IPS Matrix o TN - chì hè megliu? È ancu annantu à VA è l'altru

Quandu sceglite un monitor o laptop, ci hè spessu a quistione di a matrice di schermi da sceglie: IPS, TN o VA. In quantu à e caratteristiche di a merce ci sò dui versione differente di sti matrici, cume UWVA, PLS o AH-IPS, è dinò i prudutti rari cun tecnulugia cum'è IGZO.

In sta revisione - in dettaglio nantu à e differenze tra e matrici differenti, nantu à ciò chì hè megliu: IPS o TN, forse - VA, è dinò perchè a risposta à sta domanda ùn hè micca sempre inequivocu. Vedite dinò: USB Type-C è Monitor Thunderbolt 3, schermu Matte o lucidu - chì hè megliu?

IPS vs TN vs VA - le principali differenze

Per principiu, e principali differenze trà diversi tipi di matrici: IPS (In-Plane Switching), TN (Twisted Nematic) and VA (oltre à MVA è PVA - Allineament Vertical) aduprati in a fabbricazione di schermi di monitoru è urdinatori per l'usuale finale.

Mi riputu in anticu chì si parla di alcune matrici "mediate" di ogni tipu, perchè, se si prendenu visualizazioni specifichi, allora tra dui schermi IPS diversi pò esse qualchì volta più differente di a IPS media è di TN, chì discuprà dinò.

  1. Matrici TN vincenu da tempu di risposta è frequenza di aggiornamentu di u schermuA maiò parte di parechje cù un tempu di risposta di 1 ms è una frequenza di 144 Hz sò esattamente TFT TN, è cusì sò spessu acquistati per i ghjochi, induve quellu parametru pò esse impurtante. I monitor IPS cù una frequenza di rinfrescamentu di 144 Hz sò già in vendita, ma: u so prezzu hè sempre altu rispetto à "IPS Normale" è "TN 144 Hz", è u tempu di risposta rimane à 4 ms (ma ci sò alcuni mudelli chì 1 ms sò dichjarati) ). U monitoru VA cu un elevatu ritardu di rinfrescamentu è u tempu di risposta bassu è ancu dispunibili, ma in termini di u raporsu di sta caratteristica è u costu di TN - in primu luogo.
  2. IPS hà anguli di vista più largi è questu hè unu di i principali vantaggi di stu tipu di pannelli, VA - in secondu, TN - l'ultimu. Questo significa chì quandu guardendu in una parte di u schermu, a quantità di culore è di distorsione di u luminosità serà più visibile di u IPS.
  3. In a matrice IPS, turnu, ci hè problema di flare in l'anguli o bordi nantu à un fondo scuru, s'ellu si vede da u latu o avete tantu un grande monitor, approssimu, cum'è in a foto sottu.
  4. Trasformazione di culore - quì, dinò, in media, l'IPS vince, a so copertura di culore hè in media megliu chè a matrice TN è VA. Quasi tutte le matrici cù un culore di 10 bit sò IPS, ma u standard hè 8 bit per IPS è VA, 6 bit per TN (ma ci sò ancu 8-bit di a matrice TN).
  5. Vince VA in performance u cuntrastu: Queste matrici blocanu megliu megliu è fornenu un culore neri più profondu. Cù una interpretazione di culore, ancu, sò, in media, megliu di u TN.
  6. Prezzi - Di regula, cù altre caratteristiche simili, u costu di un monitor o urdinatore cù una matrice TN o VA sarà inferiore a quandu cù IPS.

Ci hè ancu altre differenze chì raramente attiranu l'attenziu di: per esempio, TN cunsulta di menu energia è pò esse micca un parametru assai impurtante per un PC di desktop (ma pò esse impurtante per un laptop).

Chì tippu di matrix hè megliu per ghjochi, grafica è altri scopi?

S'ellu ùn hè micca a prima recensione chì avete letto nantu à e diverse matrici, allora probabilmente avete vistu e conclusioni:

  • Se sì un gamer hardcore, a vostra scelta hè TN, 144 Hz, cun G-Sync o AMD-Freesync.
  • Fotografu o videografu, travagliu cù grafica o solu guardà i filmi - IPS, à volte si puderete approfittà un ochju più vicinu à VA.

