Microsoft Excel ùn hè micca solu un editurore di fogli di calculu, ma dinò l'applicazione più putente per i vari calcoli. A duru, ma micca u menu, questa caratteristica hè venuta cun funzioni incarnate. Cù l'aiutu di alcune funzioni (operatori), hè pussibule di specificà ancu e condizioni di u calculu, chì sò cumunamente chjamate criterii. Amparemu più nantu à cumu pudete usarli quandu lavori in Excel.
Applicazione di criteri
I criteri sò e cundizioni in cui un prugramma esegue certi azioni. Sò utilizzati in una varietà di funzioni incastunate. U so nome cuntene spessu a espressione "SI". Questu gruppu di operatori, prima di tuttu, deve esse attribuitu COUNTES, CONTENISI, Sums, SUMMESLIMN. In più di l'operatori integrati, i criteri in Excel sò ancu aduprati in furmazione cuniziale. Considerà u so usu quandu si travaglia cun diversi attrezzi di stu prucessore di tavulu in più dettu.
COUNTES
U compitu principale di l'operatore COUNTESappartenendu à un gruppu statisticu, hè u contu di occupatu da i diversi valori di e cellule chì risponde à una certa situazione specifica. A so sintassi hè cumpratta:
= CONTORE (intervallo; criteriu)
Comu pudete vede, questu operatore hà duie argumenti. "Range" hè l'indirizzu di u mathjettu d'elementi nantu à u fogliu in cui u numaru deve esse fattu.
"Criterion" - Questu hè l'argumentu chì stabilisce a condizione chì e cellule di a zona specifica deve contene per esse incluse in u contu. Da un parametru, una espressione numerica, testu o una riferenza à a cella chì cuntene u criteriu pò esse aduprata. In stu casu, per indicà u criteriu, pudete aduprà i seguenti caratteri: "<" ("menu"), ">" ("più"), "=" (è uguale), "" ("micca uguale"). Per esempiu, se specificate l'espressione "<50", allora u calculu tene in considerazione solu l'ingeani specificati da l'argumentu "Range"in cui esistenu valori numerici inferiori à 50. L'utilizazione di sti caratteri per specificà i parametri sarà pertinente per tutte l'altre opzioni, chì sò discuprate in sta lezione sottu.
È oghje avemu da guardà à un esempiu specificu di cume questu operatore travaglia in pratica.
Dunque, ci hè una tavula chì mostra i ricavi di cinque magazzini à settimana. Avemu bisognu di truvà u numaru di ghjorni durante quellu periodu, in u quali u fatturatu di e vendite di Store 2 hà supiratu 15 000 rubli.
- Selezziunu l'elemento fogliu in cui l'operatore fà uscisce u risultatu di u calculu. Dopu cliccate nantu à l'icona "Inserisci funzione".
- Lancia Maestri di funzioni. Move to block "Statistica". Ci truvamu è selezziunu u nome "COUNTES". Dopu avete da cliccà nantu à u bottinu "OK".
- L'attivazione di a finestra d'argumentu di l'operatore sopra. In u campu "Range" indicate a zona di e cellule fra cui u contu sarà fattu. In u nostru casu, selezziunu u cuntenutu di a linea. "Shop 2"in chì i valori di u fatturatu per ghjornu sò situati. Mette u cursore in u campu specificatu è, tenendu u bottinu sinu di u mouse, selezziunu u array corrispondente in a tavula. L'indirizzu di u array sceltu vene in a finestra.
In u prossimu campu "Criterion" basta cunfirmà u parametru di selezione immediata. In u nostru casu, avete bisognu di cuntà solu i elementi di a tavula in cui u valore supera 15 000. Quindi, cù a tastiera, inseremu un'espressione in u campu specificatu. ">15000".
Dopu chì tutte e manipolazioni sopra citate sò fatte, cliccate nantu à u bottinu. "OK".
