Calculu Matrix inversu in Microsoft Excel

Excel esegue una varietà di calcoli relativi à dati di matrice. U prucessu li prucifica cum'è una gamma di cellule, applicendu e formule di array Una di sti azzioni hè di truvà a matrice inversa. Amparemu chì hè l'algitimu di sta procedura.

Eseguendu calculi

U calculu di a matrice inversa in Excel hè pussibule solu sì a matrice primaria hè quadratica, chì hè u numaru di righe è colonne in essa u listessu. Inoltre, u so determinante ùn deve micca esse zero. Una funzione di matrice hè usata per u calculu. MOBR. Consideremu un calculu simile chì utilizu l'esempiu più simplici.

Calculu di u determinante

Prima di tutti, calculemu u determinante per capisce sì l'altru primariu hà una matrice inversa o micca. Stu valore hè calculatu aduprendu a funzione MEPRED.

  1. Selezziunu una cella piena nantu à u schede, induve i risultati di i calculi saranu visualizzati. Pressu u pulsante "Inserisci funzione"postu vicinu à a barra di formula.
  2. Iniziò Wizard di Funzione. In a lista di registrazioni chì rapprisenta, circate MOPREDselezziunate stu elementu è cliccate nantu à u bottinu "OK".
  3. A finestra d'argumentu si apre. Mette u cursore in u campu "Array". Selezziunu tutta a gamma di cellule in cui a matrice hè situata. Dopu chì a so indirizzu sia apparutu in u campu, cliccate nantu à u bottinu "OK".
  4. U prugramma calcula u determinante. Come si vede, per u nostru casu particulare hè uguale à-59, chì hè, ùn hè micca identicu à zero. Questu permette a dì chì sta matrice hà un inversu.

Calculu di a matrice inversa

Ora si pò procedà à u calculu direttu di a matrice inversa.

  1. Selezziunu a cella, chì deve esse a cella superiore sinistra di a matrice inversa. Andà à Wizard di Funzionecliccendu in l'icona à a sinistra di a barra di formula.
  2. In a lista chì si apre, selezziunate a funzione MOBR. Pressu u pulsante "OK".
  3. In u campu "Array"A finestra d'argumentazione di a funzione chì si apre, seleziona u cursore. Selezziunate l'intera gamma primaria. Dopu à l'apparenza di u so indirizzu in u campu, cliccate nantu à u bottinu "OK".
  4. Comu pudete vede, u valore apparse solu in una cella chì avia una formula. Ma ci hè bisognu di una funzione inversa cumpleta, cusì ci vole a copià a formula in altre cellule. Selezziunu u range equivalente in orizzontale è in verticale à u array di dati originali. Avemu premutu nantu à a chjave di funzione F2è dopu digità a combinazione Ctrl + Shift + Enter. Hè quest'ultima cumbinazione chì hè aduprata in a prucisione di l'array.
  5. Comu pudete vede, dopu sti azzioni, a matrice inversa hè calculata in e cellule scelte.

À questu calculu pò esse consideratu cumpletu.

Se calculate u determinante è a matrice inversa solu cun una penna è una carta, allora pudete pensà à stu calculu, se travaglivate nantu à un esempiu cumpletu, per un bellu tempu. Ma, cum'è si vede, in u prugramma Excel, sti calcoli sò eseguiti assai veloce, indipende a complessità di l'attività. Per una persona chì cunnosce l'algoritimu di tali calculi in sta applicazione, tuttu u calculu si riduce à azzioni puramente meccaniche.