Cumu installà Linux in Windows 10

Nantu à l'aggiornamentu di l'anniversariu di Windows 10, versione 1607, apparisci una nova opportunità per i sviluppatori - a shell di Ubuntu Bash, chì ti permette di eseguire, installà applicazioni Linux, utra u script bash direttamente in Windows 10, tuttu si chiama "sottosistema Windows per Linux". In a versione di Windows 10 1709 Fall Creators Update, trè distribuzioni Linux sò dighjà disponibili per l'installazione. In tutti i casi, un sistema di 64-bit hè necessariu per l'installazione.

Questu diducali spiega cumu installà Ubuntu, OpenSUSE o SUSE Linux Enterprise Server in Windows 10 è alcuni esempi di usu à a fine di l'articolo. Dunque, bisogna tene à mente chì esistenu alcune limitazioni à l'usu di bash nant'à Windows: per esempiu, ùn pudete lanciare applicazioni GUI (ancu se sò stati cummendii di soluzioni per mezu di u server X). Inoltre, i cumandamenti bash ùn puderanu micca gestisce i prugrammi di Windows, ancu avè un accessu integrale à u sistema di i schedari di l'OS.

Installendu Ubuntu, OpenSUSE o SUSE Linux Enterprise Server in Windows 10

Iniziendu cù l'aggiornu di Windows 10 Fall Creators (versione 1709), l'installazione di u sottosistema Linux per Windows hà cambiatu piuttostu da ciò chì era in versioni precedenti (per e versioni precedenti, da a 1607, quandu a funzione hè stata introdotta in beta, l'istruzione hè in a seconda parte di st'articulu).

Ora i passi necessarii sò cumprati:

  1. Prima di tutti, bisognu abilite u componente "Sottosistema Windows per Linux" in u "Pannello di cuntrollu" - "Programmi è Funzioni" - "Accendi è Spegne Componenti di Windows".
  2. Dopu avè installatu i cumpunenti è riavvienu u computer, andate in u app Store di Windows 10 e scaricate Ubuntu, OpenSUSE o SUSE Linux ES da quì (sì, ora trè distribuzioni sò dispunibili). Quandu carichi qualchì sfumatura sò pussibili, chì sò più ulteriormente in e note.
  3. Fate una distribuzione scaricata cum'è una applicazione normale di Windows 10 è fate u setup iniziale (username è password).

Per attivà u cumpunente "Windows Subsystem for Linux" (primu passu), pudete aduprà u cumandamentu PowerShell:

Enable-WindowsOptionalFeature -Online -FeatureName Microsoft-Windows-Subsystem-Linux

Avà un pocu di note chì pò esse utili in installazione:

  • Pudete installà parechje distribuzioni Linux à tempu.
  • Quandu scarichi Ubuntu, OpenSUSE è SUSE Linux Enterprise Server distribuzioni in un magazinu Windows 10 in lingua russa, aghju notatu a seguitiva nuvoletta: se scrivete un nome è cliccate Invete, ùn truvate micca i risultati di ricerca necessarii, ma se si cumincia a digità è cliccate nant'à u suggerimentu chì ti sceglie, a pagina desiderata. S'ellu ci hè, link diretti à a distribuzione in u magazinu: Ubuntu, openSUSE, SUSE LES.
  • Pudete ancu eseguire Linux da a linea di cumannu (micca solu da a piastrella in u menù Start): ubuntu, opensuse-42 o sles-12

Installazione di Bash in Windows 10 1607 è 1703

Per installà a shell bash, seguite sti passi simuli.

  1. Vai à i parametri di Windows 10 - Aggiorna è sicurezza - Per sviluppatori. Accende maniera di sviluppatore (Internet deve esse cacciu per scaricà i componenti necessarii).
  2. Vai à u pannellu di cuntrollu - Prugrammi è componenti - Abilita o disabilite i componenti di Windows, ticca "Sottosistema Windows per Linux".
  3. Dopu avè installatu i cumpunenti, inserite "bash" in a ricerca di Windows 10, lanciate a varianta di l'applicazione proposta è fate l'installazione. Pudete definisce u vostru username è password per bash, o aduprà l'utente root senza parola.

Quandu l'installazione hè cumpleta, pudete avverà Ubuntu Bash nant'à Windows 10 cun una ricerca, o creendu una scorciatura per a shell dove avete bisognu.

Esempii d'usu Ubuntu Shell in Windows

Per una prima volta, annunceraghju chì l'autore ùn hè micca un espertu in bash, Linux è sviluppu, è i esempi sottu sò solu una dimostrazione chì in Windows 10 bash funziona cù i risultati previsti per quiddi chì capiscenu quì.

Applicazioni Linux

L'applicazioni in Windows 10 Bash pò esse installate, disinstallate è aggiornate cù apt-get (sudo apt-get) da u repository Ubuntu.

L'utilizazione di applicazioni cù un'interfaccia di testu ùn hè micca diversa da quella di Ubuntu, per esempiu, pudete installà Git in Bash è aduprala in a manera usuale.

Scritture di Bash

Pudete eseguire script di bash in Windows 10, pudete crei in l'editor di testi Nano dispunibuli in a shell.

I scritti Bash non puderanu invocà i programmi è i cumandi di Windows, ma è possibile eseguire script e bash di bash da file du bat e script PowerShell:

bash -c "command"

Pudete puru provà à lanciare applicazioni cun un'interfaccia grafica in Ubuntu Shell in Windows 10, ci sò ancu più di una istruzzione nantu à u sughjettu in Internet è l'essenza di u metudu hè in seguitu usendu Xming X Server per visualizà a GUI di l'applicazione. Ancu se ufficialmente a possibilità di travaglià cù tali applicazioni Microsoft ùn hè micca annunziata.

Cum'ellu era scrittu in precedenza, ùn sò micca a persona chì pò apprezzà apprezzamentu u valore è a funzionalità di l'innovazione, ma vedu almenu una applicazione per me: diversi corsi in Udacity, edX è in altrettanti relativi à u sviluppu saranu assai più facili da travaglià cù i strumenti necessari diritta in bash (è in questi corsi u travagliu hè di solitu dimostratu in u terminal MacOS è Linux bash).