Configuriamo BIOS in u computer

Se avete acquistatu un computer assemblatu o un laptop, allora u so BIOS hè dighjà configuratu, ma pudete sempre fà qualchì regolazione personale. Quandu un computer hè assemblatu per sè, avete bisognu di configurà te u BIOS in modu chì permette di funziunà bè. Inoltre, questu bisognu pò esse sferitu sì un novu componente era cunnessu à a scheda madre è tutti i parametri sò stati resettati per difettu.

Circa l'interfaccia è u cuntrollu in u BIOS

L'interfaccia di a maghjine versioni di u BIOS, à eccezione di i più moderni, hè una shell grafica primitiva, induve ci sò diversi elementi di menu da i quali pudete andà à un'altra schermata cù i parametri già regolabili. Per esempiu, l'elemento di menù "Boot" apre l'utente cù i parametri di a distribuzione di priorità di l'iniziu di l'ordinatore, chì vene, pudete selezziunà u dispositivu da u quali u PC avverrà.

Vede ancu: Cumu installà un boot di l'ordinatore da una unità flash USB

In tuttu, ci sò 3 pruduttori di BIOS in u mercatu, è ognunu di elli hà un'interfaccia chì pò varia à considerevolmente esternamente. Per esempiu, AMI (American Megatrands Inc.) hà un menu in alto:

In alcune versioni di Phoenix è Premiu, tutti i voci di a sezione sò situate nantu à a pagina principale in forma di barre.

In più, à fighjulente di u fabbricante, i nomi di certi elementi è parametri pò differisce, ancu s'ellu ne purta u sensu.

Tutti i movimenti trà l'articuli sò fatti cù i tasti di freccia, è a selezzione hè fatta aduprendu Enter. Alcuni pruduttori facenu ancu una nota speciale in l'interfaccia di BIOS, induve cioè chì chjave hè responsabile di ciò. In UEFI (u tippu più modernu di BIOS) ci hè un'interfaccia di l'utente più avanzata, l'abilità di controllà cun un mouse di l'urdinatore, è a traduzzione di certi oggetti in russo (quest'ultima hè abbastanza rara).

Impostazioni basiche

E impostazioni di basa includenu i parametri di l'ora, data, priorità di l'iniziu di l'ordinatore, varie impostazioni per memoria, dischi rigidi è unità di discu. Puru chì tu solo montassi u computer, hè necessariu configurà questi parametri.

Seranu in a sezione "Principale", "Caratteristiche Standard CMOS" è "Boot". Merite di ricordà chì, dipindendu di u fabbricante, i nomi pò differisce. Per cumincià, stabilisci a data è l'ora per queste istruzioni:

  1. In a sezione "Principale" truvate "Tempu di sistema"selezziunu e cliccate Enter per fà ajustamenti. Piazzà u tempu. In u BIOS da un altru parametru di sviluppatore "Tempu di sistema" pò esse chjamatu simplicemente "Tempu" è sì in a sezione "Caratteristiche Standard CMOS".
  2. Simile anu da fà cun a data. In "Principale" truvate "Data di sistema" è stabilisce un valore accettabile. Se avete un altru sviluppatore, vede a cunfigurazioni di data in "Caratteristiche Standard CMOS", u parametru chì avete bisognu deve esse chjamatu semplicemente "Data".

Avà avete bisognu di fà l'impostazione di priorità di dischi righi è unità. A volte, sì ùn hè micca fattu, u sistema ùn scaricà micca. Tutti i parametri necessarii sò in a sezione. "Principale" o "Caratteristiche Standard CMOS" (dipende da a versione BIOS). L'istruzione Step-by-step in l'esempiu di Premiu / Phoenix BIOS pare simule:

  1. Prestu attenzione à i punti "IDE Principale Master / Slave" è "IDE Secondary Master, Slave". Ci vole à fà a configurazione di i dischi rigidi, se a so capacità hè più di 504 MB. Selezziunu unu di sti elementi cù i tasti freccia è premete Enter per andà à l'impostazioni avanzate.
  2. Parametro oppositu "IDE HDD Auto-Detection" di preferenza ponu "Abilita", chì hè u rispunsevule di u postu automaticu di impostazioni di discu avanzate. Pudete mette voi stessi, ma bisogna cunnosce u numaru di cilindri, rivoluzioni, etc. In caso chì unu di sti punti sia sbagliu, u discu ùn funziona micca, dunque hè megliu à affidà queste impostazioni à u sistema.
  3. Altrimenti, deve esse fattu cù un altru elemento da u 1 u passu.

