L'effettu di u numaru di core in u prestatu di u processore


U processore centralizante hè a componente primaria di un computer chì produce a parte di u leone di l'infurmazione, è a velocità di tuttu u sistema dipende da u so putere. In questu articulu parleremu nantu à cume u numeru di core nant'attende a prestazione di u CPU.

Core di CPU

U kernel hè u componente primu di a CPU. Hè quì tutte e operazioni è calcoli sò fatti. S'ellu ci hè parechji spezie, esse "cumunicanu" l'una cù l'altra è cù altri componenti di u sistema via u bus di dati. U numeru di tali "mattoni", dipindendu da a missione, influisce nantu à e prestazioni cumpletu di u processore. In generale, più i più, maggiore hè a velocità di l'elaborazione di l'infurmazioni, ma in realtà ci sò e situazione in cui e CPU multi-core sò inferiori à i so omologhi menu "imballati".

Vedi ancu: Dispositiu di processore mudernu

Nuculi fisici è logici

Molti processori Intel, è più recentemente, AMD, sò capaci di eseguire calcoli in un modu chì un nucleo fisicu funzi in duie file di computazione. Queste threads sò chjamate nuclei logichi. Per esempiu, pudemu vede queste caratteristiche in CPU-Z:

A tecnulugia di Hyper Threading (HT) da Intel o Simithaneous Multithreading (SMT) da AMD hè responsabile per questo. Hè impurtante capisce quì chì u core core logicu sarà più lente di quellu fisicu, cioè un CPU quad-core da parte di e veru hè più putente di un dual-core di a stessa generazione cun HT o SMT in e stesse applicazioni.

Giochi

L'applicazioni di gaming sò custrutate in tali manera chì u processore centralizante travaglia cun a carta di video per calculà u mondu. U più complessu a fisica di l'oggetti, più di i so, maghjine a carica, è a "petra" più putente affine megliu cun u travagliu. Ma ùn affruntà micca à cumprà un mostru multi-core, cume i ghjochi sò diversi.

Vede ancu: Ciò chì faci u processore in ghjochi

I prughjetti anziani, sviluppati finu circa 2015, generalmente ùn ponu micca caricare più di 1 - 2 core da parte di e peculiarità di u codice scrittu da i sviluppatori. In stu casu, hè preferibile avè un prucessore dual-core cù una frequenza alta di un processore à ottu core cù megahertz bassu. Ciò hè ghjustu un esempiu, in pratica, e CPU moderni multi-core anu una prestazione abbastanza altru per core è funziunanu bè in ghjochi obsoleti.

Vede ancu: Ciò chì influenza a frequenza di u processore

Unu di i primi ghjochi, chì u codu hè capace di curà nantu à parechji (4 o più) core, scaricano li uniformemente, era GTA 5, liberatu in PC in u 2015. Da quì, a maiò parte di i prughjetti pò esse considerata multi-threaded. Ciò significa chì u processore multi-core ha una occasione di tene u passu cù a so omologa alta frequenza.

A seconda di quantu hè bonu u ghjocu di pudè aduprà ciumi computazionali, multi-core pò esse sia un plus è un minus. À u mumentu di scrittura di questu materiale, i "ghjochi" pò esse considerati CPU avè da 4 core, preferibilmente cun hyperthreading (vedi sopra). Tuttavia, a tendenza hè chì i sviluppatori ottanu sempre più ottimizendu u còdice per a computazione in parallellu, è e mudelli chì ùn sò micca duvuti ghjuneranu prestu superu disperatamente.

Programmi

Tuttu hè un pocu più simplice quì cù i ghjochi, cume pudemu scegliere una “petra” per travaglià in un prugrama o pacchjettu particulare. L'applicazioni di u travagliu sò ancu una sola fila è multi-threaded. U primu bisognu di prestazioni elevate per core, è u secondu un gran numeru di filamenti di computazione. Per esempiu, un multi-core "percent" hà gestitu u rendering di video o scene 3D megliu, mentre Photoshop necessita 1 à 2 nuclei putente.

Sistema operativu

U numeru di core nant'à u so velocità di l'OS se hè uguale à 1. In altri casi, i prucessi di sistema ùn caricate micca u processore tantu chì tutte e risorse sò coinvolte. Ùn paremu micca di virus o fallimenti chì ponu "mettere nantu à e lamelle" ogni "pietra", ma circa u travagliu regule. Tuttavia, parechji prugrammi di background ponu esse gestiti cun u sistema, chì cunsumanu dinò u tempu di Cpu è più grandi core ùn serà micca superflue.

Soluzioni universali

Sò subitu, si ponemu in mente chì ùn ci sò processori multi-tasking. Ci sò solu mudelli chì ponu esse bè risultati in tutte e applicazioni. À esempiu, si pò cità una CPU di sei core cù una alta frequenza i7 8700, Ryzen R5 2600 (1600) o più "pietre" simili anziane. Ma ancu ùn ponu micca dichjarazione di esse universale, se travaglia attivamente cun video è 3D o ghjucà in streaming .

Conclusione

Riassumendu tutto ciò chì hè scrittu in precedenza, si pò trà a seguita conclusione: u nùmmaru di core di processor è una caratteristica chì mostra a potenza computazionale cumuna, ma cumu si utilizerà dipende da l'applicazione. Per e ghjochi, u mudellu quad-core si adatta perfettamente, è per i prugrammi di alta risorsa hè megliu à sceglie una "petra" cun un gran numeru di fili.