- U prugramma calcula è mostra u risultu in l'elementu di u fogliu chì hè statu selezionatu prima di attivazione. Maestri di funzioni. Comu pudete vede, in stu casu, u risultatu hè uguale à u numeru 5. Cosa significa chì in u array sceltu in cinque cellule ci sò valori chì superavanu 15 000. Cioè, pudemu cuncipitu chì in Store 2 in cinque ghjorni da i sette analizzati, u fatturatu superau 15 000 rubli.
Lezione: Maestru di Funzioni in Excel
CONTENISI
A funzione successiva chì gestisce i criteri hè CONTENISI. Hè appartenutu à u gruppu statisticu di l'operatori. Task CONTENISI hè u numeru di e celle in u array specificatu chì risponde à un inseme di condizioni specifichi. Hè u fattu chì pudete specificà micca unu, ma parechji parametri, è distingue questu operatore da u precedente. A sintassi hè u seguitu:
= COUNTRY (condition_range1; condition1; condition_range2; condition2; ...)
"Stazione di condizione" hè identicu à u primu argumentu di a dichjarazione precedente. Hè cusì, hè un ligame à a zona in cui le cellule chì risponde à e cundizioni specificate saranu contate. Questu operatore permette di specificà parechje spazie in una volta.
"Condition" hè un criteriu chì determina chì elementi da u set di dati currettivu sò contati, è chì ne. Ogni regione data datu deve specificà una situazione separatamente, ancu s'ellu si tratta. Hè assai impurtante chì tutte le matrici utilizzate cume di a cundiziunale anu u listinu numaru di righe è colonne.
Per definisce parechji parametri di a listessa area di dati, per esempiu, di contà u numeru di cellule in cui i valori più grandi di un certu nùmeru ma inferiori à un altru numeru si trovanu, u argumentu chì seguitu hè adupratu: "Stazione di condizione" varie volte specifichi u listinu array. Ma à u listessu tempu cum'è l'argumenti currispondenti "Condition" deve specificà criteri diversi.
Usendu l'esempiu di a stessa tavula cun vendite settimanali di magazzini, vedemu cumu funzi. Avemu bisognu di truvà u numaru di ghjorni di a settimana chì i diritti in tutti i prupietà specificati anu avutu a norma stabilita per elli. I statuti di i ricavati sò cumprati:
- Memorizà 1 - 14.000 rubli;
- Conservate 2 - 15.000 rubli;
- Conservate 3 - 24.000 rubli;
- Conservate 4 - 11.000 rubli;
- Conservate 5 - 32.000 rubli.
- Per effettuà a missione sopra descritta, selezziunate l'elementu di u fogliu di lavoro cù u cursore induve u risultatu di u prucessu di dati apparirà. CONTENISI. Facemu clic nantu à l'icona "Inserisci funzione".
- Andà à Wizard di Funzione, si mossa per bluccà torna "Statistica". A lista deve truvà u nomu CONTENISI è fate una selezzione. Dopu avà eseguitu l'azione specifica, avete cliccatu nantu à u pulsante. "OK".
- Dopu à l'esecuzione di l'algitimu di l'azione sopra, una finestra d'argumentazione si apre. CONTENISI.
In u campu "Condition Range1" dighjà induve l'indirizzu di a linea in cui i dati nantu à i ricavi di u Store 1 per a settimana. Per fà quessa, metti u cursore in u campu è selezziunate a riga corrispondente in a tavula. Le coordinate sò visualizzate in a finestra.
Cunsidendu chì per u listessu giornale di vendita 1 di magazinu 1 hè 14.000 rubli, dopu in u campu "Condition 1" entrate espressione ">14000".
In i campi "Condition Range2 (3,4,5)" E coordinate di e righe cun ingrese settimanali rispettivamente di Store 2, Store 3, Store 4 è Store 5 sò eseguite l'ure da u primu algoritmu per u primu argumentu di u primu argumentu di stu gruppu.
In i campi "Condition2", "Condition3", "Condition4" è "Condition5" portu in rispettivamente valori ">15000", ">24000", ">11000" è ">32000". Cum'è voi pudete induvà, sti valori valenu in quantu à l'intervallo di fatturazione, chì supera a norma per u magazinu rispettivu.
