Rimuovi l'accartu in xrapi.dll


I router da l'azienda lettone Mikrotik occupanu un posto speciale in i prudutti di stu tipu. Ci hè una opinione chì questa tecnica hè destinata à i prufessiunali è solu un specialistu pò adeguà è u so uttene correttamente. È questu puntu di vista hà una basa. Ma cù u passu di u tempu, i prudutti Mikrotik sò in perfezzione, è u so software diventa sempre più accessibile da l'utente media à capisce. È a versatilità super-cunfidenzialità di sti dispositivi, cumunata à un preziu chjaruule, anu pruvucà sforzi per studià e so impostazioni adeguate à u risultatu ottenutu.

RouterOS - Sistema operativu di l'apparecchio Mikrotik

Una caratteristica distintiva di i router Mikrotik hè chì u so travagliu sia fattu sottu u controlu di micca solu u firmware banale, ma cù l'aiutu di un sistema operativu chjamatu RouterOS. Questu hè un sistema operativu adiutu creatu nantu à a piattaforma Linux. Hè ciò chì spaventa parechji utilizatori da Mikrotik, chì crede chì di dominà per elli hè qualcosa di assai pesanti. Ma d'altra parte, a presenza di un tale sistema operativu hà vantaggi innegabili:

  • Tutti i dispositivi Mikrotik sò configurati cun u listessu modu, chì utilizanu u stissu OS;
  • RouterOS permette di configurà u router molto finu è di l'adattà quant'è pussibile à e necessità di l'utente. Pudete personalizà guasi tuttu manualmente!
  • RouterOS pò esse installatu liberamente in un PC è cusì diventò un router full-featured cun una piena gamma di funzioni.

E possibilità chì u sistema operativu Mikrotik dette à l'utente sò assai stretti. Allora, u tempu passatu nantu à u so studiu ùn sarà micca in vanità.

Cunniscendu u router è i modi principali per configurà lu

A cunnessione di i router Mikrotik à u dispositiu da u quale a configurazione sarà fattu hè standard. U cavu da u fornitore deve esse cunnessu à u primu portu di u router, è chì, in qualunque altra portu, li connettenu à un computer o un laptop. L'installazione pò esse fatta via a Wi-Fi. U point d'accessu hè attivatu simultaneamente cù a marcia di u dispositivo è hè aperta. Sicuramente ci vola chì u computer deve esse situatu in u stessu spaziu di indirizzu cù u router o avè l'impostazioni di rete chì ottenenu automaticamente l'indirizzu IP è l'indirizzi di server DNS.

Avendu fattu queste manipolazioni semplici, avete bisognu di fà u seguitu:

  1. Lanciate u navigatore è in a so barra di indirizzu inserisci192.168.88.1
  2. In a finestra chì si apre, sceglite cume configurà u router cliccendu nantu à l'icona desiderata cù u mouse.

L'ultimu paragrafo impone spiegazioni più dettagliate. Comu pudete vede da u screenshot, u routeur Mikrotik pò esse configuratu in trè modi:

  • Winbox - Una utilità speciale per configurà i dispositivi Mikrotik. Dietro l'icona hè un link per scaricarlo. Quest'uternità pò esse scaricata da u situ di u fabbricante;
  • Webfig - tintura di u router in u navigatore. Questa caratteristica hà comparitu recentemente. L'interfaccia web Webfig hè assai simile à Winbox, ma i sviluppatori dichiaanu chì e so capacità sò più larghe;
  • Telnet - regolazione da a linea di cumannu. Stu metudu hè adattu per l'usini avanzati è ùn sarà discusso più in dettu in l'articolo.

Oghje, i sviluppatori si focalizanu nantu à l'interfaccia Webfig offerta à l'utente per difettu. Dunque, in versioni successive di RouterOS, a finestra di inizio pò sembà quellu:

E cum'è ùn ci hè micca una password in i stabilimenti di a fabbrica per chì accede in a interfaccia web di u router, a prima volta chì si cunnesse, l'utente può esse immediatamente reindiriziatu à a pagina di configurazione di Webfig. Tuttavia, a maiò parte di i sperti continuanu à travaglià cù Winbox è cunsideranu u modu più pratice per configurà i dispositivi Mikrotik. Allora, tutti l'altri esempi sò basati nantu à l'interfaccia di questu utilità.

Impostazione di i parametri di base di u router

U router Mikrotik hà un assai di regolazioni, ma per uttene a so funzioni di base, basta sapè i principali. Perciò, ùn teme micca di a abundanza di tabs, sezioni è parametri. In più spessu a so missione pò esse studiata in seguito. Ma prima ci vole à amparà à fà e impostazioni di u dispositiu di basa. Più nantu à questu dopu.

