I sistemi di raffreddamentu di schede video (aria) sò dotati di unu o più fanu chì furniscenu smiscia di u calore da u radiatore in cuntattu cù u chip graficu è à l'altri elementi di u bordu. Dopu un pocu di u tempu, l'efficienza di u scoprittu pò diminuire à causa di u sviluppu di una risorsa o per altre ragioni.
In questu articulu parlerà di ciò chì fattori pò purtà à un travagliu instabile è ancu una fermata cumpleta di i fans in a scheda video.
Ùn micca micca le fanu in a scheda video
A volte ùn hè micca faciule di vede chì unu o parechji "giri" anu smettutu di travaglià nant'à u sistema di raffredamentu di l'adattatore di grafica, postu chì tutti l'hardware di u computer sò in un casu chjusu. In questu casu, pudemu suspettà chì qualcosa sia sbagliatu solu quandu avemu un surriscaldamentu di a carta, accumpagnata da fallimenti di questu seconda.
Per di più: Rimuà u surghere di a scheda video
A chjave di u casu rivela chì quandu cliccate nantu à u bottu "Potenza", i ventilatori di u cooler di a scheda video ùn anu inizio. Pudete dinò simili à u primu avvicinamentu di u testu installatu. Esaminemu in più dettagliatu i motivi di stu cumpurtamentu di u sistema di raffreddamentu.
I motivi per fermà i fan
A maiò più moderna carte di video cuntrunenu di modu indipendente a velocità di rotazione di i fan (Pwm), cioè, si principianu à stendene solu quandu una certa temperatura hè ghjunta nantu à u chip. Prima di ghjudizà un malfunzionamentu, hè necessariu verificare u funziunamentu di u sistema di raffreddamento in carica è, se u cooler ùn accende (nè solu o unu di i "giri") à a temperatura da 60 - 65 gradi, avemu un fallimentu meccanicu o elettronicu.
- U difettu meccanicu in più s'abbaia cum'è una cosa: u lubrificante si secca in u rolu. Questu pò fà chì u ventilatore cuminciate solu à piena (a più alta tensione trasmessa da u PWM), o rifiuta di travaglià à tutti. Eliminà tempuaramente u prublema sì rimpiazzendu u fluidu lubrificante.
- Prima ci vole à sguassà u frigoriferi da a scheda video da ghjustu sferite viti nantu à u spaziu.
- Poi separate l'unità cù i fan da u radiatore.
- Avvicinà a vite è smirghje u ventilatore.
- Rimuova l'etichetta da u schiena.
- I fan vennu cù o senza mantenimentu. In u primu casu, sottu à l'etichetta truvamu un tappu di protezzione fatta di gomma o plastica, chì basta à smarrà, è in u secondu avete da fà un foru per a lubrificazione tu.
- Chì in u nostru casu ùn ci sò micca spine, uteremu qualche strumentu improvisatu è fà un picculu foru chiaramente in u centru.
- Dopu, avete bisognu di sbarazzallu di u vechju grasso, lavendu u portu cun l'alcool o a benzina (pulita, chjamata "galosh"). Questu pò esse fattu cù una siringa. Durante u rossu hè necessariu distribuisce u liquidu muvendu u fondu di u ventilatore nantu à e per. Dopu à sta azzione, u ventilatore deve esse asciugatu.
Hè strettamente micca raccomandata aduprà solventi (acetone, spiritu biancu è altri), chì ponu scioglià a plastica.
- U passu chì cioè hè di fà riempe u grasso in u rigalu. Una siringa cumuna cunsegnata di oliu di silicone assicura dinò à u scopu. Stu lubrificante hè u più efficace è sicuru per a plastica. Sì ùn ci hè nisunu oliu, allora pudete aduprà un altru; l'oliu hè adinu per macchine per cucitu o peru per parrucchi.
U lubrificante deve esse distribuitu in u paliu in u stessu muvimentu in frusta. Ùn prublemu troppu, abbastanza per duie o trè gocce. Dopu a manutenzione di u assemblea di ventilatore hè effettuata in l'ordine inversu. S'ellu ùn puderia micca risolve u prublema, allora forse l'usu hè andatu à u stadiu chì ùn anu micca effettivi misure.
- L'errore di i componenti elettronichi porta à u fallimentu cumunu di u ventilatore. A riparazione di tali prudutti hè estremamente senza vantaggiu, hè più costu d'acquistà un novu frigobar. Sì ùn ci hè altra manera di scansione, allora pudete provà à rinnimà l'elettronica in casa, ma quessa impiega attrezzature è capacità.
Quandu riparate i fan in u sistema di raffreddamentu di una scheda video, hè impurtante chì si ricordi chì questu pò purtà solu à un miglioramentu temporaneu di e prestazioni. Queste ghiaccii devono esse rimpiazzate cù altre novissime à tempu hè pussibule, sia solu sia in un centru di serviziu.
I malfunzionamenti in l'unità di rinfrescamentu pò cunduce à prublemi più seri, finu à u "rigghju" di u chip graficu in casu di surriscaldamentu, cunsulta dunque attentamente a temperatura di a scheda video è cunsulta regolarmente i ventilatori per funziunà. A prima chjama à l'azione deve esse aumentata u rumore da l'unità di sistema, parlendu di u sviluppu di una risorsa o di un lubrificante seccu.