Ogni annu i ghjochi sempre più esigenti ghjunghjenu è micca ciascuna di elli si vone per esse assai duri nantu à a vostra scheda video. Benintesa, pudete sempre ottene un novu adattatore video, ma perchè spese supplementari, s'ellu ci hè un'occasione à overclocker u existente?
E schede grafiche NVIDIA GeForce sò in fatti tra i più fiduciali di u mercatu è spessu ùn travagliano micca in piena capacità. Hè pussibule di alzà e so caratteristiche à u prucedimentu di l'overclocking.
Cumu overclock a scheda video NVIDIA GeForce
U Overclocking hè u overclock di un cumpunente di u computer, in crescendu a frequenza di u so operazione in più di i modi normali, chì duveranu aumentà e so prestazioni. In u nostru casu, stu cumpunente sarà una scheda video.
Cosa avete bisognu di sapè nantu à l'acceluazione di l'adattatore video? Modificendu manualmente a percentuale di fotogrammi di e unità di core, memoria è shader di una scheda video devia esse deliberata, perciò l'utente deve sapè i principii di l'overclocking:
- Per aumentà a percentuale di cornici, aumenterai a tensione di i microcircui. Di conseguenza, a carica di a surghjente d'alimentazione aumenterà, apparirà chì hà da survillà. Pò esse un raro fattu, ma hè pussibule chì u computer sia spente permanentemente. Output: cumprà una alimentazione di più putente.
- Dopu l'augmentazione di a capacità produttiva di una scheda video, a so liberazione di calore aumenterà ancu. Per u rinfrescamentu, una sola maiia fresca pò esse micca abbastanza è pudete dà una pensata à pompà u sistema di raffreddamentu. Questu pò esse l'installazione di un novu fredda o di raffreddamentu di liquidi.
- Aumenta a frequenza deve esse fatta gradualmente. Un passu di u 12% di u valore di a fabbrica hè abbastanza per capisce cumu u computer riesce à i cambiamenti. Pruvate à esecutà u ghjocu per un'ora è guardà gli indicatori (in particulare a tempera) cù una utrazione speciale Assicurendu chì tuttu hè normale, pudete provà à aumentà u passu.
Attentu! Cù un approcciu senza penseru à l'overclock di una scheda video, pudete avè un effettu cumplettamente oppostu, in forma di una diminuzione di performance di l'ordinatore.
Questa attività hè fatta in duie manere:
- lampadina BIOS;
- aduprà un software speciale.
Considereremu a seconda opzione, chì u primu hè raccomandatu da esse adupratu solu da utilizatori esperti, è u principiante pò gestisce u software.
Per i nostri scopi, avemu da installà parechje utilità. Aiutanu micca solu à cambià i parametri di l'adattatore di grafica, ma dinò a traccia di e so prestazioni durante l'overclocking, è ancu valutà u miglioramentu di u performance finale.
Allora, scaricate e installate immediatamente i seguenti prugrammi:
- GPU-Z;
- Inspettore NVIDIA;
- Furmark;
- 3DMark (opzionale);
- SpeedFan.
Nota: i danni durante i tentativi d'overclocka una scheda video ùn sò micca un casu di garanzia.
Passu 1: Fighjulà di a Temperatura
Fighjate l'utilità SpeedFan. Mostra i dati di a temperatura di i componenti principali di u computer, cum'è l'adaptatore video.
SpeedFan deve esse in scena tutta a metà di u prucessu. Quandu cambiate a configurazione di l'adattatore di grafica, fate traccia di cambiamenti di temperatura.
Aumenta a temperatura à 65-70 gradi hè sempre accettabile, s'ellu hè più altu (quandu ùn ci sò carichi speciali) - hè megliu di tornà un passu.
Passu 2: Verificate a temperatura sottu à pesanti carichi
Hè impurtante per determinà cumu l'adattatore risponde à i carichi à a frequenza attuale. Sò interessatu micca tantu in a so prestazione, cum'è cambiamenti in indicatori di temperatura. U modu più faciule per misà questu hè cù u prugramma FurMark. Per fà quessa, fate ciò:
- In a finestra FurMark, cliccate "GPU stress test".
- A prossima finestra hè un avvertenza chì u surghere hè pussibule da a causa di u carregatu di una scheda video. Cliccate "GO".
- Apparirà una finestra cù un'animazione dettagliata di un anellu. Di seguito hè una tabella di temperatura. Ô principiu cumincerà à cresce, ma sarà ancu fora cù u tempu. Aspetta finu à quellu succede è osservate un indicatore di temperatura stabile di 5-10 minuti.
- Per finalizà a cassa, basta chjappà a finestra.
- Se a temperatura ùn aumenta micca più di 70 gradi, allora hè tollerabile, altrimenti hè risicu di fà un overclocking senza cunsultà u raffreddamentu.
Attentu! Se durante stu test a temperatura alza à 90 gradi è più altu, allora hè megliu per piantà lu.