Cunnessione à u router cun Winbox

U utilità Winbox, chì hè usatu per configurà i dispositivi Mikrotik, hè un file EXE eseguibile. Ùn richiede installazione è hè pronta à travaglià subitu dopu u scaricamentu. Inizialmente, l'utile hè disignatu per travaglià in Windows, ma a pratica mostra chì funziona bè nantu à a piattaforma Linux da u Wine.

Dopo l'apertura di Winbox, a so finestra di avvio si apre. Dunque ci vole à intrà l'indirizzu IP di u router, login (standard -admin) è cliccate nantu à "Connect".

Se ùn pudete micca cunnessu per indirizzu IP, o ancu sconosciuta, ùn importa. Winbox dà l'utente cù a capacità di cunnesse à u router è l'indirizzu MAC. Per ciò chì avete bisognu:

  1. À u fondu di a finestra vai à la tabulazione "Vicini".
  2. U prugramma analizzerà e cunnessioni è truverete l'indirizzu MAC di u dispositivo Mikrotik cunnessu chì si pò spiegà sottu.
  3. Dopu à quessa, bisogna prima clicà nantu à u cù u mouse, è dopu, cum'è in u casu precedente, cliccate nantu à "Connect".

A cunnessione cù u router sarà fatta è l'utente puderà cuntinuà à a so configurazione diretta.

Configurazione rapida

Dopu avè inseritu i cunfigurazioni di u router cù l'aiutu di l'utilità Winbox, l'utente aprite a finestra di configurazione di Mikrotik standard. Hè inviatu à smarisce u lascialu immutatu. Se avete bisognu di configurà u router più in qualchì tempu - avete bisognu di lassà a cunfusione di a fabbrica invariata cliccando nantu à "OK".

Per andà à l'impostazioni rapidi, avete bisognu di fà duie semplici passi:

  1. In a colonna di sinistra di a finestra di utilità di Winbox vai à la tabulazione "Quick Set".
  2. In l'elencu di sìtule in a finestra chì si apre, selezziunate u mode di funziunamentu di u router. In u nostru casu, u più adattu "A casa" (Punto d'Accessu à a Casa).


A finestra Quick Set contiene tutte e impostazioni di basa di u router. Tutta a infurmazione in esse hè raggruppata per sezioni nantu à e impostazioni di Wi-Fi, Internet, rete locale è VPN. Considerà in più dettu.

Rete senza fili

E impostazioni senza filu si trovanu à a parte sinistra di a finestra Quick Set. E impostazioni chì sò dispunibule quì per edità sò u listessu cume configurazione di altri mudelli di router.

Quì l'usu deve:

  • Inserite u nome di a vostra rete;
  • Specifichi a frequenza di a rete o selezziunate a so determinazione automatica;
  • Selezziunu a modalità di trasmissione di u modulu senza filu;
  • Sceglite u vostru paese (opzionale);
  • Selezziunate u tipu di crittografia è setate una password per accede à a rete wireless. Generalmente sceglite WPA2, ma hè megliu per verificà tutti i tipi di caselli in casu chì i dispositivi in ​​rete ùn ne supportanu.

Quasi tutte le impostazioni sò fatte sceglie da a lista spuntata o casella di spuntà, dunque ùn hè micca bisognu d'invenzione di nunda.

L'internet

A configurazione di l'Internet hè situata in cima à destra di a finestra Quick Set. L'utente hè offritu 3 di e so opzioni, dipende da u tipu di cunnessione adupratu da u fornitore:

  1. DHCP. In a cunfigurazione di a fabbrica, hè presente per default, perciò nisunu bisognu di esse configuratu in più. A menu chì ùn avete bisognu di verificà l'indirizzu MAC, se u fornitore utilizza una ligatura ad elli.
  2. Indirizzu IP staticu. Quì avete a inserzione di i parametri ricevuti da u fornitore manualmente.
  3. PPPoE compound. Quì puderete ancu inserisce manualmente u vostru username è password, è vene cun nomu per a vostra cunnessione. Dopu, avete da cliccà nantu à "Reconnect", è se i parametri sò configurati currettamente, i parametri di a cunnessione stabilita saranu visualizzati in i campi sottu.

Comu pudete vede, ùn ci hè nunda di difficiule in cambià i parametri di a cunnessione Internet in u router Mikrotik.

Rete locale

Subitu sottu u settori di rete in a finestra Quick Set hè a configurazione di rete locale. Quì pudete cambià l'indirizzu IP di u router è configurà u servitore DHCP.

Perchè Internet sia pè u so travagliu bè, hè ancu necessariu abilità a traduzzione NAT, marcendu a casella rispettiva.

