Differenze trà FLAC o formati MP3, chì hè megliu

Cù l'avventu di a tecnulugia digitale in u mondu di a musica, ci era una quistione nantu à a scelta di i metudi per a digitalizazione, l'elaborazione è l'archiviazione di u sonu. Assai formati sò stati sviluppati, a maiò parte di i quali sò ancu aduprati cù successu in vari situazioni. Convenzionalmente, sò spartiti in dui grandi gruppi: audio senza perdite (senza perdita) è perdite (perdita). Tra i primi, FLAC ghjunghja, trà l'ultimi, u monopoliu attuale hè andatu à MP3. Allora, chì sò e principali differenze trà FLAC è MP3, è sò importanti per l'ascoltatore?

Cosa hè FLAC è MP3

Se l'audio hè registratu in u formatu FLAC o trasformatu in ellu da un altre furmatu senza perdita, l'intera gamma di frequenze è infurmazioni in più nantu à i contenuti di u file (metadati) sò salvati. A struttura di u file hè u seguitu:

  • stringa di identificazione quattru byte (FlaC);
  • Metadati di Streaminfo (necessarii per a configurazione di attrezzature di riproduzione);
  • altri blocchi di metadati (opzionali);
  • audiofremia.

A pratica di registrazioni FLAC-diretta durante e prestazioni di musica "live" o da dischi de vinili hè diffusa.

-

In u sviluppu di l'algoritmi di compressione per i file MP3, u mudellu psicoacusticu di una persona hè statu piazzatu cume a basa. In duie simprese, durante a cunversione, e parti di u spettrulu chì e nostri orecchie ùn capiscenu o ùn anu micca perceptu appena saranu “tagliati” da u flussu audio. Inoltre, se i flussi stereori sò simili in certi stadi, ponu esse convertiti in sonu mono. U criteriu di primu per a qualità audio hè u ratio di compressione - bitrate:

  • fino a 160 kbps - bassa qualità, assai interferenze cù terze parti, calà in frequenze;
  • 160-260 kbps - qualità media, riproduzione mediocre di i frequenze di punta;
  • 260-320 kbps - Altu sughjettu, uniforme, profunu cun minimu di interferenze.

A volte, una percentuale di bit alta hè fatta cun convertendu un file di bass bit rate. Ùn migliora micca a qualità di u sonu - i file convertiti da 128 à 320 bps sonaranu sempre cum'è un schedariu 128-bit.

Tabella: paragunà e caratteristiche è e differenze di formati audio

IndicatoreFLACPuddu bitrate mp3Altu bitrate mp3
Formatu di cumpressionesenza perditacun perditecun perdite
Qualità sonoraaltabassealta
Volume di una canzone25-200 MB2-5 MB4-15 MB
U scopuascoltà musica in sistemi audio di qualità alta, creendu un archiu musicaleinstallà i suonerie, conservà è riproduce i schedari in i dispositivi cun memoria limitatal'ascoltu di casa di musica, l'archiviazione di u catalogu nantu à i dispositivi portabili
CompatibilitàPC, alcuni telefoni intelligenti è compresse, i lettori di primu finea maiò parte di dispositivi elettronichia maiò parte di dispositivi elettronichi

Per sente a differenza trà MP3 è FLAC-alta qualità, devi avere un urighjini impurtante per a musica, o un sistema audio "avanzatu". Per ascultà a musica in casa o in strada, u formatu MP3 hè più ch'è capitu, è FLAC rimane u surghju di musicisti, dj è audiofili.