E, chì si prisintanu qualchì caratteristica media, e raccomandazioni sò veru. Tuttavia, parechje persone si scurdanu di una serie di altri fattori:

  • Ci hè matrici IPS substandard è eccellenti TNs. Per esempiu, se confrontemu u MacBook Air cù a matrice TN è un laptop à bon marché cù IPS (ponu esse mudelli Digma o Prestigio di fascia bassa, o qualcosa di simu HP Pavilion 14), si vede chì a matrice TN porta meglio essa stessa in u sole, hà una migliore copertura di culore sRGB è AdobeRGB, bon angulu di visione. È ancu se I matrici IPS hannu micca invertite i culori in grandi anguli, ma da l'angulu in cui a mostra TN di u MacBook Air cumincia a inverziu, pudete difficilmente vede qualcosa nantu à sta matrice IPS (va nera). S'ellu hè dispunibule, pudete puru confrontà dui iPhones identichi cù a schermata originali è l'equivalente cinese rimpiazzatu: entrambi sò IPS, ma a differenza hè facilmente spiccabile.
  • Non tutte e prupietà di u cunsumatori di i schermi portatili è di i monitor di computer depindenu direttamente di a tecnulugia aduprata in a fabbricazione di a matrice LCD. Per esempiu, alcune persone si scurdanu di un tale parametru cum'è a luminosità: acquistanu cun furiore un monitor di 144 Hz dispunibule cù una lucentezza dichjarata di 250 cd / m2 (in realtà, s'ellu si raggiunge, hè solu in u centru di u schermu) è cumincianu à vivere strabulendu, à anguli recti per u monitor idealmente in una stanza scura. Ancu s'ellu puderia esse più scevule per salvà un pocu soldi, o smetta à 75 Hz, ma un schermu più luminoso.

Di conseguenza, ùn hè micca sempre pussibile dà una risposta chiara, ma ciò chì sarà megliu, cundendendu solu à u tipu di a matrice è l'applicazioni possibili. Un grande rolu hè partitu da u bilanciu, altre caratteristiche di u schermu (luminosità, risoluzione, ecc.) È ancu l'illuminazione in a stanza induve serà usata. Pruvate à esse u più attenta pussibule à a selezzione prima di cumprà è esaminà i critichi, ùn basterà solu nantu à recensioni in u spiritu di "IPS à u prezzu di TN" o "Questu hè u più baratu 144 Hz."

Altri tipi di Matrix è Notazione

Quandu sceglite un monitor o laptop, in più di designazioni cumuni cum'è matrici, puderete truvà altri cù menu l'infurmazione. Prima di tutti: tutti i tipi di schermi trattati sopra ponu esse in a designazione TFT è LCD, perchè tutti usanu cristalli liquidi è una matrice attiva.

Poi, nantu à altre varianti di i simbuli chì pudete scuntrà:

  • PLS, AHVA, AH-IPS, UWVA, S-IPS è d'altri - vari mudelli di a tecnologia IPS, generalmente simuli. Alcuni di essi sò, in effetti, i marchi di IPS di certi produttori (PLS - da Samsung, UWVA - HP).
  • SVA, S-PVA, MVA - Modifiche di i pannelli VA.
  • Igzo - In vendita pudete truvà monitori, è urdinatori cù una matrice, chì hè designata cum'è IGZO (Indium Gallium Zinc Oxide). L'abbrevvisione ùn hè micca solu in tuttu u tippu di matrice (in realtà, oghje hè pannelli IPS, ma a tecnulugia hè prugramata ad aduprà per OLED), ma per u tippu è u materiale di i transistori aduprati: s'è in schermi convenzionali hè aSi-TFT, quì IGZO-TFT. Vantaghji: tali transistori sò trasparenti è chì anu presenti dimensioni più chjucate: una matrice più luminosa è più economica (aSi-transistori dà una parte di u mondu).
  • OLED - Finu ùn ci sò micca parechji sti monitor: Dell UP3017Q è ASUS ProArt PQ22UC (nisunu di esse sò stati venduti in a Federazione Russa). U vantaghju principale hè veramente un culore neri (i diodi sò completamente spente, ùn ci hè più luce di retro), da quì u contrastu assai alto, pò esse più compatti di l'analogii. Inconvenienti: u prezzu pò smantellà cù u tempu, mentri a ghjovana tecnulugia di fabbricazione monitorizza, per via di pussibuli impurtati.

Oghè, pudessi risponde à alcune di e dumande induve IPS, TN è altre matrici, di prestà attenzione à e dumande supplementari è di aiutà à avvicinà più accuratamente a selezzione.