Ciao
Chì l'utente ùn vole micca chì u so laptop sia u travagliu più rapide? Ùn ci hè micca! È perchè u tema di l'overclock hè sempre u pertinente ...
U processore hè una di e parti più impurtanti di qualunque computer, influenendu significativamente in a velocità di u dispositivo. U so overclockismu hà da fà cresce a velocità di u laptop, à parechje volte.
In questu articulu vogliu mette in cuntenutu su stu tema, postu chì hè assai populu è si ponenu assai domande à riguardu. L'istruzione riceverà un universale abbastanza universale (ie, a marca di u laptop) ùn hè micca impurtante: sì sia ASUS, DELL, ACER, etc. Dunque ...
Attentu! L'overclocking pò fà perde a ruvida di u vostru attrezzamentu (cume u rifiutu da u serviziu di garanzia di u vostru apparitu). Tuttu u vostru fattu per questu articulu hè fattu à u vostru periculu è risicu.
Chi strumenti avete bisognu di travaglià (setu minimale):
- SetFSB (utilità di overclocking). Pudete scaricà, per esempiu, da a softportal: //www.softportal.com/software-10671-setfsb.html. L'utile, per à via, hè pagatu, ma a versione di demo disponibile sopra u ligame hè ancu adatta per u test;
- PRIME95 hè unu di i migliori utilità per testà e prestazioni di u processore. L'informazioni dettagliate nantu à sti (è ancu e link per scaricarlo) si trovanu in u mo articulu nantu à a diagnostica di i PC:
- CPU-Z hè una utility per vede e caratteristiche di un PC, ancu dispunibule da u ligame sopra.
À propiu sì, vogliu dinò rilevà chì pudete rimpiazzà tutte e utilità sopra citate per analoghi (chì sò abbastanza). Ma spieghju u mo esempio cù l'aiutu di i soi ...
Cosa aghju à ricinu à fà prima di overclocking ...
Aghju una mansa di articuli nantu à u blog nantu à u modu d'ottimiziu è di pulizia di Windows da spazzatura, di cume setà e impostazioni di u travagliu ottimale per u massimu di u performance, etc.
- pulizia u vostru laptop da inutili "spazzatura", st'articulu fornisce i migliori utilità per questo;
- optimizà in più u vostru Windows - articulu quì (pudete vede ancu questu articulu);
- verificate u vostru computer per virus, in quantu u megliu prugrammu antivirus in quì;
- Se i freni sò relativi à ghjochi (di solitu stà pruvendu à overclocku u processore per via), vi pruponi di leggere l'articolo:
Hè ghjustu chì parechji utenti anu in u overclock di u processore, ma a ragione di i freni ùn hè micca attribuita à u fattu chì u prucessore ùn “tira”, ma per u fattu chì Windows ùn hè micca configuratu cun una corretta ...
Overclocking u processore laptop cù u utilità SetFSB
In generale, ùn hè tantu sèmplice è faciule d'overclocku un prucessore di laptop: perchè u vantaghju di prestazione hè chjucu (ma sarà :)), è ancu spessu si deve affrontà cun troppu riscaldatu (è certi mudelli di notebook aganu caldi, Diu tuttu ... senza overclocking).
Nantu à quessa, in questu sensu, u laptop hè un "piacè intelligente": tutti i processori moderni sò protetti da un sistema à duie livelli. Quandu hè cunsideratu à un puntu criticu, u processore inizia automaticamente à riduce a frequenza di u travagliu è a tensione. S'ellu ùn hè micca aiutu, allora u laptop hè sempre stà (o si ferma).
À propositu, durante questu overclocking, ùn mi toccu micca l'incremento di a tensione di rifornimentu.
1) Definizione di PLL
Overclocking u processore laptop inizia cù u bisognu di determinà (imparà) u chip PLL.
In breve, stu chip forma a frequenza per i vari cumpiuli di u laptop, fornendu a sincronizazione. In diversi portatili (è, da un fabricante, una gamma di mudelli), ponu esse chips PLL diversi. Queste chips sò prodotte da e cumpagnie: ICS, Realtek, Silego è altri (un esempiu di tale chip hè mostratu in a foto sottu).
Chip di PLL da ICS.
Per determinà u produttore di stu chip, pudete sceglie un duveri di modi:
- aduprà qualunque motore di ricerca (Google, Yandex, etc.) è ricercà u vostru chip PLL (parechji mudelli sò dighjà stati descritti-riscritti molte volte da altri fan di overclocking ...);
- smuntate u vostru laptop è fighjate u microcircuitu.
À propiu sì, per scopre u mudellu di a vostra scheda madre, oltre à u processore è altre caratteristiche, vi pruponi l'usu di l'utilità CPU-Z (screenshot di u so travagliu sottu, oltre à u link à l'utilità).
CPU-Z
Website: //www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html
Unu di i migliori strumenti per determinà e caratteristiche di l'apparecchjaru installatu in u computer. Ci sò versioni di u prugramma chì ùn anu micca necessità di esse installatu. A propiu ancu una tale utilità "à a portata", à volte aiuta assai.
A finestra principale hè CPU-Z.
2) Selezzione di chip è spinta di frequenza
Fate una rete di utilità SetFSB è dopu sceglite u vostru chip da a lista. Dopu cliccate nantu à u bottu Get FSB (screenshot sottu).
Varie frequenze ghjunghjenu in a finestra (sottu, oppositu a Frequenza Cpu Corrente, a frequenza attuale à a quale u vostru processore stà in esecuzione) hè mostra.
Per aumentà lu, avete bisognu di mette un segnu in fronte à Ultra, è dopu muvine u cursore à a destra. À propositu, fighjate furtuna chì avete bisognu di spostà una quantità abbastanza chjucu: 10-20 MHz! Dopu à quessa, affinchì i paràmetri da effettu, cliccate nantu à u bottu SetFSB (foto in basso).
Movendu u cursore à a destra ...
Se tuttu si hè fattu correttamente (PLL hè sceltu in modo correttu, u fabbricante ùn hà micca bloccatu l'ascensu di a frequenza da l'hardware è altre sfumature), allora vedete cume a frequenza (Frequenza Cuntinu di CPU) aumenterà di qualchì valore. Dopu à ciò, u laptop deve esse testatu.
À propositu, sì u laptop hè ghjustu, ripartite è verificate u PLL è altre caratteristiche. Di sicuru, eri sbagatu in un locu ...
3) Pruvà u processore di overclock
Poi fici u prugramma PRIME95 è cumincià à pruvà.
Di solitu, s'ellu ci hè un prublemu, u processore ùn pò micca fà i calcoli in stu prugramma per più di 5-10 minuti senza errori (o eccessu di surriscaldamentu)! Se vulete, pudete lasciate u travagliu per 30-40 minuti. (Ma questu ùn hè micca particolarmente necessariu).
PRIME95
À propiu sì, in quantu à u sughjettu di surriscaldamentu, vi pruponi di leggere l'articolo qui sottu:
temperatura di i componenti di u laptop
Se a prova dimostra chì u processore funziona cum'è previsto, a frequenza pò esse aumentata di più qualchi punti in SetFSB (seconda tappa, veda sopra). Poi testa torna. Dunque, per l'esperienza, pudete determinà à a frequenza massima chì pudete overclocku u vostru processore. U valore media hè circa 5-15%.
Aghju tuttu in ellu, cumunamentu di l'overclock 🙂