Una impostazione simile deve esse fatta à i utilizatori di u BIOS da AMI, solu quì i parametri SATA cambianu. Usa sta guida per travaglià:

  1. In "Principale" attenzione à i voci chjamati "SATA (numero)". Ci seràu parechji di quelli cum'è discu duru supportati da u vostru computer. Tutta a furmazione hè cunsiderata nantu à l'esempiu. "SATA 1" - sceglite questu articulu è premete Enter. Sì avete più elementi "SATA", allora tutti i passi chì necessitanu esse fattu sottu à ognunu di l'altri.
  2. U primu parametru da configurà hè "Tipu". Sì ùn cunniscite micca u tippu di cunnessione di u vostru discu duru, metti davanti à u valore "Auto" è u sistema hà da determinà per quessa.
  3. Andà à "Modu grande LBA". Questu parametru hè responsabile di a capacità di travaglià dischi cù una dimensione di più di 500 MB, fate dunque sicuru di mette davanti à ellu "Auto".
  4. U restu di l'impostazioni, finu à u puntu "Trasferimentu Dati di 32 bit"indu u valore "Auto".
  5. À u cuntrariu "Trasferimentu Dati di 32 bit" necessità di definisce u valore "Enabled".

L'utenti AMI BIOS ponu cumprà l'impostazioni di difettu, ma i sviluppatori di Award and Phoenix anu pochi elementi addiziunali chì necessitavanu l'input di l'utente. Tutti sò in a sezione "Caratteristiche Standard CMOS". Eccu una lista di i:

  1. "Unità A" è "Drive B" - Quessi oggetti sò responsabili di u travagliu di e unità. S'ellu ùn hè micca tali costruzioni, allora u valore deve esse messu oppositu à entrambe e cose "Nè". S'ellu ci hè unità, avete a scelta di u tipu di drive, perciò si consiglia di studà in anticipu tutte e caratteristiche di u vostru computer in più dettu;
  2. "Cessa" - hè responsabile di a fine di a carregazione di l'OS à a rilevazione di qualchi errori. Hè cunsigliatu di fà valori "Senza errori", in cui l'iniziu di l'ordinatore ùn sarà micca interrotto se si capiscenu errori micca serii. Tutte e informazioni nantu à l'ultime affissate in u schermu.

A quessa, e l'impostazioni standard ponu esse cumpletate. Di solitu a metà di questi punti avè dighjà ciò chì avete bisognu.

Opzioni avanzate

Sta volta, tutte e impostazioni saranu fatte in a sezione "Avanzate". Hè in u BIOS da ogni fabbricante, ancu s'ellu pò avè un nome leggermente diversu. All'interno esse pò esse un numeru diversu di punti dipende da u fabbricante.

Considerà l'interfaccia in l'esempiu di AMI BIOS:

  • "Configurazione di JumperFree". Eccu una grande parte di l'impostazioni chì avete bisognu di fà l'utente. Questu articulu hè immediatamente responsabile di l'impostazione di a tensione in u sistema, di accelera u discu duru è di definisce a frequenza operativa per a memoria. Più infurmazione nantu à l'ambiente - appena sottu;
  • "Configurazione di CPU". Come indica u nome, vari manipuli di processori sò fatti quì, ma se fate e impostazioni predefinite dopu a custruenza di u computer, allora ùn avete micca bisognu à cambià nulla. Hè generalmente chjamatu per accelerà u travagliu di a CPU;
  • "Chipset". Responsabile di u chipset è u funziunamentu di u chipset è BIOS. Un utente cumuditu ùn hà bisognu di guardà quì;
  • "Configurazione di a dispositiva à bordu". Ci sò configurazione configurata per a cumpida cunnessione di vari elementi in a scheda madre. Di regula, tutti i parametri sò già fattu correttamente da a macchina automatica;
  • "PCIPnP" - stabilisce a distribuzione di vari maniglianti. Ùn hè micca bisognu di fà qualcosa à stu puntu;
  • "Configurazione USB". Quì pudete configurà l'assistenza per porti USB è dispositivi USB per input (tastiera, mouse, etc.). Di solitu, tutti i parametri sò dighjà attivi per difettu, ma si consiglia di entrà è verificà - s'ellu ùn hè micca attivu unu di quelli, allora cunnessa.

Per di più: cumu abilite USB in BIOS

Ora avemu da passà direttamente à l'impostazioni di parametri da "Configurazione di JumperFree":

  1. Inizialmente, invece di i parametri richiesti, ci ponu una o più sottusezzioni. Se sì, andate à quellu chjamatu "Configure System Frequency / Voltage".
  2. Assicuratevi chì ci sia un valore davanti à tutti i parametri chì ci saranu. "Auto" o "Standard". Eccezioni sò solu i parametri induve un valore numericu hè piazzatu, per esempiu, "33.33 MHz". Ùn necessiten micca cambià nulla
  3. Se unu di elli si pò oppone "Manuale" o qualchì altro, allora selezziunate stu elementu cù i tasti freccia è premete Enterper fà e cambiamenti.

