Quandu si lavora cù matrici, à volte ci vole à traspurtale, cioè, in e parolle semplici, vi voltate. Benintesa, pudete interrompere i dati manualmente, ma Excel offre diversi modi per fà u più faciule è più veloce. Stacciamu li in dettaglio.
Processo di trasposizione
A trasposizione di una matrice hè u prucessu di cambià colonne è righe in lochi. In Excel, ci sò duie possibilità di trasposizione: cù a funzione TRANSPORT è aduprà l'inserzione di l'utile. Considerà ciascuna di sti opzioni in più dettu.
Metodo 1: OPERATORE DI TRASPORTU
Funzione TRANSPORT appartene à a categoria di operatori "Links è matrici". A peculiarità hè chì, cum'è l'altre funzioni chì travagliavanu cun array, u risultatu di l'uscimentu ùn hè micca u cuntenutu di a cella, ma una serie completa di dati. A sintassi di a funzione hè abbastanza semplici è simile:
= TRANSPORT (array)
Hè cusì, l'unicu argumentu di questu operatore hè a riferenza à a matrice, in u nostru casu a matrice da convertisce.
Vedemu chì questa funzione pò esse applicata cù l'esempiu cù una matrice vera.
- Selezziunate a cella piena nantu à u fogliu, pensemu fà a matrice trasformata in a cella superiore sinistra. Dopu, cliccate nantu à l'icona "Inserisci funzione"chì hè situatu vicinu à a barra di formula.
- Lancia Maestri di funzioni. Aprite una categoria in essa "Links è matrici" o "Lista alfabetica completa". Dopu avè trovu u nome "TRANSPORTU"fate a so selezione è cliccate nantu à u pulsante "OK".
- A finestra d'argomenza di e funzioni si principia. TRANSPORT. U solu argumentu di questu operatore currispondu à u campu "Array". In questu avete bisognu di entrà e coordinate di a matrice, chì devianu esse voltata. Per fà quessa, setate u cursore in u campu è, tenendu u bottinu sinu di u mouse, selezziunate l'intera gamma di a matrice nantu à u schede. Dopu chì l'indirizzu di a zona si vene in a finestra di argumenti, cliccate nantu à u bottinu "OK".
- Ma, cum'è si vede, in a cella, chì hè stata disignata per visualizà u risultatu, u valore incorrettu hè visualizatu cum'è un errore "#VALUE!". Quessa hè a causa di e peculiarità di u travagliu di l'operatori di array. Per correggere questu errore, selezziunate l'intervallo di celle in cui u numaru di righe deve esse uguale à u numeru di colonne di a matrice originale, è u numeru di colonne à u numaru di righe. Una tale partita hè assai impurtante per chì u risultu sia visualizatu in modo correttu. In listessu tempu, a cellula chì cuntene l'espressione "#VALUE!" Deve essa a cella superiore sinistra di u array sceltu, è ghjè da quì chì a procedura di selezzione deve cumincià, tenendu premutu u bottinu sinu di u mouse. Dopu avè fattu a selezzione, posiziona u cursore in a barra di formule subitu dopu a dichjarazione TRANSPORTchì deve vene in essa. Dopu à chì, per fà u calculu, ùn hè micca necessariamente cliccà nantu à u bottinu Enter, cum'è l'usu si cum'è in e formule di solitu, è digià una cumbinazione Ctrl + Shift + Enter.
- Dopu sti azzioni, a matrice hè visualizzata cume avemu bisognu, cioè, in forma trasposta. Ma ci hè un altru prublemu. U fattu hè chì avà a nova matrice hè un array liaghjatu da una formula chì ùn pò esse cambiata. Se provate à fà qualchì cambiamentu à u cuntenutu di a matrice, un sbagliu apparirà. Alcuni utilizatori sò cumplittamenti cuntentu cù stu situu, chì ùn anu micca da fà cambiamenti in l'array, mentri chì altri necessitanu una matrice cù a quale pudete travaglià pienu.
Per risolve u prublema, selezziunate tutta a gamma di traspusitu. Si movi à a tab "Casa" cliccate nantu à l'icona "Copia"chì hè situatu in a nastro in u gruppu "Appunti". Invece di l'azione specifica, hè pussibile dopu a selezzione di fà un set di tasti di scelta rapida standard per a copia. Ctrl + C.
