Scegli un cooler per u processore

Per rinfrescà u processore, hè necessariu un cooler, chì i parametri di u dipende da quantu hè bonu è e sì u CPU ùn averà micca troppu. Per fà a scelta curretta, avete bisognu di cunnosce e dimensioni è e caratteristiche di u socket, u processore è a scheda madre. In cuntrariu, u sistema di raffreddamentu pò esse installatu in furia è / o dà una scheda madre.

A cerca di prima

Se anu custruendu un computer da u zuccheru, allora dunque pensate à ciò chì hè megliu - cumprate una maiolica separata o un processore in casella, cioè. processore cù sistema di raffreddamentu integratu. L'acquistu di un processore cù un frigorifero incassu hè più beneficu perchè u sistema di rinfrescamentu hè già cumplittamente compatibile cù stu mudellu è quest'attrezzi dispunibendu menu quantu à cumprendu a CPU è u radiatore separatamente.

Ma à u listessu tempu, stu prughjettu pruduce troppu rumuri, è quandu hà fattu overclocku u processore, u sistema ùn pò travaglia à a carica. E a rimpiazzà a scatula più fresca cù una separata sarà o impossibile, o avete bisognu di portà u computer in un serviziu speciale, cume cambiamenti in casa in stu casu ùn hè micca raccomandata. Perciò, se raccoglie un computer di ghjocu è / o pensa à l'overclock u processore, allora cumprate un prucessori separatu è un sistema di raffreddamentu.

Quandu sceglite un frigoriferi, avete bisognu di fà attente à dui parametri di u processore è a scheda madre - socket è dissipazione di calore (TDP). U socket hè un connettore speciale nant'à a scheda madre induve a CPU è u cooler sò montati. Quandu sceglite un sistema di raffreddamentu, duverete guardà quale cavallu sia più adupratu (di solitu, i fabricanti stessi scrivenu zoccoli raccomandati). U TDP di un processore hè un indicatore di u calore generatu da i core di CPU, chì hè misuratu in watts. Stu indicatore, di regula, hè indicatu da u fabbricante di a CPU, è i pruduttori di cooler scrivenu per quale carica un mudellu particulare hè disignatu per.

Caratteristiche principali

Prima di tutti, fighjate a lista di sockets cu cui stu mudellu hè compatibile. I pruduttori specificanu sempre una lista di socket adatti, da allora Questu hè u puntu più impurtante à a scelta di un sistema di raffreddamentu. Se provate à installà un dissipatore di calore nantu à un socket chì ùn hè micca specificatu da u fabbricante in i specifiche, allora pudete rompere u frigoriferi è / o u socket.

A generazione massima di calore di u travagliu hè unu di i parametri principali in a sceglie un frigoriferi per un prucessore già acquistatu. Hè veru, TDP ùn hè micca sempre indicatu in e caratteristiche di u cooler. E piccule differenze trà u TDP di travagliu di u sistema di raffreddamentu è di a CPU sò permissibili (per esempio, u TDP hà una CPU 88W è 85W per un radiatore). Ma cù i grandi differenze, u processore hà da suppurtà troppu è diventa inutilizabile. Tuttavia, se u TDP di u radiatore hè assai più di u TDP di u processore, allora hè ancu bonu, perchè a capacità di u cooler basterà cun surplus per fà u so impiegu.

Se u fabbricante ùn specifici micca u TDP di u cooler, allora pudete truvà u scaricatu di a richiesta online, ma sta regola s'applica solu à i mudelli popolari.

Caratteristiche di u design

A cuncezzione di i coolers varieghja assai in u tipu di u tippu di radiariu è a presenza / assenza di tubi speciali di calore. Ci hè ancu differenze in u materiale da chì i pale di ventilatore è u radiatore stessi sò fatti. Fondamentalmente, u materiale primu hè plastica, ma ci sò dinò mudelli cun lame di alluminiu è di metallo.

