Variabili d'ambiente Linux

Variabili d'ambiente in sistemi operativi basati sul kernel di Linux sono variabili che contengono informazioni testuale utilizzate da altri programmi all'ora di avvio. Di solitu arricanu di parametri di sistema generali sia di una shell grafica sia di una shell di dati, dati nantu à l'impostazioni utente, a situazione di certi file, è assai di più. I valori di tali variabili sò indicati, per esempiu, per numeri, simbuli, strade per i cartelli o i file. Hè per quessa chì parechje applicazioni accede bè à l'accessu à certe impostazioni, è à l'upportu di l'utente di cambià o crea di nuove opzioni.

Operà cun variabili d'ambiente in Linux

In questu articulu, vulemu toccà a basa e più utile informazione chì si tratta di variabili d'ambiente. Inoltre, dimostreremu modi di vede, di modifiche, di creà è di cancellarle. A conoscenza di e opzioni principali aiuta l'utenti principianti à navigà in a gestione di tali strumenti è capisce u so valore in distribuzioni OS. Prima di iniziare l'analisi di i parametri più impurtanti mi piacerebbe parlà di a so divisione in classi. Stu gruppu hè definitu cumpru:

  1. Variabili di sistema Queste opzioni sò caricate immediatamente quandu u sistema operativu parte, sò salvate in certi file di configurazione (saranu discuventi sottu), è ponu dinò à tutti l'utenti è tuttu u sistema in tuttu. Tipicamente, sti parametri sò cunsiderati i più impurtanti è spessu aduprati durante u lance di una varietà di applicazioni.
  2. Variabili di l'utente. Ogni utente hà u so propriu cartulare, quì tutti l'ogni impurtanti sò memorizati, inclusi i file di configurazione di e variabili di l'utente. Da u so nomu hè dighjà chiaru chì sò applicate à un utente specificu à un momentu chì hè autorizatu per mezu di un locale "Terminal". Operanu à una cunnessione à distanza.
  3. Variabili locali. Ci sò i parametri chì applicanu solu in una sessione. Quandu hè cumpletu, saranu cancellati in permanenza è di ripartizà tuttu duverà esse creatu manualmente. Ùn sò micca salvati in schedari separati, ma sò creati, curati è eliminati cù l'aiutu di cumandamenti cunferenti in a console.

File di configurazione per l'utente è a variabile di sistema

Comu sapete già da a descrizione di sopra, dui di e trè classi di variabili Linux sò salvate in schedari separati, quandu e configurazioni cumuni è parametri avanzati sò raccolti. Ogni oghje oghje hè caricatu solu in circostanze adatte è hè usatu per scopi diversi. Solu, mi vogliu mette in evidenza i seguenti elementi:

  • / Etc / PROFILE- unu di i schedari di sistema. Hè dispunibule à tutti l'utenti è à tuttu u sistema, ancu cù login di remote. L'unica restrizzione per questu - i parametri ùn sò micca accettati quandu si apra u standard "Terminal"Hè cusì, in sta situazione, micca i valori da sta cunfigurazione ùn operanu micca.
  • / Etc / ambiente- una analoga più larga di a configurazione precedente. Funziona à u livellu di sistema, hà e stesse opzioni cum'è u precedente, ma ora senza restrizioni ancu cù una connessione à distanza.
  • /ETC/BASH.BASHRC- U finu hè solu per usu di u situ, ùn funzeghja micca sì avete una sessione remota o una cunnessione via Internet. Si faci per ognunu utente separatamente quandu crei una nova sessione terminal.
  • .BASHRC- si riferisce à un utente specificu, hè conservatu in u so directory home è hè eseguitu ogni volta chì un novu terminal hè lanciatu.
  • .BASH_PROFILE- u listessu cum'è .BASHRC, solu per u attaccamentu, per esempiu, quandu usando SSH.

Vede ancu: Installazione di u server SSH in Ubuntu

Vede una lista di variabili d'ambiente di sistema

Pudete facilmente vedi tutte le variabili di sistema è e variabili di l'usu presenti in Linux è i so cuncetti cun solu un cumandamentu chì mostra una lista. Per fà quessa, avete bisognu di fà un solu passi da una console standard.

