Nantu à i sistemi operativi Linux, ci sò parechje utilità incorporate, interazione cù a quale si portanu à mandà i cumandamenti adatti in "Terminal" cun argumenti vari. Grazie à questu, l'utente può cuntrullà u so OS, vari parametri è i file esistenti. Unu di e squadre popolari hè cat, è serve per travaglià cù u cuntenutu di i schedari di diversi formati. Dopu, vulemu spiegà parechji esempi di aduprà stu comandu cù e documenti di testu simplice.
Usendu u cumandamentu cat in Linux
A squadra rivisuta oghje hè dispunibule per tutte e distribuzioni basate nantu à u kernel Linux, è sembra u listessu in ogni locu. A causa di stu, a custruzzioni usata hè irrilevante. Esempii d'ogni ghjornu saranu effettuati nantu à un computer chì esegue Ubuntu 18.04, è sarete solu familiarità cù l'argumentazione è u principiu di e so azzioni.
Egee preparatorie
Prima, mi vogliu dedicà tempu à azzioni preliminari, perchè micca tutti l'utenti cunnuscianu u principiu di a console. U fattu hè chì quandu aprite un file, bisogna specificà u caminu esattu, o esegui u comando, essendu direttamente in u cartulare stissa "Terminal". Cusì, ti cunsiglii di cuminciare à guardà sta guida:
- Fighjate u gestore di file è navighjate finu à la cartella duve sò salvati i schedari necessarii.
- Cliccate nantu à unu di elli cù u cliccatu dirittu di u mouse è selezziunate "Pruprietà".
- In a tabulazione "Basic" Leghje l'infurmazioni nantu à u cartulare genitore. Ricordate sta strada, perchè hè più utili.
- Run "Terminal" cun menù o à scelta Ctrl + Alt + T.
- Iscriviti a squadra
cd / home / user / folder
dove usatore - username, e cartella - cartella induve l'oggetti sò memorizati. U cumandatu standard hè responsabile di u muvimentu nantu à u caminu.cd
.
Stu metudu hè adupratu per andà à un directory specifica per mezu di una console standard. Ulteriori azzioni saranu ancu effettuate da questu cartulare.
Vede u cuntenutu
Una di e funzioni principali di u cumandatu sopra cunsultante è visualizà u cuntenutu di i vari file. Tutta l'infurmazione hè visualizzata in righe distinte in "Terminal"è l'applicazione cat parve questu:
- In a console, inserisci
cat testfile
dove testfile - u nomu di u lighjule ghjustu, è poi premete a chjave Enter. - Legite u cuntenutu di l'oggiu.
- Pudete aprà parechji file simul, per ciò avete bisognu di specificà tutti i so nomi, per esempiu,
cat testfile testfile1
. - E stringhe saranu cunfusi è visualizati cum'è una.
Hè cusì funziunà. cat senza l'usu di argumenti dispunibili. Se basta listessiva in "Terminal"cat
, pudete avè un tippu di notepad di console, cù a capacità di registrà u numeru desideratu di righe è salvarle cliccando nantu à Ctrl + D.
Numerazione di linee
Ora tocca à a squadra in questione cù vari argumenti. Cumu deve esse principiatu per a numerazione di e righe, è hè responsabile per-b
.
- In a console, scrivite
cat -b testfile
dove testfile - u nomu di l'oggiu desideratu. - Comu pudete vede, tutte e righe non vuote prisente sò numerate.
- Puderete aduprà stu argumentu cù l'uscita di parechji file, cum'è in alto. In stu casu, a numerazione cuntinuarà.
- Se vulete enumerà tutte e righe, cumprite quelle vuote, duverete aduprà l'argumentu
-n
è dopu a squadra assume a forma:cat -n testfile
.
Rimuova duie righe bianche
Accade chì in un documentu ci hè un inseme di linee vuote chì sò partute in un certu modu. L'eliminazione manuale da u editoru ùn hè micca sempre pratticu, cusì pudete puru cuntattà u cumandamentu quì. catapplicendu l'argumentu-s
. Allora a corda tende a formacatfettu testfile
(A numerazione di parechji schedari hè disponibile).
Aghjunghjendu $ sign
Firmà $ in a riga di cume di i sistemi operativi Linux, significa chì u cumandamentu inseritu qui seguitu sarà esesitu per nome di un uteru cumudianu, senza pruprae diritti di root. A volte hè necessariu di aghjunghje un tale segnu à a fine di tutte e righe di u schedariu, è per questo tu devi applicà-E
. U risultatu hècat-E testfile
(lettera E deve necessariu esse spiegatu in majusculi).
Unisci diversi file in un novu
Cat Permette di combinà rapidamente è facilmente parechji oggetti in una nova, chì sarà salvata in a stessa cartella da a quale tutte e azzioni sò fate. Avete basta à fà u seguitu:
- In a console, scrivite
cat testfile testfile1> testfile2
(Nùteru di tituli prima > pò esse illimitata). Dopu avè inseritu cliccate nantu à Enter. - Aprite u cartulare cù u gestore di file è lanciate u novu file.
- Si vede ch'ella contiene tutte e linee da tutti i documenti specificati.
Pochi di più argumenti sò aduprati più raramente, ma devianu certamente esse menzionati:
-v
- mustrate a versione di l'utile in questione;-h
- mostra aiuta à l'infurmazione di base;-T
- Aghjunghje e tabs per tabs cumu caratteri ^ I.
Avete amparatu u prucedimentu di edizione di documenti, chì pò esse utule per combinà testu pianu o schedari di configurazione. Tuttavia, se sì interessatu à creà oghji oghji, ti cunsigliu di riferisce à u nostru altru artìculu à u ligame chì seguita.
Per saperne di più: Creazione è cancellazione di file in Linux
In più, ci sò un gran numeru di cumandamenti popolari è usate spessu in i sistemi operativi Linux, impari di più nantu à elli in un articulu separatu sottu.
Vede ancu: Comandi frequenti in Terminal Linux
Ora sapete di u team standard. cat qualcosa chì pò ghjunghje pratice quandu si lavora in "Terminal". Ùn ci hè nunda di difficiule in interazione cù sti, u prublemu hè aderì à a sintassi è u registru di attributi.