Da e enormi scatule à picculi blocchi: l'evoluzione di i Pc in parechji decenni

A storia di u sviluppu di l'ordinatori si stende da a mità di u seculu passatu. In i anni Quaranta, i scienziati cuminciaruu a scrutà attivamente e possibilità di l'elettronica è creà esempi sperimentali di dispositivi chì hà marcatu u principiu di u sviluppu di a tecnulugia di l'infurmazione.

U tìtulu di u primu computer hè spartitu in ellu da parechje stallazioni, ciascuna chì apparse intornu à u listessu tempu in diverse parti di a Terra. A dispositiva Mark 1, creata da IBM è Howard Aiken, hè stata publicata in u 1941 in i Stati Uniti è hè stata utilizata da i rapprisarii di a Marina.

In parallelu Mark 1, u dispositivo Atanasoff-Berry Computer hè statu sviluppatu. John Vincent Atanasov, chì hà principiatu u travagliu in u 1939, hè u rispettu di u so sviluppu. U computer finitu hè statu liberatu in u 1942.

Questi computatori sò stati ingombranti è goffi, allora chì pudenu diffici da esse adupratu per risolve i prublemi serii. Dopu, in i quaranta, pochi ghjunghjenu à pensà chì e dispositivi intelligenti saranu un bellu personalizatu è appariscenu in case di ogni persona.

U primu cumpagnu persunale hè Altair-8800, chì hè statu liberatu ind'u 1975. U dispositiu hè statu fabricatu da MITS, chì era basatu in Albuquerque. Ogni americanu puderia cumprà una scatula accustata è assai pesata, chì era venduta per solu 397 dollari. Hè veru chì l'utenti anu avutu à fà indipendente portà sta PC à pienu e condizioni di travagliu.

In u 1977, u mondu impara nantu à a liberazione di u computer personal di Apple II. Stu gadget era distinatu per e so caratteristiche rivoluzionarie in quellu tempu, è sò dunque entratu in a storia di l'industria. In a Apple II, era pussibule di scebbbule un processore cù una frequenza di 1 MHz, 4 KB di RAM, è tantu fisicu. U monitoru in u personal computer era in culore è avia una risoluzione di 280x192 pixel.

Una alternativa solu di l'Apple II era u TRS-80 di Tandy. Stu dispositiu hà un monitoru in bianco e nero, 4 KB di RAM è una frequenza di processore di 1,77 MHz. Hè vera, a basa popularità di un urdinatore personale hè stata da a so alta radiazione di l'onde chì hà influenzatu u funziunamentu di a radio. A causa di stu mancanza tecnicu, e vendite avianu da suspende.

In u 1985 va Amiga rassucimentu bè. Stu computer era equipagiatu cù elementi più produttivi: un prucessore à 7,14 MHz da Motorola, 128 KB di RAM, un monitor chì supporta 16 culori è u so sistema operativo AmigaOS.

Nantu à l'anni novanta, e cumpagnie individuali anu da u cantu à fà produruzzione di computer sottu à a so marca. I cunsiglii di PC personali è a fabbricazione di componenti si sò sparguti. Unu di i sistemi operativi più famosi à l'iniziu di l'anni novanta era DOS 6.22, induve u gestore di file Norton Commander era spesso installatu. A più vicinu à zero in Windows, i computer personali anu cuminciatu à apparìre.

L'ordinatore media di l'anni 2000 hè più com'è mudelli muderni. St'omu hè distintu da un monitor "grassu" di furmatu 4: 3 è di una risoluzione nò più alta di 800x600, è assi assunsi in casse molto chule è strette. In i blocchi di sistema era pussibule di scebbenu i drive, i dispositivi per i dischetti è i pulsanti classichi intraveru è riavvi.


Vicinu à l'attuale, i computer persunali sò divisi in macchine puramente di ghjocu, dispositivi per ufficiu o sviluppu. Parechje persone si avvicinanu à e assembleie è design di i so blocchi di sistema cume si eranu veramente creativi. Alcuni ordinatori persunali, cume travagli di travagliu, duvanu puru piacè in i so punti di vista!


U sviluppu di l'ordinatori persunali ùn si ferma micca. Nuddu pò descrivèghjaru accuratamente cumu e PC vedanu in futuro. L'introduzione di a realtà virtuale è u prugressu tecnicu in generale aghjuntu à l'apparenza di i nostri dispositivi familiari. Ma cumu? Mostra tempu.