  1. Run "Terminal" attraversu u menù o premendu a tasca di menu Ctrl + Alt + T.
  2. Iscriviti a squadrasudo apt-get install coreutils, per verificare a dispunibilità di questu utilità in u vostru sistema è installatu immediatamente, se necessariu.
  3. Inserite a password per u account di superusu, i caratteri immessi ùn sò micca visualizzati.
  4. Vi avveranu notifiche di l'aggiunzione di i nuovi file o a so presenza in e librerie.
  5. Ora utilizate unu di i cumandamenti di l'utilità Coreutils installatu per revelà a lista di tutte e variabili d'ambiente. Scriviteprintenve premete a tasca Enter.
  6. Vede tutte e opzioni. Espressione à marcà = - u nomu di a variabile, è dopu - u so valore.

Lista di e variabili d'ambiente di l'utente principale è di l'utente

Grazie à e istruzioni di sopra, avete sapete cumu pudete determinà rapidamente tutti i parametri attuali è i so valori. Ùn manca solu chì chì trattanu i principali. Vogliu attirà l'attenziazione nantu à i seguenti punti:

  • DE. U nomu tuttu hè Desktop Environment. Contenutu u nomu di l'ambiente di desktop attuale. I sistemi operativi nantu à u kernel Linux aduprà vari cummichi grafichi, perciò hè impurtante per l'applicazioni di capisce chì hè attualmente attivu. Hè quì chì a variabile DE aiuta. Un esempiu di i so valori hè gnome, menta, kde etc.
  • PATH- determina a lista di directory in cui sò esaminati vari file eseguibili. Per esempiu, quandu unu di i cumandi per a ricerca è per accede à l'oggetti hè agitu nantu à, si accede a queste cartelle per truvà rapidamente è trasferisce i lugiziali eseguibili cù l'argomenti specificati.
  • SHELL- Conserva l'opzione di un shell di cummentu attivu. Queste cochette permettenu à l'utente di autoreverrà certi script è di gestisce vari processi cù sintassi. Hè cunsiderata a cunfusione più famosa bash. Un elencu di altri cumandamenti cumuni per a familiarizzazione si trova in u nostru altru artìculu à u ligame chì seguita.
  • Vede ancu: Comandi frequenti in Terminal Linux

  • HOME- tuttu hè abbastanza semplici. Stu parametru specifica u caminu à u cartulare in casa di l'utente attivu. Ogni utente hè diversu è hà u forma: / home / user. A spiegazione di stu valore hè ancu facili - sta variabile, per esempiu, hè usata da i prugrammi per stabilisce a posizione standard di i so file. Benintesa, ci sò ancu parechji esempi, ma questu hè abbastanza per familiarizzazione.
  • BROWSER- cuntene un cummentu per aprite un navigatore web. Hè sta variabile chì spissu determina u navigatore di difettu, è tutti l'altri utilità è software accedenu à queste informazioni per aprite nuove tab
  • PwdèOLDPWD. Tutte l'azione da a console o a cunca grafica vene da un locu specificu in u sistema. U primu parametru hè responsabile per a ricerca attuale, è u secondu mostra u precedente. Di conseguenza, i so valori cambianu spessu è sò conservati sia in configurazioni di l'utenti sia in quelli di sistema.
  • TERM. Ci hè un gran numaru di prugrammi di terminal per Linux. A variabile cessa muta l'infurmazioni nantu à u nome di a console attiva.
  • Casuale- cuntene un script chì crea un numeru aleatorio da 0 à 32767 ogni volta quandu accede à sta variabile. Questa opzione permette à un altru software à fà senza u so propiu generatore di numeri casuali.
  • EDITOR- hè responsabile per l'apertura di l'editor di file di testu. Per esempiu, per difettu si pò scuntrà u parcorsu quì / usr / bin / nano, ma nunda ùn vi impedisce micca di cambià a qualchì altra. Per e azzioni più cumplette cù u testu hè responsabileVISUALEè lancia, per esempiu, l'editore vi.
  • NOSTRA NOSTRA- nome di u computer, èUSER- u nome di u cuntinu corrente.

Esecuzione di cumandamenti cù una nova variabile d'ambiente

Pudete cambià l'opzione di qualunque parametru pè tù per un pocu per stallà un prugramma specificu cun ellu o fà qualchì altra azzione. In stu casu, in a console vi tocca solu à registrà envVar = valoredove Var - u nomu di a variabile, è Valore - u so valore, per esempiu, u caminu di a cartella/ home / user / Download.

