Cumu abilità i sottotituli in Windows Media Player


A quistione di chì OS da installà in un computer hà preoccupatu per tutte e categorie d'utenti per un bellu periodu - qualchissia dice chì Microsoft ùn hà altra alternativa, qualchissia, anzi, hè un chiaru sostenitore di software libero, chì include sistemi operativi Linux. Per scansu i dubbi (o, à u cuntrariu, per cunfirmà e cunfusioni) pruvemu in l'articolo d'ogni ghjornu, chì prumichemu à paragunà Linux è Windows 10.

Paragunà Windows 10 è Linux

Per principiu, si nota un puntu impurtante - ùn ci hè nè OS cun u nomu Linux: sta parola (o più precisamente, una cumbinazione di parole GNU / Linux) hè chjamatu u core, a cumpusione di basa, mentre l'add-ons sopra à ella dipende da u kit di distribuzione o ancu da i desideri di l'utente. Windows 10 hè un sistema operativu accanitu chì gira nantu à u kernel di Windows NT. Allora, in u futuru, a parola Linux in stu articulu devia esse intesa cum'è un pruduttu basatu nantu à u kernel GNU / Linux.

Requisiti per l'hardware di l'ordinatore

U primu criteriu di cunfrutte sti sistemi operativi hè i requisiti di sistema.

Windows 10:

  • Processore: architettura x86 cun una frequenza di almeno 1 GHz;
  • RAM: 1-2 GB (dipindendu u bit);
  • Cartulina video: qualsiasi cun supportu per a tecnologia DirectX 9.0c;
  • Spaziu di u discu duru: 20 GB.

Leggi più: Requisiti di sistema per l'installazione di Windows 10

Linux:
I requisiti di l'OS per u kernel Linux dipindenu da add-ins è ambienti - per esempiu, a distribuzione di Ubuntu più cunosciuta è amichevuli fora fora di l'URL presenta i seguenti requisiti:

  • Processore: dual-core cù una velocità di clock di almeno 2 GHz;
  • RAM: 2 GB o più;
  • Scheda video: qualsiasi cun support for OpenGL;
  • Place on HDD: 25 GB.

Comu pudete vede, ùn differisce micca assai di e "decine". Tuttavia, se si utilizza u core, ma cun shell xfce (Questa opzione hè chjamata xubuntu), avemu i requisiti seguenti:

  • CPU: ogni architettura cù una frequenza di 300 MHz è altru;
  • RAM: 192 MB, ma preferibilmente 256 MB è altru;
  • Scheda video: 64 MB di memoria è supportu per OpenGL;
  • U spaziu nantu à u discu duru: almeno 2 GB.

Sò ancu più diversu da Windows, mentre xubuntu resta un SO sistema mudernu è amichevole, è hè adatta à l'utilizà ancu in macchine più vechje di più di 10 anni.

Leggi più: Requisiti di sistema per Varie Distribuzioni di Linux

Opzioni di personalizazione

Parechji criticavanu l'approcciu di Microsoft à una revisione drastica di l'interfaccia è di a configurazione di u sistema in ogni aggiornamentu di ки cuadine '- certi utenti, in particulari senza prufessu, sò cunfiniti è ùn capiscenu micca chì stanu o ancu altri parametri. Questu hè fattu, secondu i sviluppatori, per simplificà u travagliu, ma in fattu l'effettu contrariu hè spessu ottenutu.

In cunferenza cù i sistemi nantu à u kernel Linux, l'istereotipu hè statu piazzatu chì questi sistemi operativi ùn sò micca "per tutti", cum'è per a complessità di a configurazione. Ié, una rigulazione in u numeru di i parametri configurabili hè presente, ma dopu un pocu tempu di cunniscenza, permette l'adeguamentu flessibile di u sistema à e esigenze di l'utente.

Ùn ci hè nè un vincitore chiaru in questa categoria - in Windows 10, i paralleli sò cunquistati, ma u so numeru ùn hè micca troppu grande, è hè difficiule di mette in periculu, mentre in un sistema Linux hè un utilizatore senza esperienza "Manager di impostazioni", ma sò situati in un locu unicu è permettenu di affinà u sistema per adattà e vostre necessità.

Sicurezza d'usu

Per alcune categorie di utenti, i prublemi di sicurezza di un OS o d'altri sò primarii - in particulare, in u settore di l'impresa. Ié, a sicurità di e "dozzine" hà cresce in comparazione cù versioni precedenti di u pruduttu principale Microsoft, ma stu sistema esiste sempre a presenza di almenu un utillariu antivirus per a scansione periodica. In più, certi utenti sò cunfiniti da a politica di l'urdinatori di raccolta di dati di l'utenti.

Vede ancu: Cumu disattivà u seguitu in Windows 10

U lugiziale libero hè una situazione cumplettamente diversa. Prima, u scherzu nantu à 3,5 virus in Linux ùn hè micca luntanu da a verità: applicazioni maligno per a distribuzioni nant'à stu kernel sò centu volte inferiori. Dopu, tali applicazioni per Linux anu assai più pochi l'occasioni di dà u sistema: se l'accessu root ùn hè micca adupratu, chjamatu diritti di root, u virus ùn pò praticà nisunu nant'à u sistema. Inoltre, applicazioni scritte per Windows ùn funzionanu micca in sti sistemi, allora i virus da "decine" per Linux ùn sò micca terribili. Un di i principii di liberazione di software sottu una licenza libera hè di rifiutà di raccoglia i dati di l'utente, cusì da stu puntu di vista, a sicurezza basata in Linux hè eccellente.