Altrimenti, cambia tutti i parametri in a finestra Quick Set, cliccate nantu à u bottinu "Applicà". A cunnessione cù u router sarà terminata. Rinviate u vostru computer, o semplicemente disconnu è poi accende nuvamente a cunnessione di rete. Tuttu deve guadagnà.

Impostazione di a parola di amministratore

Nelle impostazioni di fabbrica di i router Mikrotik ùn ci hè micca una password. Luntà in stu statu hè strettamente impossibile per ragioni di sicurezza. Dunque, dopu a fine di a cunfusione di basa di u dispositivo, hè necessariu definisce a password di amministratore. Per questo:

  1. In a colonna di sinistra di a finestra di utilità Winbox aprite la scheda "Sistema" è in u passu à a sottusezzione "Utenti".
  2. In a lista d'utenti chì aprirà, dopu cliccate per aprite e proprietà di l'utente. admin.
  3. Cliccate nantu à a cunfigurazione di u password d'utente "Password".
  4. Piazzà una password d'amministratore, cunfirma, è applica i cambiamenti, cliccendu nantu à "Applicà" è "OK".

Questu cumpleta l'impostazione di a password d'amministratore. Se hè necessariu, in a stessa sezione puderete aghjunghje altri utenti o gruppi di utenti cù diversi livelli di accessu à u router.

Impostazione manuale

Configurazione di u router Mikrotik in mode manuali richiede una certa quantità di cunniscenza è di pazienza da l'utente, chì duverà avè parechji parametri. Ma u vantaghju indiscutibile di stu metudu hè a capacità di configurà u router ind'u più bellu pussibule, tenendu in considerazione i so propri bisogni. Inoltre, l'effettu associatu di tali lavori sarà una espansione significativa di a cunniscenza di l'utenti in u campu di e tecnulugia di rete, chì ponu ancu esse attribuita à l'aspetti positivi.

Cancellà a configurazione di a fabbrica

Cancellà una configurazione tipica di router è u primu passu da chì principia a configurazione manuale. Avete basta à cliccà nantu à "Rimuete a configurazione" in a finestra chì si vede quandu si principia u dispositivo.

Se una tale finestra ùn compare micca - significa chì u router hà dighjà stato cunnessu prima. A listessa situazione hè quandu configurendu un dispositivu usatu configuratu per un'altra rete. In stu casu, a configurazione attuale deve esse eliminata di a siguente manera:

  1. In Winbox vai à a sezione "Sistema" e sceglite "Reset Configuration" da l'elencu à sdrai
  2. In a finestra chì si vede tick "Nessuna configurazione predefinita" è spingà u pulsante "Reset Configuration".

Dopu à quellu, u router riavanu e sarà prontu per una ulteriore configurazione. Hè raccomandatu di cambià immediatamente u nome di l'administratore è di definisce a password per ellu in a manera descritta in a sezione precedente.

Rinominà l'interfacce di rete

Un di l'inconvenienti di l'installazione di i routers Mikrotik hè cunsideratu da parechji nomi monotoni di i so porti. Si pò vede in a sezione. "Interfacce Winbox":

Per difettu, e funzioni di a porta WAN in dispositivi Mikrotik sò ether1. L'interfacce rimanenti sò porti LAN. Per ùn esse confusu cù una configurazione ulteriore, si pò rinominaru com'è più familiare per l'utellu. Questu hà bisognu:

  1. Fate un dopu cliccate nantu à u nome di a porta per aprite e so proprietà.
  2. In u campu "Nome" inserite u nome di porta desiderata è cliccate "OK".

I porti rimanenti ponu esse rinominati in a LAN o lasciati in scambiu. Se l'utente ùn hè micca irritatu da u nome predefinitu, ùn pudete micca cambià nunda. Questu prucedimentu ùn hà micca un impurtanza in u funziunamentu di u dispositiu è hè optional

Configurazione di l'Internet

A cunfigurazione di una cunnessione à a rete globale hà e so opzioni. Tuttu dipende da u tippu di cunnessione chì u prestatore utilizza. Fighjate sta in più dettallu.

DHCP

Stu tippu di ambienti hè u più faciule. Basta creà un novu client DHCP. Per questo:

  1. In a sezione "IP" andate à tab "Cliente DHCP".
  2. Crea un novu cliente cliccendu nantu à u plus in a finestra aperta. In più, nè deve esse cambiatu, ghjustu pressà "OK".
  • Parameter "Usate DER DER" significa chì u servitore DNS da u prestatore sarà adupratu.
  • Parameter Usate Peer NTP responsabile di aduprà a sincronizazione di tempu cù u fornitore.
  • Sensu "Sì" in u parametru "Add To Route Default" indica chì sta strada sarà aghjunta à a tavula di routing è avarà priorità sopra l'altri.