U prossima volta chì vede tutti i parametri cù u cumandatu di sopraprintenvpuderete vede chì u valore chì avete specificatu hè statu cambiatu. Tuttavia, sarà diventatu cum'è per difettu, immediatamente dopu à u prossimu accesso à u., È funziula ancu solu in u terminale attivu.

Imposta e cancellà variabili d'ambiente lucale

Da u materiale sopra ripusutu, sapete già chì i parametri locali ùn sò micca salvati in i schedari è sò attivi solu durante a sessione attuale, è dopu à a so terminazione sò stati eliminati. Se site interessatu à creà è cancellà tali opzioni per contu tù, avete bisognu di:

  1. Run "Terminal" è scrivite una squadraVar = valore, allora premete a chiavi Enter. Com'è u solitu Var - ogni nome di una variabile conveniente in una parola, è Valore - valore.
  2. Verificate l'efficacità di e azzioni sbagliateecho $ var. In a linea sottu, vi vene à l'opzione variabile.
  3. Eliminà qualunque parametru cù u cumandatuunset var. Pudete verificà ancu a suppressione cùecho(a linea dopu deve esse vuota).

In un modu simu sèmplice, tutti i parametri di u localu sò aghjunti in quantità illimitate; hè impurtante ricordà solu a caratteristica principale di u so operazione.

Aghjunghje è rimuovi variabili di l'utente

Avemu muvutu in classi di variabili chì sò salvate in i file di configurazione, è da quistioni emergisce chì avete per edità i file stessi. Questu hè fattu cù qualunque editor di testu standard.

  1. Aprite a configurazione di l'utente viasudo gedit .bashrc. Sugeremu aduprà un editor graficu cù designazione di sintassi, per esempiu, gedit. Tuttavia, pudete specificà ogni altru, per esempiu, vi nant'à nano.
  2. Ùn vi scurdate chì quandu avete u mandatu à nome di u superusu, avete bisognu di entrà una password.
  3. À a fine di u schedariu, aghjuntu a lineaexport VAR = VALUE. U numeru di tali parametri ùn hè micca limitatu. Inoltre, pudete cambià u valore di e variabili chì sò già presenti.
  4. Dopu avè fattu cambiamenti, salvami e chjude u schedariu.
  5. L'aggiornamentu di a cunfigurazione accadrà dopu u ripartimentu di u schedariu, è da fà quessafonte .bashrc.
  6. Pudete verificà l'attività di una variabile per mezu di a stessa opzione.echo $ var.

Se ùn cunniscite micca a descrizione di questa classe di variabili prima di fà cambiamenti, assicuratevi di leggere l'infurmazioni à l'iniziu di l'articolo. Questu hà da aiutà à evità di più errori cù l'effettu di i parametri entrati, chì anu i so limiti. In quantu à a cancellazione di i parametri, si ottiene ancu da u file di configurazione. Basta abbastanza à sguassà cumplettamente a linea o di cummendà, aghjunghjendu un segnu à l'iniziu #.

A creazione è l'eliminazione di variabili d'ambiente di sistema

Ùn manca solu chì tocca a terza classe di variabili - sistema. U schedariu sarà modificatu per questu. / Etc / PROFILE, chì reste attivu ancu cù una connessione à distanza, per esempiu, per mezu di u cunnisciutu gestore SSH. A chjave di l'elemento di configurazione hè circa u listessu cum'è in versione precedente:

  1. In a console, inseriscisudo gedit / etc / profile.
  2. Fate tutte e modifiche necessarie è salvatevi cliccando nantu à u bottinu pertinente.
  3. Ripartisce l'oggetto viafonte / etc / profile.
  4. Quandu hè finitu, verificate a prestazione viaecho $ var.

I cambiamenti in u schedariu saranu salvati ancu dopu a ricarica di a sessione, è ogni utente è applicazione puderà accede à novi dati senza prublemu.

Ancu se l'infurmazioni presentate oghje pariscenu assai difficiule, vi propemu cunnessu di capisce è capisce quanti aspetti possibile. L'utilizazione di tali strumenti di Sò aiuterà à evità l'accumulazione di i schedari di configurazione addizionali per ogni applicazione, postu chì tutti inveranu accede à variabili. Offra ancu a prutezzione per tutti i parametri è raghjuganduli in a stessa località. Se site interessatu à variabili d'ambienti specifichi usatu, consulta a documentazione di distribuzione di Linux.