Stima in Microsoft Excel

Una di e attività tipiche matematiche hè di custruisce un grafico di dipendenza. Si mostra a dependenza di a funzione nantu à u cambiamentu di l'argumentu. A carta, fà sta procedura ùn hè micca sempre faciule. Ma l'utili Excel, se ben curati, ti permettenu di cumprà stu travagliu accuratamente è relativamente rapidamente. Scopri cumu si pò fà questu cù vari dati fonte.

Pruduzione di creazione di u pianu

A dipindenza di una funzione nantu à un argumentu hè una tipulenza di dependenza algebrica. Più spessu, l'argumentu è u valore di una funzione sò di solitu visualizzati cù i simbuli: "x" è "y", rispettivamente. Spessu avete bisognu di fà una mostra grafica di a dependenza di l'argumentu è di a funzione, chì sò scritte in una tavula, o presentate cum'è parte di una formula. Analizemu esempi specifici di custruendu un tale graficu (u diagramma) sottu varie condizioni specificate.

Metudu 1: Crea un grafico di dipendenza basatu nantu à i dati di tavula

Prima di tuttu, guardiamu cumu creà un graficu di dipendenza basatu nantu à e dati precedentemente entrati in un array di tabelle. Usate a tavula di a dependenza di a distanza percorsa (y) da u tempu (x).

  1. Selezziunu a tavula è andate à la tabulazione "Inserisci". Cliccate nantu à u bottinu "Pianu"chì hà una localizazione in u gruppu "Grafici" nant'à u tape. A selezzione di diversi tipi di grafici apre. Per i nostri scopi, noi scelemu u più simplici. Hè u primu postu in a lista. Avemu applausi.
  2. U prugramma produce un grafico. Ma, cum'è si pò vede, duie linee sò esposte nantu à a zona di custruzzioni, mentre chì ci hè bisognu di una sola: a dependenza di u tempu di u parcorsu. Allora selezziunate a linea blu nantu à u cliccatu nantu à u bottinu sinu di u mouse"Tempu"), perchè ùn risponde micca à a missione, è cliccate nantu à a chjave Elimà.
  3. A linea evidenziata sarà eliminata.

Ùn hè micca cusì chì a custruzzioni di u graficu più simplici di e dipendenze pò esse consideratu cumplessu. Se desiderate, pudete mudà u nomu di u grafico, i so assi, cancellà a legenda è fà qualchì altre modifiche. Questu hè discupratu in più dettu in una lezzione separata.

Lezione: Cumu fà un graficu in Excel

Metudu 2: Crea un grafico di dipendenza cù più righe

Una varianta più cumpluta di e dependenze di tracciatura hè un casu chì duie funzioni currete cun un argumentu simultaneamente. In stu casu, avete bisognu di custruì duie linee. Per esempiu, pigliemu un tabulariu in cui u fatturatu totale di una impresa è u so beneficu netto sò data da l'annu.

  1. Selezziunate a tavula intera cù l'intestazione.
  2. Come in u casu precedente, cliccate nantu à u bottinu. "Pianu" in a sezione di i diagrammi. Ancu una volta, selezziunate a prima opzione presentata in a lista chì si apre.
  3. U prugramma produce una costruzione grafica secondu i dati ottenuti. Ma, cum'è si vede, in stu casu, avemu micca solu una terza linea supplementare, ma dinù e designazione nantu à l'asse orizzontale di e coordinate ùn risponde micca à quelli richiesti, cioè à l'ordine di l'anni.

    Rimuve subitu a linea in più. Hè l'unica linea dritta in stu diagramma - "Anu". Com'è u prucedimentu di nanzu, selezziunate a linea cliccendu nantu à u cù u mouse è premete u pulsante Elimà.

  4. A linea hè cancellata è cun u, cum'è si pò vede, i valori nantu à a barra verticale di e coordinate sò state trasformate. Sò diventati più veraci. Ma u prublema cù a mostra sbagliata di l'asse orizzontale di e coordinate resta sempre. Per risolve u prublema, cliccate nantu à a zona di custruzzioni cù u tastru destro di u mouse. In u menù vi puderete fermà a selezzione in a posizione "Selezzi dinò ...".
  5. A finestra di selezzione di a fonte si apre. In blocu "Firme di l'asse orizzontale" cliccate nantu à u bottinu "Cambia".
  6. A finestra s'hè aperta menu chè u precedente. In essa avete bisognu di specificà e coordinate in u tavulu di quelli valori chì devianu esse visualizzati nantu à l'asse. Per questo, ponemu u cursore in un unicu campu di sta finestra. Poi tenemu premutu u bottinu sinu di u mouse è selezziunate tuttu u cuntenutu di a colonna. "Anu"eccettu per u so nome. L'indirizzu hè immediatamente riflessu in u campu, cliccate "OK".
  7. Tornà à a finestra di selezzione di fonte di dati, clicchemu dinò "OK".
  8. Dopu à quessa, entrambi i grafici postu nantu à u schede sò visualizati correttamente.