A scelta più prughjetta è un sistema di raffreddamentu cù un radiatore di alluminiu, senza tubi cuccirugatori di rame. Tali mudelli differiscenu di dimensioni chjuvute è di prezzu bassi, ma sò adattati à u puntu più per processori più o menu produttivi o per processori chì sò prugramati à esse overclockati in futuru. Spessu inclusa cù CPU. Notevule hè a differenza in a forma di i radiatori - per e CPU AMD, i radiatori sò quadrati, è per Intel rotonda.

I maiò cun radiatori da piastre prefabbricate sò guasu passati, ma sò ancu venduti. U so design hè un radiariu cù una combinazione di allumini è pannelli di rame. Sò molto più chjuvi cà i so omi cun pipa di calore, mentre a qualità di raffreddamentu ùn hè micca assai inferiore. Ma per via di u fattu chì sti mudelli sò obsoleti, hè assai difficiule di sceglie una presa adatta per elli. In generale, sti radiatori ùn anu micca più diffarenze significative da i contrapiani alluminiu.

Un radiatore metallicu orizzontale cù tubi di rame per a dissipazione di calore hè un tippu di sistema di raffreddamentu micca ma moderno è efficace. U svantaggiu principale di i disegni, quandu i tubi di rame sò forniti, hè a larghezza, chì ùn permette micca di stallà un tali design in una unità di sistema chjucuu è / o in una scheda madre à bonu basta, da allora Puderà ruppe sottu à u so pesu. Inoltre, tuttu u calore hè toltu da i tubi in direzione di a scheda madre, chì, se l'unità di sistema hà poca ventilazione, riduce l'efficienza di i tubi per nunda.

Ci hè più tippi costosi di radiatori cù i tubi di rame, chì sò installati in una posizione verticale, anzianu orizzontale, chì permette di esse montati in una unità di sistema chjucu. Inoltre, u calore da i tubuli aumenta, micca versu a scheda madre. I coolers cù caldi di tubi di rame sò impurtanti per processori putenti è costosi, ma anu esigenze più alti per e prese in quantità a so taglia.

L'efficacia di i coolers cù i tubuli di rame dipende da u numeru di quest'ultima. Per i processori di u segmentu mediu, chì u so TDP hè 80-100 watts, i mudelli cù 3-4 tubi di rame sò perfetti. Per i processori 110-180 W più putenti, mudelli cù 6 tubi sò dighjà necessarii. In e caratteristiche di u radiatore raramente scrivenu u numeru di tubi, ma ponu esse identificatu facilmente da a foto.

Hè impurtante à fà attenti à a basa di u cooler. I mudelli Base-through sò più chjuvuli, ma polvere chì hè difficiule di pulisce hè ben piazzatu assai in i connettori di u radiator. Ci sò dinò mudelli à bon marché cù una basa solida, chì sò più preferibili, ancu s'ellu cunsulta un pocu più. Hè ancu megliu per sceglie un cooler, induve in più di a basa solida ci hè un inserti di rame speciale, da Aumenta assai l'efficienza di radiatori low-cost.

In u segmentu costu, i radiatori cù una basa di rame o un cuntattu direttu cù a superficie di u processore sò aduprati. L'efficacia di entrambi hè in tuttu identicu, ma a seconda opzione hè menu globale è più costu.
Inoltre, quandu si sceglie un radiariu, attenti sempre attenta à u pesu è e dimensioni di a struttura. Per esempiu, una torretta tipografica cun tubi di rame chì va in direzzione ha una altezza di 160 mm, chì mette a pusizione nantu à una unità di sistema chjucuu è / o una piccula scheda madre problematica. U pesu normali di u frigoriferi deve esse di circa 400-500 g per i computer di produttività media è di 500-1000 g per i giochi di ghjocu è macchina professionale.