Dopu avete inseritu tutti i dati necessarii (10 campi in tuttu), cliccate nantu à u bottinu "OK".
- U prugramma calcula è mostra u risultu in u schermu. Come si vede, hè uguale à u numeru 3. Hè significa chì in trè ghjorni da a settimana analizzata, u fatturatu in tutti i punti vendita supere u tassi stabilitu per elli.
Avà da cambià u travagliu un pocu. Duvemu calcularu u numaru di ghjorni in cui Shop 1 hà fattu ricavà di più di 14.000 rubli, ma menu di 17.000 rubli.
- Mette u cursore in l'elemento in cui a uscita sarà visualizata nantu à un fogliu di risultati di conteggio. Facemu clic nantu à l'icona "Inserisci funzione" nantu à a zona di travagliu di u zuccaru.
- Da chè avete appena applicatu a formula CONTENISI, ora ùn hè micca necessariu andà à u gruppu "Statistica" Maestri di funzioni. U nome di questu operatore pò esse trovu in a categoria "10 recentemente usate". Selezziunu e cliccate nantu à u pulsante. "OK".
- A finestra di l'argumentu di l'operatore già cunnosciuta aperta. CONTENISI. Mette u cursore in u campu "Condition Range1" E, avendu clampatu u bottinu sinu di u mouse, selezziunate tutte le cellule chì cuntenenu a ricavazione di ghjorni di u Store 1. Vi si trovanu in a riga, chjamata "Shop 1". Dopu à quessa, e coordinate di a zona specifica seranu visualizzate in a finestra.
Dopu, ponu u cursore in u campu "Condition1". Qui ci vole à specificà u limite inferiore di i valori in e cellule chì participeranu à u calculu. Specifichi una espressione ">14000".
In u campu "Durata di a situazione 2" entremu u listessu indirizzu in u listessu modu chì avemu entratu in u campu "Condition Range1"Hè cusì, avemu torna a scurdà e coordinate di e cellule cù u ricavamentu da u primu prugettu.
In u campu "Condition2" specificate u limite superiore di a selezzione: "<17000".
Dopu chì tutte e azzioni specificate si facenu, cliccate nantu à u bottinu. "OK".
- U prugramma dà u risultatu di u calculu. Come si vede, u valore tutale hè 5. Eccu chì, in 5 ghjorni da i set studiati, u fatturatu in u primu magazinu era di 14.000 à 17.000 rubli.
Sums
Un altru operatore chì utilizza i criteri hè Sums. A differenza di e funzioni precedenti, si tratta di u blocu matematicu di l'operatori. U so scopu hè di aghjunghje dati in cellule chì risponde à una situazione specifica. A sintassi hè:
= SUMMERS (intervallo; criteriu; [sum_range]]
Argumentu "Range" Punti à l 'area di e cellule chì sò verificate per a cumpostanza. Infatti, hè stabilitu nantu à u listessu principiu cum'è l'argomentu di funzioni di u listessu nome. COUNTES.
"Criterion" - hè un argumentu obbligatorio chì stabilisce u parametru di selezzione di celle da l'area di dati specificata da aghjunghje. I principii di specificendu u listessu cum'è l'argumentu simule di i operatori precedenti, chì eranu cunsiderati da noi sopra.
"Stazione di summazione" - Questu hè un argumentu facultativu. Indettu a righjuneria specifica di a matrice in cui hè fatta a summazione. Sì omette u nomu è ùn specificate micca, dunque, per quessa, hè consideratu chì sia uguale à u valore di l'argumentu necessariu "Range".
Ora, cum'è sempre, cunsiderate l'applicazione di questu operatore in pratica. Basatu annantu à u listinu tavulata, avemu in u travagliu di calculà a quantità di redditu in Shop 1 per u periodu da u 11.03.2017.
- Selezzi a cellula in cui u risulte sarà visualizatu. Cliccate nantu à l'icona "Inserisci funzione".
