U principiu di u funziunamentu di un prucessore computeru modernu

U processore centralizante hè l'elementu principale è u più impurtante di u sistema. Grazie à lui, sò fatti tutte e attività fatte per u trasferimentu di dati, l'esecuzione di i cumandi, e operazioni logiche è aritmetiche. A maiò parte di l'utente cunnosce ciò chì hè una CPU, ma ùn capiscenu micca cumu funziunà. In questu articulu, pruvaremu spiegà simpliciamente è chiaramente cumu a CPU in u computer funziona è per ciò chì.

Cumu un processore di computer

Prima di smuntà i principii di basa di a CPU, hè desiderabile cunniscialu cù i so componenti, perchè ùn hè micca solu una piastra rettangulari muntata à a scheda madre, hè un dispositivu cumpletu, furmatu da molti elementi. Pudete leggere più nantu à u dispositiu CPU in u nostru articulu, è oghje avemu calatu in u sughjettu principale di l'articolo.

Leggi ancu: U dispositariu hè un prucessore computer modernu

Operazioni effettuate

Una operazione hè una o più azzioni chì sò processate è eseguite da dispositivi di computer, cum'è u processore. L'operazioni sò divise in parechje classi:

  1. Input and Output. Parechji dispositivi esterni, cum'è una tastiera è un mouse, sò necessariamente cunnessi à u computer. Sò dirette cunnessi cù u processore è una operazione separata hè attribuita à elli. Essa esegue u trasferimentu di dati trà a CPU è i dispositivi periferichi, è duvece ancu certe azzioni à scrive di informazioni in a memoria o à uttene à l'apparecchiatura esterna.
  2. Operazioni di u sistema sò responsabili di fermà u funziunamentu di u lugiziale, d'organizà l'elaborazione di i dati, è dinò sò responsabili di u funziunamentu stabilu di u sistema PC.
  3. Scrivere è caricare operazioni. U trasferimentu di dati trà u processore è a memoria hè effettuatu cù l'operazioni di paccheri. A velocità hè fornita da una registrazione simultanea o da un missaghju di gruppi di cumandamenti o di dati.
  4. Aritmetica logica. Stu tippu di operazione calcula i valori di funzioni, hè responsabile per l'elaborazione di numeri, convertendu in vari sistemi di calculu.
  5. Transizioni. Grazie à e transizioni, a velocità di u sistema aumenta significativamente, chì permettenu di trasferisce u cuntrollu à qualunque squadra di prugrammi, determinendu indipendente e condizioni di transizione più adatti.

Tutte e operazioni vanno in u travagliu simultaneu, postu chì, durante l'attività di u sistema, parechji prugrammi sò lanciati immediatamente. Questu hè fattu per l'alternanza di l'elaborazione di dati da u processore, chì vi permette di primà operazioni è esegue in paralelu.

Esecuzione di cumandamenti

L'elaborazione di u comando hè divisu in dui parti - operative è operandu. U cumpunente operativu mostra l'interu sistema ciò chì avia da fà u momentu, è u operandu face u listessu, solu separatamente cù u processore. I cumandi sò fatti da u nucleo, è l'azzioni si feranu in modo sequenziale. Prima, si faci a generazione, dopu a decifriatura, l'esecuzione di u cumandatu stessu a richiesta di memoria è u risparmiu di u risultatu finitu.

Grazie à l'usu di a memoria cache, l'esecuzione di cume hè più veloce, cume ùn ci hè micca bisognu di accede sempre a RAM, è i dati sò conservati à certi livelli. Ogni livello di memoria cache differisce in quantità di dati è di carica è di velocità di scrittura, chì influenza a velocità di i sistemi.

Interazioni di memoria

U ROM (Persistent Storage Device) pò conservà solu l'infurmabilità immutable di per sè, ma a RAM (Random Access Memory) hè usata per conservà u codice di u prugramma, dati intermedii. U processore interagisce cù sti dui tipi di memoria, dumandendu è trasmette l'infurmazioni. L'interazione accade cù l'usu di dispositivi esterni cunnessi, autobus d'indirizzu, cuntrollu è vari controller. Schematicamente, tutti i prucessi sò illustrati in a figura sottu.

Se capite l'importanza di RAM è ROM, allora puderia fà senza u primu se u dispositivo di conservazione permanente hà avutu assai più memoria, chì di momentu hè praticamente impossibile da implementà. Senza u ROM, u sistema ùn puderà più travaglià, ancu ùn principia micca, cume l'apparecchimentu hè prima testatu cù cume di BIOS.

Vede ancu:
Cume sceglite a RAM per u vostru computer
Decoding BIOS

Operazione CPU

L'uttrumenti standard di Windows ti permettenu di tracciare a carica nantu à u processore, di vede tutte e attività è i prucessi eseguiti. Questu hè fattu cù Task Managerchì hè causatu da hotkeys Ctrl + Shift + Esc.

In a sezione "Prestazione" visualizza a cronologia di a carica nantu à a CPU, u numaru di filamenti è di processi eseguibili. In più, a memoria di u nucleo non pagata è scaricatu hè mostra. In a finestra "Monitor di risorse" Ci hè più infurmazione dettagliata nantu à ogni prucessu, i servizii di travagliu è i moduli relativi sò visualizzati.

Oghje avemu riesaminatu u principiu di funziunamentu di un prucessore computer modernu in dettu è in dettaglio. Sappi cun operazioni è squadre, l'importanza di ogni elementu in a cumpusizione di a CPU. Speremu chì questa informazione ti sia utili è avete amparatu qualcosa di novu.

Vede ancu: A scelta di un processore per u computer