Cume à ghjustu a velocità di rotazione di i coolers nantu à un computer: una guida dettagliata

U travagliu di u sistema di raffreddamentu di l'ordinatore hè legatu à l'equilibru eternu trà u rumu è l'efficienza. Un putente fan chì travaglia à u 100% aghjarà cun un urighjeru constante è visibile. Un raffreddore debru ùn pò micca fornisce un livellu adeguatu di rinfrescamentu, ridendu a vita di servizio di u ferru. L'automatizazione ùn face micca sempre u prublema in questu, dunque, per cuntrullà u livellu di rumu è a qualità di u raffreddamentu, a velocità di rotazione di u cooler deve a volte esse regolata manualmente.

U cuntenutu

  • Quandu deve avè bisognu di adattà a velocità di u cooler
  • Cumu definisce a velocità di rotazione di u cooler nantu à u computer
    • Su un laptop
      • Via BIOS
      • Utilità SpeedFan
    • Cume u processore
    • Nant'à a carta di video
    • Installà i fans in più

Quandu deve avè bisognu di adattà a velocità di u cooler

L'adattamentu di a velocità di rotazione hè effettuata in u BIOS, tenendu in considerazione i parametri è a temperatura di i sensori. Nantu à a maggior parte di i casi, questu hè abbastanza, ma à volte u sistema di regolazione di smart ùn affranca. Un'equilibratu si faci in e cundizioni seguenti:

  • l'overclock di u processore / scheda video, aumentendu a tensione è a frequenza di i busi principali;
  • a rimpiazzazione di una chitarra standard di sistema cù una più forte;
  • cunnessione ventilatore micca standard, dopu chì ùn sò micca visualizzati in u BIOS;
  • obsolescenza di u sistema di raffreddamentu cù u rumu à alta velocità;
  • polvere di u cooler è di u radiator.

Se u rumu è l'incremento di a velocità di u cooler sò causati da un surreveru, ùn si riduce a velocita manualmente. Hè megliu di principà cù a pulizia di i ventilatori da a polvere; per u processore, li smetti cumplettamente è cambià a pasta termica nantu à u substratu. Dopu à parechji anni di operazione, sta procedura contribuirà à riduce a temperatura di 10-20 ° C.

Un casu standard fan hè limitatu à circa 2500-3000 rivoluzioni per minutu (RPM). In pratica, l'apparatu funziona raramente à piena capacità, dendu circa una migliaia di RPM. Ùn ci hè micca prufundamentu, è u cooler cuntene di dà qualchì migliaia di rotazioni à inutilmente? Avemu da riparà manualmente.

U calentamentu limitante di a maggior parte di l'elementi di PC hè circa 80 ° C. A ideali, hè necessariu tene a temperatura à 30-40 ° C: più fieru freddi hè interessante solu per amatori di overclocker, cun di u raffreddamentu à l'aria hè difficiule da fà. Pudete verificà l'infurmazioni nantu à i sensori di a temperatura è a velocità di ventu in applicazioni di informazioni AIDA64 o CPU-Z / GPU-Z.

Cumu definisce a velocità di rotazione di u cooler nantu à u computer

Pudete configurà sia a programmazione (modificendu u BIOS, stallà l'applicazione SpeedFan), è fisicamente (cunnessendu i fan via e reobas). Tutti i metudini anu i so pro e contro, sò pigliatu in modu differente per i diversi dispositivi.

Su un laptop

Nantu à a maggior parte di i casi, u rumu di i ventilatori di u portatili hè causatu da u blocchimentu di i fori di ventilazione o di a so inquinamentu. A riduzione di a velocità di i coolers pò cunduce à un surriscaldamentu è rapidu fallimentu di u dispositiu.

Se u rumu hè causatu da una regolazione errata, allora u prublema si risolve in parechji passi.

Via BIOS

  1. Andate in u menu di u BIOS, premendu u menu Destra in a prima fase di l'avviamento di u computer (in certi dispositivi, F9 o F12). U metudu di l'introduzione dipende da u tipu di BIOS - AWARD o AMI, è u produttrice di a scheda madre.

    Andate in a configurazione di u BIOS

  2. In a sezione di potenza, seleziona Monitor di Hardware, Temperatura, o qualunque altra cosa.

    Andate in u tab Power

  3. Selezziunate a velocità più freda desiderata in l'impostazioni.

    Selezziunate a velocità desiderata di rotazione di u cooler

  4. Ritornu à u menu principale, selezziunate Salva & Esci. U computer riavanu automaticamente.

    Salvà e cambiamenti, dopu chì u computer hà da ripartisce automaticamente

L'istruzzioni inducevanu intenzionalmente differenti versioni di BIOS - a maiò parte di e versioni di i diversi fabricanti di ferru saranu almenu un pocu diversi da l'altru. Se a linea cun u nome volu ùn hè micca trovata, cerca simile in funzionalità o significatu.