- Andà à Wizard di Funzione in blocu "Matematica" truvate è selezziunate u nome "SUMMESLI". Facemu clic nantu à u pulsante "OK".
- A finestra d'argomentu di a funzione principia. Sums. Hà trè campi currispondenti à l'argumentu di l'operatore specificatu.
In u campu "Range" entremu in l'à a area di a tavula in cui i valori chì sò verificati per a conformità cù e cundizioni saranu situati. In u nostru casu hè una stringa di date. Mette u cursore in stu campu è selezziunate tutte e celle chì cuntenenu date.
Chì avemu bisognu solu di aghjunghje i ricavi di l'11 di Marzu, dopu in u campu "Criterion" curemu in valore ">10.03.2017".
In u campu "Stazione di summazione" devi specificà a zona, chì i valori di cui risponde à i criteri specificati sò riassunti. In u nostru casu, questi sò i valori di fatturazione di a linea. "Shop1". Selezziunate a serie curretta di elementi di fogli.
Dopu à l'introduzione di tutti i dati specificati, cliccate nantu à u pulsante "OK".
- Dopu à quessa, u risultatu di a funzione di elaborazione di i dati sarà visualizata in l'elemento precedentemente specificatu di u fogliu di travagliu. Sums. In u nostru casu, hè uguale a 47921.53. Ciò significa chì partendu da l'11.03.2017, è finu à a fine di u periodu analizzatu, u fatturatu totale per a negoziata 1 hè di 47 921,53 rubli.
SUMMESLIMN
Complutemu a chjesa di l'operatori chì adupranu criteri, incù a focus in a funzione SUMMESLIMN. U scopu di sta funzione matematica hè di sintesi i valori di e zone indicate di a tavula, seleziunata secondu parechji parametri. A sintassi di questu operatore hè:
= SUMMESLIMN (sum_range_range; condition_range1; condition1; condition_range2; condition2; ...)
"Stazione di summazione" - Questu hè un argumentu chì hè l'indirizzu di a matrice, e e celle in cui, currisintu à un certu criteriu, saranu aghjunti.
"Stazione di condizione" - L'argumentu chì rapprisenta un accumpagnamentu di dati, verificato per a conformità à a situazione;
"Condition" - L'argumentu chì rapprisenta u criteriu di selezzione per l'addizione.
Questa funzione implica operazioni cù più serie di operatori simili à tempu.
Vedemu chì questu operatore hè applicabile a risoluzione di prublemi in u cuntestu di a nostra tavula di vendita in punti di vendita. Avemu bisognu di calculà u fatturatu cuncepitu da a negoziata 1 per u periodu da u 9 di marzu à u 13 di marzu di u 2017. In questu casu, a sommazione di u redditu deve tene in considerazione solu i ghjorni, chì i ricavi di chì superau 14.000 rubli.
- Selezziunu a cella torna per visualizà u totalu è cliccate nantu à l'icona. "Inserisci funzione".
- In Wizard di funzionePrima di tutti, avemu muvutu in u blocu. "Matematica", e quì elegemu un articulu chjamatu "SUMMESLIMN". Cliccate nantu à u bottinu "OK".
- A finestra di l'argumentu di l'operatore, chì u nome hè statu specificatu sopra, hè lanciata.
Piazzà u cursore in u campu "Stazione di summazione". A cuntrastu di l'argumentazioni successive, questu hè unu di un tippu è punti à l'array di valori in cui a sommazione di i dati currisponde cù i criteri specificati serà fatta. Allora selezziunate a zona di a linea "Shop1"In u quali sò piazzati i valori di u fatturatu per u pruduttu rispettu.
Dopu chì l'indirizzu sia visualizatu in a finestra, andate in u campu "Condition Range1". Quì avemu bisognu di vede e coordinate di a stringa cù e date. Facemu un clip di u bottinu sinu di u mouse è selezziunate tutte e date in u tavulu.
Mette u cursore in u campu "Condition1". A prima situazione hè chì noi riassumiremu i dati ùn prima nùbitu di u 09 di marzu. Dunque, inseremu u valore ">08.03.2017".
