Ogni ghjornu, l'utente esegue à l'ordinatore un gran numeru di operazioni differenti cù i file, i servizii è i prugrammi. Certi anu da fà u listessu tippu di azzioni semplici chì ponenu manualmente una quantità significativa di tempu. Ma ùn vi scurdate chì avemu di u computer putente chì, cù u squadra guru, hè capace di fà tuttu da sola.
U modu primitivu di automatizà ogni azzione hè di creà un file cun'estensione .BAT, in comune chjamatu “lottu”. Questu hè un schedariu esecutivu assai simile chì esegue azzioni predefinite à l'iniziu, è dopu si chjude, aspittava per u prossimu lanciu (s'ellu hè riutilizabile). L'utente cù l'aiutu di cumandamenti speciali stabilisce a sequenza è u numeru di operazioni chì u lottu duveru cunsegnà dopu u lancia.
Cumu creà un "schedariu batch" in u sistema operativu Windows 7
Fate stu schedariu qualsiasi utilizatore nantu à u computer chì hà diritti sufficienti per creà è salvà i file. A dispense di fà un pocu più difficiule - L'esecuzione di u "file batch" devia esse permessa, cusì un unicu usuariu, è u sistema operativu cum'è u tuttu (a proibizione hè impurtata à volte per ragioni di sicurezza, perchè i file eseguibili ùn sò sempre creati per e cose bè).
Essere attenti! Ùn mai usare i .BAT i file scaricati da una risorsa sconosciuta o sospetta di u vostru computer, o aduprà un codice chì ùn avete micca sicuru à propositu quandu crei un file. I cartulari esecutori di stu tipu ponu cifrare, rinominà o cancellà i schedari, è formattà intere sezioni.
Metudu 1: Usa l'editor di testu riccu di Notepad ++.
U prugramma Notepad ++ hè un analogu di u Notepad standard in u sistema operativu Windows, chì supera assai in u numeru è sutile di cunfusioni.
- U schedariu pò esse creatu nantu à ogni discu o in un cartulare. Per esempiu, u desktop hè adupratu. In u spaziu libaru, cliccate nantu à u bottinu dirittu di u mouse, spostate u cursore nantu à a didicheria "Crea"in a casella di scorrimentu in u latu cliccate nantu à u bottinu sinu di u mouse "Documentu Text"
- Un file di testu apparirà nantu à u desktop, chì hè desiderabile chjamà perchè u risultu esse chjamatu u nostru file batch. Dopu chì u nome per esse sia definitu, cliccate nantu à u documentu cù u bottinu sinu di u mouse, è in u menù contestuale selezziunate l'element "Edit with Notepad ++". U schedariu chì ci hè statu creatu aprirà in u editor avanzatu.
- U rolu di codifica in cui u mandatu hè esecutu hè assai impurtante. A codifica predefinita hè ANSI, chì deve esse rimpiazzata cù OEM 866. Nell'intestu di u prugramma, cliccate nantu à u pulsante "Codifiche", cliccate nantu à u pulsante simile in u menù menu a tendi, allora selezziunate l'element "Cirillicu" è cliccate nantu à "OEM 866". Cume a cunfirmazione di u cambiamentu di a codifica, a voce corrispondente apparirà in a finestra in u dirittu inferiore.
- U còdice chì avete dighjà trovu in Internet o hà scrittu per esaminà una attività specifica, hè basta à copià è incolla in u documentu in sè. In l'esempiu di seguito, un comando elementare sarà adupratu:
shutdown.exe -r -t 00
Dopu avè principiatu stu file batch riavanu a computer. U comandu stessa significa un riav rilieghju, è u numeru 00 significa un ritardu di a so esecuzione in secondi (in stu casu, hè assente, cioè, u riavule serà eseguitu immediatamente).
- Quandu u comando hè scrittu in u campu, u mumentu più impurtante vene - a trasformazione di un documentu regulare cù u testu in un eseguibile. Per fà quessa, in a finestra di u Notepad ++ in alto à sinistra, selezziunate l'element "File"dopu cliccate nantu à Salva cum'è.
- Una finestra di l'Exploratore standard apparirà, chì ti permette di definisce dui parametri di basa per u salvamentu - a posizione è u nome di u file. Se avemu già decisu nantu à u locu (u desktop hè offertu per difettu), allora l'ultimu passu hè in u nome. Da u menù drop-down, selezziunu "Fichju batch".
A a parolla precedente specifiata senza spaziu si aghjunghje ".BAT", è vi uttenerete cum'è in a screenshot sottu.
- Dopu avè premutu u bottinu "OK" In a finestra precedente, un novu file apparirà nantu à u desktop, chì simule un rettangulu biancu cù dui marce.
Metudu 2: Usa l'editor di testu di u Notepad standard.
Hè in a regolazione elementare, chì hè abbastanza per creà u più sèmule "file batch". L'istruzione hè assolutamente simili à u metudu precedente, i prugrammi differenu solu leggermente in l'interfaccia.
- Solu nantu à u desktop, dopu cliccate per aprite un documentu di testu creatu in precedenza - si aprite in un editor standard.
- U cumandamentu chì avete usatu in precedenza, copia è incolla in u campu in livellu di l'editor.
- In a finestra d'editore in cima à sinistra, cliccate nantu à u bottinu. "File" - "Salvà cum'è ...". A finestra Explorer si aprirà, in cui hè necessariu specificà duvule à salvà u schedariu, naturalmente. Ùn ci hè nisuna manera di specificà l'estensione desiderata usando l'oggetto in u menu di menu a tendenza, dunque basta à aghjunghje à u nome ".BAT" senza quotazioni per fà u cumplicità di u screenshot sottu.
Tutti i redattori sò impurtanti in a creazione di lotti di lotti. Un notebook standard hè più adupratu per codici semplici chì aduprate semplici cumanduli à livellu. Per l'automazione più seria di i processi nantu à u computer, i file batch avanzati sò necessarii, chì sò facilmente creati da u editor di Notepad ++ avanzatu.
Hè raccomandatu di fà u file .BAT da un amministratore per evitare prublemi cù i livelli di accesso à certe operazioni o documenti. U numeru di parametri da setà dipende da a complessità è da u scopu di l'attività da automatizà.