Unu di i più belli strumenti statistichi hè u criteriu Studiu. Si usa per misurà a significanza statistica di vari variabili accatastati. Microsoft Excel hà una funzione speciale per calculà st'indicatore. Amparemu cum'è calculà u t-test di Student in Excel.
Definizione di termine
Ma, per principianti, certi avè sempre ciò chì constitui u criteriu di Studente in generale. Stu indicatore hè adupratu per cuntrullà l'uguaglianza di i valori medi di dui campioni. Hè cusì, determina a validità di e differenze trà i dui gruppi di dati. In listessu tempu, hè un usatu tuttu di metudi per determinà stu criteriu. L'indicatore pò esse calculatu tenendu u cunsiderazione di a distribuzione à sensu o doppu.
Calculu di l'indicatore in Excel
Ora turnemu direttamente à a quistione di cume calculà st'indicatore in Excel. Pò esse prodotta cù a funzione TEST DI TEST. In e versioni di Excel 2007 è nanzu, hè statu chjamatu TTEST. Tuttavia, hè statu lasciatu in e versioni successive per u scopu di compatibilità, ma sò ancora consigliate di aduprà più moderni - TEST DI TEST. Questa funzione pò esse aduprata in trè modi, chì sò discuprate in dettu quì sottu.
Metudu 1: Funzione guidata
U modu più faciunu per calculà questu indicatore hè da u funghjificatore.
- Custruemu una tavula cù dui righe di variabili.
- Cliccate nantu à ogni cella piena. Pressu u pulsante "Inserisci funzione" per chjamà a funzione mago.
- Dopu avè aperta a funzione guidata. Cercà u valore in a lista TTEST o TEST DI TEST. Selezziunu e cliccate nantu à u pulsante. "OK".
- A finestra d'argumentu si apre. In i campi "Massive1" è "Massiv2" inserite e coordinate di e dui righe cumpresive di variabili. Questu pò esse fattu semplicemente sceglie e cellule volute cù u cursore.
In u campu "Tails" inserite u valore "1"sì u calculu hè fattu per u metodo di distribuzione unilaterale, è "2" in u casu di a distribuzione à dui sensi.
In u campu "Tipu" I valori chì vene sò inseriti:
- 1 - u campu hè cusì in quantità dipendenti;
- 2 - u campu hè cuntatu di valori indipendenti;
- 3 - u campu hè cunfurmatu di valori indipendenti cù una deviazione ineguale.
Quandu tutti i dati sò pieni, cliccate nantu à u pulsante. "OK".
U calculu hè fattu, è u risultatu hè visualizzato nantu à u schermu in una cella preselezionata.
Metudu 2: Lavora cun tab tabulazione "Formule"
Funzione TEST DI TEST Pudete ancu chjamà andendu andendu à la tabulazione "Formule" cù un pulsante speciale nantu à a nastro.
- Selezzi a cella per visualizà u risultatu nantu à u fogliu. Vai à la tabulazione "Formule".
- Cliccate nantu à u bottinu. "Altre Funzioni"situatu nantu à un nastro in un blocu di strumentu "Biblioteca di funzioni". In u listinu aperto, andate in a sezione "Statistica". Da e opzioni presentate sceglite "STUEDENT.TEST".
- A finestra di l'argumentazioni si apre, chì hà studiatu in dettu quandu si hè descrittu u metudu precedente. Tutte l'azione ulteriore sò esattamente uguale cum'è in.
Metudu 3: input manual
Formula TEST DI TEST Pudete ancu inserirle manualmente in qualunque cella di fogli o in una stringa di funzioni. A so sintassi hè cumpratta:
= TEST STUDENTE (Array1; Array2; Tails; Type)
Chì ognunu di l'argumenti significava era cunsideratu quellu chì analizzava u primu mètudu Questi valori devenu esse sustituiti in sta funzione.
Dopu l'entrata di i dati, appughjate nantu à u pulsante Enter per affissà u risultatu nantu à u schermu.
Comu pudete vede, u test Excel di u studente hè calculatu assai faciule è prestu. A cosa principale hè chì l'utente chì effettua i calculi deve capisce ciò chì hè e quali dati di input sò responsabili di. U prugrammu stessu esegue u calculu direttu.