Metudu 3: trama finu à utilizà diverse unità

In u metudu precedente, cunsideravanu a custruzzioni di un diagramma cù parechje linie nantu à u listessu pianu, ma nant'à e tutte e funzioni tutte le funzioni avessu e listessa unità (di milla rubli). Cosa fate se avete bisognu di creà grafici di dipendenza basatu nantu à una sola tavula chì unità di funzioni si differenu? In Excel ùn ci hè una strada per sta situazione.

Avemu una tavula in cui sò presentati dati nantu à u volumu di e vendite di un certu pruduttu in tunnulette è nantu à i ricavi di a so vendita in migliaia di rubli.

  1. Come in i casi precedenti, selezziunu tutti i dati in a matrice di tabelle assemi cù l'intestazione.
  2. Facemu clic nantu à u pulsante "Pianu". Ancu una volta, selezziunate a prima versione di a custruzzioni di a lista.
  3. Un set di elementi grafichi hè furmatu in a zona di custruzzioni. Da u listessu modu chì era descrittu in e versioni precedenti, rimuemu a linea in più "Anu".
  4. Com'è u prucedimentu di nanzu, avemu da vene l'annu in a barra di coordinate orizzontale. Cliccate nantu à a zona di custruzzioni è in a lista di azzioni selezziunate l'opzione "Selezzi dinò ...".
  5. In a nova finestra, cliccate nantu à u pulsante. "Cambia" in blocu "Firme" l'asse orizzontale.
  6. In a prossima finestra, producendu e stesse azzioni chì eranu spiegate in dettu in u metudu precedente, inseremu e coordinate di a colonna "Anu" in a zona "Axis Signature Range". Cliccate nantu à "OK".
  7. Quandu si torna à a finestra precedente, cliccate ancu nantu à u pulsante. "OK".
  8. Avà avemu da risolve un prublema chì ùn hè micca statu avutu in casi precedenti di custruzzioni, cioè, u prublema di l'incongruenza tra unità di quantità. Dopu tuttu, videte, ùn pò esse situate nantu à u listessu pannellu di coordinate di divisione, chì designanu simultaneamente una summa di soldi (mille rubli) è di massa. Per risolve u prublema, avemu bisognu di custruisce un asse verticale di coordinate supplementare.

    In u nostru casu, per parlà di fatturazione, lascemu l'asse verticale chì esiste già, è per a linea "Vendite" creà una ausiliaria. Fà cliccà nantu à sta linea cù u cliccatu dirittu di u mouse è selezziunà da a lista l'opzione "U furmatu di a serie di dati ...".

  9. A finestra di formattu di righe di dati inizia. Avemu bisognu di passà à a sezione. "Parametri di fila"s'ella hè stata aperta in un'altra sezione. Nantu à u latu dirittu di a finestra hè un blocu "Custruite una riga". Richiede cambiamentu in posizione "Assi ausiliari". Klaatsay cù nome "Chiudi".
  10. Dopu à ciò, l'asse verticale ausiliare sarà custruitu, è a linea "Vendite" riorientate versu e so coordinate. Dunque, u travagliu nantu à a missione hè cuncettatu.

Metudu 4: Crea un grafico di dipendenza basatu annantu à una funzione algebraica

Hà dighjà a sceglie di custruisce un graficu di dipendenza chì vi sarà da una funzione algebraica.

Avemu a funzione: y = 3x ^ 2 + 2x-15. In materia, avete da custruisce un grafico di valori y da x.

  1. Prima di cuntenere à a custruzzioni di u diagramma, avemu bisognu di creà una tavula basata nantu à a funzione specificata. I valori di l'argumentu (x) in a nostra tavula saranu in u range di -15 à +30 in incrementi di 3. Per aghjunghje a procedura d'entrata di dati, aduprà l'utellu auto-complete. "Progressione".

    Specifichi in a prima cella di una colonna "X" significatu "-15" è selezziunu. In a tabulazione "Casa" cliccate nantu à u bottinu "Fà"ponu in un blocu U editing. In a lista, selezziunate l'opzione "Progressione ...".

  2. Attivendu a finestra "Progressione". In blocu "Locu" marcatu u nome "Per e colonne", perchè avemu bisognu di cumpletà esattamente a colonna. In gruppo "Tipu" lasciate u valore "Aritmetica"chì hè installatu per difettu. In a zona "Step" Dica stabilisce u valore "3". In a zona "Valore limitu" mette u numeru "30". Effettuà un clic nantu à "OK".
  3. Dopu à a necessità di questu algoritmu, a colonna tutta "X" Sarà riempitu cù i valori ind'è u schema specificatu.
  4. Avemu avà bisognu di definisce i valori Ychì cunghjenu certi valori X. Cusì ricurdate chì avemu a formula y = 3x ^ 2 + 2x-15. Deve esse convertitu in una formula di Excel, in cui i valori X serà rimpiazzatu da un riferimentu à e celle di tabella chì cuntene l'argumentu rispettu.