Caratteristiche di a fan

A prima cosa da fendesi attenta à a dimensione di u fan, perchè u livellu di rumu, a facilità di rimpiazzamentu è a qualità di u travagliu dipende da elli. Ci sò trè categorie di dimensioni standard:

  • 80 × 80 mm. Quessi mudelli sò assai economici è facili da rimpiazzà. Nisunu prublemi hè montatu ancu in piccole dispense. Di solitu vene cù i coolers più chè. Pruducenu assai rumuri è ùn sò micca capaci di affrontà cù u raffreddamentu di processori putenti;
  • 92 × 92 mm hè dighjà una misura di fan standard per una mai fresca media. Ùn sò micca facili da installà, chì producenu micca rumure è pudereghjanu cun a rigalu di i processori di a categoria media di prezzi, ma sò più costosi;
  • 120 × 120 mm - i fan di sta taglia si trovanu in macchine professionali o di ghjocu. Forniscenu raffreddamentu di alta qualità, ùn producenu micca troppu rumore, hè faciule per elli di truvà una sostituzione in casu di ruptura. Ma à u listessu tempu, u prezzu di u cooler, chì hè equipagatu cù tale ventilatore hè assai più altu. Se un fan di tali dimensioni hè acquistatu separatamente, allora ci ponu qualchì difficoltà cù a so installazione nantu à u radiariu.

Utenti di 140 × 140 mm è più grandi si trovanu dinò, ma questu hè ancu per e macchine di ghjocu TOP, chì è un prucessore assai impurtante. Tali amatori sò difficiuli da truvà nantu à u mercatu, è u so prezzu ùn sarà micca dimucraticu.

Prestu attenzione particulare à i tipi di cuscinetti, cum'è u livellu di rumu dipende da elli. Ci hè trè di elli:

  • Cuscinetti à manica hè u più economicu è u più inaffidabile. U cooler, chì hà un tale urigine in u so design, produce un rumu addizionale troppu;
  • Cuscionu di Ballu - cuscinetti di sfere più fiduciali, costa di più, ma ancu ùn avè micca un livello di rumu;
  • Hydro Bearing hè una combinazione di affidabilità è qualità. Hà un cuncepimentu hidrodinamicu, face quasi nessun rumu, ma hè costuu.

S'è vo ùn avete micca bisognu di una chjula di rumuri, allora anzi attenzione à u numeru di rivoluzioni per minutu. 2000-4000 rivoluzioni per minu facenu sì u rumu di u sistema di raffreddamentu distinguibile. Per ùn sentite micca u travagliu di l'ordinatore, hè raccomandatu di fà attenti à i modelli cù una velocità di circa 800-1500 per minutu. Ma nta u stissu tempu, anu fattu chì, sì u ventu hè chjucu, allora a velocità deve spessu trà 3000-4000 per ogni menzu per chì u frigoriù sia capace di fà u so scopu. A grandezza hè a grandezza di i fan, u micca hè di fà i rivoluzioni per minutu per u raffreddamentu normale di u processore.

Fighjà attenu u numeru di fan in u design. In versioni di bilanciu hè adupratu solu un fan, è in u più chju ci sò duie o ancu trè. In questu casu, a velocità di rotazione è a produzione di rumu pò esse assai bassu, ma ùn ci sarà più prublemi cù a qualità di u raffreddamentu di u processore.

Certi raffreddanti ponu adeguà a velocità di rotazione di i ventilatori automaticamente, basatu annantu à a carica attuale nantu à i core di CPU. Se sceglite un tale sistema di raffreddimentu, allora scopre se a vostra scheda madre supporta u cuntrollu di velocità da un regolatore speciale. Fate attenzione à a presenza di connettori DC è PWM in a scheda madre. U connettore desideratu dipende da u tipu di cunnessione - 3-pin o 4-pin. I pruduttori di frigoriferi indichi in e specifiche di u connettore à traversu chì duverà a cunnessione à a scheda madre.

E caratteristiche di u cooler scrivinu dinò u articulu "Flusu d'aria", chì hè misuratu in CFM (piedi cubi per minutu). A più alta sta figura, u più efficacemente u cooler faci u so travagliu, ma più u più elevatu u livello di rumore generatu. In fattu, st'indicatore hè guasgiu cum'è u numaru di rivoluzioni.

Monte di scheda madre

I cooler di piccole è di medie dimensioni sò principalmente attaccate cù i clip speciali o piccole viti, evitendu cusì numerosi prublemi. In più, inseme istruzioni dettagliate sò attaccate, induve hè scrittu cumu per riparà è ciò chì viti da aduprà per questo.