Move à l'argumentu "Durata di a situazione 2". Qui ci vole à intrà e coordinate listate in u campu "Condition Range1". U fattu in u listessu modu, chì hè, mettendu in evidenzia una linea cù date.
Piazzà u cursore in u campu "Condition2". A seconda condizione hè chì i ghjorni per i quali si aggiungeranu i fatturati ne anu micca dopu u 13 di marzu. Allora, scrivite a espressione seguente: "<14.03.2017".
Andà à u campu "Durata di a situazione 2". In stu casu, avemu bisognu di sceglie u listinu array chì indirizzu hè statu inseritu cum'è una matrice di summazioni.
Dopu chì l'indirizzu di u array cumplettatu hè visualizzato in a finestra, andate in u campu "Condition3". In cunservazione chì solu i valori chì supereghjenu 14.000 rubli participeranu à a sommazione, fà l'entrata seguente: ">14000".
Dopu à l'ultima azzione, cliccate nantu à u pulsante "OK".
- U prugramma visualizeghja u risultatu nantu à un stratu. Hè uguale a 62491.38. Ciò significa chì per u periodu da u 9 à u 13 di marzu di 2017, l'ammontà di i ricavati quandu si aghjusta per i ghjorni in i quali hà superavatu 14.000 rubli è custruitu 62 62 49,38 rubli.
Formattazione condizionata
L'ultimu, descrittu da noi, un strumentu, quandu lavorendu cù chì criteri sò aduprati, hè formattazione condizionata. Essa esegue u tippu specificatu di celle chì formanu chì soddisfanu e cundizioni specificate. Fighjate un esempiu di travagliu cù formattazione condizionata.
Elevete tali celle in u tavulu in blu, induve i valori di u ghjornu cunsintanu 14.000 rubli.
- Selezziunu tutta a matrice di elementi in u tavulu, chì mostra i ricavi di i punti vendita à ghjornu.
- Move a tabulazione "Casa". Facemu clic nantu à l'icona "Formattazione condizionata"ponu in un blocu "Stili" nant'à u tape. A lista di azzioni si apre. Avemu klatsat in a una posizione "Crea una regula ...".
- A finestra di generazione di regula di furmazione hè attivata. In u campu di regule di selezzione di tippi selezziunate u nome "Formatu solu e cellule chì cuntenenu". In u primu campu di u blocu di e situazione da a lista di scelte possibili sceglite "Valore Cellulare". In u prossimu campu, selezziunà a posizione "Più". In questu sicuru, precidemu u valore stessu, u più grande di u quali hè di formattà i elementi di a tavula. Avemu 14.000. Per selezziunate u tippu di formatazione, cliccate nantu à u bottinu. "Formatu ...".
- A finestra di formattazione hè attivata. Move a tabulazione "Fà". Da e scelte di culore di riempimentu proposte, selezziunate u blu cliccanu nant'à u cù u bottinu sinistro. Dopu u culore selezionatu hè visualizzato in "Campione"cliccate u pulsante "OK".
- Tornerà automaticamente à a finestra di generazione di regula di furmazione. Hè ancu in a zona "Campione" apparse in blu. Quì avemu bisognu di fà una sola azzione: cliccate nantu à u pulsante "OK".
- Dopu à l'ultima azzione, tutte e celle di u array sceltu, chì cuntene un numeru più grande di 14.000, saranu riempiti di culore blu.
Per più infurmazione nantu à i possibili di formattazione condizionata hè descritta in un articulu separatu.
Lezione: formattazione condizionata in Excel
Come si vede, cù l'aiutu di strumenti chì adupranu criteri in u so travagliu, in Excel si pò risolve travaglie piuttostu varie. Si pò contà quantità quantità è valori, è formattazione, è pè eseguendu parechje altre attività. L'utteni principali chì travaglianu in stu prugrammu cù i criteri, cioè cun certe condizioni in cui hè attivata questu azzione, sò un set di funzioni integrate, è una formattazione condizionata.