrente di carica (per evità u surghere), per calibrà i latti. Allora ùn avete micca preoccupatu per e regole sopra menzionate - parechji sfumature sò dighjà previsti da i pruduttori di i portatili stessi, affinchè l'usu di tali apparecchiature sia cusì pussibule per u consumatore.