Utilità SpeedFan

  1. Scaricate è installate l'applicazione da u situ ufficiale. A finestra principale mostra l'infurmazioni nantu à a temperatura di i sensori, i dati nantu à a carica di u processore è l'impostazione manuale di a velocità di u ventu. Deselezziunate a vocazione “Autotune di i fan” è ponu u numaru di spires cum'è una percentuale di u massimu.

    In u tabulamentu "Indicatori" stabilisci a tassi di velocità desiderata

  2. Sì u numeru fissu di e girate ùn hè micca soddisfacente in via di scaldamentu, a temperatura richiesta pò esse stabilita in a sezione "Configurazione". U prugramma hà u scopu di a cifra selezionata automaticamente.

    Piazzà u parametru di a temperatura desiderata è salvà e impostazioni.

  3. Verificate a temperatura in u modu di carica, quandu lanciate applicazioni pesanti è ghjochi. Se a temperatura ùn vene altru sopra 50 ° C - tuttu hè in ordine. Questu pò esse fattu à tempu in u prugettu SpeedFan è in l'applicazioni di terze parti, cum'è l'AIDA64 già citatu.

    Incù l'aiutu di u prugramma, pudete verificà a temperatura à a carica massima

Cume u processore

Tutti i metudi di regolazione più freschi elencati per un laptop aghju un bè per i processori di desktop. Oltre à i metudi di adeguamentu di software, i desktop presentanu ancu unu fisicu - cunnessu i fan via una reobas.

Reobas permette di configurà a velocità senza u software

Reobas o controller di fan hè un dispositivo chì ti permette di cuntrullà a velocità di i coolers direttamente. I cuntrollu sò spessu posti nantu à un telecomandatu nant'à un pannellu frontale. U vantaghju principali di aduprà stu dispositivu hè u cuntrollu direttu nantu à i ventilatori cunnessi senza a participazione di u BIOS o di l'utilità addizionale. U svantaghju hè a grandezza è a redundanza per l'usu media.

Nant'à i controller acquistati, a velocità di i coolers hè regolata via un pannellu elettronicu o maniglie meccaniche. U cuntrollu hè attuatu aumentendu o diminuendu a frequenza di l'impulse consegnatu à u ventilatore.

U prucessu di regolazione hè chjamatu PWM o modulazione di larghezza di impulsi. Pudete aduprà e reobas subitu dopu cunnessu i fan, prima di avviare u sistema operativu.

Nant'à a carta di video

U cuntrollu di u raffreddamentu hè integratu in a maiò parte di u software di overclock. U modu più faciule per trattà cun questu AMD Catalyst è Riva Tuner - u solu cursore in a sezione Ventilatore regula precisamente u numaru di rivoluzioni.

Per e schede video ATI (AMD), andate in u menu di prestazione Catalyst, poi accurdate u mode OverDrive è controllate manualmente u cooler, ponendu a figura à u valore desideratu.

Per e schede video AMD, a velocità di rotazione di u cooler hè configurata cun menù

I dispositivi da Nvidia sò configurati in u menu "Impostazioni di sistema à u livellu". Quì, un zecchinu indica u cuntrollu manualu di u ventilatore, è allora a velocità hè regolata da u cursore.

Piazzate u slider di regolazione di a temperatura à u parametru volu è salvate e selezzioni.

Installà i fans in più

I fan di u casu sò ancu cunnessi à a scheda madre o à reobasu per connettori standard. A so velocità pò esse adatta in qualunque modu dispunibile.

Cù i metodi di cunnessione micca-standard (per esempiu, per a unità di tensione direttamente), tali fanu sempre funzionanu à u 100% di l'alimentu è ùn appareceranu micca in u BIOS o in u software installatu. In tali casi, si consiglia di riconnessà u cooler à un simulu reobas, o di rimpiazzà o scunce completamente.

U caminamentu di i ventilatori cun pocu energia pò dà à un surriscaldamentu di i componenti di l'ordinatore, causendu danneggiamenti à l'elettronica, riducendu a qualità è a durabilità. Correggere e impostazioni di i coolers solu sì avete capitu perfettamente ciò chì fate. Durante parechji ghjorni dopu à e modifiche, monitorà a temperatura di i sensori è monitorà i prublemi problematichi.