Connessione IP statica

In questo casu, u fornitore deve prima ottene tutti i parametri di cunnessione necessarii. Allora avete bisognu di fà u seguitu:

  1. Entrate in a sezione "IP" - "Adresses" è assignate l'indirizzu IP desideratu à u portu WAN.
  2. Vai à tab "Rotte" è aghjuntu una strada di difettu.
  3. Add indirizzu server DNS.

À quellu stabilimentu hè finitu.

Cunnessione chì richiede autorizazione

Se u fornitore utilizza una cunnessione PPPoE o L2TP, e impostazioni sò fatte in a sezione "PPP" Winbox. Turning to this section, vi deve fà i seguenti passi:

  1. Cliccando nantu à u più, selezziunate u tipu di cunnessione da u listinu in goccia (per esempio, PPPoE).
  2. In a finestra chì si apre, inserite u vostru propriu nome per a cunnessione creata (opzionale).
  3. Vai à tab "Dial Out" è inserite u login è a password ricevuta da u fornitore. I valori di i parametri rimasti sò dighjà descritti sopra.

Configurazione di e connessioni L2TP è PPTP seguitu u listessu scenariu. L'unica differenza hè chì a tab "Dial Out" Ci hè un campu addizionale "Connect To"induve avete bisognu à inserisce l'indirizzu di u servitore VPN.

Se u fornitore utilizza u cunnessione MAC

In sta situazione, l'indirizzu MAC di u portu WAN deve esse cambiatu à chjamatu da u fornitore. Per i dispositivi Mikrotik, questu pò esse fattu solu da a linea di cumannu. Questu hè fattu cum'è questo:

  1. In u Casu Winbox, selezziunate l'elemento menu "Nuu Terminal" è dopu aprite a console, cliccate "Enter".
  2. Inserite un comando in u terminal/ interface ethernet set WAN mac-address = 00: 00: 00: 00: 00: 00
  3. Vai à la sezione "Interfaces", aprite e pruprietà di l'interfaccia WAN è assicuratevi chì l'indirizzu MAC hà cambiatu.

Questu cumpleta a configurazione di Internet, ma i client di a rete domestica ùn puderanu micca aduprà ancu finché a rete locale ùn hè configurata.

Configurazione senza filu

Pudete configurà a vostra rete wireless in u router Mikrotik andendu in a sezione "Wireless". Come a sezione Interfacce, un elencu di interfacce senza fili hè visualizatu quì. wlan (dipende da u modellatore di router, ci pò esse unu o più di sti).

L'impostazione hè cum'è seguita:

  1. Crea un profilu di sicurezza per a cunnessione senza filu. Per fà quessa, andate in a tabulazione pertinente in a finestra di a tavola di l'interfaccia senza filu è cliccate nantu à u plus. In a finestra chì si apre, rimane d'entrà e password per Wi-Fi è di definisce i tippi necessarii di crittografia.
  2. Dopu cliccate dopu cliccate nantu à u nomu di l'interfaccia senza filu per aprite e so proprietà è quì in u tab "Wireless" aghjunghje diretta avvene.

I parametri indichi in u screenshot sò abbastanza per u funziunamentu normale di a rete wireless.

Rete locale

Dopu eliminà a cunfigurazione di fabbrica, i porti LAN è u modulo Wi-Fi di u router restanu cunfigurati. Per chì u trafficu accada tra i dui, avete bisognu di mischialli in un ponte. A successione di l'impostazioni hè cum'è seguita:

  1. Vai à la sezione "Ponte" è creà un novu ponte.
  2. Assignate un indirizzu IP à u ponte creatu.
  3. Assignate u ponte creatu à u serviziu DHCP in modo da pudere distribuire indirizzi à dispositivi in ​​rete. Hè megliu ad aduprà u wizard per stu scopu cliccendu nantu à u bottinu. "Impostazione DHCP" E selezziunate solu i parametri necessarii cliccendu nantu à "Prossimu"finchì a configurazione di u servitore hè completa.
  4. Aghjunghje interfacce di rete à u ponte. Per ciò chì avete bisognu di ritornu à a rùbbrica. "Ponte"andate à tab "Porti"è cliccendu nantu à u plus, aghjuntu i porti necessarii. Pudete puru sceglie "Tuttu" è aghjuntu tuttu una volta.

Questu completa a configurazione di LAN.

L'articulu tocca solu i punti di più basa di a messa in riservu di i router Mikrotik. A so capacità hè assai più grande. Ma sti primu passi ponu esse u punto di partenza da chì pudete inizià a tuffi in u mondu meraviglioso di reti informatiche.