- Poi, senza rimproverà a selezzione da u spaziu traspositu, cliccate nantu à u cù u cliccatu cun u dirittu In u menù contestuale in u gruppu "Opzioni d'inserzione" cliccate nantu à l'icona "Valuri", chì hà a forma di un'icona cù a maghjina di numeri.
Dopu sta hè a formula di matrice TRANSPORT serà eliminatu, è solu un valore aghjone restate in e cellule, cù cui pudete travaglià cum'è cù a matrice originale.
Lezione: Statu di assistente di Excel
Metudu 2: trasfurmà a matrice cù un inserimentu speciale
Inoltre, a matrice pò esse trasposta cù un unicu fattu di u menù contestuale, chjamatu "Incolla speciale".
- Selezziunate a matrice originale cù u cursore, tenendu u bottinu sinu di u mouse. Dopu, andate in tab "Casa", cliccate nantu à l'icona "Copia"ponu in u blocu di a configurazione "Appunti".
Invece, pudete fà lu diversamente. Selezziunà a zona, cliccate nantu à u cù u taschju dirittu di u mouse. Attiva u menu cuntestu in cui selezziunate l'elemento "Copia".
In alternativa à i dui opzioni di copiatura precedenti, pudete fà una selezzione di una combinazione di tasti caldi dopu avè selezionatu Ctrl + C.
- Selezziunu nantu à u schernu una cella scura, chì devia diventà l'elemento estremu superiore a sinistra di a matrice trasposta. Cliccate nantu à u cù u cliccate u mouse Dopu à ciò, u menù contestuale hè attivatu. In i noi fatti muvimentu nantu à l'oggetto "Incolla speciale". Un altru menu menu apparisce. Hà ancu una clausula chjamata "Inserti speciali ...". Cliccate nantu à sta. Pudete ancu, avè fattu una selezzione, inveci di chjamà u menu cuntestu, digià una combinazione nantu à a tastiera Ctrl + Alt + V.
- A finestra specifica speciale hè attivata. Ci hè parechje opzioni da scegliere, cume si pudete attaccà dati precedentemente copiati. In u nostru casu, avete bisognu di lascià quasi tutti i parametri di difettu. Solu vicinu à u parametru "Trasposta" dà marcatu. Dopu cliccate nantu à u bottinu. "OK"chì hè situatu in fondo à sta finestra.
- Dopu sti azzioni, a matrice di trasposizione sarà visualizata in a parte pre-selettata di u fogliu. A differenza di u metudu precedente, avemu dighjà ricivutu una matrice piena, chì pò esse cambiata, nant'à a fonte. Ùn ci vole micca nisunu finezza o trasformazione.
- Ma se vulete, se ùn avete bisognu di a matrice originale, pudete cancellarla. Per fà quessa, selezziunu cù u cursore, tenendu u bottinu sinu di u mouse. Dopu cliccate nantu à l'elemento selezionatu cù u bottinu di diritta. In u menu di cuntestu chì si apre dopu à stu, selezziunate l'elemento "Cancella cuntenutu".
Dopu sti azzioni, solu a matrice cunvertita resterà nantu à u strettu.
Per e stesse dui metudi discuveru sopra, hè pussibile traspupere in Excel nè matrici, ma dinò tabule in pienu. A pratica serà quasi identica.
Lezione: Cumu capisce una tavula in Excel
Allora, avemu scupiatu chì in Excel, a matrice pò esse trasposta, chì vole, cunvertita cambendu e colonne è righe in dui maneri. A prima opzione hè di aduprà a funzione TRANSPORTè u secondu hè strumenti di inserzione speciale. In larga parte, u risultatu finale, chì si pò ghjunghje cù i dui metodi, ùn hè micca diversu. Entrambi i metudi travaglianu in quasi tutte e situazioni Così quandu si sceglie una opzione di cunversione, e preferenze persunali di un utente particulare vene à a primura. Hè cusì chì, di questi metodi hè più pratice per voi personalmente, è aduprà quellu.