A tastiera di un urdinatore o di un laptop hè prubabile à una rottura à causa di u fattore umanu assai più spessu di l'altri cumpi. Hè per quessa chì ci vole à fà attenti à u so travagliu: ùn manghjate micca à u tavulinu di l'ordinatore, fate una pulizia periodica bagnata è pulizia sistematica da polvere è sporcizia. I primi dui punti elencati ghjustu salvà u dispositiu da l'inquinamentu, ma s'ellu hè troppu tardu per fà, sapete sì quì sottu cum'è pulì a tastiera in casa.
Vede dinò: Perchè a tastiera ùn funziona micca in computer
Metodi di pulizia tastiera
Tutti i metudi di pulizia esistenti puru listinu ùn avè un sensu, postu chì certi di elli sò assai simuli. L'articulu presenterà i metodi più efficaci è u menu costosi, sia in termini di tempu è soldi.
Metudu 1: Cilindru à aria cumpressata
Usendu un cilindru di aria cumpressa pò esse pulitu cum'è una tastiera di l'ordinatore è una tastiera di laptop. U dispositiu è u metudu di u so usu sò abbastanza semplici. Hè un picculu palloncu cù un bocchinu in forma di un tubu longu sottu. Quandu premete a parte superiore sottu à alta pressione, un flussu di aria hè liberatu, chì soffia perfettamente polvere è altri detriti da a tastiera.
Avantaghji:
- Pulizia secca. Durante a pulizia di a tastiera, micca una goccia di umidità ne intrarà in u persunzione, perciò, i cuntatti ùn sò micca suppurtati à l'ossidazione.
- Elevata efficienza. A potenza di u jet d'acqua hè abbastanza per sfrutte persunalmente a polvere fine da i posti più inaccessibili.
Inconvenienti:
- Rendibilità. Cù una pulizia profonda di a tastiera di un cilindru ùn pò cullà abbastanza, è sì hè dinò assai sportu, avete bisognu di più di dui cilindri. Si pò cunduce à costi di soldi elevati. A media, unu di tali cilindri costa di circa 500 ₽.
Metudu 2: Kit di pulizia speciale
In i negozii di specialità pudete cumprà un set chjucu chì include un pennu, un tovagliu, velcro è un fluidu di pulizia speciale. Hè assai simprivule aduprà tutti l'uttrumenti: prima ci vole à scintulà a polvere è l'altru sporcimentu da e zone visibili, poi usate u velcro per raccoglia i resti rimasti, quindi asciugate a tastiera cù un tovagliu invertitu cun u liquido speciale.
Avantaghji:
- A bassissima voce In u casu di u contenitore, u kit presentatu ùn hè micca costuoso. A media, finu à 300 ₽.
- Rendibilità. Medendu l'acquisto di l'utuli di pulizia di tastiera una volta, pudete usarli in tutta a vita di u dispositiu.
Inconvenienti:
- Efficienza. Usendu u set, rimuovi tutte e polvere è altri detriti da a tastiera ùn funzionanu micca. Hè grande per a prevenzione di l'inquinamentu, ma per una pulizia accurata hè megliu ad aduprà un altru modu.
- Cunsumante di tempu Per a pulizia di alta qualità ci vole assai tempu.
- Frequenza d'usu. Per mantenere a tastiera pulita in totu, avete da aduprà u kit assai spessu (ogni tre ghjorni).
Metudu 3: Pulitore di gelu Lizun
Questu metudu hè perfettu se u spaziu trà e chiavi di larghezza abbastanza (1 mm), affinchì u gel puderà arricà l'interno. "Lizun" di per sè hè una massa di marmellata appiccicosa. Hè simu bisognu di esse messu nantu à a tastiera, induve, grazie à a so struttura, cumincerà à fighjuci trà e chiavi sottu à u so pesu. A polvere è a sporcizia chì ci stanu si attaccanu à a superficie di u “Lizun”, dopu chì pò esse cacciatu è lavatu.
Avantaghji:
- Facilità d'usu. Tuttu u vostru bisognu di fà hè lavatu periodicamente «Lizun».
- A bassa costu. A media, un pulitore di gulu costa circa 100 $. À media, pò esse adupratu da 5 à 10 volte.
- Pudete fà certi. A composizione di "Lizuna" hè tantu sèmplice chì pò esse preparata in casa.
Inconvenienti:
- Cunsumante di tempu A zona di "Lizun" hè troppu chjucu per copre tutta a tastiera, allora a pratica sopra descritta deve esse effettuata parechje volte. Ma questu svantaghju hè eliminatu per l'acquistu di parechji geli più.
- Fattore di forma U pulitore di gel ùn aiuta micca s'ellu ùn ci hè nisuna lacuna trà e chjavi.
Metudu 4: Acqua (per i utilizatori avanzati solu)
Se a vostra tastiera hè assai sporca, e nisunu di i metodi sopra sposti aiutanu a pulizia, allora tuttu u restu hè di lavà a tastiera sottu à l'acqua. Benintesa, prima di fà quellu, u dispositiu di input deve esse smassu è rimuovere tutti i componenti chì sò suscettibili à l'ossidazione. Merita ancu di curà u fattu chì una tale pratica hè raccomandata da fà solu cun tastiere di l'ordinatore, postu chì l'analisi di un portatili senza prufessione sputiche pò causà a so panica.
Avantaghji:
- Pulizia completa. Lavà a tastiera sottu à l'acqua assicura una pulizia completa di sperimentu, polvere è altri detriti.
- Libera Quandu aduprate stu metudu ùn richiede micca costi finanziari.
Inconvenienti:
- Cunsumante di tempu Per smassà, lavà è asciugate a tastiera piglia una lunga durata.
- U risicu di ruppi. Durante u smassamentu è l'assemblea di a tastiera, un utilizatore senza esperienza pò danneghja accidentalmente i so cumpunenti.
Conclusione
Ogni metudu datu in stu articulu hè bonu à a so manera. Dunque, s'ellu esiste u cascu di tastiera hè chjucu, si consiglia di aduprà un set di strumenta per pulizia o un pulitore di gelu Lizun. È s'è fate sistematicamente, allora si ricurrerà à misure più seriate ùn avemu da bisognu. Ma s'ellu ci hè u sfruttamentu seriu, allora bisogna pensà à cumprà un cilindru cù aria compressa. In casi estremi, pudete lavà a tastiera sottu à l'acqua.
A volte hè adatta per applicà parechji metodi à u tempu. Per esempiu, pudete pulì prima u tastieru cù un setu speciale, è poi soffli u airu da un cilindru. Oltre à sti metodi, ci hè ancu un metudu pulitore à ultrasuoni, ma hè effettuatu in servizii specializati, è, disgraziatamenti, ùn sarà micca pussibile implementà a so casa.