Oghje, ogni sistema operativu ùn hè micca cunsideratu di pienu, se ùn hà micca una modalità multi-utente. Cusì hè Linux. In i primi tempi era solu trè bandiere principali chì controllavanu i diritti d'accessu di ogni utente specificu, questu hè a lettura, a scrittura è direttamente l'esecuzione. Tuttavia, dopu un pocu di ghjornu, i sviluppatori anu capitu chì stu scopu ùn era micca abbastanza è creatu gruppi speciali di utenti di stu sistema. Cù u so aiutu, parechje persone sò capaci di truvà l'occasione di aduprà a stessa risorsa.
Cume per aghjunghje utenti à i gruppi
Assolutamente qualsiasi utilizatore pò sceltu un gruppu primariu, chì sarà u gruppu principale è i gruppi di partenza, in chì puderà aghjunghje à a so volontà. Hè vale a spiegazione di sti dui cuncetti:
- U primu gruppu (primu) hè creatu subitu dopu a registrazione in u sistema operativo. Questu accade automaticamente. L'utente hà u dirittu di esse solu in un gruppu primariu, chì u nomu hè spessu attribuitu secondu u nomu di l'utente scrittu.
- I gruppi laterali sò opzionali è puderanu cambià durante u travagliu di u computer. Tuttavia, ùn si deve micca scurdà chì u numeru di gruppi di partite hè strettamente limitatu è ùn pò micca più di 32.
Ora vedemu cumu pudemu interagisce cù gruppi di utenti in distribuzioni Linux.
Metudu 1: Prugrammi cù un'interfaccia grafica
Purtroppu, ùn ci hè nisun prugramma di ultimatum chì hà a funzione di aghjunghje novu gruppi di utenti in distribuzioni Linux. A causa di stu, un prugramma diversu hè appliquatu à ogni cummerciu graficu individuale.
KUser per KDE
Per aghjunghje novu utenti à u gruppu in distribuzioni Linux cù u GUI di desktop di KDE, aduprate u prugrammu Kuser, chì pò esse installatu nant'à u computer scrivendu à "Terminal" comando:
sudo apt-get install kuser
è premendu a chjave Enter.
Sta applicazione hà una interfaccia primitivu chì hè pratice per travaglià. Per aghjunghje un utente à un gruppu, bisogna prima clicà dopu nantu à u so nome, è dopu, in a finestra chì si vede, andate in tab "Gruppi" e spinghjite micca chè quelli chì si vogliono aghjunghje à l'utente selezionatu
"Manager Utenti" per Gnome 3
Quandu u Gnome, allora chì gestisce i gruppi hè guasi uguale. Avete unicamente bisognu di stallà u prugramma pertinente, chì hè identicu à u precedente. Fighjate l'esempiu di a distribuzione CentOS.
Installà "Manager Utenti", ci vole à fà u cumandatu:
sudo yum installa system-config-users
Aprite a finestra di prugramma, videte:
Per un travagliu ulteriore, avete duie cliccà nantu à u nomu d'usu è fate riferimento à a scheda chjamata "Gruppi"apre in una nova finestra. In sta sezione, pudete sceglie i gruppi chì ti interessanu. Per fà quessa, selezziunate quelli chì vi piaci. Inoltre, pudete sceglie o cambia u gruppu principale:
"Utenti è Gruppi" per Unità
Cum'è si pò vede, l'usu di i prugrammi soprafirenti ùn hè diversu. Tuttavia, per a GUI Unity, chì hè usata in a distribuzione di Ubuntu è hè u sviluppu di i creatori, a gestione di gruppi di utenti hè leggermente diversa. Ma tutti in ordine.