Dunque, in termini di sicurità à tempu du sistema è di i dati di l'utenti, l'OS nantu à u kernel GNU / Linux hè davanti à Windows 10, è ghjè senza tene in contu distribuzioni Live specifichi cum'è Tails, chì ti permette di travaglià senza lasciare nisunasce tracce.

Software

A categoria più impurtante di paragunazione di dui sistemi operativi hè a dispunibilità di un software, senza a quale u sistema operativo stessa ùn hà quasi nunda di valore. Tutte e versioni di Windows sò amate da l'utenti prima di tuttu per un vastu serie di prugrammi di applicazione: a stragranti maggioranza di l'applicazioni sò scritte primariamente per "Windows", è solu per sistemi alternativi. Naturalmente, ci sò prugrammi specifici chì esistenu, per esempiu, solu in Linux, ma Windows li fornisce varie alternative.

Tuttavia, ùn si deve lagnà per a mancanza di software per Linux: parechji prugrammi utili è, per quessa, ben cummandanti, sò stati scritti per questi sistemi di sfruttamentu, partendu da i redattori di video è finisce per sistemi di gestione di attrezzature scientifiche. Da veda ancu notu chì l'interfaccia per tali applicazioni lascia qualchì volta à desiderà, è un prugrammu simile in Windows hè veramente banale, più pratticu, ancu se più limitu.

Paragunà u cumpunente di software di i dui sistemi, ùn si pò micca evità a questione di ghjochi. Ùn micca un secretu chì Windows 10 hè oghje una priorità per u liberazione di ghjochi video per a piattaforma di PC; parechji di elli sò ancu limitati à u "dieci" è ùn funzionanu micca nantu à Windows 7 o ancu 8.1. Tipicamente, u lance di i ghjoculi ùn causa micca nisunu prublema, sempre chì e caratteristiche di u computer assuniscanu almenu i requisiti minimali di sistema di u pruduttu. Sce in Windows, a piattaforma "affilita" Steam è soluzioni simili da altri sviluppatori.

In Linux, e cose sò qualcosa di peggiu. Ié, i prugrammi di ghjocu hè liberatu, portatu sottu à sta piattaforma o ancu da zero per a so scritta, ma a quantità di prudutti ùn va in alcun cumparamentu cù i sistemi di Windows. Ci hè ancu un interprete di u vino, chì vi permette di eseguire prugrammi in Windows scritti per Windows, ma s'ellu face cumunisce cù a maggior parte di i prugrammi applicativi, i ghjochi, in particulare difficiule o pirata, pò dà prublemi di prestazione, ancu in un hardware validu, o ùn allanu à tutti. L'alternativa à Vigna hè a calata di Protone integrata in a versione Linux di Steam, ma hè luntanu da a panacea.

Dunque, pudemu cuncipitu chì in termini di ghjoci, Windows 10 hà un vantaghiu nantu à u so OS basatu nantu à u kernel Linux.

A personalizazione di l'aspettu

L'ultimu criteriu in termini sia d'importanza sia di popularità hè a possibilità di persunalizà l'apparenza di u sistema operativu. L'impostazioni di Windows in questu sensu sò limitate à l'installazione di un tema chì cambia schemi di culore è di sughjuli, è dinò "Desktop" è "Schermata di bluccatura". In più, è possibile sustituite ciascuna di sti componenti separatamente. Funzioni di personalizazione supplementari di l'interfaccia sò gestite da un software di terze parti.

I sistemi operativi basati in Linux sò più flessibili, è pudete persunalizati nant'à qualcosa, ancu à rimpiazzà l'ambiente chì svolge u rolu "Desktop". L'utente cun più esperienza è avanzata pò ancu spegnere tuttu bellu per risparmi risorse, è aduprà l'interfaccia di cume per interagisce cù u sistema.

In cunfurmazione di stu criteriu, hè impussibile determinà un prufessu definitu trà Windows 10 è Linux: quest'ultimu hè più flessibile è permette di fà cù l'utili di sistema, mentre per una personalizazione supplementare di e “decine” ùn pudete micca fà senza installà solu di terze parti.

Cosa scegli, Windows 10 o Linux

Per e più, l'opzioni di u sistema operativu GNU / Linux piglianu preferibilmente: sò più sicuri, meno exigenti di e caratteristiche hardware, ci sò parechji prugrammi per sta piattaforma chì ponu rimpiazzà analoghi chì esistenu solu in Windows, ancu i driver alternativi per vari dispositivi, cum'è a capacità di gestisce ghjochi di computer. Una distribuzione indesiderabile nantu à sta core pò respirà una seconda vita in un vechju computer o laptop, chì ùn hè più adatta à l'ultimi Windows.

Ma hè impurtante à capiscia chì a scelta finale hè di stima di fà, basatu annantu à e attività. Per esempiu, un urdinatore putente cun boni funzioni, chì hè prugramatu da aduprà, ancu per i ghjochi, in esecuzione di Linux, hè prubabile pè riviscia pienu a so potenziale. Inoltre, hè impussibile fà senza Windows se un prugramma criticu per u travagliu esiste solu per questa piattaforma è ùn funziona micca in un traduttu o in altre. In più, per parechji utilizatori di u sistema operativu da Microsoft hè più cunnisciutu, lasciate chì a transizione à Linux hè oghje menu dolente di 10 anni fà.

Comu pudete vede, ancu se Linux sembra megliu chè Windows 10 da qualchi criteri, a scelta di u sistema operativu per un computer dipende da u scopu per chì ne va usatu.