U metudu di i quadrini minimi hè una procedura matematica per custruisce un'equazione lineare chì currispondi più stretta à un serie di du righe di numeri. U scopu di stu metanu hè di minimizà l'errore quadratu totale. Excel hà strumenti à aduprà stu metudu per i calcoli. Vedemu cumu si faci.
Usà u metudu in Excel
U metudu di i quadrini minimi (OLS) hè una descrizione matematica di a dependenza di una variabile à a seconda. Pò esse adupratu in prognosi.
Abbiate attivatu u cumandamentu di "Solution Finder"
Per aduprà OLS in Excel, avete bisognu di attivà u cumandamentu "Ricercà una soluzione"chì hè disattivatu per difettu.
- Vai à la tabulazione "File".
- Cliccate nantu à u nome di a sezione "Opzioni".
- In a finestra chì si apre, smetti di selezzione nantu à a sottusezzione Add-ons.
- In blocu "Gestione"chì hè situatu in a parte inferiore di a finestra, mette u switch in a posizione Add-ins di Excel (s'ella ci hè un altru valore) è premete u pulsante "Vai ...".
- Una piccola finestra si apre. Avemu messu un tick in essu nantu à u parametru "Truvà una soluzione". Pressu u pulsante "OK".
Funghje oghje Truvà una soluzione Excel hè attivatu, è i so strumenti apparenu nant'à u nastro.
Lezione: Ricercà una soluzione in Excel
Cundizioni di u prublema
Descrivemu l'usu di MNC cù un esempiu specificu. Avemu duie righe di numeri x è y, a so sequenza di cui hè presentata in l'immagine sottu.
A maiò parte di sta dependenza pò spiegà a funzione:
y = a + nx
In listessu tempu, hè cunnisciutu chì cù x = 0 y anche uguale 0. Dunque, quest'equazione pò esse descritta da a dependenza y = nx.
Avemu à truvà a somma minima di i quadrati di a differenza.
Soluzione
Procedemu à a descrizione di l'applicazione diretta di u metudu.
- A sinistra di u primu valore x mette u numeru 1. Questu hè u valore apprettu di u primu valore di u coefficiente. n.
- À a destra di a colonna y aghjunghje una colonna in più - nx. In a prima cellula di sta colonna, scrive a formula per a moltiplicazione di u coefficientu n in a prima cellula variabile x. In listessu tempu, facemu a riferenza à u campu cù u coefficiente assolutu, postu chì stu valore ùn cambierà. Cliccate nantu à u bottinu Enter.
- Per mezu di u marcatore di riempimento, copiate questu formula in l'intervallo di a tavula in a colonna sottu.
- In una cella separata, calculu a summa di e differenze di quadrati di valori. y è nx. Per fà quessa, cliccate nantu à u pulsante "Inserisci funzione".
- In u apertura "Maestru di Funzioni" circà per un record "SUMMKVRAZN". Selezziunu e cliccate nantu à u pulsante. "OK".
- A finestra d'argumentu si apre. In u campu "Array_x" entrate u intervallo di cellule di a colonna y. In u campu "Array_y" entrate u intervallo di cellule di a colonna nx. Per introdurà i valori, basta mettere u cursore in u campu è selezziunate u spaziu pertinente nantu à u fogliu. Dopu avè inseritu cliccate nantu à u pulsante "OK".
- Vai à la tabulazione "Dati". Nantu à a nastro in u blocu di l'utili "Analisi" preme u pulsante "Truvà una soluzione".
- A finestra di parametri di questu strumentu si apre. In u campu "Optimize Function Target" specificate l'indirizzu di a cella cù a formula "SUMMKVRAZN". In u parametru "Finu" Assicuratevi di cambià u lochjone à a posizione "Minimum". In u campu "Chjamata" specificemu l'indirizzu cù u valore di u coefficiente n. Pressu u pulsante "Truvà una soluzione".
- A soluzione hè affissata in a cellula di coefficienti. n. Stu valore hè u più chjornu di a funzione. Se u risultatu risponde à l'usu, cliccate nantu à u pulsante "OK" in a finestra aghjunta.
Come si vede, l'applicazione di u metru di i minori quadrati hè una prassi matimatica complicata. Avemu mostratu in azzione cù l'esempiu più simplici, è ci sò i casu assai più complicati. Tuttavia, Microsoft Toolkit Microsoft Excel hè statu dittatu per simplificà i calcoli fatti quant'è pussibile.