Initialmente installà u prugramma necessariu. Questu hè fattu automaticamente, dopu avè eseghitu u seguitu comando in "Terminal":
sudo apt install install gnome-system-tools
In casu chì vulete aghjunghje o eliminà unu di i gruppi o l'usu esistenti, andate in u menu principale è cliccate nantu à u pulsante "Gestione di gruppu" (1). Dopu avè fattu sta, apparirà una finestra. "Opzioni di gruppo"induve pudete vede una lista di tutti i gruppi chì sò dispunibili in u sistema:
Usendu u pulsante "Pruprietà" (2) Pudete selezziunà facilamente u vostru gruppu preferitu è aghjunghje utenti à esse, solu sferenti.
Metudu 2: Terminal
L'esperti propone di usà un terminale per aghjunghje novu utenti in sistemi basati à Linux, cume stu metudu dà più opzioni. Per questo, usate u comandousermod
- vi permetterà di cambià i parametri à u vostru gustu. À mezu à altre cose, u vantaghju inerente di travaglià "Terminal" hè a so ultimatum - l'istruzzione hè cumunu per tutte e distribuzioni.
Sintassi
A sintassi di i comandi ùn hè micca complicata è include 3 aspetti:
sintaxis di usermod in opzioni
Opzioni
Avà consideremu solu le opzioni di basa di a squadra.usermod
chì permettenu di aghjunghje novu utenti à i gruppi. Eccu una lista di i:
- -g - ti permette di definisce un gruppu primariu in più per l'usu, ma un gruppu simu esse già, è tutti i file in u cartulare d'azzione saranu automaticamente trasferiti à stu gruppu.
- -G - gruppi spiciali supplementari;
- -a - permette di selezziunu un utente da u gruppu di opzioni -G è aghjunghje à altri gruppi in più selezionati senza rimpiazzà u valore attuale;
Benintesa, u numaru totale di opzioni hè di più, ma consideremu solu quelli chì pò esse necessarii per cumplettà u compitu.
Esempii
Ora turnemu à praticà è fà un esempiu aduprà u cumandatuusermod
. Per esempiu, avete bisognu di aghjunghje novu utenti à u gruppu. sudo linuxper chì sarà basta per eseguire u cumandatu chì seguitu in "Terminal":
sudo usermod -a-G user user
Hè assai impurtante notà u fattu chì se si esclusa l'opzione da a sintassi -a è lasciate solu -G, allora l'utile distrughjarà automaticamente tutti quelli gruppi chì avete creatu nanzu, è questu puderebbe purtà a conseguenze irreparabili.
Considerà un esempiu simplici. Avete cancellatu u vostru gruppu esistente ruotaaghjuntate un utilizatore in u gruppu discuin ogni casu, dopu à ciò avete bisognu di resettà a password, è ùn ne puderete più aduprà i diritti assignati prima.
Per verificà l'infurmazioni di l'utente, pudete aduprà u comando:
id user
Dopu tuttu u vostru fattu, puderete vede chì u gruppu di più hè statu aghjuntu, è tutti i gruppi precedenti esistenti sò rimasti in situ. In casu chì anu previstu di aghjunghje parechji gruppi nant'à u tempu, avete bisognu di separarli cù una virgula.
sudo usermod -a-G dischi, utente di vboxusers
Inizialmente, quandu crei, u gruppu principale di l'utente porta u so nomi, ma se vulete, pudete cambià u persunale ch'ellu vi piace, per esempio, Utenti:
sudo usermod -g user user
Allora vedite chì u nome di u gruppu principale hà cambiatu. Opzioni simili pò esse aduprati in u casu di aghjunghje novu utenti à u gruppu sudo linuxcù un comandu simplici useradd.
Conclusione
Di tuttu, si pò enfatizà chì ci sò molte opzioni per cume à aghjunghje un utente à u gruppu Linux, è ognunu hè bonu in a so manera. Per esempiu, se sì un utilizatore senza esperienza o se vulete fà cumunamentu rapidamente è facilmente a missione, allora a scelta migliore hè di aduprà programmi cù un'interfaccia grafica. Se avete decisu di fà cambiamenti maiò à i gruppi, allora per questi scopi dighjà aduprà "Terminal" cù a squadrausermod
.