    Sceglite a prima cella in a colonna. "Y". Considerendu chì in u nostru casu l'indirizzu di u primu argumentu X rappresentatu da e coordinate A2quì, invece di a formula sopra annunziata, avemu l'espressione seguente:

    = 3 * (A2 ^ 2) + 2 * A2-15

    Scrivite questu espressione à a prima cella in a colonna. "Y". Per ottene u risultatu di u calculu cliccate nantu à Enter.

  5. U risultatu di a funzione per u primu argumentu di a formula hè calculatu. Ma avemu bisognu di calculà i so valori per altri argumenti di tabella. Inserite a formula per ogni valore Y un compitu assai luntanu è noioso. Moltu più veloce è più faciule da copia. Stu prublema pò esse risoltu cù l'aiutu di u marcatore di riempimentu è à causa di tali prupietà di riferimenti in Excel, cum'è a so relatività. Quandu si copia una formula in altri spazii Y valori X in a formula si cambia automaticamente par u so primu coordinate.

    Ponemu u cursore nantu à u lìattu inferu dirittu di l'elemento in cui a formula era scritta in precedenza. In questu casu, a trasformazione deve truvà cù u cursore. Si duverà una croce nera, chì porti u nome di un marcatore di riempimento. Tenga chjappu u bottinu sinu di u mouse è trascini stu marcatore in u fondu di a tavula in a colonna "Y".

  6. L'azione sopra cagione ha fattu a colonna "Y" era cumpletu di i risultati di a formula y = 3x ^ 2 + 2x-15.
  7. Avà u tempu di custruisce u diagramma in ellu. Selezziunate tutti i dati di tavulu. Di novu in a tabulazione "Inserisci" preme u pulsante "Pianu" gruppi "Grafici". In stu casu, scelemu da a lista di opzioni "Graficu cù i marcatori".
  8. A carta di i marcatori hè affissata in a zona di u spaziu. Ma cum'è in i casi precedenti, avemu bisognu di fà qualchì cambiamentu per chì diventa corru.
  9. Prima smarrà a linea "X"chì hè piazzatu orizzontalmente nantu à a marca 0 coordinate. Selezziunu stu oggiu è cliccate nantu à u bottinu. Elimà.
  10. Ùn ancu micca bisognu di una legenda, postu chì avemu solu una linea"Y"). Allora selezziunate a legenda è cliccate ancu nantu à a chjave Elimà.
  11. Ora ci vole à rimpiazzà i valori in u pannellu di coordinate orizzontale cù quelli chì currenu in a colonna "X" in u tavulu.

    Fate un clic col bottone direttu di u mouse per sceglie u grafico di linee. In u menù avemu muvutu per valore. "Selezzi dinò ...".

  12. In a finestra di selezzione di a fonte attivata, cliccemu nantu à u bottu chì avemu già cunnosciutu. "Cambia"situatu in un blocu "Firme di l'asse orizzontale".
  13. A finestra s'avvia. Firmi di l'Axis. In a zona "Axis Signature Range" specificamu e coordinate di a matrice cù a colonna di dati "X". Mette u cursore in a cavità di u campu è dopu, producendu u fermu necessariu di u bottinu sinu di u mouse, selezziunate tutti i valori di a colonna corrispondente in a tavula, esclusu solu u so nome. Appena chjamate e coordinate si vedenu nantu à u campu, cliccate nantu à u nome "OK".
  14. Tornà à a finestra di selezzione di a fonte di dati, cliccate nantu à u pulsante. "OK" in questu, cum'è si fece prima in a finestra precedente.
  15. Dopu à quessa, u prugramma hà da edità u schema cuncepitu in quantu à e cambiamenti fatte in l'impostazioni. U graficu di a dipindenza à l'aiutu di a funzione algebrica pò esse consideratu finalmente prontu.

Lezione: Cumu faci autocompleta in Microsoft Excel

Comu pudete vede, cù l'aiutu di Excel, a procedura per tramezzi dipendenza hè simplificata assai in confrontu à a creazione nantu à a carta. U risultatu di a custruzione pò esse adupratu sia per travagli educativu, sia direttamente à pratiche. A versione specifica di a custruzzioni dipende da ciò chì u diagramma si basa nantu à: i valori di tavola o una funzione. In u secondu casu, prima di custruì un graficu, avete da creà una tavula cù argumenti è valori di funzione. In più, a pianificazione si pò custruisce nantu à a basa di una funzione o parechji.