Passu 3: Valutazione iniziale di a prestazione di a scheda video
Questu hè un passu facoltativu, ma sarà utile truvà cunfrontatu visivamente a prestazione di l'adattatore di grafica "Before and After". Per questo usamu u listessu FurMark.
- Cliccate in unu di i pulsanti in u blocu. "GPPE benchmarks".
- Un testu familiare cumincerà per un minutu, è apparirà una finestra à a fine cun un rating di prestazione di a scheda video. Scrivite o insegna u numeru di i punti segnati.
Un test più spaziale face u prugramma 3DMark è, dunque, da un indicatore più accuratu. Per un cambiamentu, pudete usarlo, ma quessa vi vole per scaricà u file di installazione di 3 GB.
Passu 4: Misurà i Indicatori Iniziali
Oghji aghjunghiamu una veduta più vicina à ciò chì lavàvanu. Guardate i dati chì avete bisognu per mezu di l'utility GPU-Z. Quandu hè lanciatu, si mostra tutti i tipi di dati nantu à a scheda video NVIDIA GeForce.
- Ci sò interessati à i valori "Pixel Fillrate" ("tassa di pattu di pixel"), "Texture Fillrate" ("Texture fill fill") è "Larghezza di banda" ("banda di memoria").
In realtà, questi indicatori determinanu a prestazione di a carta di grafica è dipende da elli cumu funziunavanu i ghjochi. - Ora truvamu un pocu più bassu "Orologio GPU", "Memoria" è "Shader". Quessi sò esattamente i valori di a frequenza di u core di grafica di memoria è di e unità shader di a scheda video chì cambierà.
Dopu à a cresce di sti dati, i indicatori di prestazione aumenteranu ancu.
Passu 5: Cambia a frequenza di a scheda video
Questu hè u stadiu più impurtante è a rapidità hè in alcun locu - hè megliu à esse impurtatu di più di rovinà l'hardware di u computer. Utilizzeremu u prugramma Inspettore NVIDIA.
- Legiate attentamente i dati in a finestra principale di u prugramma. Qui potete vede tutte e frequenze (Horloge), a temperatura attuale di a scheda video, a tensione è a velocità di rotazione di u cooler (Fan) cum'è una percentuale.
- Appughjà nantu à u pulsante "Mostra l'overclocking".
- A panella di e variazioni di apertura si apre. Iniziate da l'augmentazione di u valore. "Clock Shader" di circa 10% tirendu u slider à destra.
- Aumenta automaticamente è "Orologio GPU". Per salvà e modifiche, cliccate "Applicate u Clock & Voltage".
- Avà avete bisognu di verificà cumu a scheda video funziona cù a configurazione aggiornata. Per fà ciò, fate una prova di stress in FurMark e fate vede i so prugressi per circa 10 minuti. Ùn ci vole micca esse artefatti nantu à l'immagine, è u più impurtante - a temperatura deve esse in u range di 85-90 gradi. Altrimenti, avete bisognu di abbassà a frequenza è di fà u testu torna, e così via, finu à a scelta di u valore ottimu.
- Ritornu à l'Ispettore NVIDIA è ancu aumentà "Clock Clock"senza dimenticà di presse "Applicate u Clock & Voltage". Dopu basta fà un test di stress è, se hè necessariu, riduce a frequenza.
Nota: pudete tornà rapidamente i valori originali cliccendu "Applica i valori predefiniti".
- Se vedi chì a temperatura di micca solu a scheda video, ma ancu di l'altri cumpi, hè tenuta in u range normali, allora pudete aghjunghje lentamente frequenze. A cosa più impurtante hè di fà tuttu senza fanatismu è stà à tempu.
- À a fine, resterà una divisione à aumentà "Voltage" (tensione) è ùn vi scurdate di applicà a cambiamentu.
Passu 6: Salvà e nuove impostazioni
Pulsante "Applicate u Clock & Voltage" applica solu l'impostazioni specificate, è pudete salvarle cliccendu "Creat Clocks Chortcut".
Cusì, una scorciatura apparirà nantu à u vostru desktop, quandu lanciatu, Inspettore NVIDIA cumincerà cù sta configurazione.
Per praticità, questu schedariu pò esse aghjuntu à a cartella "Startup", in tantu chì quandu vi cacciu à u sistema, u prugrammu si manda automaticamente. A cartulare desiderata hè situata in u menù. "Start".
Passu 7: Verificate e cambiamenti
Ora pudete vede a cambiamentu di dati in GPU-Z, è cunduce duvite testu in FurMark è in 3DMark. Paragunà i risultati primarii è secondari, hè faciule per calculare a percentuale di l'incremento di produttività. Solitamente st'indicatore hè vicinu à u gradu di aumentu di frequenza.
L'overclock di NVIDIA GeForce GTX 650 o qualsiasi altra scheda video hè un prucessuu prucessu è richiede testi costanti per determinà e frequenze ottimali. Cù l'approcciu giuvule, pudete aumentà e prestazioni di l'adattatore di grafica fino à 20%, aumentendu cusì e so capacità à u livellu di dispositivi più costosi.