Sò più difficiule di trattà cù mudelli chì necessitanu una maghjina accumulata, perchè in questu casu, a culla madre è u caspu di l'ordinatore deve avè e dimensioni necessarie per stallà un piedistallu o una cornice speciale in u sù posteru di a scheda madre. In questu sicondu casu, u caspu di l'ordinatore ùn hà micca solu spaziu di libertà, ma dinò un apice o una finestra specifica, chì vi permette di installà un maiò friscu senza prublemi.

In un casu di un grande sistema di rinfrescamentu, allora cù ciò chì è cume vi installate, dipende da u socket. Nantu à a maggior parte di i casi, questi saranu serramenti speciali.

Prima di installà u frescheru, u processore duverà esse lubrificatu cù una pasta termica per anticipu. S'ellu hà dighjà un stratu di pasta, allora quillu scurdate cù un bastoncellu di cotone o discu inzuppatu di alcool è applica un novu stratu di pasta termica. Alcuni pruduttori di cooler mettenu u termopasu cumunu cun una chjuvraia. S'ellu ci hè una pasta, allora applicate, se ùn, allora cumpratete sè. Ùn hè micca bisognu di risparmi nantu à stu puntu, megliu à cumprà un tubu di pasta termica di alta qualità, chì avarà ancu un spazzolu speciale per l'applicazione. Un grasso termicu prutestu dura di più è prevede un megliu raffreddamentu di u processore.

Lezione: Applica a grassa termica à u processore

Lista di i fabbricanti popolari

E cumpagnie chì seguite vanu più di popolarità in i mercati russo è internaziunali:

  • Noctua hè una cumpagnia austriaca chì fabbrica sistemi d'aria per rinfrescà i componenti di i computer, chì vene da impianti di server massivi à dispositivi persunali. I prudutti di stu pruduttori si distinguenu per l'altru efficienza è u rumu bassu, ma sò costosi. A cumpagnia dà 72 mesi di garanzia per tutti i so prudutti;
  • Scythe hè l'equivalente giapponese di Noctua. L'unica differenza da u concurrente austriaco hè un prezzu leggermente inferiore per i prudutti è a mancanza di una garanzia di 72 mesi. U periodu media di a garanzia varieghja da 12-36 mesi;
  • Thermalright hè un pruduttori taiwanesi di sistemi di raffredamentu. Ùn si specializza micca in i segmenti di prezzi più alti. Tuttavia, i prudutti di stu pruduttori sò più popolari in Russia è in CIS, cum'è u prezzu hè inferiore, è a qualità ùn hè micca peggiore di quellu di i dui pruduttori precedenti;
  • Cooler Master è Thermaltake sò dui fabricanti taiwanesi chì sò specializzati in a fabbricazione di i vari cumpi d'ordinatore. Quessi sò in gran parte sistemi di raffreddamentu è fonti di energia. I prudutti di sti cumpagnie anu un pruduttu bilanciu di qualità / prezzo. A maiò parte di i componenti prudutti appartenenu à a categoria media di prezzi;
  • Zalman - Cumpagnatore coreanu di sistemi di raffreddamentu, chì si basa annantu à u silenziu di i so prudutti, perchè l'efficienza di u raffreddamentu softe di pocu. I prudutti di sta impresa sò ideali per i processori di raffreddamentu di capacità media;
  • DeepCool hè un pruduttore cinese di componenti di computer low-cost, cum'è casi, alimentatori, coolers, piccoli accessori. A causa di u economicu, a qualità pò esse soffre. A cumpagnia produce un cooler per processori putenti è debuli à bassi prezzi;
  • GlacialTech - pruduce alcuni di i coolers più chjuvuli, tuttavia, i so prudutti sò di bassa qualità è adatti solu per processori di bassa putenza.

Inoltre, quandu si acquista un frigoriferi, ùn vi scurdate di verificà a dispunibilità di a garanzia. U periodu minimale di garanzia hà da avè almeno 12 mesi da a data d'acquisto. Cunniscendu tutte e funzioni di e caratteristiche di i coolers per un computer, ùn sarete micca difficiule di fà a scelta curretta.