U Premiu è Phoenix ùn necessitanu micca di configurà questi parametri, chì sò correttamente configurati per difettu è si trovanu in una sezione completamente diversa. Ma in a sezione "Avanzate" Truverete impostazioni avanzate per avè a priorità di l'iniziu. Se u computer hà già un discu duru cun un sistema operativu installatu nantu à quellu, allora "Primi dispositivo di partenza" selezziunate u valore "HDD-1" (certi volte ci vole à sceglie "HDD-0").

Se u sistema operativu ùn hè micca installatu nantu à u discu duru, hè raccomandatu di fà u valore "USB-FDD".

Vede ancu: Cumu installà un boot da una unità flash

Sce in Premiu è Phoenix "Avanzate" Ci hè un elementu nantu à i parametri di login di u BIOS cù una parola d'accessu - "Verifica password". Se ponite una password, vi è raccomandatu di fà attente à questu articulu è stabilisce un valore accettabile per voi, ci sò solu duie:

  • "Sistema". Per avè accesso à u BIOS è e so impostazioni, hè necessariu inserisce u password adatta. U sistema vi dumandà una password da u BIOS à ogni volta chì scarica u computer;
  • "Setup". Se sceglite questu opzione, pudete entrà in u BIOS senza entrà password, ma per accede à e so impostazioni dighjunerete a password specificata in precedenza. A password hè richiesta solo quandu provate à entrà in BIOS.

Sicurezza è Stabilità

Questa funzione hè pertinente solu per i pruprietarii di macchine cun BIOS da Premiu o Phoenix. Pudete attivà prestazione massima o stabilità. In u primu casu, u sistema opererà un pocu più veloce, ma ci hè un risicu di incompatibilità cù alcuni sistemi operativi. In u secondu casu, tuttu u serviziu più stabile, ma più lentamente (micca sempre).

Per abilità u modu di prestazioni elevate, in u menu principale, selezziunu "Prufessione superiore" è metti u valore in esse "Abilita". Merite di ricordà chì ci hè un risicu di scompattà a stabilità di u sistema operativu, cusì travaglià in stu modalità per parechji ghjorni, è s'ellu esiste un malfunzionamentu in u sistema chì ùn era micca osservatu in precedenza, allora disiziallo impostendu u valore "Disable".

Sì preferite a stabilità à a velocità, allora ghjè raccomandata à scaricà u protocolu di l'impostazioni sicure, ci sò duie tippi:

  • "Caricate per impostazione predefinite di Fail-Safe". In stu casu, u BIOS carica i protocolli più sicuri. Tuttavia, a prestazione softeghje assai;
  • "Caricare i valori predefiniti ottimizzati". I protocolli sò carichi basatu annantu à e caratteristiche di u vostru sistema, grazie à chì e prestazioni ùn soffrinu micca quant'è nè u primu casu. Suggeritu per scaricà.

Per scaricà una di sti protocolli, avete bisognu di selezziunu unu di i punti discusu in sopra à u latu drittu di u schermu, è dopu cunfirmà u scaricamentu cù i tasti Enter o Y.

Impostazione di a password

Dopu avà completatu i cunfusioni di base, pudete piazzà una password. In stu casu, mancu nimu chì pudete avè accesso à u BIOS è / o a capacità di cambià qualchì fattu di i so parametri (dipende da e regolazioni chì eranu spiegate sopra).

In Premiu è Feninu, per aghjuntà una password, in a schermata principale, selezziunate l'element Set di Supervisor Password. A finestra s'hè aperta in cui inserisci una password fino à 8 caratteri, dopu avè inseritu una finestra simile si aprite quì ci vole à registrà a stessa password per a cunferma. Quandu scrivite, aduprà solu caratteri latini è numeri arabi.

Per rimuovere a password, ci vole à selezzià nuvamente l'elemento. Set di Supervisor Passwordma quandu a finestra per entrà una nova password compare, basta lasciarla vuota è cliccate Enter.

In u BIOS AMI, a password hè impostata leggermente diversa. Prima ci vole à andà à a sezione "Boot"chì in u menù superiore, è ghjunghje quì "Parola di supervisore". A password hè impostata è rimossa da u listessu modu cù Premiu / Phoenix.

Dopu à a fine di tutte e manipolazioni in u BIOS, avete bisognu di lascià quandu mantenu a configurazione prima fatta. Per fà quessa, truvà l'elemento "Salvà & Esce". In certi casi, pudete aduprà a chiave di menu F10.

Configurazione di u BIOS ùn hè micca difficiule cum'è pò sembra à u prima vista. Inoltre, a maiò parte di l'impostazioni descritte sò spessu definite per difettu, cume hè necessariu per u funziunamentu normale di l'ordinatore.